PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwsgroep



serverbilly
01/02/04, 22:25
Ik ben op zoek naar een oplossing om een nieuwgroep te beginnen. Hoe doe je zoiets? Moet je hiervoor zelf een nieuwsgroep-server draaien?
Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Mikey
09/02/04, 18:29
*kick*

Ik ben zelf ook geintresseerd hoe dat in z`n werk gaat.

Dennis
09/02/04, 19:54
Dit heb ik zelf ook weleens gevraagd aan @Home Support 18 maanden geleden :)


3.5 Hoe kan ik een nieuwsgroep starten?
Tenzij je de beheerder van een newsserver bent, kun je (praktisch gezien) zelf geen nieuwe nieuwsgroep aanmaken. Voor de nl hierarchie geldt dat je wel een voorstel kunt doen om een nieuwe nieuwsgroep aan te maken. Als er voldoende belangstelling voor de voorgestelde nieuwsgroep bestaat en je voorstel voldoet aan een aantal andere voorwaarden, dan zal de betreffende nieuwsgroep na verloop van tijd aangemaakt worden.

Een overzicht van relevante documenten is te vinden op http://www.xs4all.nl/~sister/usenet/aanmaken.html. Zie verder ook http://www.knoware.nl/users/arnow/nwe-groep.html.


Het voorstel dient niet apart naar iedere newsgroup gepost te worden, maar veeleer gecrosspost te worden naar alle newsgroups, inclusief nl.newsgroups.announce. Nota bene: newssoftware post articles die gecrosspost zijn naar een gemodereerde group niet, de moderator zal daarvoor zorg dragen

Volgens mij moet je een nieuws-server starten en daarna vermelding aanvragen bij de beheerders van de nl-tree. *not sure*

Digiover
09/02/04, 21:40
Wat heeft dit met webhosting te maken??
Kijk in nl.internet.algemeen / nl.internet.welkom / nl.newsgroups, alle antwoorden omtrent Usenet zijn daar te vinden.

Mikey
09/02/04, 23:31
Origineel geplaatst door Digiover
Wat heeft dit met webhosting te maken??
Kijk in nl.internet.algemeen / nl.internet.welkom / nl.newsgroups, alle antwoorden omtrent Usenet zijn daar te vinden.


ik zal deze bal meteen weg ketsen, het heeft immer wel te maken met het medium internet, misschien heeft TS wel een klant die hierom vroeg.

JBstudio
10/02/04, 20:16
dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Mikey
10/02/04, 23:13
Origineel geplaatst door JBstudio
dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

be my guest :)

Dennis
11/02/04, 15:27
Origineel geplaatst door JBstudio
dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Aan zo'n inbreng hebben we niet veel. Wij willen graag weten met welke partijen je contact moet opnemen om een eigen nieuwsgroep te starten en welke voorwaarden hier aan zijn verbonden.