PDA

Bekijk Volledige Versie : WHT: voor wie eigenlijk?



animana
17/01/04, 01:37
Sinds het moment dat ik (ik geeft toe, meer passief dan actief) lid ben van dit forum vraag ik mij steeds vaker af wie het beoogde publiek is.

De naam webhostingtalk doet vermoeden dat iedereen die maar enigzins iets met hosten van websites te maken heeft hiermee bedoelt wordt. Zowel aanbieder als gebruiker. In deze post http://webhostingtalk.nl/announcement.php?s=&forumid=29 wordt daar geen afbakening aan gegeven.

Maar uit steeds meer posts wordt mij eigenlijk duidelijk dat dit een professioneel webhosterstalk forum is ipv een open forum voor iedereen.

Een voorbeeldje ( @Rik: puur als voorbeeld en niks persoonlijks !!!)
http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=38355
Hierin wordt een op zich valide vraag wordt geclosed. Waarom? Als dit een forum is voor iedereeen, tenslotte kan jan-en-alleman lid worden, waarom zou zo'n post dan als ongewenst gezien moeten worden?

Mij persoonlijk zou het een en ander helderder maken als duidelijk zou worden wie het beoogde publiek hier is.

Ik denk dat het niet verkeerd zou zijn als webhostingtalk uiteindelijk een forum is/wordt voor aanbieders van alles behalve het direct aanbieden van websites en aanverwante zaken.

Of dat het professionele gedeelte in bv webhosTERtalk.nl zou plaatsvinden en alles wat direct met websites te maken heeft in webhosTINGtalk.nl.

Zo'n webhostertalk.nl forum zou op basis van een aantal kenmerken van het keurmerk samengesteld kunnen worden. En niet meer openbaar toegankelijk hoeven zijn.

Dit zou, mijn inziens, de rivaliteit beperken wat de hoeveelheid "niet ter zaken doende " posts zou beperken en zelfs zou kunnen leidden tot meer samenwerking.

Graag hoor ik wat jij hier van vindt.

Rik
17/01/04, 01:46
Ik zal er morgen even dieper op in gaan (ben beetje kapot ;)), maar dat voorbeeld wat je gaf is niet vreemd hoor, dat het gesloten is.
Wij kennen de topic starter inmiddels, vandaar :D

Morgen meer....

animana
17/01/04, 01:50
Ik wacht af. Voor mij is het nu ook over en uit.

Groet, Bas