PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is redelijk



JdeVries
04/02/04, 14:30
Beste lezers,

5 jaar terug heb ik een 3 letterige domeinnaaam geregistreerd omdat dat de afkorting was van mijn bedrijfsnaam. Deze afkorting wordt in Nederland uiteraard vaker gebruikt en er is nu een bedrijf dat interesse getoond heeft voor deze domeinnaam.

Mijn bedrijfje is op dit moment slapend en de domeinnaam wordt verder niet actief gebruikt.

Wat is nu een redelijke prijs om deze naam voorgoed af te staan.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Johan

4EuroHosting
04/02/04, 14:36
Is het een .COM of een .NL ?
Is het een bekende afkorting bv IBM.com zal maar opbrengen dan bv xdh.com

Geef ons eens wat meer informatie. indien mogelijk de naam van de domeinnaam.

UbErZ
04/02/04, 15:15
Ik denk dat het hier om de .nl gaat. Het is wel een nette naam, maar voor resellers (domeinhandelaren) zijn 3 letter .nl's nog niet booming. Ik zou deze naam bewaren, wellicht dat er nog eens iemand (die de naam echt kan gebruiken) op je website komt en deze voor een leuk bedrag kopen wil.

JdeVries
04/02/04, 15:24
Het gaat inderdaad om een .nl domein welke ik in 1999 heb laten registreren.

Ik heb inmiddels een bod gehad van een firma die ook deze afkorting gebruikt. Het bod is 750 euro. Is dit redelijk of is dit te weinig.

Er bestaat ook een firma XXX B.V. met dus exact dezelfde naam als de domeinnaam. Dit is een redelijk grote firma waarvoor ik soms wel eens foutief geadresseerde e-mail krijg. Ik heb dit bedrijf inmiddels op de hoogte gebracht van een mogelijk verkoop en hen in de gelegenheid gesteld hierop te reageren.

Groeten,

Johan

4EuroHosting
04/02/04, 15:34
Verdubbel het bedrag en dan zullen jullie wel ergens in het midden een akkoord kunnen vinden.

domeinverkoop
04/02/04, 16:51
1500,- voor een drie letter.nl die ALLEMAAL vergeven zijn is veel te weinig...veel te weinig!

IVX Internet
04/02/04, 17:49
boys,

hoor ik het hier goed? denk jullie dat alle 3 letter .nl's al zijn geregt?
Dacht het niet hoor.. als je goed zoekt zijn er nog wel enkele hoor!

Maar inderdaad, 750 euro voor 3 letter .nl (welke naar de toekomst alleen maar schaarser en meer waard worden) is wel erg weinig..

Start gewoon op 4000 - 5000 euro... kun je altijd nog een gulde middenweg vinden..

ThePostman
04/02/04, 19:27
Om welke domeinnaam gaat het nou? :\

justin
04/02/04, 19:39
Jah wil ik ook weten

pascald
04/02/04, 23:11
En welke zijn er nog vrij dan?
;)

domeinverkoop
04/02/04, 23:14
juist..paas mij maar eens enkele vrije dan!

IVX Internet
04/02/04, 23:44
oke ff een vraagje wat is ongeveer de waarde van 3 letter .nl's momenteel dan?

UbErZ
05/02/04, 00:33
zxv.nl
rqa.nl
xvc.nl
tiy.nl
dxb.nl
xnt.nl
uyj.nl
xpx.nl
yre.nl
yrb.nl
yfx.nl

Niet de beste combo's, maar ze zijn er echt nog in overvloed. Neem eens een lekker dagje vrij om ze allemaal maar op te zoeken :)

rq
05/02/04, 01:02
Als een bedrijf duizenden euro's besteedt aan zulke onzin domeinen dan verdient het gewoon om failliet te gaan. Komop zeg wat een luchthandel.

Aangezien de topicstarter ook niet met de preciese domein komt is dit schattings-topic ook vrij zinloos. Zo zal bv. een gfx.nl veel meer waard zijn dan één van de hierboven genoemde onzinnige combi's.

UbErZ
05/02/04, 01:30
Deze onzinnige combi's gaan zeker wel geld waard worden. Ik ga er niet op wachten, maar ik weet zeker dat zelfs deze combo's binnen een paar jaar echt geld op gaan leveren. LET OP MIJN WOORDEN.

Domeinhandel is gewoon een soort beleggen voor kinderen :)

UbErZ
05/02/04, 01:36
En het ging toch om jdv.nl geloof ik?