PDA

Bekijk Volledige Versie : Ilegaal of niet?



sl@mer
05/02/04, 22:07
Hallo,

Ik vroeg me het volgende af, naar aanleiding van een aanbod ik een tijdje kreeg.


Daar ik niet ben ingeschreven bij de kvk etc. Kwam een vriend van me met het idee om samen met hem te gaan werken, wel als appart bedrijf.

Er kan niets op papier gezet worden volgens die vriend van me qua afspraken onderling en klanten zijn voor mij is gezegd.

Er werd mij verteld dat hij me het geld niet kon uitkeren die ik zou verdienen omdat die dan problemen kreeg met de belastingdiens (hij is wel kvk lid) Bovendien zou ik hem de volle pond betalen voor domeinregistratie wat er op de site zou komen te staan, bv € 15, 00 *hierop zou ik niets verdienen*.

Omdat hij de BTW afdraagd en mij alleen een korting wil geven op een serverhuur die wij dan zouden delen, vraag ik me af in hoever hij illegaal bezig is, als ik instem met zijn idee.

Ik heb nog geen toestemming gegeven omdat ik het linke soep vind.

Wie kan mij wat verder helpen hiermee, zodat ik een beslissing kan nemen of ik met hem in zee ga.?

cyberpoint
05/02/04, 22:15
In een korte verwoording komt het dus op het volgende neer, jou vriend wil samenwerken met je, maar hij is de enige die eraan verdiend. (oeps dit klopt niet... jij krijgt de helft van de huur)

Waarom kan je niks op papier zetten ?

Dat hij jou korting geeft op de server huur kan, maar wie gaat nu uiteindelijk de klant een factuur sturen? Als jou vriend dat doet is het ook zijn klant.

Pantsy
05/02/04, 22:24
Illegaal niet zo zeer, volgens mij ga je eerder genaait worden als je hiermee instemt.

reneovertoom
05/02/04, 23:22
indd, niet doen....jij zorgt voor zijn dikke portomonnaie !

[Elwin]
05/02/04, 23:50
Ik denk dat je beter iemand anders kan zoeken om mee samen te werken. Iemand waarmee je duidelijke afspraken kunt maken en die ook kunt vastleggen.

sl@mer
06/02/04, 00:44
Origineel geplaatst door cyberpoint
In een korte verwoording komt het dus op het volgende neer, jou vriend wil samenwerken met je, maar hij is de enige die eraan verdiend. (oeps dit klopt niet... jij krijgt de helft van de huur)

Waarom kan je niks op papier zetten ?

Dat hij jou korting geeft op de server huur kan, maar wie gaat nu uiteindelijk de klant een factuur sturen? Als jou vriend dat doet is het ook zijn klant.

Hij wil de klanten een factuur sturen, omdat ik geen bedrijf ben en hij wel. Maar hij zegt dat het mijn klanten zijn, bovendien registreert die domeinamen niet op de klant zijn naam, is wat die mij zei

sl@mer
06/02/04, 00:46
Origineel geplaatst door TrancePitt
Illegaal niet zo zeer, volgens mij ga je eerder genaait worden als je hiermee instemt.

Dat idee had ik dus ook, dus is het beter om niet met deze in zee te gaan, maak ik hier uit op, wijze tips hier zeg

Johant
06/02/04, 01:10
Origineel geplaatst door sl@mer


Dat idee had ik dus ook, dus is het beter om niet met deze in zee te gaan, maak ik hier uit op, wijze tips hier zeg

Met een beetje logisch nadenken had je er vast ook wel op kunnen komen;)

sl@mer
06/02/04, 01:14
Origineel geplaatst door Johant


Met een beetje logisch nadenken had je er vast ook wel op kunnen komen;)

Ik was er ook al opgekomen ;) alleen wilde weten wat ervaren mensen hiervan dachten, vandaar mijn vraag ;)

r3n3g4d3
06/02/04, 13:26
Origineel geplaatst door sl@mer


Hij wil de klanten een factuur sturen, omdat ik geen bedrijf ben en hij wel. Maar hij zegt dat het mijn klanten zijn, bovendien registreert die domeinamen niet op de klant zijn naam, is wat die mij zei

Lijkt wel Pcextreme.nl, die regged ook al hun domeinnamen op hun eigen naam.

Ok je wilt dus winst maken op jouw verhuurde domeinnamen?
Ga ff naar qdc.nl en dan ff kijken naar de resellers, zijn zeer goedkoop en je verwijst de domeinnaam gewoon naar jouw dns servers :)
Probleem 1 opgelost.

Probleem 2, Je krijgt dus niets uitbetaald dan ook niet meedoen. Neem gewoon een kvk, btw nummers kan je zo krijgen als je even de belasting dienst opbelt. Ga naar managed.com en bestel daar een server voor 55 dollar is rond de 50 euro per maand, en je hebt veel datatraffic en webspace. Ik wil niet zeggen dat managed.com goed is want ze hebben wel veel verdachte storingen in hun datacenter, en je hoort vaak dat ze gehacked worden. Lijkt me zeer onlogisch :?

reneovertoom
06/02/04, 13:33
PCextreme? Pfffff.....ik wilde daar een hosting accountje nemen voor wat files te uppen vanwege het "onbeperkte" traffic :p
11 JANUARI !!!! heb ik besteld! en jaja, deze week kon ik gebruik maken van mijn virtual servertje YES !! :( :S

Johant
06/02/04, 14:02
Ja kijk. Als je goedkope hosting (dan bedoel ik dus de prijzen van pcextreme) wilt, kan je ook wel verwachten dat je niet een al te beste service krijgt. Zij moeten 200 klanten vinden voor 400 eurotjes, terwijl de "normale" maar 40 klanten hoeven te vinden voor 400 eurotje's. Dat heb ik veel liever. Meer tijd voor een betere service.

r3n3g4d3
06/02/04, 14:04
Origineel geplaatst door Johant
Ja kijk. Als je goedkope hosting (dan bedoel ik dus de prijzen van pcextreme) wilt, kan je ook wel verwachten dat je niet een al te beste service krijgt. Zij moeten 200 klanten vinden voor 400 eurotjes, terwijl de "normale" maar 40 klanten hoeven te vinden voor 400 eurotje's. Dat heb ik veel liever. Meer tijd voor een betere service.
Zullen we dit forum maar niet gaan vervuilen?
ff back on-topic :)

reneovertoom
06/02/04, 14:11
Sorry, was mijn schuld :)
Maar ik denk dat topic starter nu weet waar hij aan toe is :)

sl@mer
06/02/04, 15:21
Origineel geplaatst door reneovertoom
Sorry, was mijn schuld :)
Maar ik denk dat topic starter nu weet waar hij aan toe is :)

Inderdaad, ik weet waar ik aan toe bent.

De mensen die mij advies hierin hebben gegeven, hartelijk dank hiervoor. Ik heb besloten om een eigen KVK te halen en BTW nummer en geheel alleen te opereren. Lijkt mij de veiligste keuze ;)


Een dedicated server is een goede keuze denk ik, dus kijk uk daar naar uit, gezien het feit je meer controlle hebt over wat je doet. Heb zitten rondkijken en het valt mee allemaal.

In lek geval ben ik een stuk wijzer ;)


Hartelijk dank hiervoor

TMourik
06/02/04, 15:54
in zo'n situatie heb ik ook gezeten en ik was er WEL ingetrapt....
ik zeg je, het kost je een hoop geld en je krijgt geen ene***

alleeni k kreeg wel tegen inkoop prijs ongeveer, maar vooralsnog....

sl@mer
06/02/04, 17:20
Origineel geplaatst door TMourik
in zo'n situatie heb ik ook gezeten en ik was er WEL ingetrapt....
ik zeg je, het kost je een hoop geld en je krijgt geen ene***

alleeni k kreeg wel tegen inkoop prijs ongeveer, maar vooralsnog....

Dan ben ik blij dat ik er NIET ben ingetrapt

wat een wijs man ben ik dan hé

SebastiaanCitus
07/02/04, 22:33
goede beslissing, werk alleen samen met mensen die je kunt vertrouwen en waarmee je fatsoenlijk dingen op papier kunt zetten, in dit geval zou je gewoon 'genaait' worden...

succes ermee