PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijf automatiseren



r3n3g4d3
27/01/04, 21:44
Hey,

ik wil graag weten of je je webhosting bedrijf ook kan automatiseren. Dus dat de klant op de site een formulier invult en dan na 3 minuten ofzo een automatisch mailtje krijgt met de passwords en usernames erin die dat systeem heeft gegenereerd via je WHM. Zodat jij dus bijna niets meer hoeft te doen alleen maar bijhouden of ze wel betalen of niet of of ze de regels schenden.

Als dit mogelijk is hoe heet zo'n programma dan en waar kan i dat vinden?

Thnx :D

Leandros
27/01/04, 21:51
Volgens mij kan dat alleen als je het zelf helemaal programmeerd (i.v.m. elk bedrijf andere regels).

Maar het lijkt me toch dat een klant ook iets moet ondertekenen maar dat zou je wel weer aan de faxserver kunnen hangen.

Het lijkt mij mogelijk maar zeer prijzig...

RobbertC
27/01/04, 21:54
Ja, dat kan.

Voor WebHostManager is er WhmAutoPilot (http://www.whmautopilot.com) en ik geloof dat Modernbill (http://www.modernbill.com) het ook kan. En zo zullen er wel meerdere pakketten zijn die zo'n optie hebben.

Maar of het gewenst is, is een andere zaak. Persoonlijk vind ik alles compleet automatisch niet wenselijk. Spammers kunnen zo bijvoorbeeld snel een account aanvragen, gaan spammen en nooit de rekening betalen. Ik zou altijd het zo maken dat je nog handmatig op de knop "aanmaken" dient te drukken, zodat je de bestelling zelf nog controleren.

r3n3g4d3
27/01/04, 21:55
Origineel geplaatst door Leandros
Volgens mij kan dat alleen als je het zelf helemaal programmeerd (i.v.m. elk bedrijf andere regels).

Maar het lijkt me toch dat een klant ook iets moet ondertekenen maar dat zou je wel weer aan de faxserver kunnen hangen.

Het lijkt mij mogelijk maar zeer prijzig...

Als de klant het woord akkoord invoerd in een text vakje dan gaat die met alle voorwaarden akkoord. En dat is volgensmij nu ook rechtsgeldig.

Leandros
27/01/04, 21:57
Origineel geplaatst door r3n3g4d3


Als de klant het woord akkoord invoerd in een text vakje dan gaat die met alle voorwaarden akkoord. En dat is volgensmij nu ook rechtsgeldig.

O nou ja ik zou mezelf daar liever nog niet op begeven als het er allemaal omhangt want met een handtekening sta je toch altijd wat sterker (bij incasso etc.)

r3n3g4d3
27/01/04, 21:59
Origineel geplaatst door Leandros


O nou ja ik zou mezelf daar liever nog niet op begeven als het er allemaal omhangt want met een handtekening sta je toch altijd wat sterker (bij incasso etc.)

ach voor die paar tientjes per jaar :P

ThePostman
27/01/04, 22:02
Hm dan zijn er genoeg mensen die ff een account aanmaken en je host vol gooien met warez. Het online gooien en jij kijkt die avond en ziet dan pas dat er allemaal warez op je server staat. Kost veel dataverkeer enz.

Leandros
27/01/04, 22:03
Origineel geplaatst door r3n3g4d3


ach voor die paar tientjes per jaar :P

Nou... ik weet niet wat jij verwacht te verkopen dan...

r3n3g4d3
27/01/04, 22:14
Origineel geplaatst door Leandros


Nou... ik weet niet wat jij verwacht te verkopen dan...

De 50mb webspace pakketten bedoel ik dus 20 euro per jaar ofsow, niet al te veel.

Mja ik zou er een soort van anti spamm script op moeten zetten of wat je zecht zelf op de knop moeten drukken voordat alles in beweging word gezet :)

Ik zou ook de gene die bij mij een account neemt een bevestigings mail kunnen sturen zodat die zelf op een link moet klikken voordat die zijn gegevens krijgt. Ik heb dit zelf nog nooit eerder mee gemaakt maar het helpt wel tegen mensen die aan het spammen zijn.

chielsen
27/01/04, 22:27
Wat is het verschil of jij of een script het nu klaar zet? Als jij het klaar zet kunnen ze net zo goed gaan spammen...

r3n3g4d3
27/01/04, 22:33
Origineel geplaatst door chielsen
Wat is het verschil of jij of een script het nu klaar zet? Als jij het klaar zet kunnen ze net zo goed gaan spammen...
ja das waar, ik krijg achteraf wel met dat systeem ook een mailtje of een directory met text files erin die ik dan kan nakijken of het wel klopt, dus ik kan het netzo goed door een systeem laten doen dan.

Leandros
27/01/04, 22:33
Als je dat zelf in elkaar zet, zou ik maar een heel goed plan schrijven en het overleggen met een jurist bijv. die kan beoordelen of zo'n bestelling dan rechtsgeldig is.

Je hebt bijv. online een 7 dagen annuleringsrecht als je iets besteld (NL-recht). Het is mogelijk dit te omzeilen als mensen hiervoor een verklaring tekenen maarja dan moeten ze sowieso iets tekenen...

En dat als ze iets annuleren is toch lullig want een domeinregistratie kan je zonder de eerste kosten niet ongedaan maken....


En wat dacht je van klant checken op adres, of zijn gegevens kloppen. Al dat soort dingen..

Moet je goed over nadenken...

BestHost
27/01/04, 22:37
Modernbill raad ik af. Is niet duur opzich maar best traag.

r3n3g4d3
27/01/04, 22:37
Origineel geplaatst door Leandros
Als je dat zelf in elkaar zet, zou ik maar een heel goed plan schrijven en het overleggen met een jurist bijv. die kan beoordelen of zo'n bestelling dan rechtsgeldig is.

Je hebt bijv. online een 7 dagen annuleringsrecht als je iets besteld (NL-recht). Het is mogelijk dit te omzeilen als mensen hiervoor een verklaring tekenen maarja dan moeten ze sowieso iets tekenen...

En dat als ze iets annuleren is toch lullig want een domeinregistratie kan je zonder de eerste kosten niet ongedaan maken....


En wat dacht je van klant checken op adres, of zijn gegevens kloppen. Al dat soort dingen..

Moet je goed over nadenken...

Ik geef hem toch niet eerder een domeinnaam voordat die heeft betaald :) Dus de tijd die daartussen zit is zeker 7 dagen eerder dat het geld op mijn rekening staat, in de tussentijd krijgt die gewoon van mij een subdomein ;)

r3n3g4d3
27/01/04, 22:38
Origineel geplaatst door BestHost
Modernbill raad ik af. Is niet duur opzich maar best traag.
ok thnx :D

Leandros
27/01/04, 22:40
Kan je doen maar dan geef je mensen weer het idee dat ze je bedonderd omdat ze eerst moeten betalen en dan pas een dienst geleverd krijgen. (en wat dacht je van de verplichte reg. form. voor nl domeinnamen)

Mensen willen graag controle houden en als ze gewoon zien dat het werkt betalen de meeste gewoon wel. En als ze dat niet doen kan je ze altijd terug wijzen naar het contract wat je ondertekend hebt.

chielsen
27/01/04, 22:44
Als je nu real-time betalingssystemen eraan koppelt is het wel erg handig natuurlijk ;)

r3n3g4d3
27/01/04, 22:48
Origineel geplaatst door Leandros
Kan je doen maar dan geef je mensen weer het idee dat ze je bedonderd omdat ze eerst moeten betalen en dan pas een dienst geleverd krijgen. (en wat dacht je van de verplichte reg. form. voor nl domeinnamen)

Mensen willen graag controle houden en als ze gewoon zien dat het werkt betalen de meeste gewoon wel. En als ze dat niet doen kan je ze altijd terug wijzen naar het contract wat je ondertekend hebt.

Hoezo het idee dat ze belazerd worden, ik geef ze de webspace en alle dingen waarvoor ze hebben betaald behalve nog de domeinnaam en de subdomeinen omdat die samen met de domeinnaam komen. Na ontvangst van het geld registreer ik de domeinnaam op hun naam zodat ze die altijd kunnen verhuizen. En als ze niet akkoord gaan dan gaat de hele deal niet door :D

Hier ff een link over een topic die obver de rechtsgeldigheid van de fax en de mail gaat:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=38761

Dus je ziet maar het is rechtsgeldig om via de mail een contract op te stellen. :)

Ps: weet iemand waar ik als reseller .nl domeinen kan registreren zonder dat ik lid ben van sidn?

r3n3g4d3
27/01/04, 22:49
Origineel geplaatst door chielsen
Als je nu real-time betalingssystemen eraan koppelt is het wel erg handig natuurlijk ;)

Via paypal? Ja dat wilde ik ook mogelijk maken aangezien ik toch een paypal account heb voor kleinigheidjes kan ik hem netzo goed gebruiken voor mijn webhosting "bedrijfje".

Eerst ff goed gaan verdiepen in paypal enzo dan :D

xs2
29/01/04, 16:45
Grumpy-edit: *KNIP SPAM*

ThePostman
29/01/04, 17:03
Origineel geplaatst door r3n3g4d3


Ik geef hem toch niet eerder een domeinnaam voordat die heeft betaald :) Dus de tijd die daartussen zit is zeker 7 dagen eerder dat het geld op mijn rekening staat, in de tussentijd krijgt die gewoon van mij een subdomein ;)

Vind ik persoonlijk slechte zaak. Waarom zou je dat niet doe? Die paar euro die je misloopt als hij afwijkt. Als je gewoon wel registreerd dan krijg je alleen maar meer klanten.

roland
30/01/04, 15:27
Goh, laat ik bij jou dan eens 20 domeinen registreren, kost wel iets meer dan ee paar euro's. Ik vindt het persoonlijk prettiger om eerst te betalen en daarna pas de domeinnaam te krijgen. Dit geeft mij het gevoel dat het bedrijf serieus bezig is en geen risico's neemt.

Dennis
30/01/04, 15:50
Oppassen hiermee! Ik ben jouw concurrent. Ik zal eens onder iemand anders naam in de bibliotheek 20 demo-accounts aanmaken en de user passes op warez-boards verspreiden!

roland
30/01/04, 16:13
Auw... dat zal zeker niet prettig zijn

Flydesign.nl
30/01/04, 16:59
Om het helemaal te automatiseren lijkt mij een slechte zaak. Zo heb je weinig controle over je klanten en persoonlijk contact is ook belangrijk!

Wat wel te doen is, is het zoveel mogelijk automatiseren. Klant gegevens automatisch toevoegen aan database, bestelling aan klant koppelen en datum van aanvraag instellen zodat er op die dag een factuur verzonden wordt.

Zelf kan je dan steeds de klant goedkeuren en met 1 druk op de knop de gegevens toevoegen aan WHM en gelijk de facturen uitprinten. Formulier voor registratie van domeinnaam kan je wel gelijk na de bestelling meesturen.

Je kunt dus veel automatiseren, maar ik raad het sterk af om alles te doen!

keepow
01/02/04, 20:26
anders kan je ook, een maand/2 maanden een speciaal pakket erin zetten, met alleen deze optie.

Om te kijken of het aanslaat.
Als je 1 klant per maand hebt (nieuwe klant).
Heeft dit weinig zin.

Websspace
03/02/04, 00:36
Wij hebben net een licentie op WHM AutoPilot genomen, die is wel goed. En over enkele maandjes komt de nieuwe versie ervan uit, heb je meteen wel héél veel mogelijkheden mee.

Peter
05/02/04, 09:37
Origineel geplaatst door r3n3g4d3
Ps: weet iemand waar ik als reseller .nl domeinen kan registreren zonder dat ik lid ben van sidn?

Probeer openregistrar(.nl), zwerft hier geloof ik ook ergens rond.