PDA

Bekijk Volledige Versie : Mailserver Plexhost



Santario
26/01/04, 16:36
Bekend dat er problemen zijn op WD01 betreffende de afhandeling van mail? Dit duurt al een paar uur....

MrD
26/01/04, 16:38
Yep,

heb al 2 mailtjes naar ze gestuurd maar nog niks gehoord.

Santario
26/01/04, 16:39
Vorige week was dit helaas ook al het geval, toen duurde het maar heel even :( Ik had een mobiel nummer maar heb hem niet meer. Telnr. uit de WHOIS is niet bereikbaar :(

UbErZ
26/01/04, 16:42
Ik denk dat dit te maken heeft met een update van cpanel?

Heb zelf ook al gemailed, nog geen reply :(

Het is de laatste tijd wel raak bij plexhost.

MrD
26/01/04, 16:45
Ja inderdaad, ik weet wel dat klanten geen mail kunnen ophalen en dan een kopie op de server laten. Dan geeft de pop3 account alleen nog socket timeouts. Maar nu is het helemaal plat geloof ik.

UbErZ
26/01/04, 16:53
hij is weer up hier :)

McRox
26/01/04, 16:55
Nogmaals, sorry voor de overlast.

Het probleem met de mailserver heeft te maken met een confict tussen CPanel en de nieuwste kernel.

De kernel is vaker genoodzaakt cppop en cpaneld te "killen". CPanel zou dit probleem opgelost hebben met de nieuwste CPanel versie die deze middag is geupdate. Echter werd niet gekeken of de mailserver werkelijk down is, aangezien CPanel altijd een groen licht geeft achter de mailserver.

Mailserver draait overigens wel weer na een restart van de mailserver. Meer informatie volgt nog.

Johan-nl
26/01/04, 19:58
Meer informatie volgt nog
:cool:

McRox
26/01/04, 23:31
Origineel geplaatst door Johan-nl
Meer informatie volgt nog
:cool:

Wacht nog steeds op een bevestiging van CPanel over de cppop fix in de nieuwste 8.7.0 R26 :)

http://forums.cpanel.net/showthread.php?s=&threadid=17975

Santario
27/01/04, 01:11
Op een moment van een storing is het altijd even f*cked up, je zit met hijgende klanten enzo maar ondanks deze storing ben ik toch blij dat ik voor PlexHost gekozen heb, ze lossen het altijd op en staan je netjes te woord, toppertje :)

Wilde ik nog even kwijt :)

HBCS
27/01/04, 09:54
dat mag ook wel eens gezegd worden
ben het dus met santario eens

McRox
27/01/04, 23:19
Bedankt! :)


Ik heb zojuist een bevestiging ontvangen van Kyle en de cppop bug is opgelost met de nieuwste CPanel Release welke gisteren is geinstalleerd.

Volgens de logs heeft de kernel sinds gisteren middag ook niet gerotzooit met cppop, dus zo te zien is het inderdaad opgelost :)

xserve
27/01/04, 23:49
Gelukkig maar, kunnen we weer rustig slapen.

MrD
29/01/04, 03:24
Kunnen klanten nu ook weer een mail kopie achterlaten op de server zonder dat ze daarna socket timeouts krijgen?

McRox
31/01/04, 13:20
Sorry voor de late reply :)


Origineel geplaatst door MrD
Kunnen klanten nu ook weer een mail kopie achterlaten op de server zonder dat ze daarna socket timeouts krijgen?

Ja :)

De mailserver draait al een tijdje zonder problemen :) Geen problemen ondanks een steiging van 1000% van het mailverkeer door de virussen/wormen op het internet ;)

Darkcripter
01/02/04, 13:59
hij is weer up

host3000
01/02/04, 14:14
Origineel geplaatst door Darkcripter
hij is weer up
Weer zo'n zinvolle reply. Je bent toch niet de 10 replies aan het volmaken?

Deze server is al een tijd weer up, dus dit was vrij zinloos.