PDA

Bekijk Volledige Versie : Bankrekening openen in Nederland



bjorn
04/02/04, 15:18
Hallo,

Wij zijn van plan om in Nederland een bankrekeningnummer te open.
Dit door dat ons klantenbestand meer en meer naar nederlander gaar, en deze moeten dus altijd hun bedragen naar een belgish bankrekeningnummer overschrijven dit kost nog een transactie kosten. We gegeven wel de bic en iban nummer mee maar toch hebben wij graag ook in nederland een bankrekeningnummer zo dat deze klanten zijn hoge transactie kosten kunnen betalen. Ook voor ons zelf zou dit veel handiger zijn. Maar kan ik dit wel zo maar doen? Ben ik als belg aan enkele dingen verplicht? Graag even hier over informatie...

4EuroHosting
04/02/04, 15:20
Als Belgisch bedrijf is dit geen enkel probleem.

Stap bv eens binnen bij Fortis. Zij hebben ook vestigingen in NL.

bjorn
04/02/04, 16:21
ik ben niet bij fortis...

Deimos
04/02/04, 16:37
Origineel geplaatst door bjorn
ik ben niet bij fortis... Dit kan je dus wel worden :).

KDISS
10/02/04, 01:28
ABN-AMRO is ook een aanraader.
Lage kosten en gratis automatische incasso welke wij
veel gebruiken.

Dreas
10/02/04, 09:17
Whu? ABN Amro is duur hoor. Kan je beter bij de Postbank gaan (zit zelf overigens gewoon bij ABN Amro maar Postbank heeft betere tarieven en hoor ik goede verhalen over ;))

host3000
10/02/04, 09:37
Wij hebben zowel ABN/AMRO als Postbank.

AA is gewoon veel duurder. Met vrij weinig mutaties toch behoorlijk betalen. Service ben ik niet kapot van. Bovendien was voorganger Office Net buggy.

PB is veel geodkoper maar is soms wat bureaucratisch (alles gaat vanuit centraal kantoor). Nadeel is zonder meer (vind ik) dat je na 2300 uur niet meer kan internet bankieren (:X ), en dat in deze tijden. Tweede nadeel is, dat mutaties niet realtime zijn. Maar is wel goedkoop, da's waar.

Cybafish
10/02/04, 09:40
@DREAS

Hoe kom je er in godsnaam bij om POSTBANK als kandidaat naar voren te schuiven? Deze bank is gewoon de euro shopper, de zeeman, ja de rackshack onder de banken :|

Je wilt niet weten hoe gek ik word van klanten die ik aan de telefoon heb en zeggen "ja sorry, de betaling komt wat later, want we hebben postbank"

Alsjeblieft, geen postbank.

host3000
10/02/04, 11:20
Origineel geplaatst door Cybafish
@DREAS

Hoe kom je er in godsnaam bij om POSTBANK als kandidaat naar voren te schuiven? Deze bank is gewoon de euro shopper, de zeeman, ja de rackshack onder de banken :|

Je wilt niet weten hoe gek ik word van klanten die ik aan de telefoon heb en zeggen "ja sorry, de betaling komt wat later, want we hebben postbank"

Alsjeblieft, geen postbank.
Blijkbaar laat jij je wat aanpraten, want ik betaal regelmatig tussen mijn Postbank en mijn andere bank, en het duurt hoogstens een dag langer. Dus dat de betaling wat later komt, ligt toch echt aan jouw klanten.

InstantXs
10/02/04, 11:34
Ik moet Cybafish toch echty gelijk geven.
Vaak krijgen we bewijzen van overschrijving, waarna het toch een paar dagen tot zelfs een week in de uiterste gevallen duurt voor we het geld hebben.
Dit in tegenstelling tot betalingen die afkomen van ECHTE banken..

host3000
10/02/04, 11:42
Wat is dan het bewijs van overschrijving? Gaar het om een papieren opdracht of een elektronische (girotel of zo)?

Cybafish
10/02/04, 11:45
Kan allebei zijn, meestal electronisch omdat het tegenwoordig steeds vaker wordt gebruikt.

InstantXs
10/02/04, 11:45
electronisch
een screenshot vind ik wel een aardig bewijs (ja dat kan je vervalsen, maar ga neit uit dat meerdere klanten dat goed kunnen doen)

host3000
10/02/04, 11:58
Tja, ten eerste heb ik dus geen klanten die zich er op beroepen dat zij via de Postbank betaald hebben en het pas veel later binnenkomt. En zoals gezegd, mijn eigen betalingen tussen die banken (die dezelfde route gaan als de andere betalingen), duren hooguit 1 dag langer. Van die ene dag lig ik niet wakker, maar dat is persoonlijk.

Andere zaken duren juist bij die 'echte' banken een eeuwigheid. Zo ben ik al twee maanden bezig een rekening op te heffen bij AA, en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (AA heeft de 'leuke' scheiding tussen servicekantoren waar ze alleen lekker met je kunnen praten maar niets mogen, en het landelijke klantenservicenummer waar ze van niets weten, want je moet altijd een afdeling hebben die niet rechtstreeks te bereiken is).

Ook op persoonlijk vlak maakt de Postbank veel minder fouten dan bijv ING Bank, die werkelijk rampzalig veel fouten maakt en gewoon botweg aan de telefoon liegt.

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen, blijkt maar weer.

Dreas
10/02/04, 14:46
Ik had ook altijd een gruwelijke hekel aan de Postbank vanwege vertragingen etc. maar na wat navraag lijkt dit een fabel te zijn. Binnen een bank gaan transacties altijd snel maar van de ene naar de andere zit daar altijd wat vertraging. Het maakt dan niet uit of het Postbank --> ABN Amro is of ING --> ABN Amro.

Als jij iets anders kan aantonen zie ik dat graag. :)

Dennis
10/02/04, 15:13
Origineel geplaatst door Cybafish
@DREAS

Hoe kom je er in godsnaam bij om POSTBANK als kandidaat naar voren te schuiven? Deze bank is gewoon de euro shopper, de zeeman, ja de rackshack onder de banken :|

Je wilt niet weten hoe gek ik word van klanten die ik aan de telefoon heb en zeggen "ja sorry, de betaling komt wat later, want we hebben postbank"

Alsjeblieft, geen postbank. *lacht je uit*
Het klopt dat GIRO naar BANK altijd wat langer duurt (5 dagen ipv 1 dag). Maar waarom zou dit uitmaken? Dit is omgekeerd net zo!

InstantXs
10/02/04, 15:14
Natuurlijk zit er altijd vertraging in... echter is de vertragng vanuit de postbank een stuk groter.. vanaf de rabo duurt het bv maar 1 dag om naar de abn over te maken :)

Dennis
10/02/04, 15:15
Origineel geplaatst door InstantXs
Natuurlijk zit er altijd vertraging in... echter is de vertragng vanuit de postbank een stuk groter.. vanaf de rabo duurt het bv maar 1 dag om naar de abn over te maken :) Dit komt omdat dit via Interpay gaat en hiervoor moet je ook gewoon 15ct per transactie betalen als het niet meer is.

Maar uiteindelijk zul je waarschijnlijk niet langer moeten wachten voor alle transacties over het algemeen.

Rik
10/02/04, 15:19
Postbank is gewoon net als de rest "een bank", gaat daar niet met oudere machines oid, ze houden het gewoon 4 dagen vast voor de rente, that's it :)

Dennis
10/02/04, 15:21
Origineel geplaatst door Rik
Postbank is gewoon net als de rest "een bank", gaat daar niet met oudere machines oid, ze houden het gewoon 4 dagen vast voor de rente, that's it :) Dit geld echter alleen bij GIRO<>BANK

GIRO->BANK - 5 dagen
BANK->GIRO - 5 dagen
GIRO->GIRO - 1 dag
BANK->BANK - 1 dag

Er zijn meer prive giro-rekeningen dan bank-rekeningen, vul zelf aan.

Rik
10/02/04, 15:23
Dus... de Postbank houd het geld vast als het van een andere bank afkomt... en ook even als het weggaat ;)
Weet je wat dat opleverd aan rente met miljarden transacties :)

Dennis
10/02/04, 15:24
Origineel geplaatst door Rik
Dus... de Postbank houd het geld vast als het van een andere bank afkomt... en ook even als het weggaat ;)
Weet je wat dat opleverd aan rente met miljarden transacties :) Inderdaad :)
Ik heb dan dus een gezonde bank. Ook heb ik geen last van extra vertraging. Bij andere banken zal ik voor de meeste transacties zelfs nog langer moeten wachten omdat er veel mensen Postbank hebben. (8mln)

Cybafish
10/02/04, 15:47
Tsja, komop internet bankieren alleen van 06:00 ~ 23:00 mogelijk, dat zegt toch genoeg? Als we de factor vertraging even wegdenken (wat volgens mij gewoon een feit is, maar goed) dan zet ik alsnog grote vraagtekens bij de professionaliteit van een bedrijf wanneer je in de nachturen geen gebruik kunt maken van internetbankieren. Ik maak dan júist gebruik van internetbankieren, om even na te checken hoe de dag verlopen is.

Ieder zijn eigen keuzes natuurlijk.

Dennis
10/02/04, 15:53
Origineel geplaatst door Cybafish
Tsja, komop internet bankieren alleen van 06:00 ~ 23:00 mogelijk, dat zegt toch genoeg? Als we de factor vertraging even wegdenken (wat volgens mij gewoon een feit is, maar goed) dan zet ik alsnog grote vraagtekens bij de professionaliteit van een bedrijf wanneer je in de nachturen geen gebruik kunt maken van internetbankieren. Ik maak dan júist gebruik van internetbankieren, om even na te checken hoe de dag verlopen is.

Ieder zijn eigen keuzes natuurlijk. Heb jij er 500,- per jaar voor over om ook tussen 23:00 en 6:00 te kunnen internetbankieren? Zo jah... dan zijn ABN/Amro en de Rabobank ook goede oplossingen. Ook is Postbank er mee bezig om ook 's nachts internetbankieren mogelijk te maken.

Cybafish
10/02/04, 15:59
Wat is nu 500 euro op een jaar voor een beetje serieus bedrijf? Die 500 euro bestaat uit alle kleine duppies die op transacties worden gerekend. Die duppies vallen in het niet bij de transacties zelf, dus daar heb ik verder totaal geen problemen mee.

We zitten overigens sinds een jaar bij de rabobank en ik ben uiterst tevreden hoor :)

Dennis
10/02/04, 16:12
Zeg nou zelf :)
€500 is toch weer de onkosten voor een maand :)

Cybafish
10/02/04, 16:26
Was het maar zo :)

Raptor
10/02/04, 16:51
Het internet bankieren van postbank is ook gewijzigd. Nu kan je gewoon altijd internetbankieren dus ook van 23:00 tot 6:00. Dat is nieuw :)

RobbertC
10/02/04, 17:00
Titelchange:
Bankrekening open --> Bankrekening openen in Nederland

Dennis
10/02/04, 18:11
Dus Cyberfish:
Je betaalt eigenlijk 500,- per jaar voor NIETS.

Rik
10/02/04, 18:15
Origineel geplaatst door DennisCitus
Heb jij er 500,- per jaar voor over om ook tussen 23:00 en 6:00 te kunnen internetbankieren? Zo jah... dan zijn ABN/Amro en de Rabobank ook goede oplossingen. Ook is Postbank er mee bezig om ook 's nachts internetbankieren mogelijk te maken.


??? bij mijn SNS kun je altijd al 24/7 internetbankieren ....

Dennis
10/02/04, 18:19
Wij zeggen ook dat het bij Postbank niet mogelijk is/was om Girotel te gebruiken tussen 23:00 en 6:00 :)

Auke
23/02/04, 02:21
Girotel Online is momenteel niet bereikbaar. De openingstijden zijn van 6:00 uur tot 23:00 uur.

Nog steeds niet hoor :)

copyfile
23/02/04, 11:57
Heb hier toch nog effe een vraagje over. Ik wil dus binnenkort voor me zelf beginnen met een webhosting bedrijf. Nu moet ik dus straks ook een bankening hebben natuurlijk. Kan ik gewoon me bestaande postbank jongerenreking gebruiken waar op dit momend toch niks mee gebeurd ? Of is het ehcht verplicht een speciale rekening hiervoor te nemen ?

Dreas
23/02/04, 13:50
De bank "verplicht" je een zakelijke rekening te gebruiken voor zakelijke transacties. Aan een zakelijke rekening zitten n.l. veel meer kosten verbonden. Als je echter net start kan je vrijstelling krijgen voor deze kosten (voor een jaar) met een startende ondernemers regeling.

Zelf ben ik echter ook vroeger begonnen op een prive rekening en dit leverde niet direct problemen op. Je kan dan echter geen incasso contract krijgen etc. Je moet ook controleren of je in "in zake van" naam kunt toevoegen omdat anders transacties overgemaakt naar je bedrijfsnaam bouncen.

McRox
23/02/04, 14:59
Origineel geplaatst door Cybafish
Hoe kom je er in godsnaam bij om POSTBANK als kandidaat naar voren te schuiven? Deze bank is gewoon de euro shopper, de zeeman, ja de rackshack onder de banken :|
Is dat zo?

Volgens mij is de PostBank stukken duurder dan de ABN. Als je het "gratis" gedeelte verbruikt heb zul je erachter komen dat ze meer kosten dan een andere bank.

Heb sinds november een rekening bij de ABN en die gaat zeker DE standaard rekening worden voor de meeste trasacties..

ThePostman
23/02/04, 15:32
Ik ben ook bij postbank. Heb er nog geen goed woord voor over, erg langzaam en zo deed de online bankieren ofzo het 2 dagen niet. Erg slecht vind ik, en je moet eerst 2424 brieven ontvangen voordat je aan de slag kan.

DaVaRiOuS
24/02/04, 23:16
Foris!?
zware afrader (bij ons tenminste) :)

ik wilde een zakelijke rekening openen...

1e stap: dat ging niet, want we moesten kunnen aantonen dat alles goed loopt.
2e stap: oke, het wordt een priverekening met als naam (eigen naam, dus niet op bedrijfsnaam).
3e stap: verzekering afsluiten...

nou dit alles was 1 drama, we zouden een offerte thuis krijgen over prijzen e.d.
na een maand zijn we wezen vragen waar de offerte bleef...
ze waren het vergete en zouden het alsnog z.s.m. opsturen..
we een maand later, weer vragen.. weer vergete...
dus nog een keer... "we sturen het z.s.m. op!"
nu 2 maanden later... NOG NIX!

KORTOM: startende ondernemers (en zeker jongere) nemen ze blijkbaar niet serieus!

ik ga het niet voor de 3e keer vragen,
A.s vrijdag zeg ik daar het hele boeltje op, en ga verkassen naar de ING BANK.

schijnt een hele goeie en behulpzame bank te zijn voor kleine ondernemers (starters, en uiteraard groot uitgegroeide bedrijven).

dus hopelijk dat dat wat vlotter loopt!

ThePostman
24/02/04, 23:44
Postbank is voor mij niet meer te bereiken. Online bankieren werkt op dit moment niet meer door werkzaamheden. Ik ben echt opzoek naar een andere bank...

bjorn
25/02/04, 11:11
Ik was al aan het denken dus aan ING en Fortis maar na dat bericht van foris gaat mijn voorkeur meer uit naar ING...