PDA

Bekijk Volledige Versie : VS-Server (managed.com



paas
13/01/04, 20:05
Ben van plan om binnenkort een extra server aan te schaffen. Ivm data-traffic zal dat waarschijnlijk een server in de VS worden.

Ik heb momenteel een aanbieding liggen. Ben toch nog effe verder aan het kijken.

Ben dan ook terecht gekomen op de site: www.managed.com
Heeft iemand hier ervaring met dit bedrijf?

XF-RICK
13/01/04, 20:10
Wat me opvalt dat ze vrijwel identiek zijn als UnitedColo.com. Ik kan het mis hebben, zusterbedrijf?

RobbertC
13/01/04, 20:14
Volgens mij is Managed.com van dezelfde personen als UnitedColo inderdaad.

Til
13/01/04, 20:15
Ik heb sinds een maand een Celeron server bij ze en heb geen klachten over ze. Tot nu toe werkt alles prima maar ik heb de server ook nog niet echt zwaar belast.


Puntjes om op te letten:
-Prijs van de goedkoopste server is vandaag gestegen van 55 dollar naar 79 dollar (maar je krijgt dan wel 2 x 80 GB harde schijf ipv 1 x)

-1200 GB dataverkeer is alleen eerste maand, daarna is het 1000 GB

-Cpanel is nog eens 20 dollar per maand extra.

-Technisch Support is niet altijd even snel, zeker niet in het weekend heb ik begrepen uit de threads op webhostingtalk.com

paas
13/01/04, 20:46
Origineel geplaatst door Til
Ik heb sinds een maand een Celeron server bij ze en heb geen klachten over ze. Tot nu toe werkt alles prima maar ik heb de server ook nog niet echt zwaar belast.


Puntjes om op te letten:
-Prijs van de goedkoopste server is vandaag gestegen van 55 dollar naar 79 dollar (maar je krijgt dan wel 2 x 80 GB harde schijf ipv 1 x)

-1200 GB dataverkeer is alleen eerste maand, daarna is het 1000 GB

-Cpanel is nog eens 20 dollar per maand extra.

-Technisch Support is niet altijd even snel, zeker niet in het weekend heb ik begrepen uit de threads op webhostingtalk.com

Til,
hoe wordt zo'n server eigenlijk opgeleverd? Moet je bepaalde zaken nog zelf regelen, zoals bijv. de nameservers?

overload
13/01/04, 20:47
Wat ik verder begrepen heb is dat de naam managed een beetje misleidend is. Umanaged.com zou beter zijn.

Support schijnt nog slechter te zijn dan ev1servers (formely known as rackshack lol)

Met andere woorden als je er genoeg verstand van hebt is het geen probleem.
Is dat niet zo.
Zoek dan wat duurders om jezelf een hoop ellende te besparen.

trouwens ik las ook iets dat ze bepaalde support alleen tijdens kantooruren aanbieden.

Til
13/01/04, 21:13
Overload heeft gelijk: het is zeker geen fully managed server.


Managed Services: Free E-Mail Support (Unlimited); Free MRTG; Free Manual Reboot (Unlimited); Free OS Restore; Free Software Installation; Free Hardware Installation; Free Kernel Recompile; and Free Security Patches Update.

Ik heb een celeron met WHM/Cpanel genomen en bij de eerste keer inloggen op WHM moet je wat gegevens opgeven.

Zie http://www.cpanel.net/docs/whm/index.html en dan Installation -> Logging on for the First time

Daarna moest ik nog:
-ip adressen toevoegen (je krijgt er 10, eentje zit er standaard ingevoerd, de ander e negen moet je nog even toevoegen in WHM)
-bij mijn registrar van mijn domeinnaam de dns-servers met hun ip-adressen opvoeren en dat was het geloof ik.

Als je al ervaring hebt met een server moet het zeker te doen zijn, echt veel ervaring had ik er ook niet mee maar het is gelukt.

Overload heeft gelijk: als je er genoeg verstand van hebt is het geen probleem.

gamefreak977
13/01/04, 22:29
waarom kunnen ze in Europa (BE/NL/UK) niet zo lage prijzen geven :'(

ddepuydt
14/01/04, 10:36
Misschien een beetje off topic maar toch het vermelden waard. Enkele jaren terug heb ik ook servers in USA overworgen, maar vandaag de dag doe ik dat niet meer. Als je even in dit forum naar de speciale aanbiedingen gaat dan krijg je tegenwoordig ook leuke aanbiedingen in nederland. Onlangs zag ik een aanbieding van leaseweb, met 1500 GIG verkeer voor een zeer mooie prijs. (Concurrentieel met EV1 aanbiedingen).

En hoe dan ook heb ik liever mijn servers in Amsterdam dan aan de andere kant van de wereld.

- in Amsterdam is het dag als het hier dag is (vind ik een voordeel)
- we spreken hetzelfde taaltje
- in extremis kan je er eens naar toe rijden

Xuma
14/01/04, 12:19
Ik denk als je zulke prijzen ziet dat er wel iets is wat niet helemaal klopt. Het zal wel werken maar is de support dan wel zo goed.

Hebben ze trouwens test files ik denk dat je dan wel gaat lachen.

kickuh
14/01/04, 20:23
Unitedcolo is verkocht aan Sagenet in Florida....

De oprichter van Unitedcolo is nu een van de techs van Managed.com

Ik zelf zou voor Nocster gaan... misschien iets hogere prijzen... maar wel dik 40ms dichter bij huis!

Succes met je keuze

paas
14/01/04, 20:28
Bedankt voor jullie inbreng tot nu toe.
Onze klanten worden altijd gehost op servers in NL.
Echter mbt sponsoring, testen en minder belangrijke sites/projecten wordt aanschaf van een VS-server overwogen.

amnesiac
15/01/04, 09:42
als ik jouw was zou ik eens rondkijken op webhostingtalk.com daar staan aardig wat meningen ove managed.com . Zelf zou ik eerder kijken naar servermatrix.com Daar heb ik betere verhalen over gelezen.

miki^
15/01/04, 11:02
is de Ping in de V.S. niet slecht ???

kickuh
16/01/04, 12:09
net aan de andere kant van de plas is het +/- 100ms.... San fransico pinged ongeveer op 180ms...

Dit is als de VS slaapt :)

Dennis
16/01/04, 15:33
Origineel geplaatst door overload
Support schijnt nog slechter te zijn dan ev1servers (formely known as rackshack lol) Zwakke opmerking hoor! EV1Servers.net heeft een zeer goede support. 100% zeker beter dan UnitedColo en Serverbeach.

overload
16/01/04, 15:41
Misschien zei ik het dan verkeerd.

Laat ik het anders zeggen.

Er is een beperkte support.
Je zou een hoop zelf moeten weten of kunnen oplossen :D

Dennis
16/01/04, 15:52
Daar ben ik het mee eens, maar als je graag goede, managed support wilt dan kun je beter echt voor een Nederlands bedrijf kiezen!

RobbertC
16/01/04, 17:49
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zwakke opmerking hoor! EV1Servers.net heeft een zeer goede support. 100% zeker beter dan UnitedColo en Serverbeach. Precies. Ev1Servers doet precies wat het beloofd: een dedicated server geven met 700 Gb dataverkeer op een best net netwerk. Niets meer, niets minder. Dat je verder geen support krijgt op de software, dat wist je van te voren.

mdf
16/01/04, 17:57
Of als je per se in de VS wilt en je wilt ook nog een goede support hebben, babbel dan eens met http://www.national-net.com
Ze zijn aan de dure kant, maar erg oke; ik heb hele goede ervaringen met ze in het verleden; altijd 24/7 support die ook nog eens vriendelijk zijn en altijd bereid om je te helpen! Uptime is ook gewoonweg perfect.

Dennis
18/01/04, 15:02
Overigens is er op webhostingtalk.com veel meer informatie te vinden over managed.com

Zie ook:
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?threadid=223169

gtog
21/01/04, 12:36
Bij managed.com zitten backups er niet standaard bij als ik me niet vergis. Dat kost voor een wekelijkse backup $100 extra, even uit mijn hoofd. Maar de pagina waar dat te vinden is is momenteel niet bereikbaar.

Zie hier: http://www.managed.com/support.htm

en klik op Professional support.