PDA

Bekijk Volledige Versie : huidige host stopt, andere hosts in TeleCity?



globalinsites
04/02/04, 18:13
Hallo,

Mijn huidige host adult-host.nl staakt per 1 maart haar activiteiten. De dedicated server die ik enige tijd geleden via hun kocht bevindt zich in TeleCity. Om (zoveel mogelijk) downtime te voorkomen lijkt het me handig mijn server onder te brengen bij een host waarvan de servers zich in hetzelfde gebouw bevinden. Alleen weet ik niet waar ik wijs aan doe; om voor colocated te kiezen, of om voor een andere host te kiezen. Wanneer er bijv. een hd zou crashen zou ik zelf niet in staat zijn om deze te vervangen. Betekent dat dat ik beter voor een andere host ipv colocated kan kiezen?

En hoe kom ik erachter welke hosts zich in TeleCity bevinden? Kunnen jullie mij misschien een (adult) host aanbevelen?

Groeten,

Rik.

The MAzTER
04/02/04, 18:34
Leaseweb en TrueServer bevinden zich daar o.a.

Zoek naar iemand die daar rackspace heeft (oa Host3000) en leaseweb bied zelf ook dedicated / colocated aan. TrueServer doet dit niet.

Voor de rest zit Flexwebhosting, 2forces, etc

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=dedicated+telecity&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

NFOrce
04/02/04, 18:47
Rik,

Ben je op zoek naar Telecity2 hosting?
Als je zelf al een server hebt dan lijkt me het wel zo slim om deze te colocaten omdat je dan toch minder afhankelijk bent, en waarschijnlijk goedkoper.

Bij sommige hosts valt er zeker wel iets te regelen dat hun voor jou de hardeschijf vervangen of een controle uitvoeren wanneer jij zelf geen tijd hebt. Afhankelijk van welk bedrijf zit er vaak een redelijk bedrag aan vast. Bij vele is dit natuurlijk van te voren wel even vast te stellen.

Als je een redelijke hoeveelheid traffic nodig hebt wil ik je wel voor een leuk prijsje helpen, dan kom je bij "NFOrce Entertainment" te hangen.

Maargoed over het algemeen maakt het niet uit of je van telecity naar telecity2 zou gaan of eventueel redbus of iets anders in amsterdam, je ligt er dan gemiddeld een uurtje uit als je het een beetje voorbereid.

MVG,

Pieter

animana
04/02/04, 20:09
Rik,

Het wordt je heel makkelijk gemaakt:
- je huurt een dedicated bij adult-host.nl
- adult-host.nl is onderdeel van atlantiz
- atlantiz huurt ruimte bij trueserver

Dus het makkelijkste wat je kunt doen is Trueserver bellen, de situatie uitleggen, en vragen of je rechtstreeks bij hun kunt betalen voor colocation en dat je graag dezelfde ip wilt behouden. Trueserver doet gewoon aan colocating en over management van de server valt vast wel te praten.

Mocht je er met hun niet uit komen dan kan ik, afhankelijk van je welk OS je draait, je misschien wel helpen. Natuurlijk zijn er op dit forum ook nog vele anderen die free-lance kunnen helpen.

Zelf heb ik ook een server rechtstreeks bij True hangen dus ik spreek uit eigen ervaring.

Dillard
10/02/04, 21:29
Nou kan ik me wel voorstellen dat True rechtstreeks een beetje duur is, zeker voor een adult-host (ik neem aan dat het dergelijk content is ?), omdat adult-servers meestal veel verkeer trekken.

Ik heb zo'n situatie eerder bij de hand gehad van een klant die perse wilde overstappen van aanbieder wegens een conflict. Hij kocht zijn dedicated server contract af en kon zijn server meenemen. Hij hing in Telecity 2, dus we hebben de TTL-waarde van zijn DNS-zone 48 uur vooraf teruggeschaald naar 600 seconden. Rond middernacht hebben we de server van de ene ruimte naar ons rack verhuisd, aangesloten en IP-adressen gewijzigd. Tegelijkertijd was het IP-adres in de zone aangepast en met een downtime van 15 minuten was het domein weer bereikbaar.

Dus met een goede planning is ook het verhuizen naar een andere aanbieder goed te doen. Belangrijkste is het tijdig (!) aanpassen van de DNS-servers...