PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is kwalitatief het beste netwerk/datacenter?



Dreas
12/01/04, 03:10
Om heel eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb al servers in een aantal datacenters gehad waar ik zeker niet ontevreden over ben. Voor zover ik het begrijp zijn er meerdere datacenters (duh) maar kan een datacenter weer bestaan uit verschillende netwerken.

Wat is KWALITATIEF gezien nou het beste datacenter/netwerk? Kan daar een rangorde in worden gemaakt? Met kwaliteit doel ik op constante snelheid en redundancy.

Rik
12/01/04, 03:12
1. Trueserver :)

mdf
12/01/04, 03:12
Of je daar precies achter gaat komen weet ik niet; niet alle datacentra zullen precies vertellen wat voor routers/switches/netwerken ze gebruiken, ook speelt service enz. mee.
Dus wordt het lastig denk ik om te beoordelen. Met de zoekfunctie hier kom je al een heel eind; zoek bijv. op clolinks / we dare / red bus enz. dan kom je al een hoop te weten...

mdf
12/01/04, 03:13
01. We Dare ;)

Rik
12/01/04, 03:16
dus:

01: TRUESERVER
02: WE DARE ?

:)

mdf
12/01/04, 03:17
Dat ligt eraan wat er eerst komt; 01 of 1

Ik zou zeggen 01 hoor ;)

Dreas
12/01/04, 03:18
Laten we topic a.j.b. wel serieus halen en alleen "objectieve" onderbouwde meningen geven.

Waarom is We-Dare volgens jou superieur aan alle andere datacenters in Nederland Melchior?

mdf
12/01/04, 03:21
Weinig problemen met de hardware kant: routers/netwerk; uptime is erg hoog, verbindingen zijn snel en als er al een keer iets is wordt je goed op de hoogte gehouden.
Tevens erg vriendelijke en behulpzame mensen on site altijd.

chielsen
12/01/04, 08:26
We-dare zat toch in rotterdam? Als dat zo is lijkt me het wel erg onwaarschijnlijk dat ze de beste van nederland zijn.

Deimos
12/01/04, 08:45
Proserve is ook erg goed, volledig redundant goede transits etc etc.

host3000
12/01/04, 09:56
Origineel geplaatst door Rik
1. Trueserver :)
Goede motivatie Rik ;)

Dennis
12/01/04, 10:01
NetHolding
@Home Netwerk, TeleCity
Hebben jullie hier ervaringen mee?

mdf
12/01/04, 12:32
Origineel geplaatst door chielsen
We-dare zat toch in rotterdam? Als dat zo is lijkt me het wel erg onwaarschijnlijk dat ze de beste van nederland zijn.

We Dare zit in Rotterdam; waarom zouden ze om die reden niet goed zijn?

PimEffting
12/01/04, 12:46
Origineel geplaatst door melchior
We Dare zit in Rotterdam; waarom zouden ze om die reden niet goed zijn?
Op je verbindingen pak je dan toch weer een paar ms latency, omdat het meeste verkeer toch via Amsterdam gaat.

host3000
12/01/04, 12:52
Dit was de vraag van de TS:


Met kwaliteit doel ik op constante snelheid en redundancy.

Een paar ms latency valt niet onder deze definitie. Ook kan je je afvragen, als je dat wel onder de definitie laat vallen, of een paar ms überhaupt merkbaar is.

Blurp
12/01/04, 12:54
ja het is wel merkbaar, maar dat zegt niet dat het een slecht netwerk is.

mdf
12/01/04, 12:57
Voor de gewone bezoeker zal dit nauwelijks merkbaar zijn.

Phobos
12/01/04, 14:00
Wanneer we over PURE uptime praten is dit mijn mening:

1. Proserve!
2. Trueserver

DennisP
12/01/04, 14:02
Beste netwerk? Geen idee, ik weet wel een heleboel slechte en dat er een paar partijen zijn die voor niet zoveel geld een heel goed netwerk laten zien. Welke naar mijn mening leuke providers met een leuk netwerk en een goede clue ervan zijn de volgende:

Onszelf (netholding) <-- duh! :P
2Fast
We-Dare
Proserve
BIT (die mogen mij wel niet maar dat weerhoud mij er niet van om objectief te blijven)

Van de grotere ben ik vooral FAN van onderstaande:

Level3
NTT/Verio
Lambdanet
En interoute als die zijn clue bijelkaar pakt en een lijn naar belgie toe gooit vanaf amsterdam.

Het beste datacenter? Global En TC2. Zijn beide netjes afgewerkt, en hebben er vriendelijke mensen rondlopen, hoewel ik moet zeggen dat de bewaker bij TC2 een stuk beter zijn vriendelijkheid weet te houden dan bij Global. En dat bij Global en zowel TC2 de engineers altijd bereid zijn om je even te helpen.

Zelf zitten we pas met ons netwerk in NovaXess, en opzich ziet het er daar heel erg goed uit, betere afwerking aan de binnenkant dan Global en TC2. Maar moet nog een lange tijd groeien om echt met clue te zien overkomen op klanten met clue :)

Rik
12/01/04, 14:26
Origineel geplaatst door chielsen
We-dare zat toch in rotterdam? Als dat zo is lijkt me het wel erg onwaarschijnlijk dat ze de beste van nederland zijn.

Helemaal mee eens ;)
Komt nog geen goeie...... vandaan ! :D


Mijn motivatie voor mijn keuze voor True ?
Puur eigen ervaringen, snelheden, uptime, mogelijkheden, noem het maar op, die 9Gbit vindt ik ook best geil :)

Dreas
12/01/04, 14:32
Ok laten we om de boel enigszins objectief te houden een lijstje maken op volgorde van voorkeur ZONDER dat het eigen datacenter daarbij zitten.

Kijk naar:
Beveiliging
Kwaliteit spullen in datacenter
Professionaliteit rondlopende mensen
Uptime
Snelheid (gemeten vanaf gemiddelde huiscomputer)

Voor zover ik nu kan beoordelen is mijn lijstje:
Datacenters
Telecity2
GlobalAccess
TrueServer (hebben die een eigen datacenter)?
RedBus
We-Dare
NetHolding

Ik praat hier strict over DATACENTERS! Netwerken/providers is volgende onderwerp.

Graag in geval van een andere lijstje de wijzigingen in volgorde beargumenteren.

Rik
12/01/04, 14:35
OOOOoooohhh, OK....

Kan ik verder geen mening over geven, kweet alleen wat ik en klanten ervaren...
Dat de boel toevallig in het Redbus staat, ok, zouden die datacenters zoveel van elkaar verschillen, buiten de vriendelijkheid van de medewerkers ?

WebBizz
12/01/04, 14:39
Origineel geplaatst door Dreas
Voor zover ik nu kan beoordelen is mijn lijstje:
Datacenters
Telecity2
GlobalAccess
TrueServer (hebben die een eigen datacenter)?
RedBus
We-Dare
NetHolding

Ik praat hier strict over DATACENTERS! Netwerken/providers is volgende onderwerp.


GlobalAccess moet GlobalSwitch zijn neem ik aan.
NetHolding is een netwerk, geen datacenter.
Idem voor TrueServer. Verder mis je NovaXess in je lijstje.

Dreas
12/01/04, 14:43
Origineel geplaatst door WebBizz


GlobalAccess moet GlobalSwitch zijn neem ik aan.
NetHolding is een netwerk, geen datacenter.
Idem voor TrueServer. Verder mis je NovaXess in je lijstje.

Okay dank!

Voor zover ik nu kan beoordelen is mijn lijstje datacenters:

Telecity2
GlobalSwitch
RedBus
We-Dare
NovaXess

Of zijn datacenters inderdaad niet boeiend en moeten we naar netwerken kijken?

InstantXs
12/01/04, 14:46
misschien is het leuk om je motivatie erbij te zetten?

Rik
12/01/04, 14:47
Ik denk dat het belangrijker is welke netwerken gebruikt worden door de aanbieders..
Net als True die dan bv werkt met:

Level(3)
Lambdanet
Metromedia Fiber Network
Easynet

Dreas
12/01/04, 14:50
Origineel geplaatst door Dreas


Okay dank!

Voor zover ik nu kan beoordelen is mijn lijstje datacenters:

Telecity2
GlobalSwitch
RedBus
We-Dare
NovaXess

Of zijn datacenters inderdaad niet boeiend en moeten we naar netwerken kijken?

Telecity2: Eigen ervaring nooit problemen mee gehad (geen eigen servers)
GlobalSwitch: Horen zeggen
RedBus: Zitten aantal goede hosters maar ook aantal dubieuze high bandwidth
We-Dare: Prima datacenter maar ik haalde niet de snelheden van bijv Telecity2. Eigen ervaring.
NovaXess: Geen ervaring

DennisP
12/01/04, 15:33
Origineel geplaatst door Rik

die 9Gbit vindt ik ook best geil :)

:) Zoveel links zegt ook niet altijd alles over de kwaliteit. Even for the record ik beweer nu ook niet dat ze slecht zijn. Maar gewoon even laten weten dat gigabit/s niet alles is. Aangezien er providers zijn die wel wat meer hebben liggen, zoals bijvoorbeeld een Tier 1 provider en daar zitten ook rotte appels tussen.

(zeg ik die aan het eind van februari 12,5 gigabit onder zijn beheer heeft, en wat nog niks zegt als ik het niet goed gebruik.)

DennisP
12/01/04, 15:34
Origineel geplaatst door Rik
Ik denk dat het belangrijker is welke netwerken gebruikt worden door de aanbieders..
Net als True die dan bv werkt met:

Level(3)
Lambdanet
Metromedia Fiber Network
Easynet

Zal ik de onze ook ff posten ff copy paste van de site :)




The connection speeds:

Connected to Level3 with 2 gigabit connections in GlobalSwitch and TeleCity 2.
Connected to Lambdanet with one gigabit connection in TeleCity 2.
Connected to Sprint with one gigabit connection in TeleCity 2.
Connected to Interoute with one gigabit connection in GlobalSwitch.
Connected to NTT/Verio with one gigabit connection in TeleCity 2.
Connected to Amsix with one gigabit connection in GlobalSwitch.
Connected to Lipex with one 100 mbit connection in TeleCity 2. (receiving LINX routes also)
Connected to BNIX with one 100 mbit connection in Belguim. (planned 1-2-2004)
Connected to DeCix with one 100 mbit connection in Germany. (planned 1-2-2004)

Also we have several private peerings:

Connected to XS4all with one gigabit connection in TeleCity 2.
Connected to Chello/UPC with one gigabit connection in NikHef.
Connected to KPN (as1136) with one 100 mbit connection in Sara.
Connected to 2Fast with one 100 mbit connection in TeleCity 2.
Connected to Multikabel with one gigabit connection in Nikhef. (planned 18-2-2004)
Connected to Planet internet with one gigabit connection in Nikhef. (planned 18-2-2004)
Connected to @Home with one gigabit connection in Nikhef. (planned 18-2-2004)

Rik
12/01/04, 15:40
Mja, dat bedoelde ik er niet mee hoor...

Ik heb verder geen bal met Trueserver te maken of zo, was ook maar mening :)

DennisP
12/01/04, 15:47
Nee precies maar voordat mensen beginnen te blaten :) Wilde ik even duidelijk maken dat het niet gaat om hoeveel je hebt liggen, maar om wat je ermee doet.

Bijvoorbeeld naar Chello hebben wij een gigabit liggen, wij krijgen geen externe routes van chello maar gewoon het algehele chello netwerk (aorta) backbone.

We doen daar een max over van 170 mbit in de avonduren. Opzich is een gigabit dan heel leuk, maar in principe ook wel weer overmatig overkill :)

Of je configged het zo slecht dat het verkeer toch over de amsix gaat ipv over de private peering. Of je hebt brakke hardware staan die niet up to the job is om zulk soort traffic te routen.

De kwaliteit van een provider hangt van zoveel factoren af. Om zomaar even gek te doen, men neemt op globalswitch een gigabit af op Carrier1, dat is harstikke leuk, maar als je dan later te horen krijgt dat alle klanten huilen omdat er packet loss is op bepaalde routes ga je je dan toch afvragen waarom. Kom je ineens te horen dat ze maar een stm-1 naar GlobalSwitch hebben liggen voor hun IP infra structuur, dat is even fijn in je zak gegrepen worden.

Dan heb je nog zaken zoals hardware die ongeschikt is om pakketjes mee te routen, of die zorgen voor lange downtijd, personeel wat niet wilt luisteren, klanten die zich misdragen. ETC ETC...

Dus om tot een goede provider te komen hangt af van enorm veel keuzes die je maakt. Van je kabeltje tot je router, van je personeel tot de rotte interface in een machine die 1 vlan compleet lam legt :)

Savvas
12/01/04, 16:01
1. ProServe - RedBus -> Eigen ervaring tot nu toe absoluut fantastisch, netwerk is super, personeel van ProServe is altijd vriendelijk, geen op of aanmerking op te maken :)

2. NetHolding - GlobalSwitch -> Geen eigen ervaring mee maar kijkende naar andermans ervaringen en naar hun netwerkinfrastructuur zou ik zeggen, ook een top-provider met wat minpunten op de kleine offerte-aanvragen om zo maar te zeggen ;)

3. Trueserver - RedBus -> Indirecte ervaringen mee, netwerk is uitermate top, naar mijn idee niks op aan te merken. Alleen service van horen zeggen niet altijd even super..

PimEffting
12/01/04, 19:20
Overigens vind ik KPN aan de Anthony Fokkerweg te Schiphol ook alles behalve slecht. Iemand nog meer ervaringen mee?

Level3 aan de Stekkenbergweg te Amsterdam is ook een goede colo (althans, in de zin van dikke verbindingen en nette afwerking).

timmeh
12/01/04, 19:48
Tot nu toe alleen ervaring met We Dare. En dat zijn top ervaringen. Snelheden zijn top, stabiliteit. En ik denk niet dat je het nou zo erg merkt of een server in adam of rdam staat.

mdf
12/01/04, 20:06
Iemand ervaring met colocatie bij Versatel in Amsterdam trouwens?

iFast
12/01/04, 20:36
Okay ik denk dat je hier een poll van moet maken en dan als resultaat het beste netwerk verklaren want zo heeft degene er denk ik niks aan, want iedereen kan wel zeggen die is goed met een heel uitwerking aan teksten, maar dat word er niet overzichtelijker op ;).

MrD
12/01/04, 20:54
Er is ook nog het interXion datacenter in amsterdam, vlakbij Redbus. Iemand daar ervaringen mee?

Dreas
12/01/04, 21:01
Origineel geplaatst door iFast
Okay ik denk dat je hier een poll van moet maken en dan als resultaat het beste netwerk verklaren want zo heeft degene er denk ik niks aan, want iedereen kan wel zeggen die is goed met een heel uitwerking aan teksten, maar dat word er niet overzichtelijker op ;).

Daar heb je gelijk in Wouter. Maar schijbaar kunnen we dan beter de grote netwerken op een lijstje zetten? Hmm alhoewel. Zal niet werken want iedereen kiest dan toch netwerk waar hij/zij zelf zit.

Ik vrees dat webhostingtalk.nl niet de goede site is om hier achter te komen ;)

iFast
12/01/04, 21:25
hmm misschien heb je gelijk is meer iets voor een onderzoeks of marketing bureau

Andrew
12/01/04, 23:31
Origineel geplaatst door MrD
Er is ook nog het interXion datacenter in amsterdam, vlakbij Redbus. Iemand daar ervaringen mee?


- Ziet er niet uit
- Slechte beveiliging
- Kleine kantine :D

tom
12/01/04, 23:45
InterXion in belgie is ook niet om over te stoefen, maar het netwerk(trueserv) waar we op zetten draait steeds continu, slechts 1x een onderbreking gehad 10minuten voor een reboot v/d router :)

Andrew
13/01/04, 00:47
Mja ik ben alleen in die in Amsterdam geweest maar het gebouw zelf zag er al niet uit en het personeel dat er werkt is ook niet al te vriendelijk... :(

BestHost
13/01/04, 00:51
[QUOTE]Origineel geplaatst door Phobos
Wanneer we over PURE uptime praten is dit mijn mening:

1. Proserve!
2. Trueserver [/QUOTE

Hellaas is bij Proserve de prijs er ook naar.

Daar sluit ik me bij aan :)

Domenico
13/01/04, 03:06
Waarom worden de NOC's die niet binnen de randstad staan vergeten in deze thread? Heeft niemand hier ervaring mee?

BestHost
13/01/04, 08:50
Origineel geplaatst door Domenico
Waarom worden de NOC's die niet binnen de randstad staan vergeten in deze thread? Heeft niemand hier ervaring mee?

Goeie vraag. In Groningen liggen nog wat leuke lijntjes. Verder waren ze wat in den Bosh aan het maken/aanleggen, en liggen er door heel het land verbindingen naar universiteiten.

Qweb
19/01/04, 20:01
Ervaring met Cybercomm (en/of IO) in het InterXion datacenter aan de Gyroscoopweg. Heb een week van te voren aangemeld bij IO dat ik 3 servers mee naar huis wil nemen bij mijn bezoek een week later, hebben ze mij aangemeld voor toegang, dat terwijl ik een permanente pas heb. De beveiliging zegt vervolgens:
"Hmm...vreemd...je bent aangemeld om naar binnen te gaan, maar je mag niets meenemen. Ohh wacht, jij hebt een permanente pas? Daar klopt iets niet...ff checke"

Bellen naar:
- InterXion Engeland
- Marcel
- Harry
- Nog een persoon die ik bij naam niet weet
- Nogmaals Marcel
- Nogmaals Harry

Marcel zijn telefoon staat uit, Harry neemt niet op, InterXion Engeland weet alleen van toegang af.

Er zat echt niets anders op, we hebben de servers onder onze jassen mee moeten nemen :P (figuurlijk)

Slechte ervaring dus.

Nou is mijn ervaring bij We Dare dus niet helemaal objectief meer (na IO/Cybercomm is alles goed), maar ik zeg We Dare.

PS Ik heb het niet over IO bij TC2, maar op de Gyroscoopweg ging/gaat het er erg slecht aan toe.

Domenico
20/01/04, 11:29
Iemand nog persoonlijke ervaringen met interconnect of isp-services ?

WebBizz
20/01/04, 13:07
InterConnect is een partij met veel know-how op gebied van Windows. Uitgebreid team, goed bereikbaar, snelle reacties en vriendelijk. Wel erg aan de prijs.

ISP Services is goed bereikbaar en behulpzaam. Verder geen ervaringen mee.

Digiover
20/01/04, 21:43
Origineel geplaatst door BestHost


Goeie vraag. In Groningen liggen nog wat leuke lijntjes. Verder waren ze wat in den Bosh aan het maken/aanleggen, en liggen er door heel het land verbindingen naar universiteiten.

Hier in Groningen ligt "jack"... Niets, nada, nakkes.
Het Tyco lijntje is alles, verder is er nog geen ISP welke housed in Groningen (jammer, heel jammer).

Digiover
20/01/04, 21:43
Origineel geplaatst door Unexplained
Level3 aan de Stekkenbergweg te Amsterdam is ook een goede colo (althans, in de zin van dikke verbindingen en nette afwerking).

Het schijnt dat als je niet zelf IP adressen afneemt bij RIPE maar een range van Level(3) krijgt, je nogal problemen kan ondervinden met bijv. emailafhandeling (blacklisting van het Level(3) netwerk). Gelukkig hebben wij hier nooit problemen mee gehad, 1x maar we waren binnen 5 minuten gewhitelist (xbl.selwerd.nl blocked *alles* ;)).
Verder zijn wij uitermate tevreden over Level(3)) (sorry Peter, sorry Dave.. You know who you are :))

Joost Huizinga
27/01/04, 15:30
Heeft iemand hier ervaring met iRacks? Die heb ik nog niet voorbij zien komen..

host3000
27/01/04, 15:32
Volgens mij staat iRacks bij Leaseweb in het netwerk, dus past niet in dit topic.

DennisP
27/01/04, 16:30
iRACKS heeft al vele host providers gehad :) dat is een verhuis elke dag provider.

Andrew
27/01/04, 16:30
Origineel geplaatst door host3000
Volgens mij staat iRacks bij Leaseweb in het netwerk, dus past niet in dit topic.

Nee ze gebruiken dat fibbering.com van leaseweb, ze zeggen dat ze een eigen netwerk hebben...

host3000
27/01/04, 16:43
Origineel geplaatst door Andrew


Nee ze gebruiken dat fibbering.com van leaseweb, ze zeggen dat ze een eigen netwerk hebben...
Dus ze staan in Redbus? Anders heb je die fiberring toch niet nodig?


ja dus, gewoon even op de site kijken :rolleyes:

ThaPaulio
30/01/04, 12:15
NETHOLDING :) stabiel en snel

theop
04/02/04, 22:10
als het alleen over data centra gaat....

ben al in aardig wat data centers geweest maar vind
die van psinet in adam tot nu toe de mooiste... heel
behulpzaam, super uptime en goede bewaking

easynet in rdam heeft ook een heel leuk data center
niet groot maar wel goed. en ze weten er echt wat van.

of enertel in aalsmeer ook een tof datacenter.

bij alle bovenstaande moet je wel gebruik maken van
het resp. netwerk maar dat vind ik niet zo erg.

burne
05/02/04, 13:31
Origineel geplaatst door Synssans
01. We Dare ;)

Jij durft.. ;)

We Dare
05/02/04, 18:57
Origineel geplaatst door burne


Jij durft.. ;)

Verklaar je nader Ruben? :)

mdf
05/02/04, 19:00
Dat vraag ik me ook af....wat mij betreft is We Dare top!

superior-is
05/02/04, 20:32
Origineel geplaatst door We Dare


Verklaar je nader Ruben? :)

Dat hadden we snel door. :) Welkom op wht.nl Ruben. Zijn er nog leuke ontwikkelingen bij Trueserver?

Mikey
07/04/04, 20:26
wil deze thread wel een schop verkopen, men geeft maar weinig argumenten waarom iets top is. Misschien dat het een beetje aangewakkerd kan worden :)

SeppaR
07/04/04, 21:01
01: Netholding :)

Koster
07/04/04, 21:08
Origineel geplaatst door Mikey
wil deze thread wel een schop verkopen, men geeft maar weinig argumenten waarom iets top is. Misschien dat het een beetje aangewakkerd kan worden :)

Origineel geplaatst door SeppaR
01: Netholding :)
Tssss :D

Dennis
07/04/04, 21:18
Heerlijke argumenten :)

Volgens mij scheelt het helemaal niet zoveel. Er zijn volgens mij alleen negatieve uitzonderingen en vrijwel geen positieve. (Zijn allemaal wel ongeveer gelijk)

Mikey
07/04/04, 21:20
Jawel, maar er is toch echt een groep die constant op bepaalde namen loopt te flamen.

Galactus
20/04/04, 16:03
1: Novaxess

:D

Bij de rest heb ik geen servers staan, dus zou het niet weten :P

RobbertC
20/04/04, 16:10
Wel met goede argumenten komen graag :)

Anders wordt het één grote opsomming, en daar hebben we niks aan.