PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP ontwikkelaar biedt zich aan



daholygoat
14/01/04, 20:27
Hallo,

Ik heb de komende tijd weer wat tijd vrij (ik heb geen zin om op 'go' van een aantal projecten te wachten), en ben dus beschikbaar voor freelance opdrachten. Ik doe tevens consultancy en training.

Meer over alles wat ik doe, hoe ik het doe en wat ik reeds gedaan heb is te vinden op mijn website www.daholygoat.com

Voor mensen die laagbetaalde amateurs zoeken die bij hun ouders wonen en voor een nieuwe scooter sparen: helaas. Ik doe dit fulltime en op professionele basis, waarbij u dan ook een professioneel eindresultaat mag verwachten.

Deimos
14/01/04, 21:12
Zou je misschien een aantal applicaties kunnen noemen welke je hebt gemaakt? (liefst die relevant zijn voor hostingbedrijfen). Tevens ben ik benieuwd naar het standaard uurtarief of neemt u opdrachten aan op basis van fixed-price?

Seiruu
14/01/04, 21:19
Origineel geplaatst door Deimos
Zou je misschien een aantal applicaties kunnen noemen welke je hebt gemaakt? (liefst die relevant zijn voor hostingbedrijfen). Tevens ben ik benieuwd naar het standaard uurtarief of neemt u opdrachten aan op basis van fixed-price?

Staat op zijn website toch? Vrij indrukwekkend, maar ik geloof zelf niet dat de meeste mensen die op zoek zijn naar PHP naar zo iemand zoeken. Veelste duur hoogstwaarschijnlijk en waarschijnlijk veel overbodige "luxe".

daholygoat
14/01/04, 23:38
Zou je misschien een aantal applicaties kunnen noemen welke je hebt gemaakt? (liefst die relevant zijn voor hostingbedrijfen).

Zo'n lijst staat zoals hieronder vermeld al op mijn website (op verschillende plaatsen aangehaald). Met hostingbedrijven heb ik eerder nog niet in die zin gewerkt, maar als je me kan vertellen om wat voor soort applicaties het gaat, kan ik je vast vertellen of dat mogelijk is.


Tevens ben ik benieuwd naar het standaard uurtarief of neemt u opdrachten aan op basis van fixed-price?

Beide. Meestal vinden bedrijven het prettig om in de eerste instantie fixed-price met mij te werken om te kunnen wennen aan mijn ontwikkelsnelheid (en kwaliteit, voor debug tijd), en daarna, wanneer het allemaal wat losser is, gaat het vaak over op uurbasis. Tarieven kan ik je mailen, mocht je daar baat bij hebben.



Vrij indrukwekkend, maar ik geloof zelf niet dat de meeste mensen die op zoek zijn naar PHP naar zo iemand zoeken. Veelste duur hoogstwaarschijnlijk en waarschijnlijk veel overbodige "luxe".

Dankje. Ik begrijp niet goed hoe je daar bij komt. Mijn tarief is gelijk aan (in veel gevallen zelfs lager) dan elke andere (professionele!) freelancer op dit gebied, en is ook heel redelijk als je het één en ander overweegt. Overbodige luxe? Ik vind dat een vreemde uitdrukking. Moet ik daarvoor in kleur programmeren of wat ook? Ik weet gewoon dat ik genoeg ervaring en kennis in huis heb om iets snel en precies te bouwen. Dat maakt het in sommige gevallen denk ik slimmer om mij in te huren dan een beginner die uren moet zoeken en uiteindelijk een onleesbare, onveilige en niet-geoptimaliseerde applicatie neerzet. Iedereen kan timmeren, maar niet iedereen kan een huis bouwen binnen korte tijd die ook nog eens lang meegaat. Zo zie ik het dan weer.

Seiruu
15/01/04, 00:00
Dankje. Ik begrijp niet goed hoe je daar bij komt. Mijn tarief is gelijk aan (in veel gevallen zelfs lager) dan elke andere (professionele!) freelancer op dit gebied, en is ook heel redelijk als je het één en ander overweegt.

Kweenie precies welke doelgroep je daarmee bedoelt, maar ik heb het voornamelijk over informatica studenten / gasten die PHP als hobby doen.


Overbodige luxe? Ik vind dat een vreemde uitdrukking. Moet ik daarvoor in kleur programmeren of wat ook? Ik weet gewoon dat ik genoeg ervaring en kennis in huis heb om iets snel en precies te bouwen.

Ik bedoel daarmee state of the art beveiliging, nieuwste methode van “clean” coderen etc.



Dat maakt het in sommige gevallen denk ik slimmer om mij in te huren dan een beginner die uren moet zoeken en uiteindelijk een onleesbare, onveilige en niet-geoptimaliseerde applicatie neerzet.

Hangt er vanaf of er uurloon wordt gerekend of gewoon voor de site/per pagina. En veel websites hebben al genoeg aan “beveiliging” mbt session beveiligde pagina’s voor niet ingelogde mensen en geen html/js fratsen uithalen na het invullen van formulieren. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet (ben beginner en ik weet hoe het moet, heb het ook gedaan etc).[/quote]


Iedereen kan timmeren, maar niet iedereen kan een huis bouwen binnen korte tijd die ook nog eens lang meegaat. Zo zie ik het dan weer.

Ik krijg dan de indruk dat jij een persoon bent die villa’s bouwt als men gewoon een huis wil hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar jah, ik ben verreweg van pro, dus ik kan de plank ook totaal misslaan hier. No offence…

daholygoat
15/01/04, 00:49
Kweenie precies welke doelgroep je daarmee bedoelt, maar ik heb het voornamelijk over informatica studenten / gasten die PHP als hobby doen.

Doelgroep is weer wat anders. Mijn doelgroep zijn bedrijven die serieuze webapplicaties van hoge kwaliteit online willen hebben.


Ik bedoel daarmee state of the art beveiliging, nieuwste methode van “clean” coderen etc.

Vind je dat overbodige luxe? Gegeven hoeveel narigheid ik meegemaakt heb met onveilige code en onleesbare code kan ik dat geen overbodige luxe noemen.


Hangt er vanaf of er uurloon wordt gerekend of gewoon voor de site/per pagina. En veel websites hebben al genoeg aan “beveiliging” mbt session beveiligde pagina’s voor niet ingelogde mensen en geen html/js fratsen uithalen na het invullen van formulieren. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet (ben beginner en ik weet hoe het moet, heb het ook gedaan etc).

Dat dachten er meer.. en, met die laatste zin geef je jezelf al weg eigenlijk. Enough said.


Ik krijg dan de indruk dat jij een persoon bent die villa’s bouwt als men gewoon een huis wil hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

Helemaal niet. Ik begrijp gewoon niet waarom je dat denkt.


No offence…

None taken. Ik snap alleen niet waarom je de dingen denkt die je denkt (al heb ik dat met mezelf ook weleens).

Seiruu
15/01/04, 01:06
Origineel geplaatst door daholygoat

Doelgroep is weer wat anders. Mijn doelgroep zijn bedrijven die serieuze webapplicaties van hoge kwaliteit online willen hebben.

Dat was niet precies wat ik bedoelde, maar maakt niet uit. Zoals we allebei wel weten, bestaat een enorm hoog percentage van alle PHP websites (en hiermee doel ik dus op meerderheid) NIET uit "serieuze webapplicaties van hoge kwaliteit". Noch is daar vraag naar (met hetzelfde "percentage").[/quote]



Vind je dat overbodige luxe? Gegeven hoeveel narigheid ik meegemaakt heb met onveilige code en onleesbare code kan ik dat geen overbodige luxe noemen.

Relatief gezien met het type site dat men wilt, vaak wel.



Dat dachten er meer.. en, met die laatste zin geef je jezelf al weg eigenlijk. Enough said.

Dat valt toch wel mee? Gezien de meerderheid van de php sites (van commerciele bedrijven/organisaties) inderdaad op z'n meest sessiebeveiliging en input/output beveiliging hebben?

edit toevoeging: en dan uiteraard met globals off en zodanig coderen dat alles functioneert zoals het moet.

edit #2: alhoewel, der is nog 1 techniek dat ik ben vergeten wat eigenlijk ook standaard is tegenwoordig. Maar heb er zelf ook nog niet in verdiept; sql injection. Maar like I said, ik ben maar een beginner, iemand die echt PHP als hobby heeft of een HI student in PHP moet dit toch al wel weten en kunnen.

daholygoat
15/01/04, 01:50
Dat was niet precies wat ik bedoelde, maar maakt niet uit. Zoals we allebei wel weten, bestaat een enorm hoog percentage van alle PHP websites (en hiermee doel ik dus op meerderheid) NIET uit "serieuze webapplicaties van hoge kwaliteit". Noch is daar vraag naar (met hetzelfde "percentage").

Misschien wordt er zo vaak mee omgegaan, maar ik denk dat dat vaak oorspronkelijk de bedoeling was een solide internetapplicatie neer te zetten. Ik heb toch in het verleden wel degelijk applicaties gebouwd die missie-kritisch waren en waarbij het van belang was dat "alle resultaten klopten", om maar eens kort door de bocht te gaan (KPN I-mode review systeem, Clarks WYSIWYG CMS, Ralph Lauren user community etc.)


Relatief gezien met het type site dat men wilt, vaak wel.

Ik denk dat dat vaak onderschat wordt. Als ik zie hoe gemakkelijk sites als die van Eneco (en nog veel meer!) te kraken zijn/waren, dan denk ik dat vooral de onwetendheid van de opdrachtgever fataal kan zijn. Er wordt vaak te gemakkelijk gedacht. "PHP is makkelijk, dus kan ik het door iedereen laten doen voor weinig geld". Fout. "PHP is makkelijk, en dat maakt het moeilijk". Dat heb ik geleerd de afgelopen jaren.


Dat valt toch wel mee? Gezien de meerderheid van de php sites (van commerciele bedrijven/organisaties) inderdaad op z'n meest sessiebeveiliging en input/output beveiliging hebben?

En nog een reeks aan maatregelen om dingen als sql-injecties, session-spoofing, etc. tegen te gaan. Definiëren van variabelen voordat je ze gebruikt, typecasting van inkomende data, en ga zo maar door. Misschien _is_ het voor jou wel logisch, maar de meeste code die ik in bekijk mankeert nogal wat aan. En zolang het goed gaat gaat het goed, maar bedrijven hebben gewoon liever niet dat hun data op straat ligt, uitgewist is, de boel platgelegd wordt etc. Kijk, bij een huis kan je na een jaar of 10 wel merken of het gebouwd is door een vakman. Bij code ligt dat wat abstracter. Een opdrachtgever geeft over het algemeen niet hoe de code "under the hood" eruit ziet, totdat hij in een vervelende situatie tegenkomt waarbij dat wel degelijk een rol speelt. Ik kan echt talloze scenario's bedenken waarbij mijn argumenten een rol spelen, en in mijn ervaring een rol hebben gespeeld.


edit toevoeging: en dan uiteraard met globals off en zodanig coderen dat alles functioneert zoals het moet.

Dat laatste lijkt me logisch. Echter, het testen van zulke code is een vak op zich (lees maar eens een boek over software testing, je zult verbaasd zijn). Wat register_globals betreft - dat valt op zich mee. Wanneer je netjes programmeert is er niets aan de hand. Wist je dat zelfs Rasmus Lerdorf in zijn eigen code niet eens met superglobals werkt? Maar, toegegeven, Rasmus is god ook niet, en het is wel netter. :)

Rik
19/01/04, 14:12
Even voor de TS, hoeveel uren ben je de komende twee/drie maanden beschikbaar eventueel ?

Mvg Rik

daholygoat
19/01/04, 14:24
Even voor de TS, hoeveel uren ben je de komende twee/drie maanden beschikbaar eventueel ?

Ik ben gewoon fulltime beschikbaar momenteel, en heb op dit moment een vrij open planning (vandaar ook mijn forum bericht, ik kan wel wat projecten tussendoor erbij hebben). Er zitten de komende 2/3 maanden wat dagen tussen waarop ik besprekingen heb en wat kleine dingen moet doen, maar dat is het wel. Er staan een serie projecten voor de deur, maar die hebben nog geen 'go' gehad om redenen waar ik geen controle op uitoefen.

Rik
19/01/04, 14:41
Prima, ik weet even voldoende, zal waarschijnlijk snel contact opnemen.

mxcreep
29/01/04, 15:03
@Seiruu :

Ik ben bang dat je de studenten die ook een beetje proggen toch echt teveel credits geeft...tuurlijk leren ze php en in sommige gevallen zelfs java, maar het gaat niet zo zeer om alleen een beetje een taaltje leren...het is een denkwijze...

Hoe je een applikatie, een probleemstelling dus zo logisch en slim mogelijk opdeelt, dat weer vertaald naar code die leesbaar duidelijk en ook nog eens stabiel is...
Je hebt veel kennis van randgebieden nodig naast alleen kennis van de programmeertaal zelf...

Ik heb inmiddels al heel wat stukken code bekeken die door niet professionele programmeurs zijn gebouwd en het meeste zuigt gewoon qua stabiliteit en qua onderhoudbaarheid...Vaak is het niet eens goed getest, aangezien dat op zich ook al een vak apart is...Er worden niet voor niets behoorlijke salarissen betaald voor goede mensen....

Hoe ik dit weet....ben senior software engineer / senior technical consultant in o.a. Java, PHP, C#

Je hebt gelijk heiligegeit, laat je niet vergelijken met een zooitje eigenwijze bromfietsrijdende pubers !!!