PDA

Bekijk Volledige Versie : Harde algemene voorwaarden



gtog
04/02/04, 12:59
Zoals reeds in andere berichten geschreven wil ik beginnen (denk ik erover..) met webhosting. Om nu problemen met wanbetalers te voorkomen, wil ik het zo gaan doen, dat ik eerst geld wil zien voordat ik domeinnamen ga registreren, en hostingpakketten ga activeren voor de klant. Is dat redelijk of gaat dat niet werken? Indien niet, wat moet ik dan doen? De marges zijn zo laag dat incassobureau's e.d. niet werken lijkt mij.

Hetzelfde als het eerste jaar van het hostingcontract van de klant bijna ten einde is. Dus bijvoorbeeld eisen dat het geld voor de nieuwe periode begint binnen moet zijn, anders wordt op dag 1 het hostingpakket geblokkeerd. Dat is wel wat hard, maar laten we zeggen dat het dan binnen 1 maand binnen moet zijn voor de nieuwe termijn, anders wordt het account geblokkeerd. En dan natuurlijk de klant ruim van tevoren de factuur sturen met herinneringen en zo (evt via email). Wat denken jullie, wat werkt het beste hierin?

4EuroHosting
04/02/04, 13:43
Wij werken ook zo. Eerst betalen en dan wordt er pas iets gedaan.

Je kan voor die kleine bedragen inderdaad geen incasso inschakelen, zeker als het klanten in het buitenland zijn.

Leandros
04/02/04, 19:02
Bij ons moeten ze een aanmeldformulier zelf invullen en ondertekenen en dan per fax naar ons toesturen.

Bijna nooit problemen hiermee en anders hebben wij een goede rechtsbijstandverzekering (alle niet betalende klanten, maakt niet uit hoe hoog het bedrag is, gaan de incasso-procedure in).

justin
04/02/04, 19:42
Zet in je voorwaarden dat alle kosten voor de klant is als deze niet betaald

Leandros
04/02/04, 19:43
ja en laat hem akkoord gaan met je AV voordat je een dienst levert anders heb je nog geen poot om op te staan.

gtog
05/02/04, 09:24
En wat vinden jullie van het blokkeren van het account als een klant bijvoorbeeld een maand te laat is met betalen voor de nieuwe termijn?

BestHost
05/02/04, 09:40
Ik stuur altijd gewoon een incasso bureau. Wel de hardste weg, maar je krijgt je geld teminste. :)

Rik
05/02/04, 09:45
Ik heb er gelukkig geen last van, ben geen hoster...
Mocht men (klanten die wel op onze servers staan) niet willen/kunnen betalen, tja, dan jop ik ze van de server... kosten voor een domein neem ik dan wel voor lief...

Als webhoster kun je beter zorgen voor een goede structuur in je debiteurenbeleid... zijn trouwens al meerdere topics over geweest...

BestHost
05/02/04, 09:48
Bij mij is het binnen 14 dagen betalen anders exit. Als ik binnen 8 dagen een mail krijg van: Toch maar niet, wat pas één maal is voorgekomen hoeven ze niet te betalen. Als ze na de 14 dagen nog gebruik maken van het account en niet hebben betaald stuur ik een aanmaning daarna--->incasso

gtog
05/02/04, 10:37
BestHost, dus je laat het account wel actief?

En wie draait er op voor de incassokosten? En heb je dat al eens bij de hand gehad?

BestHost
05/02/04, 10:44
Ja, ik heb vroeger aan Shells gedaan. En toen kwam het vaak voor dat mensen niet betaalde. De incasso kosten zijn natuurlijk voor de persoon in kwestie die niet betaald heeft. (tenzij het onze fout is) Uiteindelijk hebben ongeveer 40 mensen betaald via de incasso, en 2 bezwaarschriften gehad die uiteindelijk wel gelijk hadden die dus niet hebben betaald.

gtog
05/02/04, 11:07
Wat houdt dat in, "Shells"?

BestHost
05/02/04, 11:14
Eigenlijk een account op een *nix Server die je toegang geeft tot IRC (internet Relay Chat) Kun je een Screen/Bouncer/eggdrop of what else op draaien. Hellaas lokt dit onweis veel ddos attacks uit. Daarom ben ik ook gestopt na 4 uur lang een DoS van 1300 mbit gehad te hebben

Johant
05/02/04, 16:12
Bij mij is het meestal na 14 dagen niet betalen, herinnering (+€ 2.50), daarna nogmaals 1 herinnering (+€ 2.50), daarna aanmaning en daarna incasso. Zorg er wel voor dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Dat is altijd handig alleen wel duur :(.

Johant
05/02/04, 16:13
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Wij werken ook zo. Eerst betalen en dan wordt er pas iets gedaan.

Je kan voor die kleine bedragen inderdaad geen incasso inschakelen, zeker als het klanten in het buitenland zijn.

Waar ben jij dan verzekerd? Kan er pas aanspraak op doen pas na een hoger bedrag dan 200 eurotjes

4EuroHosting
06/02/04, 09:23
Hier in België bestaan er wel incasso-bureaus, maar ze hebben hier geen enkele wettelijk recht om te werken.
Die brieven worden meestal in de vuilbak gegooid.

Daarom: kleine bedragen onmiddelijk betalen, grotere bedragen doen we wel op faktuur.

Indien niet betaald en na meerdere aanmaningen nog geen geld, advokaat --> rechtzaak --> deurwaarder.

Als ze tegen dan niet failliet zijn

Johant
06/02/04, 10:39
Ik neem aan dat er ook mensen ervaring hebben met webdesign. Laten jullie de klant ook eerst betalen voordat jullie beginnen met het ontwikkelen van hun website (dus na ondertekening van de offerte), of pas na aflevering en goedkeuring van de klant?

roland
07/02/04, 03:46
Een acceptatie van de voorwaarden is nodig voordat er aan een project begonnen wordt. De voorwaarden worden bij iedere offerte verstuurd dus iedere klant krijgt die. In de voorwaarden staat de betalings periode.
Het is niet verplicht om een voorschot te betalen, de AV zijn zodanig goed opgesteld dat de klant altijd zal moeten betalen. Ik heb tot nu toe 1 keer een klant gehad die niet betaalde, verder heb ik nog maar 2 herrinneringen hoeven te sturen. Ik denk dat het toch te maken heeft met veel contact te houden met de klanten, zodat beide partijen elkaar vertrouwen.