PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote storing Ion IP datacenter



RonZo
16/01/04, 12:52
Door een grote storing in het Ion IP Datacenter (lees WideXS) zijn onze services uitgevallen. Er wordt met man en macht gewerkt om alles weer in orde te krijgen.

Michel2k
16/01/04, 13:36
Origineel geplaatst door RonZo
Door een grote storing in het Ion IP Datacenter (lees WideXS) zijn onze services uitgevallen. Er wordt met man en macht gewerkt om alles weer in orde te krijgen.

Dit viel mij ook al op, veel sites die ik dagelijks bezoek zijn niet bereikbaar, en staan inderdaad allemaal bij widexs.

edit-

Er schijnt een stroomstoring te zijn.

edit3-

http://announce.widexs.nl/index.cgi?action=detail&id=398

RonZo
16/01/04, 14:03
Deze dingen doen dus niet wat ze zouden moeten doen :mad:

masterpe
16/01/04, 15:33
En ik maar mijn systeem rebooten.

RonZo
16/01/04, 15:38
Origineel geplaatst door masterpe
En ik maar mijn systeem rebooten.
RTFN hè :D

masterpe
16/01/04, 16:51
Maar als je alleenmaar middels port 80 op internet komt wordt dit erg moeilijk

RonZo
16/01/04, 19:37
Zo... Wij zijn in ieder geval weer helemaal "up" :D

electric
16/01/04, 21:26
Misschien een hele vreemde vraag, maar is het niet zo dat er nog een fall-back systeem zit of zo? want als ik het goed heb lijkt het me sterk dat als de UPS uitvalt dat alles dan uitvalt ?

superior-is
16/01/04, 21:53
Ligt er natuurlijk aan wat voor een UPS en hoeveel UPSn dat ze hebben. Blijft mooi klote voor ze, gelukkig hebben ze het nog zo snel op kunnen lossen.

RonZo
16/01/04, 22:46
Het is een "continuous"...


Zoals de naam al laat vermoeden wordt de spanning voor de computers bij een continuous UPS steeds onttrokken van de batterij.
Een ander gedeelte zorgt er voor dat de batterij bijgeladen wordt.

Dit heeft als grote voordeel dat er niet hoeft overgeschakeld te worden. (De apparatuur werd reeds van electriciteit voorzien door de batterij.) Dit zorgt voor een nog stabielere spanning.
De nadelen zijn dan weer dat dit soort van UPS bijna 2 maal zo duur is dan de andere soort en er zo´n grote warmteproductie is dat deze moet gekoeld worden door ventilatoren.

Deze soort is daarom niet geschikt om thuis te gebruiken. Men vind deze wel terug in grote bedrijven of in serverruimtes.
Dit model kan doorgaans meerdere servers of apparaten van electriciteit voorzien

En tja als daar dan wat mee mis gaat.... :(

RonZo
16/01/04, 22:50
Origineel geplaatst door superior-is
.......... Blijft mooi klote voor ze, gelukkig hebben ze het nog zo snel op kunnen lossen.
Gelukkig wel... idd.
Wat dat aangaat zijn ze daar tegenwoordig heel snel met het oplossen van dat soort problemen en de berichtgeving daarover in tegenstelling tot een jaar of 2/3 geleden....
Ze zijn vrij duur maar de service is tegenwoordig echt goed te noemen :)

masterpe
16/01/04, 23:03
hehe. Eindelijk online. Nou ben ik benieuwd waarom mijn box niet gelijk online kwam maar net pas. (lees halfuur geleden) Ik kon niks vinden in de log