PDA

Bekijk Volledige Versie : Bonus bij het behalen 99,5% uptime?



handy
17/01/04, 12:31
Beste collega's,

Inmiddels zijn wij al een paar maanden weg bij Internet Online (IO) aka NGH (wij stonden in groningen), de reden was simpel we hadden vaak problemen met de verbindingen is. Het is meerdere keren voorgekomen dat we er 6 to 9 uren uit hebben gelegen.

Nu krijgen we een rekening van IO met als omschrijving:
- 99,95% uptime bonus a 200 euro

Dit kan toch niet serieus zijn? Wij hebben hier vooral moeite mee, omdat we toen we er 9 uur hebben uitgelegen een compensatie van 30 euro kregen (storing heeft ons meer dan 30 euro gekost!!!).
Wat is jullie opinie hier over?

4EuroHosting
17/01/04, 12:36
Dit kan toch totaal niet.

Stel je voor: je koopt een auto en je krijgt een rekening van de garage na 1 jaar: BONUS: geen pannes gehad: 200 Euro

Zijn die helemaal gek geworden ?

Dennis
17/01/04, 12:37
Moeten jullie nu betalen omdat jullie ISP eens boven de 99,95% uptime is gekomen? Is dit voor een maand?

iFast
17/01/04, 12:39
Nu krijgen we een rekening van IO met als omschrijving:
- 99,95% uptime bonus a 200 euro

Hallo,

Dit is wel hilarisch! Ik zou dit geen moment serieus nemen en ook niet betalen natuurlijk!

Staat dit ergens op hun site of in de voorwaarden dat als ze een uptime van 99,95% halen ze een bonus moeten krijgen van €200.

En als dit zo is, is het rond uit belachelijk!

Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord van dit soort bonussen??

Dus mijn advies is : Niet op reageren! En er gewoon niet op in gaan.

handy
17/01/04, 12:40
Dit is op jaar basis, maar vind het zo belachelijk dat het grappig is :) Ik hoop dat dit een fout is bij hun is, want we gaan die niet betalen

electric
17/01/04, 12:50
Komt Harry geld te kort of zo ? :S
als ze 99,99% zouden halen, mja leuk maar om zelfs dan een bonus te vragen van hun klanten slaat natuurlijk nergens op :)

1u-server
17/01/04, 13:07
lol

verkoper: meneer wij garanderen u 99.5% uptime
klant: dat zeggen ze allemaal
verkoper: ja maar bij ons komt dan een extra factuur van 200E als we het halen.


raar manier van werken.

PS: fictief voorbeeld

Dennis
17/01/04, 13:09
Maar aan de andere kant is het ook de schuld van Handy. Hij had de AV en de overeenkomst beter moeten doorlezen.

1u-server
17/01/04, 13:12
feit

handy
17/01/04, 13:12
Als het daar in staat is het ons eigen schuld mee eens. Maar ik betwijfel dat, want als ik het goed herinner hebben wij het door een jurist laten lezen.

1u-server
17/01/04, 13:12
dan moet je protesteren tegen de factuur. en bast niet te lanw met wachten.

Dennis
17/01/04, 13:14
Heb je nog wel een kopie van de overeenkomst? Het lijkt niet in de AV te staan op IO.nl

En meestal ga je alleen akkoord met de AV en de overeenkomst zelf die je tekent, dus dan zal het waarschijnlijk in de overeenkomst zelf staan.

superior-is
17/01/04, 13:15
Heuh, misschien weten wij maar de helft van het verhaal, maar het klinkt wel raar. Harry leest dit forum ook, wellicht wil/kan hij dit verder toelichten.

Beyonder
17/01/04, 17:33
IO staat bekend om dit soort praktijken, IO en ISD Holland (zelfde bedrijf) lees maar eens wat verhalen hier en daar.

TMourik
17/01/04, 18:06
zelf geen factuur ontvange

kreeg wel, door problemen mbt weghalen servers cq foute config aan hun kunt tbv de statistieken, een factuur van 200 euro voor dataverkeer

dit bleek een fout te zijn, lees: onze stats zijn altijd goed gemeten, maar door het wisselen van eigenaar van contract is alles weer recht gezet en kwam aan het licht dat wij gem. 100GB per maand gedaan zouden hebben en dat zelfs in de maanden dat de server er _niet_ stond ook verkeer was (lees: x GB per dag)

dit is allemaal verder opgelost en nu hebben we weer correcte stats

mij hoor je verder niet klagen over IO (TC2)

vectoris
17/01/04, 19:12
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar aan de andere kant is het ook de schuld van Handy. Hij had de AV en de overeenkomst beter moeten doorlezen.

Dan nog is het maar de vraag of het gerechtvaardigd is om 200 euro extra (we hebben het over extra) te vragen voor normale service.

Je kan allerlei zaken vastleggen in je AV, maar dat maakt ze niet meer of minder reachtsgeldig. 200 euro extra omdat je gewoon je werk doet is niet gerechtvaardigd. Dat wil niet zeggen dat ik geen constructie kan bedenken dat het wel gerechtvaardigd is, maar goed het is niet gebruikelijk.

Peter
17/01/04, 22:16
Weet je zeker dat je de rekening van io hebt gehad? Of is het net zo'n geval als de 'registratiedienst' (of hoe noemde die gasten zich ook alweer!!?) die deden alsof ze SIDN waren en van mending waren dat jij maar even moest betalen..

Je kan even een foontje plegen naar de mensen van io en om opheldering vragen, wellicht staat het inderdaad in de av of zijn het de kleine lettertjes op je contract die ook je jurist over het hoofd gezien heeft.

Een vreemde zaak blijft het!

Pantsy
17/01/04, 23:38
Als je nou eens 200 euro toe kreeg :D

handy
26/01/04, 09:12
Net het bericht gekregen dat we dit bedrag NIET hoeven te betalen, ze hebben hier vanaf gekeken. Misschien hebben ze dit gelezen? :)

harry dijkstra
26/01/04, 17:47
Origineel geplaatst door Beyonder
IO staat bekend om dit soort praktijken, IO en ISD Holland (zelfde bedrijf) lees maar eens wat verhalen hier en daar.


Haha, lachen remon!

Wanneer ga je trouwens je openstaande rekening aan cybercomm en aan isd-holland nog eens betalen?

Of moet het weer op de oude vertrouwde methode?


Harry

harry dijkstra
26/01/04, 17:50
NGH had een zgn. Bonus Malus systeem. Er werd een bedrag betaald voor de dienst die was gebasseert op xx.xx uptime. Als het daaronder kwam, betaalde NGH een bedrag aan de klant vanwege de nietgehaalde SLA, als NGH beter presteerde dan de vastgestelde norm, betaalde de klant een stukje hiervoor.

Het was een uitermate vreemd systeem, wij waren er ook niet zo gelukkig mee, volgens mij wordt het eigenlijk ook niet meer gebruikt, maar de klant heeft er wel voor gekozen!

Harry

Wiljon
26/01/04, 19:53
Origineel geplaatst door harry dijkstra



Haha, lachen remon!

Wanneer ga je trouwens je openstaande rekening aan cybercomm en aan isd-holland nog eens betalen?

Of moet het weer op de oude vertrouwde methode?


Harry

Zulke vragen horen niet een forum. Of vind je het nodig om Remon hier openlijk de oren te wassen? Als dit jouw manier is om een ander in discrediet te brengen, dan heb ik het met jou wel gehad.

BestHost
26/01/04, 21:00
Ik kreeg niet eens een bonus toen ik 18 uur heb plat gelegen bij ze :| Ik ben al een halfjaar weg bij ze en krijg nog steeds rekeningen. hun administratie is ook niets :/ (niet dat ik ze betaal)

harry dijkstra
28/01/04, 08:16
Origineel geplaatst door BestHost
Ik kreeg niet eens een bonus toen ik 18 uur heb plat gelegen bij ze :| Ik ben al een halfjaar weg bij ze en krijg nog steeds rekeningen. hun administratie is ook niets :/ (niet dat ik ze betaal)

Met de administratie is weinig mis, altijd gaan er wel eens dingen mis, die worden ook altijd weer opgelost.

Als je dit wilt oplossen kun je mij gewoon via PM benaderen en dan wil ik daar naar kijken.

Harry

Santario
28/01/04, 10:12
Origineel geplaatst door harry dijkstra



Haha, lachen remon!

Wanneer ga je trouwens je openstaande rekening aan cybercomm en aan isd-holland nog eens betalen?

Of moet het weer op de oude vertrouwde methode?


Harry

Volgens mij kan dit topic beter gesloten worden. Ik kendeIO en ISD Holland altijd als een professioneel bedrijf, overal kan wel eens wat fout gaan. Maar deze uitspraak, ongeacht dat Beyonder zelf ook niet altijd correct is geweest, is diep triest. Zielig gewoon...

superior-is
28/01/04, 10:47
''nuff said.