PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp gevraagd



Tijn
05/02/04, 11:10
Hoi,

Voor een stageopdracht bij een IT-bedrijf moet ik ongeveer 80 websites (vrij kleine, met ASP en database) verplaatsen van de ene locatie (waar men een shared hosting pakket had) naar een nieuwe locatie, waar men het zelf allemaal gaat beheren.
De begin van de opdracht luidt globaal:
Onderzoek wat de mogelijkheden zijn om zelf shared hosting pakketten te gaan aanbieden, inclusief de bijbehorende diensten als DNS, mail en statistieken, en geef een advies voor een mogelijk vervolgtraject.Hmm, wat nu, waar te beginnen?
Iemand (serieuze) adviezen of suggesties m.b.t de hardware die aangeschaft moet gaan worden, een statistiekenprogramma enzo?
Naar aanleiding van mijn conclusie gaat men aan de slag, dus het is wel belangrijk dat ik het een en ander wel goed onderzocht heb.
Bij voorbaat dank!

Mannekino
05/02/04, 12:00
En wat heb je zelf allemaal al opgezocht?

Tijn
05/02/04, 12:13
Nou nog weinig behalve wat over statistiekentools als Analog e.d. maar ik denk misschien heeft iemand een tip of idee van let daar en daar op.
Verder moet ik gaan kijken of 1 DNS-server voldoende is, info m.b.t. de mailserver, shared server en natuurlijk de software (statistieksoftware, FTP, e-mail enz).

InstantXs
05/02/04, 12:20
Aangezien het je stage opdracht is, en hier iets van moet leren, lijkt het me zinvoller dat je een en ander zelf uitzoekt ipv dat wij het voor kauwen.

Tijn
05/02/04, 12:27
Het hoeft niet letterlijk voorgekauwd te worden natuurlijk, het gaat me meer gewoon om een globale indicatie.

chielsen
05/02/04, 19:28
Denk na wat voor server je nodig hebt. Doe een aanvraag in het aanbiedingenforum. Ga na welke services erop moeten draaien. Met welk os kan dat?? Welke wil ik?? Ga dan een controlpanel kiezen en dan heb je alles wel ong. Daarna kan je nog nagaan wat je voor security nodig hebt etc. Daarvoor kan je altijd in de diverse fora zoeken...

Tijn
05/02/04, 22:57
Hoeveel websites kunnen op één snelle (en hoe snel bijvoorbeeld) bak en hoeveel CPU load zal dit opleveren?
En hoe zit het met DNS-servers, wanneer zijn die nodig en hoeveel?
Per machine één DNS-server of wat?

Vrij newbie allemaal dus, dat krijg je als je meer progged dan beheert op school. :X

[Elwin]
05/02/04, 23:00
Origineel geplaatst door Tijn
Hoeveel websites kunnen op één snelle (en hoe snel bijvoorbeeld) bak en hoeveel CPU load zal dit opleveren?
En hoe zit het met DNS-servers, wanneer zijn die nodig en hoeveel?
Per machine één DNS-server of wat?

Vrij newbie allemaal dus, dat krijg je als je meer progged dan beheert op school. :X

Ik denk dat je het beste eens wat zoek opdrachten op dit forum kunt uitvoeren..de informatie die jij nodig bent is hier zeker allemaal wel te vinden.

Johant
06/02/04, 11:03
Zeker een mbo ict opleiding? Vorig jaar gedaan, maar ik verveelde mij daar te pletter dus ben ik er mee gekapt. ff lekker googelen, en je vind alle antwoorden op je vragen.

Tijn
06/02/04, 12:12
HBO Informatica, alleen de een gaat proggen, de ander (zoals ik) heeft een stage die betrekking heeft op netwerken.
Ach, het begin is altijd moeilijk en wennen, komt wel goed.
Ik begin gewoon voor zowel een scale-up als scale-out oplossing op papier te gooien wat de mogelijkheden zijn. Dan mogen ze zelf kiezen.

nlsupport
06/02/04, 22:15
Inmiddels is Tijn (via PM) voorzien van wat handvaten en tips om de antwoorden te kunnen vinden. In een bedrijfs-orienterende stage is het belangrijker om inzicht te krijgen in het bedrijfsleven (al geven sommige reacties hier 'in my humble opinion' een vreemd beeld ervan), dan om aan te tonen dat je alle technische kennis aan boord hebt, die je eigenlijk nog moet opdoen. Altijd weer leuk om iemand te helpen, daar ben je dienstverlener voor nietwaar?