PDA

Bekijk Volledige Versie : stress test mijn site a.u.b.



edge
30/01/04, 01:46
Eej iedereen.

Ik ben net klaar met mijn nieuwe site, maar ik weet niet zeker of mijn server het wel aan kan.

De site is een "web tool" voor het resizen van images!

De gebruiker kies d.m.v. wat opties de "resize" maat en upload de image. Na wat werk van de server hier, komt de nieuwe resized image er uit (als het goed is)..

Test hem even en laat mij weten of alles goed ging.

url: www.resize2mail.com

Alvast bedankt.

Noel

Cybafish
30/01/04, 08:15
Werkt :)

UbErZ
30/01/04, 09:27
werkt inderdaad :)

Maar zou je het een en ander niet kunnen versimpelen? Wellicht door een soort wizzard te maken die je door het proces heen helpt?

Anestheologist
30/01/04, 10:39
service unavailable ...

[QWS]
30/01/04, 11:10
ik heb ook service unavailable..

TMourik
30/01/04, 11:20
same here, Service Unavailable

is wel interessant als ik het zo hoor :)

edge
30/01/04, 11:35
Hmmm... Denk dat er net iets teveel "stress" op de bak was..
Ik heb geen idee wat er mis ging met de server, maar al het goed is doet hij het nu weer.

Re: versimpelen...
Een wizzard is een leuk idee, maar nog simpeler dan dit kan het haast echt niet!

Noel

RonZo
30/01/04, 12:01
Het werkt idd erg leuk :)
Maar er wordt wel een sterke compressie op gegooid heh..

Cereal
30/01/04, 13:38
Werkt perfect hier, alleen is de compressie idd wat aan de grove kant.

Evilarlos
30/01/04, 13:53
handige tool man. Het werkt hier ook :)

edge
30/01/04, 16:58
Ja de compressie is hoog! Ik heb het zo gezet omdat de site meer voor gebruiker is die gewoon snel even een foto wil resizen en dan emailen.

Mijn zus b.v. heeft nu een digitale kamera die foto's maakt van over de 2MB.

Dit is wel leuk, maar niet als ze die fotos ook nog eens naar mij email!...

Bij die kamera zit wel software om de foto te resizen, maar dat snapt ze weer niet..

Ik ben nu ook een PDA versie voor de site aan het maken. Dit zodat gebruikers er ook met een PDA gebruik van kunnen maken.

Iedereen bedankt voor het testen. Het ziet er naar uit dat de server het aan kan (ondanks de crash die er was)

Noel

Grumpy
30/01/04, 18:31
Leuk idee.

Maar een stand-alone tool lijkt me geschikter?

edge
30/01/04, 18:55
Origineel geplaatst door Grumpy
Leuk idee.

Maar een stand-alone tool lijkt me geschikter?

Daar ben ik het 100% mee eens, maar toch zijn heel veel mensen die zoiets "nog" niet op hun PC hebben, en laat staan weten hoe het werkt.

Ik ken er al 3 in mijn familie :-)

We zien wel hoe het gaat lopen. Als het niks is dan gooi ik die site er gewoon weer af.

Noel

Grumpy
30/01/04, 19:13
Ik heb het dan ook over een stand-alone tool die zoals die site is.

Niet Photoshop(of een ander bewerkingsprogramma) waarbij je vele functies moet kiezen en zelf allerlei dingen moet instellen.

IT-worX
30/01/04, 19:56
"Thank you, for providing such a great tool. I can now easily resize the digital photos I have and email them to all my friends
B. Shah, New York
--------------------------------------------------------------------------------
"Wow, this is fun. I have to admit, I enjoy coming here just to resize photos. The OS I use (Windows 98) does not have a resize and rotate tool that is as easy as this one!
Noah Spencer, New Zealand
--------------------------------------------------------------------------------
"This is GREAT! I always needed hours to send my digital photos one by one (if it worked at all). With this tool I can now resize my photo's and email them all in one go!
Yasmin McQuerry, Texas


Wat mijn opvalt: enkel amerikaanse uitleg?

edge
30/01/04, 20:52
haha.. Dat is allemaal "fake". Ik moets die ruimte even vullen en dacht dat wel een leuke oplossing was..

Ben nu bezig met iets anders voor die tekst!

Als ik 100% happy ben dat het werkt komt er ook een Nederlandse versie.

Noel

PeeJie
30/01/04, 21:16
Leuk, ook best origineel ;)

funny
30/01/04, 21:29
Yep..werkt leuk.

Had je het alleen niet beter resize4mail.com kunnen noemen ?

edge
30/01/04, 22:05
Origineel geplaatst door funny
Yep..werkt leuk.

Had je het alleen niet beter resize4mail.com kunnen noemen ;-)

Tja... resize2email en resize4email zijn/waren ook nog een optie..
Maar heb na veel denken de resize2mail genomen.

We zien wel hoe het project loopt. Als het gaat werken koop ik de rest van de .com's er misschien wel bij (voor veel geld van iemand die ze dan "gekaapt" heeft :-/ )

Noel

Anestheologist
31/01/04, 00:13
Nuja wel leuke tool :)

*zal em in mijn favo's zetten* ;)

oiin
17/02/04, 23:27
Fantastisch concept/techniek/idee/ en de uitwerking is prima, de opmaak en het design simpel, maar zeker voldoende!

hvr1985
17/02/04, 23:50
Leuk idee... het werkt ook goed. Maar niet echt praktisch... Stel je bent een dagje weg geweest en hebt 20 foto's gemaakt van zo'n 2mb per foto. Dan zit je op 40mb... 40mb uploaden is met de gemiddelde internetverbinding niet echt een pretje. Nu we het hier toch over hebben... Misschien is het wel handig om het mogelijk te maken meerdere foto's tegelijk te resizen.

oiin
18/02/04, 00:05
Origineel geplaatst door hvr1985
... 40mb uploaden is met de gemiddelde internetverbinding niet echt een pretje.

Lijkt me wat teveel gevraagd van een gratis website.


Origineel geplaatst door hvr1985
... Misschien is het wel handig om het mogelijk te maken meerdere foto's tegelijk te resizen.

Hier bestaat uitstekende software voor, denk ook niet dat de makers/eigenaars zo vrijgevig zouden zijn, inderdaad wel een goed idee voor betaalde versie misschien!

edge
18/02/04, 00:06
Bedankt voor het compliment oiin.

Ik weet dat de opmaak en design wat simpel zijn, maar voor nu is het voldoenden.

Ik ben nu een "pocket PC" versie van de site aan het maken.

Noel

oiin
18/02/04, 00:21
Klinkt erg cool, ook voor pocket PC!

Je maakt het veel mensen zo in ieder geval makkelijker, foto's verkleinen is zo FUN! Het concept en de techniek heeft veel potentieel als je het mij vraagt!

Succes! :-)

almar
18/02/04, 00:40
voor een stresstest kun je de tool ab van Apache gebruiken.
/usr/local/apache/bin/ab over het algemeen. Dan kun je de parameters zelf opgeven.

edge
18/02/04, 01:17
almar,

De server waar deze site op staat is IIS6. Ik weet niet of de ab? van Apache hier ook op werkt (denk het wel).

Zal er morgen eens naar kijken.

Bedankt voor de info.

Noel