PDA

Bekijk Volledige Versie : alles lokaal kunnen testen



jack
24/01/04, 21:04
Hoi,

Ik ben nu een 1/2 jaar reseller. Ooit wil ik een eigen server op internet via co-locatie.

Nu is mijn vraag: kan je thuis met een linux webserver en een netwerkje van 3 pc's alles nabootsen/testen incl. dns etc, zoals het in het "echt" ook gaat?

ThePostman
24/01/04, 21:20
Ik weet wel dat je gewoon een webserver kan installeren. Dus php/mysql/perl en alle andere bagger die je erop wilt hebben.

DNS weet ik niet.

Overigens lijkt het me verstandiger om eerst een dedicated server te nemen en niet meteen over te stappen op colocatie en een server kopen.

Pantsy
24/01/04, 21:25
[i]Overigens lijkt het me verstandiger om eerst een dedicated server te nemen en niet meteen over te stappen op colocatie en een server kopen. [/B]

??? Als je naar het kostenplaatje kijkt en als je zelf de server kan onderhouden is het juist verstandiger om te gaan colocaten :)

ThePostman
24/01/04, 21:57
Ja, maar uit jack zijn post merk ik dat hij nog weinig ervaring heeft en ik denk een server zelf onderhouden niet echt makkelijk is. (Ik heb ook geen ervaring)

ddepuydt
24/01/04, 23:42
Wat ik wel eens doe om iets nieuw te proberen is werken met VMWare (www.vmware.com). Zo kan je in geen tijd een aantal pc's simuleren. Een deftig toestel met een hoop ram geheugen is wel een must.

Maar om te antwoorden op je vraag, ik denk wel dat je quasi alles kan "nabootsen", alleen zal pakweg een DNS wijziging veel sneller door je netwerkje lopen dan het door Internet loopt ...