PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Nation stuurt spam per post



Icheb
18/01/04, 16:33
Het is misschien niet mijn plaats om dit te zeggen, maar ik kreeg vandaag een e-mailtje van een klant dat deze van Server Nation een brief heeft ontvangen.
Als er interesse in is vraag ik deze klant wel om de brief eens te scannen, aangezien de klant er niet echt blij mee was denk ik wel dat deze mee wilt werken.

Korte samenvatting uit de inhoud :
"
Volgens onze gegevens heeft u een eigen website op internet. Mooi natuurlijk. Maar het kan nog veel mooier. Als u de hosting onderbrengt bij Server Nation. Dan bent u vanaf al € 8,25 per maand beter onder de pannen dan ooit.

Een verhuizing naar Server Nation levert u namelijk een heleboel voordelen op. Zoals :
* ... Domeinnaam € 15 per jaar
* 33 MB schijfruimte
* 3 GB dataverkeer
* onbeperkt aantal pop3 en subdomein
* webmail + spam check
* degelijke beveiliging op Nederlandse servers
* ouderwets goede service
<en nog een paar>

Bel ons nu om uw verhuizing te bespreken en te regelen <blaat> of mail naar <blaat>.
"

Is er bij toeval ook een abuse voor brieven ?
En ik heb het aanbod even nagerekend, het zou voor de klant in kwestie ong. 25 euro duurder worden op jaarbasis :D

Johan-nl
18/01/04, 16:48
Origineel geplaatst door Icheb
Het is misschien niet mijn plaats om dit te zeggen, maar ik kreeg vandaag een e-mailtje van een klant dat deze van Server Nation een brief heeft ontvangen.
Als er interesse in is vraag ik deze klant wel om de brief eens te scannen, aangezien de klant er niet echt blij mee was denk ik wel dat deze mee wilt werken.

Korte samenvatting uit de inhoud :
"
Volgens onze gegevens heeft u een eigen website op internet. Mooi natuurlijk. Maar het kan nog veel mooier. Als u de hosting onderbrengt bij Server Nation. Dan bent u vanaf al € 8,25 per maand beter onder de pannen dan ooit.

Een verhuizing naar Server Nation levert u namelijk een heleboel voordelen op. Zoals :
* ... Domeinnaam € 15 per jaar
* 33 MB schijfruimte
* 3 GB dataverkeer
* onbeperkt aantal pop3 en subdomein
* webmail + spam check
* degelijke beveiliging op Nederlandse servers
* ouderwets goede service
<en nog een paar>

Bel ons nu om uw verhuizing te bespreken en te regelen <blaat> of mail naar <blaat>.
"

Is er bij toeval ook een abuse voor brieven ?
En ik heb het aanbod even nagerekend, het zou voor de klant in kwestie ong. 25 euro duurder worden op jaarbasis :D

> Volgens onze gegevens heeft u een eigen website op internet....
Hebben ze de whois bekeken per klant? :huh:

Server Nation: :rolleyes:
Hans Bennink marketing en sales manager van Server Nation.
Hans is de voormalige voorzitter van de Raad van Deelnemers van
De Stichting Domeinnaamregistratie Nederland.

bron: http://www.servernation.nl/about.php3

Dennis
18/01/04, 16:54
Interesse voor de scan :)
ServerNation was nu toe een gerespecteerde partij. Welke grote hosting-providers zijn inmiddels eigendom van grote telco's dan?

Icheb
18/01/04, 16:57
Origineel geplaatst door DennisCitus
Interesse voor de scan :)


Ik stuur straks even een e-mail naar deze klant, met de vraag om het te scannen, dan denk ik dat ik het morgen kan posten...

WebBizz
18/01/04, 17:24
Naar mijn weten is Hans nog steeds (en dus niet voormalig) voorzitter van de RvD.

Johan-nl
18/01/04, 17:57
Origineel geplaatst door DennisCitus
Interesse voor de scan :)
ServerNation was nu toe een gerespecteerde partij. Welke grote hosting-providers zijn inmiddels eigendom van grote telco's dan?

o.a. Vuurwerk deze hebben ze verkocht aan Versatel

Arjanvt
19/01/04, 11:49
Heeft je klant een eigen bedrijf of is hij gewoon particulier?

Als hij een eigen bedrijf heeft dan is het geen spam aangezien je bij de kvk tegen betaling dit soort informatie kan bemachtigen, voor zakelijk gebruik.

InstantXs
19/01/04, 11:59
het is zowiezo geen spam....
post kan per definitie geen spam zijn..

Daarbij krijg de klant ook gewoon reclame folders in zn brievenbus, dus ik snap het probleem niet helemaal.

Aan reclame per post is in tegen stelling tot spam(per mail dus) niks ergs aan.

Anestheologist
19/01/04, 13:01
Origineel geplaatst door InstantXs
het is zowiezo geen spam....
post kan per definitie geen spam zijn..

Daarbij krijg de klant ook gewoon reclame folders in zn brievenbus, dus ik snap het probleem niet helemaal.

Aan reclame per post is in tegen stelling tot spam(per mail dus) niks ergs aan.

Ja vind ik in principe ook, dan zijn krantjes van de aldi ook spam

Welcome 2 my spam-brievenbus dan :D

Carl<n-media>
20/01/04, 23:31
Een of ander domein reg. bedrijf uit Amerika deed dat eerst ook. In een brief zeiden ze dat je beter je domein naam hun kon verhuizen omdat, je dan goedkoper uit was. Dit was helemaal niet zo en ze registreerden het domein ook nog eens op hun eigen naam. Ze konden het domein dus zo jatten. Dat bedrijf maakte ook gebruik van whois gegevens en keek wanneer een domein afliep. Helaas ben ik de naam van dat bedrijf kwijt :(.

InstantXs
20/01/04, 23:36
ow die krijg ik nog regelmatig.. is van american domain regitry ofzo.
halen het zelfde truukje uit als id registratie hier in nl onlangs heeft gedaan.

MrD
24/01/04, 16:24
Is idd American Domain Registry, vandaag nog een brief van in de bus gehad.

M-BahZ
24/01/04, 18:04
Hier ook brieven van American Domain Registry oid.
Een average van 5 a/month of zo. ;)