PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocated / Dedicated wat is het?



Yoram
16/01/04, 22:08
Misschien een hele stomme vraag van mij maar ik ben dan ook pas op dit gebied actief. Wat is nou precies een Colocated of wat is nou een Dedicated?
En als ik nou een hosting wil draaien niet op een reseller bijvoorbeeld maar netzo als de echte servers zodat ik ook zelf hosting en reseller pakketen kan aanbieden en Colocated / Dedicated pakketen wat moet ik dan precies afhuren een ruimte met computer kasten? En waar zijn deze te koop?

Pantsy
16/01/04, 22:15
Colocated = dat je je eigen server bij een ISP onderbrengt en betaal je voor de rackspace + dataverkeer

Dedicated = een complete server huren managed/unmanaged en meestal is dit een all-in pakket (dataverkeer/rackspace inbegrepen etc..).

Yoram
16/01/04, 22:17
Dus ik zou dan voor een dedicated moeten gaan. Hoeveel is een normale prijs voor een dedicated server per jaar?

XF-RICK
16/01/04, 22:31
Origineel geplaatst door Yoram
Dus ik zou dan voor een dedicated moeten gaan. Hoeveel is een normale prijs voor een dedicated server per jaar?

Ligt aan de kwaliteit van de server, de locatie van de server, de kwaliteit van het netwerk.

In de VS kan je voor 1600 ~ 1700 EURO een goede server krijgen in een best goed netwerk.

In NL zal de jaarlijkse prijs op ongeveer 2500 liggen (goede, met goed netwerk).

Heeft nog allemaal andere factoren, maar dit zijn toch wel één van de belangrijkste. :)

Yoram
16/01/04, 22:35
Bedankt voor de informatie, ga ik er is even overna denken als ik er een binnen kort ga kopen.

Pantsy
16/01/04, 22:40
Colocaten blijft goedkoper in verhouding, alleen als je niks van de software afweet is waarschijnlijk een managed dedicated server een betere oplossing.

BestHost
16/01/04, 23:10
Yep! 2500 euro per jaar is ook extreem hoor. Je moet eerder denken aan rond de 150 euro per maand. (dat bieden de meeste hier aan)

M-BahZ
16/01/04, 23:50
Origineel geplaatst door BestHost
Yep! 2500 euro per jaar is ook extreem hoor. Je moet eerder denken aan rond de 150 euro per maand. (dat bieden de meeste hier aan)
2500 maakt 208,- p/maand.
Niet zon hele gekke prijs dus op zich.

XF-RICK
17/01/04, 00:17
Origineel geplaatst door BestHost
Yep! 2500 euro per jaar is ook extreem hoor. Je moet eerder denken aan rond de 150 euro per maand. (dat bieden de meeste hier aan)

Ligt eraan wat voor specs, en op welk netwerk je zit. Als je gaat kijken naar de wat "duurdere" partijen is 200+ geen uitzondering.

:)