PDA

Bekijk Volledige Versie : Linux omgeving



teiger
09/01/04, 16:52
Ik ben net begonnen met me te verdiepen in Linux om als webserver te gebruiken. Nu vroeg ik me af wanneer je bijvoorbeeld gnome gebruikt als omgeving of dan de stabiliteit significant afneemt i.t.t. een text omgeving.

Icheb
09/01/04, 18:53
Origineel geplaatst door teiger
Ik ben net begonnen met me te verdiepen in Linux om als webserver te gebruiken. Nu vroeg ik me af wanneer je bijvoorbeeld gnome gebruikt als omgeving of dan de stabiliteit significant afneemt i.t.t. een text omgeving.

Persoonlijk gebruik ik alleen op mijn eigen workstation en soms op mijn laptop een window manager als KDE of Gnome, en doe ik de rest altijd in console only (behalve windows op workstation :D).
Ik heb er wel eens een experiment mee gedaan, daar kwam uit dat met KDE aan de load op een duron 900 met 0.3 toenam (gemiddeld) op de bestaande load. Tevens vind ik dat windowmanagers niet op servers thuis horen (met uitzondering van MC/Midnight Commander).
Of de stabiliteit afneemt weet ik niet echt, maar ik denk wel dat de reactietijd van de server toeneemt als deze in Gnome/KDE draait ipv text only.

miki^
15/01/04, 11:51
ik gebruik Webmin om mun webserver in te stellen

Goed Proggie voor linux :)