PDA

Bekijk Volledige Versie : Streaming: dataverkeer of bandbreedte



MK1
26/01/04, 16:01
Hallo mensen,

Ik heb totaal geen ervaring met streaming, en heb daarom een paar beginnersvraagjes:
- Kan er enige kwaliteit gegarandeerd worden als je geen bandbreedte inkoopt, maar gewoon aan een 100 Mb switch hangt en afrekent op basis van dataverkeer?
- Wat zijn de hardware eisen?
- Wat zijn andere zaken waar ik op moet letten?


Alvast dank voor de info!

BestHost
26/01/04, 20:54
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen je denkt te streamen. Denk dat 100 mensen al gauw de 10 mb/s vol trekken. Hardware moet dan toch iets zijn met dual dingetjes. Maar 10 users dan zal een pentium 4 voldoen aan je eisen.

Bandbreedte achteraf inkopen is vaak duurder bij de meeste providers dus, kwaliteid heb je wel. Alleen is hij duurder dan dat je vooraf zou inkopen.

Waar je op zou moeten letten weet ik niet ....

Digitux
26/01/04, 20:58
Het hangt er helemaal vanaf waar je host en wat voor streaming je wil.

als je weinig dataverkeer verwacht (kleine streams) is op basis van dataverkeer afrekenen goedkoper.

Kom je echter in de buurt van de 200+ GB dan wordt het zeker interessant om bandbreedte af te nemen, bijvoorbeeld 2Mbit op 95%.

Hardware eisen ben ik niet echt bekend mee
maar ik neem aan dat het wel wat geheugen zal slurpen en als de streams nog een encoding nodig hebben dat een goeie CPU ook wel nodig is als je veel streams wil doen.

andere zaken... tja zorgen dat je niet op een vol netwerk komt. Als de line overloaded is dan kappen je streams er ook mee.

succes met je streaming :)

muisje
26/01/04, 21:40
bij < 100 streams op 128 kbit moet een single pIV 2ghz het nogsteeds met gemakt trekken.. zorg alleen dat je genoeg geheugen er in hebt zitten (1,5+ gb)

dataverkeer ligt geheel aan je aantal luisteraars..

1mbit zou zeker geen overbodige luxe zijn..

BestHost
26/01/04, 22:05
Precies :) Maar wat denk je te verbruiken?

Pantsy
26/01/04, 22:30