PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel geheugen nodig?



no_player_4u
29/01/04, 17:08
Hoe kan je van te voren schatten/berekenen hoeveel geheugen je nodig hebt?

En als je eenmaal draait bepalen of je en hoeveel geheugen je tekort hebt.

Nog een vraagje.

Bij sommige dedicatted server providers moet je maandelijks bijbetalen voor cp. Is dat nodig? Zijn er geen goedkopere alternatieven?

Digitux
29/01/04, 17:12
Het ligt er volledig aan wat jij wil gaan doen met de machine.
ga je veel met mysql doen is het wel verstandig om wat geheugen erin te hebben.

Als je eenmaal draait goed je statistieken van de server bijhouden.
Dus geheugen gebruik en HD activiteit (als er dus teweinig gecached is en de hd's moeten gaan zoeken)

met CP bedoel je neem ik aan Cpanel. Dit is nodig omdat cpanel geld kost en dus berekend wordt in de prijs.

Goedkoop alternatief is webmin of gewoon zelf je server beheren via console.

ThePostman
29/01/04, 17:13
Hoe kan je van te voren schatten/berekenen hoeveel geheugen je nodig hebt?

Ik denk dat je gewoon het aantal geheugen over het algemeen moet kiezen. Dus kijken bij andere webhosting bedrijven hoeveel geheugen zij hebben en vind je dat je zelf niet genoeg geheugen hebt kun je altijd upgraden lijkt mij

En als je eenmaal draait bepalen of je en hoeveel geheugen je tekort hebt.

Als je vind dat je niet snel genoeg bent kun je altijd upgraden naar een stapje hoger

Bij sommige dedicatted server providers moet je maandelijks bijbetalen voor cp. Is dat nodig? Zijn er geen goedkopere alternatieven?

Zelf installeren is vaak ook een mogelijkheid. (Voor zover ik weet)

neographikal
29/01/04, 22:45
Ligt aan de belasting van je server. Is het een dbase bak met een grote database erop, liefste ook veel geheugen. Staat hij alleen maar webpages te parsen? Dan is 512MB over het algemeen ook redelijk voldoende.

Het ligt dus echt heel sterk aan je toepassing, en wat ram over hebben kan geen kwaad. Wordt onder linux gebruikt als diskcache.

4EuroHosting
29/01/04, 22:50
Vergeet het aantal bezoekers ook niet.
Een grote database met 1 bezoeker per uur vraagt minder van je server dan een kleine database met 1000 bezoekers pers uur.

neographikal
29/01/04, 22:56
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Vergeet het aantal bezoekers ook niet.
Een grote database met 1 bezoeker per uur vraagt minder van je server dan een kleine database met 1000 bezoekers pers uur.

Ligt eraan wat tie staat te doen. Indien het veel dezelfde queries zijn maakt het niet uit, vanaf mysql 4 worden queries gecached.

Het ligt sterk aan de inhoud / gebruik van je database wat je nodig hebt: ruwe cpu-power of veel ram :)

sander
07/02/04, 17:07
Hier zijn al 1x topics overgeweest , mijn advies bespaar niet op geheugen , plaats standaard 1 gigabyte. die 50 euro meer.

Linux kernels benutten het geheugen voor harddisk caches etc.

Meer geheugen heb je altijd profeit van , vooral in de toekomst mocht je gaan uitbreiden.

The MAzTER
07/02/04, 19:03
doe er gewoon 16gb in

dan weet je zeker dat je voorlopig genoeg hebt :p

sander
07/02/04, 19:46
zucht

SebastiaanCitus
07/02/04, 21:28
Ik zou sowiezo beginnen met 1024 MB, dan weet je zeker dat je goed zit....

Dennis
08/02/04, 10:57
Origineel geplaatst door SebastiaanCitus
Ik zou sowiezo beginnen met 1024 MB, dan weet je zeker dat je goed zit.... Indien je hosting wilt verkopen op een server is dit inderdaad wel prettig.

Indien je slechts 10 tot 15 persoonlijke websites wilt draaien is 512mb meestal genoeg. Zeker in combinatie met colocatie is het alsnog makkelijk te upgraden.

Indien je hosting wilt verkopen of voor dedicated gaat, kun je even logisch nadenken of je niet beter meteen kunt upgraden.

sander
08/02/04, 15:45
1024 altijd , waarom moeilijk doen voor die 50 euro extra?

Dennis
08/02/04, 16:19
€ 70,- zul je bedoelen. Het kost meestal toch weer €10,- per maand extra op een dedicated-server.

KDISS
10/02/04, 00:24
Ik zou als ik jou was beginnen met 1GB. Zorg ervoor dat je
swap niet al te klein is. Anders krijg je preformance problemen.
En dat is wat ik denk dat je altijd wilt verkomen. Er zijn nog altijd
hosting providers die teveel websites op 1 server zetten zonder
het geheugen uit te breiden. Houd het geheugen en de swap in
de gaten.

De prijs van een control panel is sterk afhankelijk van wat je wilt
hebben. Een WebCP hoeft niets te kosten.