PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalingsachterstand



paas
19/01/04, 10:22
Heb een klant met 2 webhosting-accounts, pakket A en pakket B.

Pakket A heb ik inmiddels op non-aktief gesteld ivm betalingsachterstand.

Pakket B heeft de klant wel al voldaan.

Je voelt 'm al aankomen.
Mag/kan ik Pakket B 'gebruiken' (afsluiten) omdat Pakket A niet betaald is?

Hoe gaan jullie hiermee om?

M-BahZ
19/01/04, 10:40
Origineel geplaatst door paas
Mag/kan ik Pakket B 'gebruiken' (afsluiten) omdat Pakket A niet betaald is?

Wat schrijft je eigen AV hierover ?
Als je je AV correct hebt (laten) opstellen zal deze daar al een voorziening voor hebben.

Johan-nl
19/01/04, 11:36
Origineel geplaatst door paas
Heb een klant met 2 webhosting-accounts, pakket A en pakket B.

Pakket A heb ik inmiddels op non-aktief gesteld ivm betalingsachterstand.

Pakket B heeft de klant wel al voldaan.

Je voelt 'm al aankomen.
Mag/kan ik Pakket B 'gebruiken' (afsluiten) omdat Pakket A niet betaald is?

Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik denkt het wel.
Zo doen meer bedrijven het.

Totale levering stopzetten!

Ahead-IT
19/01/04, 11:37
Klopt, het is dezelfde klant.

HBCS
19/01/04, 11:40
ik denk niet dat je het mag doen
ik neem aan dat het 2 verschillende contracten zijn
je zou wel kunnen zeggen
doordat het ene pakket niet betaald is is het vertrouwen in de klant niet meer zoals je wenst en daardoor kun je het contract ontbinden
maar ik denk dat je hem niet zo maar dicht kunt zetten
ik zou een zeer dringende brief sturen

4EuroHosting
19/01/04, 12:20
Wij hebben in onze algemene voorwaarden staan dat: "De niet-betaling op zijn vervaldag van één enkele factuur maakt het verschuldigde saldo van AL de andere zelfs niet vervallen facturen van rechtswege onmiddelijk opeisbaar."

Hierop baseren wij ons om indien nodig alle accounts te blokkeren.

RonZo
19/01/04, 12:39
5.2 Alle betalingen door Opdrachtgever aan ................... worden in mindering gebracht op de oudste nog openstaande facturen van Opdrachtgever, ongeacht enige andere aanduiding door Opdrachtgever.
5.3 Enig beroep door Opdrachtgever op opschorting, verrekening of aftrek is niet toegestaan.

Dentist
19/01/04, 12:49
Heb je enig idee met welke reden de klant het ene pakket wel betaald en de andere niet? Spelen er andere zaken mee waarom deze klant besluit om dit pakket niet te betalen? Heb je hierover al communicatie gehad met de klant?

paas
19/01/04, 12:55
Origineel geplaatst door Dentist
Heb je enig idee met welke reden de klant het ene pakket wel betaald en de andere niet? Spelen er andere zaken mee waarom deze klant besluit om dit pakket niet te betalen? Heb je hierover al communicatie gehad met de klant?

Klant heeft vorige week de 'laatste' brief ontvangen. Maar daar gaat het mij ook niet om.

Uit de reacties tot nu toe mag worden afgeleid dat ik Pakket B ook op slot kan zetten. Uiteraard bepaal ik zelf hoe daarmee om te gaan. Mijn 'gevoel' komt echter overeen met dat van diverse forumgenoten.

ThePostman
19/01/04, 13:37
Als een niet webhosters, maar een koper :P Zou ik gigantisch pissed off worden als dit mij zou gebeuren. Dit omdat de klant waarschijnlijk meer waarde hecht aan pakket B dan aan pakket A. De betaling komt wel, ik vind dat een webhoster geduld moet hebben en niet iedereen zo op de kuiten moet zitten van, betalen nu anders gooi ik je account plat!

tom
19/01/04, 14:08
Origineel geplaatst door The Postman
ik vind dat een webhoster geduld moet hebben en niet iedereen zo op de kuiten moet zitten van, betalen nu anders gooi ik je account plat!

Ik vind dat mijn leveranciers ook geduld moeten hebben en ik wil ze betalen wanneer het MIJ uitkomt, maar zo werkt het helaas niet.

Je hebt een betalingstermijn en daar moet je jou aan houden.

4EuroHosting
19/01/04, 14:14
Origineel geplaatst door The Postman
Als een niet webhosters, maar een koper :P Zou ik gigantisch pissed off worden als dit mij zou gebeuren. Dit omdat de klant waarschijnlijk meer waarde hecht aan pakket B dan aan pakket A. De betaling komt wel, ik vind dat een webhoster geduld moet hebben en niet iedereen zo op de kuiten moet zitten van, betalen nu anders gooi ik je account plat!

Daar ben ik het mee eens, maar wat moet je doen als een klant na verschillende aanmaningen nog steeds niet betaald. En telkens als je hem telefoneeert te horen krijgt we gaan deze week de betaling uitvoeren en maanden erna is er nog steeds geen betaling ?

Dan zit er dus echt niets anders meer op dan de boel af te sluiten.

paas
19/01/04, 14:17
Origineel geplaatst door The Postman
Als een niet webhosters, maar een koper :P Zou ik gigantisch pissed off worden als dit mij zou gebeuren. Dit omdat de klant waarschijnlijk meer waarde hecht aan pakket B dan aan pakket A. De betaling komt wel, ik vind dat een webhoster geduld moet hebben en niet iedereen zo op de kuiten moet zitten van, betalen nu anders gooi ik je account plat!

Uiteraard gaan we vrij soepel om het het begrip betalingstermijn. Maar na 4 maanden is bij ons het geduld op.

Theoriën als; "De betaling komt wel"?, zo dacht ik enkele jaren geleden ook. Vandaag de dag echt niet meer.

HBCS
19/01/04, 14:26
bij de bakker moet je ook direkt betalen dus kom op met die centen
anders heb ik geen brood

RonZo
19/01/04, 14:27
Factuur gaat de deur uit. Wanneer na 15 (werkdagen) de munten niet zijn bijgeschreven gaat er na 20 (werkdagen na factuurdatum) een herinnering de deur uit met het verzoek binnen 10 werkdagen het factuurbedrag, verhoogd met kosten en vertragingsrente te voldoen. Wanneer nadien het totaalbedrag nog steeds niet binnen is gaat er een deactiveringsnota de deur uit en heeft de klant nog 5 werkdagen de tijd om alles te voldoen. Zo niet, dan gaat het "licht" uit.
Echter..., worden er meerdere diensten afgenomen dan hanteren wij natuurlijk:
5.2 Alle betalingen door Opdrachtgever aan ................... worden in mindering gebracht op de oudste nog openstaande facturen van Opdrachtgever, ongeacht enige andere aanduiding door Opdrachtgever.