PDA

Bekijk Volledige Versie : Illegale hostingbedrijven



987987
24/01/04, 20:41
We weten allemaal dat er hosting"bedrijven" zijn zonder BTW/KvK nummer, er zijn al genoeg voorbeelden genoemd op dit forum dus dat is niet meer nodig :p. Ik wil iets anders weten...

Veel van die "bedrijven" worden door minderjarigen bestuurd die vaak nog thuis wonen etc. maar zijn er nog geen "directeurs" in de problemen geraakt met de wet? Iedereen is er altijd over bezig etc. maar is er al ooit ééntje onder handen genomen? en wat is dan de straf op zwartwerk (of wat is de officiële benaming)?

Omdat het minderjarigen zijn zou ik ook verwachten dat de ouders in de problemen komen te zitten... maar weten die dan niet wat hun zoon/dochter bezig is?

BestHost
24/01/04, 21:21
Als ze er niet achter komen is het geen probleem ;) Enuhm.. meeste van die bedrijfje krijgen geld via paypall etc. Bijna niet te cotroleren dus. En wat de wet betreft, je kan daar een fixe boete voor krijgen lijkt mij. en tot zekere hoogte is/zijn je ouder(s) verantwoordelijk.

bjorn
24/01/04, 22:36
Ik denk eerlijk gezegt dat een bedrijf (met kvk) hier niet opelijk gaat praten of zet gepakt zijn met zwartwerk.

En [Veel van die "bedrijven" worden door minderjarigen bestuurd]
Hier ben ik eigelijk wel ergens niet mee eens, ok het zijn veel jongeren die reseller accountsje nemen en begonnen zonder kvk maar toch weten we eigelijk niet eens hoeveel volwaasen die doen als hobby of als bijbaantje...

animana
24/01/04, 22:55
Bjorn, als je een biertje gedronken hebt kun je beter geen posts doen.

Just my 2 cents.

987987
24/01/04, 23:21
Origineel geplaatst door BestHost
Als ze er niet achter komen is het geen probleem ;) Enuhm.. meeste van die bedrijfje krijgen geld via paypall etc. Bijna niet te cotroleren dus. En wat de wet betreft, je kan daar een fixe boete voor krijgen lijkt mij. en tot zekere hoogte is/zijn je ouder(s) verantwoordelijk.

dat zijn speculaties? Is er iemand die de feiten kent? Het interesseert me wel, zouden de ouders dan een vast bedrag mogen betalen of hangt het af van het bedrag dat hun kind heeft binnengehaald?

Grumpy
25/01/04, 00:32
Dit ruikt naar iemand die illegaal bezig is.

Doe het legaal en je hebt geen problemen.