PDA

Bekijk Volledige Versie : wie kan me helpen met Webmin



danielledeborah
13/01/04, 18:42
Hoi allemaal,

Mijn server is gereed en nu moet ik gaan zorgen dat ook mijn website hier op komt.

Zou er iemand me een kleinbeetje op weg kunnen helpen?

Groetjes Danielle.

Andrew
13/01/04, 18:51
Wat moet er precies gebeuren?

danielledeborah
13/01/04, 18:57
Origineel geplaatst door Andrew
Wat moet er precies gebeuren?

Nou ik heb altijd een share hosing gebruikt.... Die is momenteel nog steeds draait.

Nu wil ik eerst zorgen dat mijn dedicated server draaiende is voor ik de url hier naar toe laat verhuizen.

En omdat ik hier nog maar net mee begin heb ik hier hulp bij nodig.

Op de share hosting had ik een mysql database die nu ook weer naar deze dedicate server moet.

En ik heb een php script die deze database moet uitlezen. Ook deze moet natuurlijk weer op de dedicatedserver.


Groetjes Danielle.

electric
13/01/04, 20:25
voor de mysql DB zou je eventueel phpmyadmin kunnen gebruiken om deze te im-/ex- porteren.

De website zet je gewoon met ftp over.

en klaar ben je :) ( lijkt me zo ;) )

InstantXs
13/01/04, 20:39
ik vraag me af of er uberhaubt mysql al opstaat?

Andrew
13/01/04, 20:46
Meestal wel bij een dedicated machine toch? Bij die van mij wel iig.

electric
13/01/04, 20:56
Danielle,

Stuur anders even een PB met je msn, dan gaat het helpen wat gemakelijker :)

royen99
14/01/04, 07:20
Hey overzetten van MySQL (de db's dan) kan zelfs nog simpeler.

Ervan uitgaande dat op de nieuwe bak nog geen databases staan, de volledige /var/lib/mysql/* domweg kopieren.
(wel even zorgen dan beide mysql servers niet aktief zijn).

Is mischien niet de elegantse oplossing, maar een 'quick & dirty' way. Tot nu toe geen problemen daarmee gehad.

danielledeborah
14/01/04, 07:53
Origineel geplaatst door royen99
Hey overzetten van MySQL (de db's dan) kan zelfs nog simpeler.

Ervan uitgaande dat op de nieuwe bak nog geen databases staan, de volledige /var/lib/mysql/* domweg kopieren.
(wel even zorgen dan beide mysql servers niet aktief zijn).

Is mischien niet de elegantse oplossing, maar een 'quick & dirty' way. Tot nu toe geen problemen daarmee gehad.

Maar goed dan moet je natuurlijk wel de volledig toegang hebben om de var/lib/mysql/ te kunnen copyeren.

Groetjes Danielle.

yourforum
14/01/04, 09:13
in dat geval in phpmyadmin een export maken (.sql) en importen in je nieuwe database.

Toch?

Phobos
14/01/04, 09:56
of mysqldump gebruiken in je shell :)

Xuma
14/01/04, 12:16
Dat is wel het makkelijkst denk ik vooral omdat je niet zoveel ervaring hebt. Gwn even exporteren en importen kan er ook niks mis gaan:)