PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostlab



ddepuydt
19/01/04, 08:32
Goeiemorgen luitjes,

ik ben van plan om in te gaan op een aanbieding die TrancePitt hier een tijdje geleden lanceerde. Prijs/kwaliteit lijkt me dit een goeie aanbieding, als hij waarmaakt wat hij beloofd natuurlijk. Wat betreft service en support heb ik er wel vertrouwen in, maar hoe zit het met het netwerk van Hostlab, want als ik het goed voorheb staan de servers van trancepit in dat netwerk...

HostNation
19/01/04, 12:26
Ik sta ook in het Hostlab netwerk, en moet zeggen ik ben er uitermate tevreden over, het netwerk is supersnel, stabiel, en gebruikt nog geen 10% van zijn max. capaciteit(2x riverstone rs8600, 6gbit uplinks).

Het netwerk is sinds de opbouw niet down geweest, omdat alles volledig redundant uitgevoerd is merk je ook nooit iets van werkzaamheden :).

electric
19/01/04, 12:50
Ik heb zelf een tijd bij Hostlab gestaan en dat was eerlijk gezegt niets meer dan een hoop elende.

- Bij plaatsing was onze cabinet nog niet in orde, moesten nog ruim een uur wachten.
- Netwerk is geregeld down geweest.
- Ping tijden waren regelrecht een ramp. ( 2 ms naar de router, 150 ms naar me switch )

natuurlijk is dat al wel een tijd geleden en zou dat nu best verandert kunnen zijn. maar dat hele gedoe rondom hostlab/surehost/interxs vertrouw ik zo ie zo voor geen cent ( maar dat is mijn mening & ervaring )

Blurp
19/01/04, 13:01
Origineel geplaatst door electric
hostlab/surehost/interxs

Wat hebben wij met hostlab te maken?

Pantsy
19/01/04, 13:08
Het zou kunnen dat aan het begin met het opzetten van het netwerk wat problemen waren, echter is het netwerk al meer dan 1 jaar up. Een uptime van 100% is volgens mij wel... top :)

Jan-Hein
19/01/04, 13:11
Origineel geplaatst door Blurp


Wat hebben wij met hostlab te maken?

Niks maar Electric vertrouwt jullie blijkbaar niet !!

electric
19/01/04, 13:14
Misschien dat niet iedereen dat weet maar Leon/InterXS is een tijdje deel geweest van Hostlab :) that's why ;)


Maar goed, het is mijn goed recht om zelf te beslissen wie ik wel en niet vertrouw :)
Dat hostlab/Surehost gewoon 1 pot nat is was al vanaf dag 1 duidelijk.

en een tijdje ( lees paar dagen geleden ) was in een traceroute ook erg duidelijk te zien dat interxs een uplinkje heeft/had naar Hostlab.

En als ik nu een trace doe gaat alles via abovenet en jij zei dat je een eigen netwerk had ? ;)

Blurp
19/01/04, 13:27
Nou ik ben Leon, en ik weet van niets.
Toch vreemd

En er stond een backup server bij hostlab idd, wat heeft dat met een lijn te maken?

Pantsy
19/01/04, 13:32
Wat ik wel op prijs zou stellen, Electric en blurp, als jullie dit even verder via of PM of via een eigen topic verder discusseren aangezien het nu een beetje offtopic raakt. Bij voorbaat dank!

HostNation
19/01/04, 14:51
Electric: wanneer stond je bij hostlab?

En het klopt inderdaad dat surehost en hostlab helemaal samen gaan.

electric
19/01/04, 14:59
Origineel geplaatst door HostNation
Electric: wanneer stond je bij hostlab?

En het klopt inderdaad dat surehost en hostlab helemaal samen gaan.

01-03-2003 t/m 01-06-2003 hebben we er gestaan ( 3 maanden dus )
de reden dat wij weg zijn gegaan waren o.a.:

- Erg trage aanmeldingen: konden elke keer minimaal 30 - 60 minuten wachten tot we eindelijk naar binnen konden. of dit nou aan hostlab of interxion lag is voor mij nog onduidelijk maar ik denk aan beiden.
( of wij hadden steeds maar de pech :p )

- Ik deed toendertijd gamehosting en o.a. naar diverse ISP's waren de pings belabberd ( hebben ze na dagen lang zeuren wel wat aangedaan )

- met de plaatsing konden we eerst een uur wachten voordat onze cabinet klaar was. met het verhuizen van room A naar room B moesten we WEER wachten op de cabinet ( terwijl het bij beide keren een aantal dagen van te voren gepland was )

- en de ronduit slechte service / netwerk.

nogmaals, ik zeg niet dat ze nu nog slecht zijn omdat ik daar geen ervaring mee heb maar vertel alleen mijn ervaring van toen en mijn visie hoe ik dat toen heb mee gemaakt :)

Scito
19/01/04, 21:24
Nou, ik zit ook bij TrancePitt services, al +/- 3maanden en heb nog geen een keer een downtime gehad. Ik colocate op dit moment dus. Sites zijn ook nooit traag of moeilijk berijkbaar en problemen zijn zo opgelost. Support is dus super.

M.a.w. als ik een cijfer moest geven op 10, dan zouden ze een dikke 10 krijgen!

ddepuydt
21/01/04, 18:45
Nu weet ik het eigenlijk nog altijd niet hé, en het is wel knap belangrijk voor mij (en voor Trancepitt). Als ik ervan overtuigd ben dat het om een kwaliteitsnetwerk gaat, dan heeft hij een dedi verkocht en andersom is er iemand anders die er een verkocht heeft.

Pantsy
21/01/04, 21:05
Als u wilt kunt u een week gratis gebruik maken van een dedicated server en aan de hand daarvan kunt u zelf beslissen of u het een kwaliteitsnetwerk vind of niet.

remia
01/05/04, 20:24
01-03-2003 t/m 01-06-2003 hebben we er gestaan ( 3 maanden dus )
de reden dat wij weg zijn gegaan waren o.a.:


- Erg trage aanmeldingen: konden elke keer minimaal 30 - 60 minuten wachten tot we eindelijk naar binnen konden. of dit nou aan hostlab of interxion lag is voor mij nog onduidelijk maar ik denk aan beiden.
( of wij hadden steeds maar de pech :p )


ik ken het


- Ik deed toendertijd gamehosting en o.a. naar diverse ISP's waren de pings belabberd ( hebben ze na dagen lang zeuren wel wat aangedaan )[/quoote]

ik ken het NIET, pings waren in orde

[quote]- met de plaatsing konden we eerst een uur wachten voordat onze cabinet klaar was. met het verhuizen van room A naar room B moesten we WEER wachten op de cabinet ( terwijl het bij beide keren een aantal dagen van te voren gepland was )

ik ken het. Zowel met plaatsingen als voor onderhoud / verhuizing van hostlab, toegang slecht geregeld.


- en de ronduit slechte service / netwerk.

nogmaals, ik zeg niet dat ze nu nog slecht zijn omdat ik daar geen ervaring mee heb maar vertel alleen mijn ervaring van toen en mijn visie hoe ik dat toen heb mee gemaakt :)

ik ken het, netwerk = OK, service is brak, soms na 2 weken en 3 herhalingsmails een reactie; "wij vonden een email van u in ons archief"

- Stekkers worden zonder overleg uit servers getrokken, dus reboot, en niet alles was scripted bij mij, dus weer klanten over de zeik.
- netwerkwerkzaamheden worden niet aangekondigd.
- verdenking van berekenen van broadcast verkeer veroorzaakt door arp/netbios , +/- 30 gig per maand te veel betaald.

HostNation
11/05/04, 11:30
Remia:

Ik hoop dat je bij colinks tevredener bent dan!

Overigens:

Hostlab is nu naar Redbus verhuist, hebben hier 2 eigen suites, netwerkcapaciteit is nog meer uitgebreidt, en toegang is bij Redbus een stuk beter en gemakkelijker geregeld.

Mail dat uit het archief opduikt zal niet meer voorkomen vanwege het nieuwe ticketsysteem wat naar behoren schijnt te werken.

Blurp
11/05/04, 13:12
leuke website: http://www.hostnation.nl/

Hey, it worked !
The SSL/TLS-aware Apache webserver was
successfully installed on this website.

devnull
11/05/04, 13:24
Origineel geplaatst door Blurp
leuke website: http://www.hostnation.nl/

Hey, it worked !
The SSL/TLS-aware Apache webserver was
successfully installed on this website.

Ik krijg 'Hostlab DNS control'

superior-is
11/05/04, 14:02
Gelieve ontopic te blijven.

HostNation
11/05/04, 16:19
HostNation bestaat ook niet meer, na een succesvolle overname door een collega provider


HOSTNATION IS DOOD!

http://www.interxs.nl
Maareh, Blurp, jouw site is mooier ;).

:D

Beyonder
11/05/04, 17:13
Even offtopic, reactie op overname hostnation, 2fast--> true etc:

Overname slag is dus begonnen. De kleine partijen worden overgenomen door de middelgrote partijen. De middelgrote partijen door de grotere partijen.

Ik hoop dat nu eindelijk het prijsniveau ook weer gaat stijgen in plaats van dalen, zodat niet elke nieuwkomer denkt: joepie ik start een nieuwe provider want dat klinkt wel leuk enzo;)

HostNation
11/05/04, 17:50
offtopic??

Inderdaad (Vergis ik me nou of zou jij niet meer reageren op dergelijke posts Remon??)

Overigens, het is niet de taak aan huidige bedrijven om de prijzenslag te beeindigen die jij ooit bent begonnen (waar je je zo trots over uitlaat :)).
Btw; think about it, hoe minder kleinere (dus goedkopere??) bedrijven er over blijven, hoe interessanter het JUIST is om budget aan te bieden, om je je niet suf hoeft te concurreren --> dat is tenminste wat je als 14jarig knulletje/wizzkidje leert bij economie.

Beyonder
11/05/04, 18:25
ONTOPIC: Ik weet dat InterXion zeer slechte response gaf mbt toegang tot het DC.

In redbus is alles mbt tot dit prima geregeld. Ik denk dan ook dat Hostlab zijn toegangsbeleid zal verbeteren. De rest van de punten, tja ik ken enkele engineers bij Hostlab en "they are extremely easy going" soms is dat goed maar als je haast hebt dan eh................


OFFTOPIC:

@hostnation: Ik was niet degene die de prijzenslag begon.

Als je enigszins economie snapt, dan weet je ook dat:

- Oligopolie of
- Monopolie

Leid tot hogere prijzen. Dus te minder partijen op de markt, des te hoger de prijzen, des te beter voor betreffende partijen.

Phobos
11/05/04, 19:20
Origineel geplaatst door HostNation
Remia:

Ik hoop dat je bij colinks tevredener bent dan!

Overigens:

Hostlab is nu naar Redbus verhuist, hebben hier 2 eigen suites, netwerkcapaciteit is nog meer uitgebreidt, en toegang is bij Redbus een stuk beter en gemakkelijker geregeld.

Mail dat uit het archief opduikt zal niet meer voorkomen vanwege het nieuwe ticketsysteem wat naar behoren schijnt te werken.

Komt een user genaamd Remia online met 1 post, doet een zijn eerste en laatste post, vind ik een beetje raar.

Vervolgens zegt meneer: Ik hoop dat je bij colinks tevredener bent dan!

Is dit sarcastisch bedoeld???????

Pantsy
11/05/04, 19:30
Origineel geplaatst door Beyonder
De rest van de punten, tja ik ken enkele engineers bij Hostlab en "they are extremely easy going" soms is dat goed maar als je haast hebt dan eh................


Ja kende je maar enkele enginers bij Hostlab :)

Toegangsbeleidt is 200% beter dan voorheen, enkel InterXion was een blok aan het been zo nu en dan (verkeerde aanmeldingen and so on).

Phobos
11/05/04, 19:35
Origineel geplaatst door HostNation
offtopic??

Inderdaad (Vergis ik me nou of zou jij niet meer reageren op dergelijke posts Remon??)

Overigens, het is niet de taak aan huidige bedrijven om de prijzenslag te beeindigen die jij ooit bent begonnen (waar je je zo trots over uitlaat :)).
Btw; think about it, hoe minder kleinere (dus goedkopere??) bedrijven er over blijven, hoe interessanter het JUIST is om budget aan te bieden, om je je niet suf hoeft te concurreren --> dat is tenminste wat je als 14jarig knulletje/wizzkidje leert bij economie.

Ik vind jouw posts een beetje ver offtopic gaan...

Andere partijen betrekken bij het feit dat een "maybe" EX-klant niet tevreden is/was met Hostlab.

Indien je opmerkingen/suggesties/kritiek tegen beyonder hebt, lijkt het mij verstandig als je dit buiten het forum doet.

Het topic is gestart over "ervaringen met Hostlab", en dus niet over beyonder.

Als je iets tegen Colinks hebt, zoek je dit "ook" maar uit buiten dit forum.

Verziek niet andermans topic met onzinnige posts.
Lijkt me verstandig als er reacties komen die ontopic zijn ipv dit soort onzin.

Domenico
11/05/04, 20:54
Ontopic blijven! :(

HostNation
12/05/04, 10:27
Phobos:

Beyonder is geen klant van Hostlab, en post ook geen ervaringen, ik ben het wel geweest, en dan mag ik mijn mening geven.

Bovendien; ja de opmerking over colinks was sarcastisch bedoelt, maar niet om colinks in een kwaad daglicht te stellen, meer om aan te geven dat het nemen van een rare nickname je niet anoniem maakt, en deze persoon heel goed bij mij bekend is.

Ik ben blij dat Beyonder over goede zakelijke kennis beschikt, maar idd, als we dat onder een kopje thee verder willen bespreken doen we dat elders! ;)

devnull
12/05/04, 12:59
Origineel geplaatst door HostNation
Phobos:

Beyonder is geen klant van Hostlab, en post ook geen ervaringen, ik ben het wel geweest, en dan mag ik mijn mening geven.




Jij weet precies wie waar klant is geweest? :) Doe je goed.

alpenszene
12/05/04, 14:07
Ervaringen met hostlab:

Het netwerk van Hostlab is super, eigen netwerk en eigen suites. Hostlab is een perfecte partij voor grote afnemers, als je electric heet en je betaalt per maand 50 euries of weet ik veel wat, dan kan je niet vragen dat er altijd maar direct iemand voor je klaarstaat.

Maargoed, je vraagt om ervaringen met het netwerk van hostlab: Na de verhuizing naar redbus super snelle lijnen en geen downtijd, dus trancepitt is gewoon een goede keuze!

Beyonder
12/05/04, 14:09
Dus alleen grootafnemers krijgen van Hostlab/Trancepitt fatsoenlijk support? dat wil je hiermee aangeven juist ?:)

Blurp
12/05/04, 14:14
en als je kleine afnemer bent krijg je geen of in mindere mate support?

Ik denk dat dit topic het beste gesloten kan worden aangezien anders dit zo'n belangen verwikkeling wordt, iedereen gaat iederen afvallen of verdedigen terwijl beide nergens op slaat.

Domenico
12/05/04, 15:05
Over en sluit!