PDA

Bekijk Volledige Versie : Schandalige theads --> delete



Ahead-IT
17/01/04, 01:10
Nu, eerst en vooral moet je weten dat VAN MIJ iedereen dit forum mag gebruiken naar zijn zin, maar de laatste tijd wordt het toch een beetje "te".

Ik typ elke dag wel enkele grammaticale fouten, of fouten tegen de zinsbouw, maar in sommige threads is het gewoon te erg. Topics zoals "geef me een server, wat ie koste per maand, iig", slecht uitgelegde threads, ... halen de waarde van de andere threads, die wel mooi naar voor gebracht zijn toch een beetje omlaag.

Daarom wou ik vragen of het niet mogelijk was deze slecht gestarte topics gewoon te verwijderen ipv er een slotje op te zetten of ze zelfs open te laten staan, want er zijn nog steeds bedrijven die daar een aanbieding op doen waardoor er een kettingreactie ontstaat!

Nog even ter info;
Dergelijke aanbiedingen/aanvragen zijn bovendien meestal illegaal, want je mag geen zaken doen met iemand jonger dan 18 jaar zonder dat de ouders op de hoogte zijn. ( -> Belgische wetgeving )
De TS die zo rampzalig een aanbieding aanvragen, lijken me in 99% van de gevallen geen 18 jaar!

My humble opinion...

Rik
17/01/04, 01:18
Nou, ten eerste is 90% van de handel en wandel hier op WHT in/vanuit NL zelf... dus dat 18 jaar is hier zeker niet van toepassing.

Vindt wel dat er een aantal sneller dicht kunnen.
Anderen kunnen gewoon opweg geholpen worden, we waren allemaal ooit een beginner...
Kunnen we weer een hele discussie over hebben.
Men kan in ieder geval normaal reageren op de "dommere" vragen ;)

Je hebt wel gelijk, wordt steeds erger :)

RonZo
17/01/04, 01:25
De stomste vraag is de vraag die nooit gesteld is...
Maar ik denk dat hier nu toch wel steeds meer vragen voorbij komen die ècht niet gesteld hadden moeten worden :p



Trustuh

Cybafish
17/01/04, 01:30
Het niveau onder de hosters zakt zowieso echt steeds verder de grond in.

Hoeveel webhosters hebben hier nu überhaubt eigen servers en kunnen deze onderhouden (up to date, beveiligingslekken dichten, problemen oplossen, klanten met speciale behoeftes van dienst zijn) ??

Gaat echt nergens heen zo.. maar ik profiteer daar fijn van door wél goede service te leveren :)

RonZo
17/01/04, 01:31
Origineel geplaatst door Rik
........dus dat 18 jaar is hier zeker niet van toepassing.
..............
OW:huh:
D8 het dus wel hè. Als een persoon onder de 18 iets "koopt" dan zal zijn ouder/voogd toch echt moeten tekenen hoor.





En nu ga ik echt naar m'n nest :p

Ahead-IT
17/01/04, 08:28
Het probleem is, als je een slotje zet op een thread, dat de forumvervuiling er nog steeds is. Met een delete is het gewoon weg en echt waardevolle posts en bijdragen voor WHT zijn er niet verloren.

Volgens mij hebben alle handelaars/particulieren wel betere dingen te doen dan op die nutteloze threads te antwoorden, maar die keuze maken ze uiteraard zelf.

Dennis
17/01/04, 10:27
Je kunt ze misschien deleten na een week ofzo, maar dan leert de topic-starter er nog niets van. Verder zakken closed topics toch zowieso weg.

Misschien moet eens iemand een cursusje "goede topic-starts" maken?

Over het niveau dat weg zakt... daar kun je niet zoveel aan doen. Ik vond het ook beetje jammer om te zien dat er maar 1 persoon was die op mijn qmail-topic reageerde. Deze kwam hier nog niet eens vaak.

TMourik
17/01/04, 10:47
Origineel geplaatst door Cybafish
Het niveau onder de hosters zakt zowieso echt steeds verder de grond in.

Hoeveel webhosters hebben hier nu überhaubt eigen servers en kunnen deze onderhouden (up to date, beveiligingslekken dichten, problemen oplossen, klanten met speciale behoeftes van dienst zijn) ??

Gaat echt nergens heen zo.. maar ik profiteer daar fijn van door wél goede service te leveren :)
ben ik het mee eens ja, het zakt echt steeds verder weg...

maar mbt de posts op het forum, ik zie soms ook liever een delete dan een close, maar zoals rik ook weer zegt: een delete leert de poster niks van..lastig, maar je zal toch echt moeten kiezen

hoog niveau of lager niveua + onzinnge posts

M-BahZ
17/01/04, 13:36
Origineel geplaatst door RonZo

OW:huh:
D8 het dus wel hè. Als een persoon onder de 18 iets "koopt" dan zal zijn ouder/voogd toch echt moeten tekenen hoor.

Dat moet helemaal niet.
Echter is het in nederland dat ouders de verantwoording dragen voor hun kinderen op financieel vlak.
Wil jij aanspraak kunnen maken op dit recht dan moeten iig de ouders op de hoogte zijn van de situatie, en qua bewijslast zou een handtekening dan idd. handig zijn. ;)

Overigens zijn valse orders door personen beneden de 18 jaar gewoon strafbaar.
Wanneer klant in kwestie de eerste maand periode dus zn betalingen niet verricht, zou je er mogelijk vanuit mogen gaan dat er sprake is van een valse order. ;)

Ahead-IT
17/01/04, 14:07
Nog even kort reageren, in België is elke "grote" verkoop door een minderjarige ONGELDIG. Als de ouders niet op de hoogte zijn van de aankoop e.d., dan is het bedrijf verplicht het aankoopbedrag terug te betalen. Elk contract dat een minderjarige ondertekend is bovendien ongeldig!

RobbertC
17/01/04, 18:40
Als ik elke thread zou sluiten of verwijderen die niet voldoet aan het niveau dat ik verwacht op een forum als dit kan 50% tot 75% gesloten worden...

Het lijkt me dus duidelijk dat ik vind dat het niveau omhoog moet. Gesloten topics blijven gewoon tussen de andere threads staan, en geven nogal een rommelige indruk en geeft geen beeld van een hoog niveau. Users van verwijderde topics leren er inderdaad niks van, en openen er gewoon nog een paar met hetzelfde niveau.

Maar ja, wat is dan wel de oplossing? Een minimale leeftijd (16+ of 18+) instellen om lid te worden werkt ook niet en is ook niet echt gewenst omdat er altijd uitzonderingen zijn.

Maar, we kunnen het ook van een andere kant bekijken. In plaats van slechte topics te weren, kunnen we ook goede topics op een goed niveau stimuleren. Ik denk dat we met z'n allen serieuze gebruikers moeten gaan zorgen dat het niveau omhoog gaat.

Open zelf interessante topics of vragen op een goed niveau, en reageer niet meer zo agressief op topics die van bedenkelijk niveau zijn. Geef de vraagsteller netjes antwoord en meld daarbij dat er een hoger niveau van hem vermeld wordt en laat het topic daarna wegzakken of rapporteer het aan een moderator :)

Een beter forum begint bij je zelf ;)



Anderen kunnen gewoon opweg geholpen worden, we waren allemaal ooit een beginner...

Je hebt beginners en je hebt beginners ;) Natuurlijk is iedereen beginner geweest, dat is ook helemaal niet erg. Maar we mogen wel verwachten dat men er moeite voor doet. Je hebt ook personen die in een niet leesbare post iets vragen wat met 2 seconde werk zelf te vinden was...

Om nog maar niet te spreken over al die leden die zich speciaal registreren om een sponsoraanvraag in iets wat ergens ver weg op Nederlands lijkt te doen voor een persoonlijke site met 2 1/2 bezoekers per dag...

roland
20/01/04, 10:00
Ik heb ook gemerkt dat er de afgelopen periode steeds meer posts komen in slecht nederlands, bijna dingen eissen en dat er geen moeite genomen wordt om eerst iets op te zoeken. Misschien moeten daar in de toekomst punten voor gegeven worden zodat ze het afleren. Ik bedoel niet gelijk bij iedere fout maar bij zinnen als "WaT VinT jE Van Mn uBeR L33T WeBsItE?!?!?!". Daar zakt mn broek echt vanaf.

Domenico
20/01/04, 10:14
Origineel geplaatst door roland
Ik heb ook gemerkt dat er de afgelopen periode steeds meer posts komen in slecht nederlands, bijna dingen eissen en dat er geen moeite genomen wordt om eerst iets op te zoeken. Misschien moeten daar in de toekomst punten voor gegeven worden zodat ze het afleren. Ik bedoel niet gelijk bij iedere fout maar bij zinnen als "WaT VinT jE Van Mn uBeR L33T WeBsItE?!?!?!". Daar zakt mn broek echt vanaf.

Dat krijg je als een site steeds bekender/populairder word maar we kunnen niet vooraf screenen op spelling, taalgebruik en gedrag. We kunnen wel corrigerend optreden en vooraf duidelijk proberen te maken dat dit hier niet word geacepteerd alhoewel ik denk dat dit wel steeds duidelijker aan het worden is.

Anestheologist
26/01/04, 16:13
Origineel geplaatst door DennisCitus
Je kunt ze misschien deleten na een week ofzo, maar dan leert de topic-starter er nog niets van. Verder zakken closed topics toch zowieso weg.

Misschien moet eens iemand een cursusje "goede topic-starts" maken?



Op het aspect van "goede topic starts" maken heb ik zo mijn bedenkingen, wie leest nu nog die stikcy threads volgens mij is het merendeel te lui om ze te lezen. Dus is volgens mij niet echt een oplossing om hierin nog tijd te steken.

Probu_Online
04/02/04, 15:21
Ik denk dat topics die slecht te lezen zijn zowiezo de aandacht niet trekken...

Dus... why bother ?