PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsnaam verzinnen



gtog
04/02/04, 13:54
Kunnen jullie tips geven voor het verzinnen van een bedrijfsnaam? Ik denk erover (kleinschalig) te beginnen met webhosting, maar alle domeinnamen met host of hosting erin zijn al gereserveerd zo ongeveer :). Mogelijk komen er in de toekomst wat andere diensten bij dus misschien moet ik op zoek naar een naam waar het woord "hosting" niet in voorkomt.

Ik zoek dus niet zozeer mogelijke namen, maar meer hoe ik namen kan verzinnen. En waar ik rekening mee moet houden voor wat betreft namen die al bestaan. Mogelijk ga ik mijn diensten op termijn ook aanbieden buiten Nederland, dus zou het leuk zijn als er een .com domein bij gereserveerd zou kunnen worden (die moet dus nog vrij zijn). Dus zowel het .nl als het .com domein dat bij de bedrijfsnaam hoort moeten nog vrij zijn.

iFast
04/02/04, 14:24
Nou pak een paar woorden boeken en zoek of dingen die met IT of ISP te maken hebben. Speel met je eigen achternaam of iets dergelijks! Er zijn honderden manieren om een handelsnaam te krijgen!

En als dit niet lukt kan je natuurlijk altijd nog naar een reclamebureau gaan! Deze zijn ook zeer creatief in het verzinnen van handelsnamen. Het nadeel hiervan is alleen dat je paar honderd euro lichter bent. Maar alles heeft zo zijn prijs!

cridea
04/02/04, 14:27
Let op dat je naam niet teveel op die van een ander lijkt en dat de domeinnamen nog met en zonder streepjes en tikfouten vrij zijn.

4EuroHosting
04/02/04, 14:40
Als ik jouw was zou ik ook een naam nemen die internationaal goed klinkt.
Ook al wil je klein beginnen, hou er rekening mee dat het om het WORLD WIDE Web gaat.

Mannekino
04/02/04, 14:56
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Als ik jouw was zou ik ook een naam nemen die internationaal goed klinkt.
Ook al wil je klein beginnen, hou er rekening mee dat het om het WORLD WIDE Web gaat.

En dat zegt iemand die zijn bedrijf 4EuroHosting heeft genoemd? :).

4EuroHosting
04/02/04, 15:07
Origineel geplaatst door Mannekino


En dat zegt iemand die zijn bedrijf 4EuroHosting heeft genoemd? :).

Wat is er mis met die naam ?

Hij zegt wat we doen en tot welke doelgroep we ons richten met die domeinnaam.

En bovendien is het verstaanbaar voor iemand die NL, E & D spreekt.

Probu_Online
04/02/04, 16:35
pak gewoon een aantal woorden of namen en maak er een anagram of een gecombineerd woord van...

DennisP
04/02/04, 22:26
nou meteen laten vastleggen.

randominternet.nl

;)

vind ik wel een leuke, maar registreer niet als ik er niks mee doe.

DennisP
04/02/04, 22:29
of euh...

isp2go.nl ;) haha

webtosurf.nl


blabla! :)

DennisP
04/02/04, 22:33
owh...

bestinet.nl

nerdhosting.nl

massivehosting.nl

recruda.nl <-- geen idee maar klinkt wel stoer.

En toen was de limit van mijn bak op bij de nic... stelletje prutsers haha geen zin om een andere te pakken :)

unex
04/02/04, 22:44
'nerdhosting' zal vast aan slaan :D

gtog
05/02/04, 11:35
Ja bij nerds misschien, maar een beetje nerd heeft al een eigen webserver staan ergens... De naam moet niet beperkend zijn natuurlijk, ik wil me richten op een breder publiek.

muisje
05/02/04, 11:36
worldhosting

we serve your pages to the world..

zal vast al bestaan :D

M-BahZ
05/02/04, 12:47
Je kan natuurlijk bij het zoeken van een naam ook dingetjes meenemen als geboortedatum of oprichtingsdatum, en iets relevants opzoeken.
Alhoewel ik niet geloof dat er veel mensen op zon manier een erg relevante handelsnaam krijgen zoals bij mij het geval was. ;)

BestHost
05/02/04, 12:53
Ey Tristan, hoe gaan de zaken bij jouw trouwens? Met Jule.nl ...

M-BahZ
05/02/04, 13:16
Origineel geplaatst door BestHost
Ey Tristan, hoe gaan de zaken bij jouw trouwens? Met Jule.nl ...
Het is Yule... (heb ik nog wel zo lang lopen zoeken naar een naam;))
Zaken gaan helemaal volgens de planning, vooral waar het niet op internetzut aankomt. ;)
Alleen veel van de activiteiten hebben vooral te maken met voorbereiding, maar met alleen voorbereiding komt er geen brood op de plank.

Enige minpuntje in mn boekhouding is dat er met de afgelopen weken meegerekent een dikke 1000 euro aan debiteuren zijn. ;)

Zullen we anders nog een keertje bellen? *grin*

roland
07/02/04, 05:01
Het beste is om naar een reclamebureau te gaan, zij kunnen een naam verzinnen die aansluit bij je diensten en hoe je je wilt profileren. Verder kunnen ze ook een goede huisstijl maken. Kost wat, maar je komt goed over wat meer oplever

Rik
07/02/04, 05:44
Je kunt dat doen ja (wat is "het beste ??")....
Je kunt ook voor iets persoonlijks" kiezen, of de naam van een dierbare..
Zijn legio opties te bedenken...

Vaxon Networks
07/02/04, 09:22
doe iets met erin wat je leuk vind, ik zou bijvoorbeeld wel AAP erin verwerken :D

BestHost
07/02/04, 11:17
De leukste thuis :(

r3n3g4d3
12/02/04, 01:14
wwwsolutions.nl is beschikbaar voor registratie.
wwwsolutions.com is reeds geregistreerd door Onbekend
wwwsolutions.net is beschikbaar voor registratie.
wwwsolutions.org is beschikbaar voor registratie.
wwwsolutions.biz is reeds geregistreerd.
wwwsolutions.info is beschikbaar voor registratie.

wwwsolution.nl is beschikbaar voor registratie.
wwwsolution.com is reeds geregistreerd door Onbekend
wwwsolution.net is beschikbaar voor registratie.
wwwsolution.org is beschikbaar voor registratie.
wwwsolution.biz is beschikbaar voor registratie.
wwwsolution.info is beschikbaar voor registratie.

Breed genoeg?

Kan je ook een heel erg mooi logo bij bedenken :D

RonZo
12/02/04, 01:48
Een naam met enige diepgang/betekenis.... da's ook wel mooi.
Daarom voeren wij de naam Nivedita. Dat is een een meisjesnaam uit India en betekent zoiets als "toegewijd om te dienen". Dus in het Engels: "Dedicated to Serve" :D

(Met dank aan Steven en Niels die het zo bedacht hebben)

DaVaRiOuS
12/02/04, 23:52
ja een naam verzinnen is echt verschrikkelijk moeilijk...
ik ben zelf aan de naam ColoByte gekomen door eerst in woordenboeken te spitten en op site's te kijken waar domainen te koop zijn etc...

wat je moet doen is veel brainstormen.... heel veel brainstormen!
hoe ik nou op de naam ColoByte ben gekomen weet ik nog steeds niet...
het schoot me gewoon ineens te-binnen ;)

ik dacht aan servers (computers) en sja colo (COLO-catie) en byte (kilo/mega/terra-BYTE).

tsja,, je moet er maar net op komme :p

AnicaBruinsma
20/08/10, 14:41
Haaaaii :)
Ik wil graag een bedrijf starten in Fotografie

weet iemand een leuke naam voor me..
zelf heet ik Anica Bruinsma
T mag ook Photography heten..of Dutchphotography iets wat er op lijkt wat een beetje proffesioneel over komt :)

Bedankt voor alle hulp
mvg, Anica Bruinsma

jinxedworld
20/08/10, 14:44
Haaaaai Anica!

Ik zou om te beginnen een fotografie-forum opzoeken, en als 2e geen oude post omhoog schoppen :).

Succes!

Stewie
20/08/10, 14:48
Zo, een kick na 6 jaar! :D
Anica, laat je creativiteit gaan en bedenk een naam die staat voor wat je doet, echt bij je past. Succes!

Mick-X
20/08/10, 15:15
Wellicht is onderstaand iets voor je in de richting te duwen.
AniMa (ANIca BruinsMA) Photography?
Anima(ted)

Suc6 :p

AnicaBruinsma
20/08/10, 16:09
thanQ allemaal voor t mee bedenken van een naam.. Ik weet hoe lastig t kan zijn..
thanQ Als iemand toch nog een idee heeft kan die gene t me als privé bericht sturen desnoods
xxx Anica