PDA

Bekijk Volledige Versie : Site die andere sites op zelfde server trager maakt...



Rimshaker
24/01/04, 19:14
op ongeveer 1 december heb ik bij de US-host www.Midphase.com www.streetballvideos.net geregistreerd. Ik heb het pakket van 1500MB + 50GB verder draait er cpanel op en kost dit maar 7,95 dollar per maand. Als je de 50GB overschrijdt wordt je site gewoon plat gelegd tot volgende maand of je kunt meer dataverkeer aanvragen.

Het enigste waar ik deze site voor gebruik is het hosten van video's, de domeinnaam redirect gewoon naar mijn .nl site. Ik was in eerste instantie heel tevreden over midphase, als je een vraag stuurt via het ticketsystem heb je binnen 45 minuten antwoord dag en nacht etc... De maand december had ik alle 50GB dataverkeer opgebruikt en werkte de site op het einde van de maand dus niet, nou ja pech dat hoort erbij. Ik heb mijn .nl site nu wat verbouwd zodat er wat minder dataverkeer gebruikt wordt en nu op 24 januari heb ik nog maar 35GB verbruikt dus de rest van de maand zing ik nog wel uit.

Nu komt het... afgelopen woensdag kreeg ik onderstaande (standaard geformuleerde) mail.
Hello,

It came to our attention today that your web site is dramatically inflating (and crashing) the servers CPU usage (and is subsequently violating our Terms of Service). Unfortionately, our options are to either move to a semi-dedicated, or a dedicated solution. I spoke with a technician to get ideas on how you could lessen the resources used, but it seems that your site has simply outgrown a shared hosting environment.

For the time-being, I recommend a semi-dedicated server, because of the obvious price-advantages over a dedicated server. Semi-dedicated servers run $69.95 per month, and have a $19.95 one-time setup fee. As a semi-dedicated customer, you would receive a substantial increase in disk space, bandwidth, and of course allocated CPU resources. Semi-dedicated servers run with only 10% of the normal users on a shared server, so you shouldn't have any CPU issues for the time-being.

The $69.95 per month Semi-Dedicated server is entirely managed by our technicians, and
would include the following:
-20GB of Disk Space
-200GB of Bandwidth

I do want to also let you know that any fees that you have paid for your midPhase account would be credited towards either of the two options above. In addition, once an option has been selected, a technician will move all of the files for you to your new server.

We need to try to find a solution by Friday. I know this is relatively short notice, andwe do apologize for any inconvenience this may have caused, and
we'll do our best to ensure that we have a trouble-free move, with minimal downtime.
Ten 1e heb ik dus eigenlijk helemaal geen site, enkel wat bestanden die van die domeinnaam gedownload worden en is de activiteit t.o.v. vorige maand veel afgenomen toen zat ik immers als op de 16e van de maand door de 50GB heen terwijl ik nu op de 24e nog 15GB over heb. Verder staat er maar voor ongeveer 250mb aan videos op, dus de onzin die ze schrijven dat mijn site die server is ontgroeid slaat nergens op.

Nu heb ik gereageerd en gevraagd of het geen mogelijkheid is dat ze de verbinding wat afknijpen zodat er minder kb per seconde gedownload kan worden en de videos dus wat trager downloaden, dit zodat andere sites op die server er minder last van hebben. Ik heb deze reactie binnen een half uur nadat zij de mail verstuurd hadden gestuurd. Normaal reageren ze dus al binnen minstens 45 minuten en nu 3 dagen later heb ik nog niets vernomen en de deadline van vrijdag is ook voorbij, maar de site werkt op dit moment nog.

Wat zijn nu mijn rechten? En kan het echt zo zijn dat andere sites op die server last van de videodownloads hebben, of zouden ze me gewoon weg willen hebben omdat ik teveel dataverkeer gebruik ofzo?

Ik ben natuurlijk niet van plan van $ 7,95 naar $ 69,95 per maand te gaan.

FSCJasper
24/01/04, 19:21
Denk dat je dan beter kunt overstappen. Ik vind het een hele nette mail van hun, daar kun je blij om zijn. Zijn er genoeg die je in deze zaak zullen oplichten..zodat je bijvoorbeeld volgende maand extra moet betalen voor CPU usage of dat ze al rekening hielden met een semi-dedicated server. Als je die prijs niet wilt betalen, kan je beter overstappen op andere VS host. Je kunt hun ook nog een keertje mailen voor of inderdaad de verbinding wat meer dichtgeknepen kan worden..krijg je geen reactie; schrijf een nette mail terug, verklaar je actie en stap over op een andere host.

Rimshaker
28/01/04, 10:57
Update: op dit moment nog steeds geen reactie gehad van die host. De site werkt echter nog steeds. Misschien hebben ze dan toch het verzoek opgevolgd om de verbinding af te knijpen..... Zolang het werkt zal ik maar niets meer van me laten horen ik heb immers netjes direct gereageerd.