PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp gevraagd bouw database.



Gigasystems
25/01/04, 03:12
Hallo mensen,

We zijn bezig met het opzetting van een hosting bedrijf en zijn al een heel eind gekomen, echter missen we nog een aantal dingen zoasl een goed fuctionerend maar toch simple gehouden database. Ook moeten er enkele mailing scripts toegevoegd worden.
Er is nu myphp admin geinstalleerd en dit heb ik gebruikt voor mijn hardwareshop. Het zal dan ook mogelijk zijn met dit systeem makkelijk verschillende Hosting diensten toe te voegen. Het is jammer dat diegene die mij hiermee geholpen heeft dit niet meer doet.
We hebben iemand nodig die ons met dit systeem kan helpen tegen een niet al te hoge prijs.


Wat de database in zich moet hebben:
- Producten moeten toegevoegd kunnen worden aan de website, een voorbeeldje hiervan zou kunnen zijn: www.gameservers.net.
- Na het toevoegen moet er een soort mini factuur te zien zijn met daarin de prijzen per termijn.
- De algemene voorwaarden moeten geaccepteerd worden.
- Na het verder gaan met de bestelling kan er afgerekend worden. De adres gegevens etc moeten ingevuld worden.
- Diegene die besteld heeft krijgt een mail met daarin een factuur. We weten niet hoeveel tijd het kost zoiets te maken anders doen we dit gewoon met de hand en sturen we de klant zelf het factuur nadat we de gegevens in onze mail ontvangen hebben.
- De klant moet op een of andere manier zijn bestelling nogmaals kunnen bevestigen. Dit door of een link aan te klikken in zijn ontvangen mail of door een mail retour te verzenden.
- Nu dat dit is gebeurt moeten wij de klant aan de database toe kunnen voegen en zo zijn gegevens en factuur kunnen opvragen.

Ik weet dat dit allemaal nog meer geautomatiseerd kan worden maar we willen het simpel en niet te duur houden.

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen. We zijn echter al bij een ander geweest en deze vroeg 150 euro voor een soort gelijk systeem.

Alvast bedankt,

Stephan

ThePostman
25/01/04, 03:19
Ik zou morgen wat research werk verrichten. *Misschien* kan ik je wel helpen, maar dat hangt ervan af.

Gigasystems
25/01/04, 03:37
Oke, dit zou erg mooi zijn. Ik ga nu slapen dus ik lees morgen weer wat reacties:).

roland
25/01/04, 04:03
Het is vrij eenvoudig om iets als dit op te zetten.
Ik zou geen factuur bij de bestelling sturen omdat je alleen een factuur mag sturen als er een dienst is afgenomen! De klant zou zich niet kunnen bedenken of annuleren want de factuur is al verzonden.

Ik zou het nog geautomatiseerder laten lopen:

- klant selecteerd een product
- vult zijn gegevens in en deze worden gecontroleerd (geldigheid, av geaccepteerd, etc). De worden direct opgeslagen, status wachtend op bevestiging
- krijgt een email zonder factuur, met een bevestigings link
- na klikken op de link wordt de klant's status op bevestigd gezet en factuur word toegezonden via e-mail.

Dit is echter erg basis en er zijn nog veel extra mogelijkheden. Hou er rekening mee dat je voor een standaard bestel systeem tussen de €200 en €500 kwijt bent.

Grumpy
25/01/04, 13:54
>>> Personeel gevraagd


Hou er rekening mee dat je voor een standaard bestel systeem tussen de €200 en €500 kwijt bent.
Wees voorzichtig met mensen die heel weinig vragen.

ThePostman
25/01/04, 14:27
Gigasystems, voeg me maar even toe op msn:
- comiix@vegeta.nl (primary)
- webmaster@rurounikenshin.nl (secondary)

Mikey
25/01/04, 18:34
Origineel geplaatst door roland
Het is vrij eenvoudig om iets als dit op te zetten.
Ik zou geen factuur bij de bestelling sturen omdat je alleen een factuur mag sturen als er een dienst is afgenomen! De klant zou zich niet kunnen bedenken of annuleren want de factuur is al verzonden.

Ik zou het nog geautomatiseerder laten lopen:

- klant selecteerd een product
- vult zijn gegevens in en deze worden gecontroleerd (geldigheid, av geaccepteerd, etc). De worden direct opgeslagen, status wachtend op bevestiging
- krijgt een email zonder factuur, met een bevestigings link
- na klikken op de link wordt de klant's status op bevestigd gezet en factuur word toegezonden via e-mail.

Dit is echter erg basis en er zijn nog veel extra mogelijkheden. Hou er rekening mee dat je voor een standaard bestel systeem tussen de €200 en €500 kwijt bent.

je mag wel een proforma factuur sturen. Maar die mag pas in de boeken als die betaald is. ( ben niet helemaal zeker of de naam juist is )

chielsen
25/01/04, 19:28
Gigasystems, voeg me maar even toe op msn: mthalen1 at hotmail punt com

Flydesign.nl
25/01/04, 20:22
Ik kan ook wel hulp bieden als het nog nodig is. Heb zelf ook al eens zoiets gemaakt voor een webhosting bedrijfje. Verder veel ervaring met webshops, CMS en databases. Dit alles doe ik met PHP en MySQL.

Als je een offerte wilt hebben kan je me bereiken via www.flydesign.nl Hier vind je tevens m'n portfolio.

TechXP
25/01/04, 20:49
Ik zou wel kunnen helpen voor een redelijk laag tarief.

Je kan contact opnemen via: info@romisoft.com

chielsen
25/01/04, 22:43
Ik heb al erg vaak facturen gehad die ik daarna nog moest betalen hoor. Hoe weet je anders wat je moet betalen?? Dat staat toch in die factuur?

Deimos
25/01/04, 22:49
Origineel geplaatst door chielsen
Ik heb al erg vaak facturen gehad die ik daarna nog moest betalen hoor. Hoe weet je anders wat je moet betalen?? Dat staat toch in die factuur? Wat bedoel je precies?

roland
27/01/04, 19:34
Ik heb al erg vaak facturen gehad die ik daarna nog moest betalen hoor. Hoe weet je anders wat je moet betalen?? Dat staat toch in die factuur?

Je betaald normaal gesproken pas als je een factuur hebt ontvangen...
Je krijgt pas een factuur als er een overeenkomst is of een dienst is afgenomen. Aangezien er een bestelling is geplaatst betekend het niet dat je daar gelijk aan verbonden bent want je kan nog opzeggen. Zodra de dienst geleverd is krijg je pas ene factuur.

En vaak weet je wat je moet betalen omdat prijzen vermeld worden op websites en er bestaan tegenbwoordig ook nog offertes, je hoeft dus geen facturen te sturen als iemand de prijs wilt weten...


Wees voorzichtig met mensen die heel weinig vragen.

Ik weet niet wat jij in gedachten hebt maar een bestel systeem van €200 euro is echt geen full-blown e-commerce site.

Grumpy
27/01/04, 22:31
Origineel geplaatst door roland
Ik weet niet wat jij in gedachten hebt maar een bestel systeem van €200 euro is echt geen full-blown e-commerce site.
??
Ik zeg toch niet dat je voor 200 een "full-blown e-commerce site" krijgt?

Gewoon een waarschuwing richting de TS dat hij met zijn 150 op moet passen voor mensen die veel beloven voor die prijs. Die 200-500 die iemand opnoemde is "normaler".

chielsen
27/01/04, 23:29
Ik ben al voor hen bezig, voor een stuk minder dan 150. De reden dat ik dat kan doen is dat ik al veel stukken code heb liggen.

roland
28/01/04, 00:26
??
Gewoon een waarschuwing richting de TS dat hij met zijn 150 op moet passen voor mensen die veel beloven voor die prijs. Die 200-500 die iemand opnoemde is "normaler".

Ik begreep dat je 200-500 goedkoop vondt en hiervoor dus de TS waarschuwde. Verkeerd begrepen dus.



Ik ben al voor hen bezig, voor een stuk minder dan 150. De reden dat ik dat kan doen is dat ik al veel stukken code heb liggen.

Ook al heb ik kant en klaren systemen, voor onder de €200 gaan die niet de deur uit. Je levert niet alleen een product maar ook service en een garantie dat het werkt. Ik vraag me af hoe je het regelt als er een probleem is geweest waar jij verantwoordelijk voor bent waardoor er bestellingen zijn misgelopen. Die kosten zullen al hoger zijn dan wat jij krijgt. Dit is uiteraard geen flame, maar ik vraag me zo vaak af hoe mensen ontzettend goedkoop producten kunnen leveren en rekening houden met deze zaken.

Toch netjes dat je het doet.