PDA

Bekijk Volledige Versie : [Discussie] Stunten slim en rendabel?



Host2go
08/01/04, 22:27
Robbert edit: Dit is een opsplitsing van de thread LeaseWeb: Dedicated Volume servers (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37849) waarin Host2go de volgende discussie start:

Buiten het feit dat ik niets op te merken heb over het netwerk van leaseweb te telecity II, vind ik een paar dingen wel gek:

1) De prijzen op de website zijn beduidend hoger. Wanneer betaal je nu echt een goed2 prijs voor je product? Klanten die dus geen weet hebben van sites als webhostingtalk.nl (en wellicht andere sites?) betalen dus altijd teveel geld....
2) Een reeds bestaande klant van Leaseweb heeft bij het lezen van dit soort aanbiedingen altijd het idee dat hij afgezet is. Lekker idee als zijn contract afloopt. Dan ga je toch verder kijken dan je neus lang is. Kortom: korte termijn visie van Leaseweb wat mij betreft.
3) De prijzen die op webhostingtalk worden genoemd, zijn alles behalve duur. Zo goedkoop, dat ik me niet voor kan stellen dat het rendabel is. Je financiert een server voor een klant die in termijnen gaat betalen. Als die termijn (lees; 12 maanden) afgelopen is, heb je ongeveer die server terugverdient. Dan heb ik het nog niet over dataverkeer, maargoed, dat kost vandaag de dag geen drol meer als je toch al een stevig netwerk heb draaien. Die ene paar gb's kunnen er dan ook nog wel bij en zijn vrijwel geen kosten. Maar wat als je 1000gb dataverkeer krijgt en dat lekker opstookt aan buitenlands verkeer? Met goede apparatuur kun je veel afknijpen...
3) Kun je dan uiteindelijk echt verwachten dat een provider levensvatbaar is? Een goede prijs is ok, maar als je (onder andere) 2 cisco 6509's hebt staan, flink wat floorspace moet betalen, je 19inch kasten terug moet verdienen, je 14 man personeel netjes (een echte ondernemer betaald zijn personeel netjes op tijd) elke maand van een salaris moet voorzien, ben je dan slim bezig? Dan heb ik het nog niets eens over andere kosten als overuren uitbetalen, telefoonkosten, kantoorkosten, etcetc.

Kortom: Waarom nu altijd stunten met prijzen? Als je een prachtig netwerk draaiende hebt, ga je toch niet stunten? De tijd zal het uitwijzen. Ik snap best dat iedereen zoveel mogelijk klanten wil binnenhalen, maar het verziekt de markt enorm. Bovendien tekent je klant nooit langer dan 1 jaar. BLINK UIT MET JE SERVICE WAARDOOR JE JE GEEN ZORGEN HOEFT TE MAKEN OVER JE KLANTVERLOOP IN DE TOEKOMST!

Wellicht in een verkeerd deel van dit forum geplaatst, verplaats de boel maar dan naar het juiste. Ik ga de discussie graag aan. Alle concullega's zijn van harte welkom!

Wat ik verwacht? Keiharde kritiek van leaseweb, en keiharde kritiek van derden en andere gerenommeerde ISP's/ASP's. Schiet me maar lek! Wellicht een heel leuk topic om te starten voor de echte ondernemers hier! HEB LEF EN GEEF ONDERBOUWDE KRITIEK!

Groetsels!
Host2go

Ps. Mijn motto; wees blij met de klanten die je hebt. Koester ze, en maak geen gekke bokkesprongen als de markt onder druk staat. Het kan je kop kosten. Bovendien is het eigen broodroof op lange termijn

BestHost
08/01/04, 22:36
Hehe, je moet toch af en toe een aanbieding kunnen doen. Lijkt me. Kwailiteit <->geld

FSCJasper
08/01/04, 22:42
Stuntprijzen haalt nu eenmaal klanten binnen. 'Nederlander of niet' . Ik zou ook liever bij iemand gaan die me € 70,- p/m een server zou aan kunnen bieden, dan iemand voor € 150,- ( dan wel met veel synoniemen kwa kwaliteit, mag niet teveel verschil hebben ) . Maar goed, in sommige vlakken heb je wel gelijk, waarom bijvoorbeeld op de site duurder staat dan wat ze echt aanbieden.

The MAzTER
08/01/04, 22:46
Host2go, ik deel jouw mening.
Maar zie het ook van de andere kant. Zij hebben 4x 1gbit. En ik neem aan dat zij dus een x aantal mbits bij deze partijen afnemen. Stel dat leaseweb 40% van haar ingekochte mbits gebruikt? Dan is dit de juiste plaats om het te 'dumpen'. Je wilt niet altijd al je prijzen verlagen omdat je dan het probleem hebt, dat iedereen dan goedkoop inkoopt.

Andere reden zou kunnen zijn dat zij via support / sla proberen te verdienen. Hoe meer klanten, hoe meer support er verleend moet worden e.d. en daar sturen zij gewoon een rekening voor. (met support bedoel ik: bijv. een kernel upgrade e.d.)

En met punt 2 ben ik het helemaal eens.

Wij hebben toen die tijd ook een server gehuurd bij leaseweb, voor een leuke prijs. Maar als je nu ziet dat ze gewoon 1000gb geven voor €129,50 wat laten we zeggen 10 euro cent per gb is en wij betaalden voor de eerste 50gb's een euro per gb en de volgende gb's 0.59. Dan heb je wel zoiets van: KUT!

BestHost
08/01/04, 22:48
Mja idd, dan ga je overstappen van leaseweb naar Leaseweb Cheap :p

Nee, daar heb je zeker gelijk in.

Savvas
08/01/04, 22:51
het lijkt me beter als we de discussie voor nu even stil houden. Ik denk niet dat leaseweb het op prijs stelt dat het in dit topic word gehouden, ik rapporteer mijn eigen bericht even aan een mod zodat die de post even zou kunnen verplaatsen want wellicht is het een interessante discussie voor allen hier.

The MAzTER
08/01/04, 22:57
Yep, vBulletin heeft een split optie, misschien dat de topic van Host2Go in een nieuwe thread geplaatst kan worden? Aangezien dit een zeer interessant onderwerp is.

Host2go
08/01/04, 23:01
a) Er is wel duidelijk verschil in service. Ik denk niet dat ik hier op in hoef te gaan. Dit is absoluut geen kritiek op Leaseweb alleen, de tenden is alleen dat iedere knakker op de hoek van de straat vandaag een prachtig netwerk heeft, wat uiteindelijk helemaal niet het geval is. Er zijn genoeg ondernemers c.q. geinteresseerden die in zee gaan met parttime en/of zolderkamerfiguren. Op zich niets mis mee, maar wees daar gewoon eerlijk over. Hoeveel "hostingproviders" zitten nog op school en zijn niet eens ingeschreven bij de KvK ?
b) Als je een product koopt in een winkel als aanbieding, dan koop je een tastbaar iets. 'koop' je een product in de vorm van dedicated servers, dan is service een heel belangrijk iets. Wat als het mainboard of hdd defect is? Ooit wel eens nagedacht hoeveel klanten het je kost als pas na 3 dagen je server weer online hebt? kortom; zijn er ook echt afspraken als het misgaat?

Prik me lek! ;)

Host2go
08/01/04, 23:06
mazzter/netrouting;

helemaal mee eens. Ik wil niemand onderuit halen hoor, maar er mag best een onderwerp gestart worden wat mij betreft.

En.. ik geef MIJN mening, maar sta open voor kritiek. Ook harde kritiek.

Daar is een forum toch voor?

Groetsels!


nogmaals: Leaseweb heeft een prachtig netwerk, en heeft een zeer goed netwerk, ook qua apparatuur. Ook de kasten zijn ZEER netjes ingedeeld en op een zeer proffesionele wijze geinstalleerd. het is zeker geen aanval op leaseweb!!

BestHost
09/01/04, 00:28
Nee, maar wel een beetje op de klanten die ze nu hebben. Heb je een maand geleden iets aangeschaft en een handtekening voor een jaar gezet, zie je dit ineens voor een derde van de prijs. Dan val je wel om :-) ik wens leaseweb veel succes. Het netwerk zal best in orde zijn!

The MAzTER
09/01/04, 01:22
Ik ben overigens ook zeer tevreden. Maar als je die 1000gb traffic bij een server ziet kan je je zelf wel voor je kop slaan.

BestHost
09/01/04, 01:24
Hehehe, dat begrijp ik. Maar 80 % van de klanten zal het nieteens merken dat dit aanbod er is :)

TMourik
09/01/04, 01:42
Origineel geplaatst door BestHost
Nee, maar wel een beetje op de klanten die ze nu hebben. Heb je een maand geleden iets aangeschaft en een handtekening voor een jaar gezet, zie je dit ineens voor een derde van de prijs. Dan val je wel om :-) ik wens leaseweb veel succes. Het netwerk zal best in orde zijn!

dat is het zelfde als:

nee ik koop nu nog geen pIV 3.2ghz want volgend jaar komt de Pentium V uit

sorry hoor, maar dat jij een maand eerder of 1 week een contract heb getekent dan loop je het risico dat er daarna aanbieding is, je kan altijd vragen om er alsnog gebruik van te kunnen maken. dan zal het bij 1 week misschien wel lukken, maar bij 1 maand..kan je het waarschijnlijk wel vergeten.

Maar dat zijn dingen om van te zeggen: let op met wat je zegt :)

cridea
09/01/04, 11:32
Er zal ongetwijfeld ook een zeker kwaliteitsverschil zitten in die typen bandwidth die leaseweb aanbiedt. Misschien voor sommigen verwaarloosbaar, voor anderen belangrijk.

BestHost
09/01/04, 11:36
Zou kunnen ja.

vdx
09/01/04, 12:35
Misschien wordt het tijd om even te wachten op een reactie van Leaseweb....

Persoonlijk ben ik erg te spreken over netwerk en support van Leaseweb.

DennisP
09/01/04, 18:29
Schiet mij maar lek ik ben enorm blij met leaseweb!

Ik kwam na wat praten met jp (bekenden kennen zijn naam wel) gisterenavond aan de telefoon tot de mooiste conclussie.

Al die vervelende zeikerds en wanbetalers en ddos gevoelige klote pubers rotten allemaal op naar leaseweb!

In 1 woord GEWELDIG! Wij sluiten ze af ivm niet betaalde rekeningen of doordat ze helemaal gek ge - d - dossed worden, en nog geen dag later is de website up @ leaseweb netwerk. :)

Ik ben er helemaal blij mee dat er nog zulke bedrijven bestaan die het verderf in de hostingwereld oppakken en daar goede bussines mee doen.

Alleen maar lof en respect.

jep
09/01/04, 18:39
Mensen die weten wat dingen kosten en verder kijken dan hun neus lang is gaan niet naar Leaseweb. Mensen die op korte termijn weinig kwijt willen zijn wel.

10Mbit + 42U voor 445 euro p/m is in Telecity niet mogelijk en zeker niet met winst. :)

Ik zou m'n servers er niet graag onderbrengen.. ;)

Verder doen ze goed hun best, da's prima.. Ik ben alleen benieuwd hoe lang nog. Het komt een beetje over als 'een kat in het nauw......'.


10mbit + kabinet.

10mbit transit verkeer doen we dan dus. Laten we even rekenen.

44,50 per mbit, en een gratis kast erbij. Dat is geen geld. Kan leaseweb me uitleggen hoe ze dat voor mekaar krijgen, hoe ze hun routers en personeel hiervan betalen en wat het nut is van dergelijke aanbiedingen?

euro-access
09/01/04, 18:54
Wat mij ook opvalt dat ze geen richt lijnen hebben

de prijzen varieren van uur tot uur als of het aandelen zijn

ze je de eerste posting 10mbit voor 1000 euro
volgende posting kost 10mbit 500 euro
volgende posting kost 10mbit 750 euro
dan kost 10mbit 400 euro

en heb offerte gezien 10mbit 300 euro


Daarnaast gaan we een reken som maken.
22u + 3mbit + apc + cisco switch Euro 225 per maand

de vaste maandelijkse kosten.
rackspace Euro 88 (4 euro per u)
APC Euro 35 (419 aanschaf nieuw)
cisco Euro 42 (500 aanschaf nieuw)

dus vaste kosten Euro 165.

blijft nog 60 euro over. en 3 mbit.
dus 20 euro per mbit!!!!

en dan 0.0% marge maar ze kopen echt NOOIT in voor minder dan 20 euro

inkoop Interoute 100mbit is meer dan 40 euro per mbit.
dus kunnen ze dit NOOOOIT klaar spelen

RARARARARA Politie pet.

Het idee BULKEN is best goed. liever 100 x 1 euro dan 1 x 100 euro
mijn idee ook

maar het moet wel realistisch blijven.

Zelfde als 5mbit Euro 150,- dus 30 euro per mbit.

100mbit FE vragen ze nu Euro 3750 voor dus 37.50 per mbit.

Je kunt dus beter 3mbit inkopen + rackspace ben je per mbit goedkoper uit dan in 1 x 100mbit inkopen.


Wel vreemd is als je 100mbit inkoopt Telia dat je veel meer betaald.

ook als je 200mbit of 300mbit inkoopt

Conclusie. Overboeking en dan nog in een ZEER hoge factor.

100mbit word 5 x verkocht anders kun je nooit geld verdienen en je personeel betalen.


Daarnaast valt mij ook op zoals DP zegt. elke failliete hoster, afgesloten hoster, probleem gevallen allemaal uitwijken naar Leaseweb.

Akkermans, BASM, Iracks.

Zoals het netwerk omschreven is is het goed. (en neem aan dat alle verhalen die te lezen zijn op onzin is gebaseerd)

root
09/01/04, 19:00
Ik lach me werkelijk kapot. Hoe ze het doen zal mij een zorg zijn. Maar verlopig draait het en spelen ze het klaar.

Ik ben van mening dat het niemand een flikker aangaat hoe een bedrijf inkoopt, zijn kosten betaald en personeel. Verlopig heb ik nergen nog veel klachten gehoord van leaseweb.

Jongens hou je toch bezig met je eigen prut en laat die mensen zaken doen op hun manier. Verlopig is het wel een gerenomeerd bedrijf en daar kunnen velen nog een puntje aan zuigen hier.

euro-access
09/01/04, 19:01
of.... er zit iemand die graag zijn geld kwijt wilt
of de lotto heeft gewonnen en
geld blijft inpompen

maar is eigenlijk simpel

je naait je klanten met verhaal 100mbit 1 op 1
en versnijd dit 3 a 5 keer.

word wel wat trager maar dat maakt toch geen fluit uit
wel geld en je hebt ook nog een contract.




ook leuk .

electric
09/01/04, 19:11
Op redbus zouden we volgens mij ook een 100 Mbit verbinding hebben..
naar hun switch wel, maar verder nergens. haal gemiddeld 2 a 3 MB per sec. dan ben je volgens mij toch wel flink verkeerd bezig.

euro-access
09/01/04, 19:14
volgens mijn bronnen liggen op redbus GEEN fibers

euro-access
09/01/04, 19:15
dus Electric

overboeking 3-5 keer.

Cybafish
09/01/04, 19:18
Het blijft lastig als andere colo providers niet kunnen concurreren met leaseweb, dan krijg je dit soort discussies die "en general" zouden moeten zijn maar dan toch weer op een flaimbait tegenover leaseweb uitdraaien.

root
09/01/04, 19:23
Origineel geplaatst door Cybafish
Het blijft lastig als andere colo providers niet kunnen concurreren met leaseweb, dan krijg je dit soort discussies die "en general" zouden moeten zijn maar dan toch weer op een flaimbait tegenover leaseweb uitdraaien.

AGREE!

jep
09/01/04, 19:42
Origineel geplaatst door ensimguru


AGREE!
Dat kun je wel zo fijn zeggen, maar ga eens inhoudelijk op bovenstaande berekeningen in? Ik kan er niet meer euro's van maken. Dat wil zeggen dat ze er niet op verdienen of zelfs verlies maken..

We zeggen niet dat dat wil zeggen dat je er geen zaken mee moet doen, maar we betwijfelen of dat erg slim is! ;)

Als je dit niet ziet, moet je het zelf weten. Mensen die serieus zaken doen denken hier ook over na. Je wil je kwaliteit immers kunnen waarborgen.

Tevens posten we hier in 'het runnen van een webhosting bedrijf'. Niet in 'dump hier je aanbieding'. Waarom mag er dan niet kritisch over gepraat worden.

Tijd voor feiten.

electric
09/01/04, 20:56
Origineel geplaatst door euro-access
dus Electric

overboeking 3-5 keer.

En dat noemen ze dan kwaliteit? :r
Maar ja, moeten ze helemaal zelf weten. ik zie niet echt veel gebeuren bij hun locatie in RedBus. vooral niet met dat soort belaberde snelheden.

en btw, een reactie van leaseweb hoeven we pas maandag vanaf 8 uur te verwachten aangezien ze daar toch alleen maar bereikbaar zijn op kantoor uuren :)

The MAzTER
10/01/04, 01:20
Origineel geplaatst door electric

en btw, een reactie van leaseweb hoeven we pas maandag vanaf 8 uur te verwachten aangezien ze daar toch alleen maar bereikbaar zijn op kantoor uuren :)

vette bullshit. :r



Received: from [62.212.64.65] (helo=leaseweb.nl)
by nsr1.nsr-hosting.co.uk with esmtp (Exim 4.24)
id 1AD6s6-0000MW-GZ
for dirk@nsr-hosting.co.uk; Fri, 24 Oct 2003 20:41:14 +0200




Received: from [62.212.64.65] (helo=leaseweb.com)
by nsr1.nsr-hosting.co.uk with esmtp (Exim 4.24)
id 1AYaJp-0001hg-97
for dirk@nsr-hosting.co.uk; Tue, 23 Dec 2003 01:22:37 +0100


kantoor uren om 2 uur 's nachts? en vrijdags 21 uur ?


Leaseweb/Con heeft deze topic allang gelezen. Alleen hij zegt er niets op omdat het toch op geflame uitloopt ;)

Misschien wel verstandig, maar zie toch ook liever een reactie op bepaalde dingen. Misschien dat iemand alle vragen die in dit topic aan de order zijn gekomen, netjes kan opstellen zodat leaseweb deze kan beantwoorden (waar deze het wil) en dat er dan ook geen geflame e.d. ontstaat.

mihosnet
10/01/04, 02:12
Ik ben het helemaal eens met Cybafish en ensimguru, daarnaast is Leaseweb helemaal niet verplicht om hier dingen te gaan uitleggen. Het lijkt wel of sommigen dat hier gaan eisen? Ik ga toch ook niet zeuren om de prijzen van een concurrent en daarna meteen even om uitleg vragen?

@ Euro-access, je hebt veel commentaar, op zich niets mis mee, maar je hanteert wel goedkopere prijzen als leaseweb?

LW
Directadmin Unlimited FULL version
1000GB Datatraffic (Volume)
€134,50 / maand

EA
Directadmin Unlimited FULL version
1000GB Traffic
€129.95 p/m

Zoals ensimguru zei:
"Jongens hou je toch bezig met je eigen prut en laat die mensen zaken doen op hun manier. Verlopig is het wel een gerenomeerd bedrijf en daar kunnen velen nog een puntje aan zuigen hier."

RobbertC
10/01/04, 02:31
De volgende post met een :r krijgt waarschuwingspunten. Normaal discussiëren hierover moet toch kunnen?

euro-access
10/01/04, 02:39
Alle genoemde punten zijn gebaseerd op feiten en geen geruchten.

Topic gaat er ook om dat de markt verpest gaat worden (is eigenlijk al)
met aanbiedingen die gewoon NIET kunnen.

Nog een Feit :

Sommige cariers zijn helemaal niet blij met deze akties.
Het komt voor dat klanten een slecht beeld krijgen van hun netwerk
daar hosters slechte of mindere kwaliteit aanbieden dan ze daadwerkelijk afnemen. Hierdoor krijgt de Carier een slechte naam.

Het aanbod is momenteel Euro 37.50 per mbit met de cariers
Telia, Above, Interoute.

Interoute vraagt zelf meer per mbit waardoor met deze prijzen nooit een gegarandeerd product geleverd kan worden door de hoster. niet zoals interoute deze steld.

Het zelfde natuurlijk voor Telia en Above.

Ze worden neer gezet als lowbudget en minder kwaliteit netwerken maar dat is niet waar.

Waar het in deze topic over gaat dat de markt verkloot word door dit soort dingen.

Hosters die wel producten leveren zoals de cariers het ook bedoelen gaan hierdoor het schip in want sommige klanten de genoemde hoster
zijn dom en kijken niet naar het geleverde en alleen naar het geld.

Stel een handelaar bied een nieuwe Porsche 911 aan voor 10.000 euro
dan weet iedereen dit klopt niet.

de porsche dealer helemaal over de pis want bij hem kost het 100.000 euro. Dus gaat verhaal halen.

Het zelfde is nu hier aan de gang.

Hier komen hosters die verhaal gaan halen waarom er zo gehandelt word.

Leaseweb hoeft geen antwoord te geven. Dat is de vrijheid die wij alle hebben. Zo ook de ongenoegen van sommige collega hosters

mihosnet
10/01/04, 02:42
@ Euro-access, lees mijn vorige bericht. Ben benieuwd naar jouw antwoord. Ik kan het fout hebben, heb het even snel bij elkaar gezocht.

euro-access
10/01/04, 02:42
Rik-edit: Robbert is er niet meer, dus doe ik het even voor hem, hij is duidelijk geweest toch ?

Doe niet zo kinderachtig mensen !

euro-access
10/01/04, 02:47
Mihosnet

je hebt een PB met uitleg :)

euro-access
10/01/04, 02:54
euro-access,

You have been issued a warning by Rik on the account of Insubordinatie!
You now have 3 Warning Points.
The ban limit is currently set to 25 Total Warning Points.

Thanks,
webhostingtalk.nl team.


wat the fuck heb ik fout gezegd??


// Rik-edit: punten worden weggehaald, i.v.m. de tijd tussen de posts !

euro-access
10/01/04, 02:59
gezien de tijd tussen de posting van Robbert en die van mij (duurde 7 minuten om de tekst te maken) heb ik dat NIET kunnen lezen

Daarnaast is de mail van Robbert over zijn antwoord LATER binnenkomen dan mijn posting is gemaakt.

dus haal die punten gewoon weg

Ahead-IT
10/01/04, 13:30
Volgens mij wordt het netwerk van Leaseweb gewoon nog niet optimaal gebruikt, ze hebben 4 * 1Gbit ... stel dat de maximale netwerkbelasting 50% bedraagt dan kun je nog wel wat kwijt tegen een goedkopere prijs. Al wat niet gebruikt wordt is puur verlies, maar leaseweb kennende zullen ze wel een reserve houden ofwel hun netwerk upgraden als het nodig is. Ik heb nog geen enkele klant van leaseweb horen klagen over slechte kwaliteit ( en dus ook de 800 gameservers die draaien ).

Als een klant van Leaseweb hun stuntprijzen ziet, hebben ze inderdaad wel het idee van een miskoop. Maar zo is het toch steeds, koop vandaag een computer en morgen is hij verouderd. Ik heb onlangs een DVD home cinema aangekocht, nu verkopen ze er met DVD-R voor dezelfde prijs ... net hetzelfde.

Bovendien hanteert bijna iedereen op dit forum stuntprijzen, maar logisch dat Leaseweb concurreert.

euro-access
10/01/04, 14:22
Je koopt nooit 4 Gbit in zonder deze te gebruiken.

Je kunt op Gbit uplink krijgen en er maar 100mbit overheen sturen.
dus betaal je 100mbit en niet 1gbit


Alle commitments boven de 100mbit gaat dus altijd over een Gbit lijn.
Ik heb zelf ook een GBIT upllink maar betaal voor wat ik verbruik.

Een hele flauwe vergelijk

Een Auto kan 300 maar je rijdt 140 dus 20km te hard.
Je betaald 20km en geen 300.

jep
10/01/04, 23:21
@ paar postings terug..

hallo, KOEKOEK!

We praten hier over 'het runnen van een web hosting bedrijf' waarin we inhoudelijk ingaan op leaseweb. Dat leaseweb hier niet wil reageren is begrijpelijk, maar waarom mogen er geen feiten op tafel komen?

BestHost
11/01/04, 00:11
Mja, idd

DennisP
11/01/04, 12:44
Zoals ik al eerder zei ben ik blij met leaseweb, maar wat leaseweb nu eigenlijk doet is vrij simpel. Klonk in mijn eerdere post misschien wat laconiek maar het is toch echt zo.

Zoveel mogelijk proberen te verkopen en daarmee weer een lagere prijs afdwingen voor het volgend contract jaar.

Zo erg moeilijk moet dat niet te begrijpen zijn, tenminste lijkt mij, ik ken veel isp's die dat doen.

Of ze hebben een staffel 10 mbit 100 euro, 50 mbit 50 euro, 100 mbit 30 euro. Kan maar zo, dus met 4 links moet je aardig wat verkopen, maar ja zoiets als preffen bestaat ook nog en bij abovenet krijg je redelijk snel voorelkaar om gigE zonder commit te krijgen. Tenminste wij kregen dat aangeboden gigE zonder commitment met een leuk mbit prijsje er aan vast. Maar heb dat zelf weggeschoten omdat ik er geen vertrouwen in had. (1 router @ sara voor amsix en al de omliggende klanten in nikhef, tc2, tc1, gs) die router lag er eens 3 dagen uit omdat ze hun service contract niet hadden betaald (is nml uitbesteed beheerd), 3 dagen hadden providers die op above aan gesloten waren geen feed van abovenet.

Dan ben je gewoon een knakenprovider. Geld ook voor Telia, qua performance ligt dat een stuk verder weg dan bijvoorbeeld interoute, interoute heeft maar 1 probleem en dat is dat ze nog geen lijnen tussen hun routers van belgie naar amsterdam hebben liggen, zodra dat opgelost is heb ik nog meer vertrouwen in ze.


Dus de key is op lange termijn denken, gewoon dik verkopen en hopen dat je iets afdwingt, of ze doen het als cogent heel veel inkopen en dik verlies maken de eerste jaren en daarna op een gegeven moment gelijk draaien en steeds meer winst maken om die schulden weer af te lossen.

Maar goed, het is maar net wat je leuk vind. En of je het wilt begrijpen :)

LeaseWeb
12/01/04, 00:02
Heren,

Met oplopende verbazing heb ik nauwlettend deze discussie gevolgd.

Tijd om duidelijkheid te scheppen:
_____


1. De TS vraagt wat de levensvatbaarheid is van ons nieuwe product: Volume servers.
Hierbij verwijs ik je graag naar een aantal grote partijen in de VS; instapservers met veel dataverkeer doen het goed.

Zoals de TS wellicht weet, is dit een reeds bestaand product in NL, zie o.a. http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37562 en http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=25572

Het nieuwe LeaseWeb product zal de huidige diensten niet schaden; de klant kan zelf kiezen welke prijs/kwaliteit hij wilt. Hierbij verwijs ik graag naar de aanbieding.
Bestaande klanten kunnen na hun lopende overeenkomst altijd migreren naar andere diensten, en/of dit nieuwe product extra afnemen. Ik verwacht het laatste waarbij klanten zelf ook een instap product kunnen aanbieden.

Ik doe de TS overigens graag een goed aanbod om zijn servers in ons netwerk te plaatsen, zodat de huidige (DSL?) uplink vervangen kan worden door een multi-homed netwerk.
Dit zal kwaliteitsverhogend en kostenbesparend werken.

_____

2. LeaseWeb kent een jaarlijkse omzetgroei >100% en maakt winst. Dit alles zonder externe financieringen; kortom geen schulden.
Je kan t.z.t. onze jaarrekening 2003 opvragen bij de KvK.

We bestaan sinds 1997 en zullen nog vele jaren blijven groeien. Huidige en nieuwe klanten kunnen rekenen op een stabiel bedrijf met scherpe prijzen en een uitstekende kwaliteit.

_____

3. Ons netwerk is zeer snel en stabiel. Wij gebruiken Cisco 12000 routers gecombineerd met Cisco 6500 switches.
Op piektijden doen we nu een kleine 500Mbps. Dit is dus 1/8e van de huidige totale capaciteit (4 x 1000Mbps).

Aangezien enkele van de critici vermeend zelf een groot netwerk beheren, bevreemd het mij dat er hier zo gehamerd wordt op een overboekingsfactor.
Het feit dat er administratief meer bandbreedte wordt verkocht dan dat er technisch verbruikt wordt heeft geen invloed op de prestatie van een netwerk. Dat zal elke bekwame netwerk beheerder kunnen beamen.

Wij hebben keiharde SLA's naar de klant en zorgen dat de prestaties van het netwerk volgens afspraak zijn. We kunnen eenvoudig een nieuwe uplink of extra apparatuur bijplaatsen.
Met die gedachte hebben we momenteel 2 extra Cisco 12000 en 6500's klaarstaan voor uitbreiding. Verwacht deze in Q2-2004 operationeel te zien.

Ik nodig de critici hierbij uit om gratis 1 maand lang een testserver in ons netwerk te plaatsen (Redbus of TeleCity2).
Voorwaarde is dat beheer door een onafhankelijke partij (WHT?) gedaan wordt, en een publicatie van de gegevens op WHT zal plaatsvinden.

_____

4. Abovenet, TeliaSonera en Interoute zijn uitstekende netwerken die elkaar mooi aanvullen.

Abovenet: In VS sterk. Zie http://www.fixedorbit.com/metrics.htm
TeliaSonera: In EU sterk. Een onderzoek van Juniper in Q1-2003 wees uit dat TeliaSonera meer routes binnen Europa heeft dan Level3, UUnet, C&W of Sprint.

Ik sta vrijwel dagelijks in contact met onze carriers en heb geen onvertogen woord mogen vernemen. Sterker nog; wij bouwen samen met de carriers zowel hun als ons netwerk uit.

_____

Ik verzoek hierbij de mods wat scherper op te treden tegen ongegronde en ongenuanceerde uitspraken.
Het ontbreekt de critici volledig aan bewijs en onderbouwing.

Hierbij verwijs ik even naar eerdere threads: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33797 en
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33833 .
Hopelijk wordt dit geen maandelijks ritueel.

Verder niets dan lof over het WHT project; wellicht dat we de site/server binnenkort in NL mogen zien?

DennisP
12/01/04, 10:06
Mooie uitleg, het is denk ik voor velen zomaar uit de hemel komen vallen, van ineens is daar: LeaseWeb :)

En het klopt idd, er is een markt voor bulk hosting, je zag ook dat ik zo een topic heb gestart maar ben daar mee gestopt om het aan de resellers over te laten en we hebben onze voorwaarden direct aangescherpt, want ik ben blij met jullie dat jullie bepaalde ex-klanten (van veel providers het is toch net een grote meidengroep die zit te roddelen) van bepaalde providers toch weer hebben aangenomen, maar ik voorzie in die klanten wel een enorm groot risico, zoals het niet betalen van rekeningen, dDOS gevoelig en spam risico's.

Ik reageerde natuurlijk laconiek in mijn post in dit draadje maar het is wel zo, maar toch zie ik daar een groot risico in. Die jullie schijnbaar durven te dragen en daar heb ik dan ook respect voor, maar vind het vanuit mijn eigen mening een zeer groot risico.

Daar kunnen we een hele lijst van maken natuurlijk, en wat er van waar is van die verhalen, tja ervaring ermee hebben is heel wat anders dan het zomaar vertellen.

Over punt 4 wil ik binnenkort wel eens een draadje over openen, ik ben het er op een technisch oogpunt niet mee eens :) Zal dan gewoon een thread over carriers openen en niet over jullie maar carriers algemeen en kijken wat andere mensen voor ervaringen hebben met netwerken. En wat de doorvoer is van bepaalde providers, zoals wij sloten NTT/Verio aan, en de doorvoer ging omlaag met 20 procent, nou 20 procent op de pieken die we draaien (wij draaien tussen de 1,8 en 2,1 gigabit in de pieken) is dan extreem veel. Bleek dat ze een stm-4 hadden liggen naar amsterdam, die is vrijwel na 3 weken vervangen door een stm-16 :) Zulk soort discussies dus.

Ongegronde argumenten krijg je wel vaker tegen de kiezen, veel onervaren mensen en veel mensen met een droom op dit forum, die soms kunnen lijden tot een zeer ongegronde uit frustratie gegrepen conclusie die niet correct is.

Ik kom net op een raar idee en misschien is het te bewerkstelligen dat elke provider die er aan mee wilt doen een machine beschikbaar stelt,
en idd een onafhankelijke test tussen de netwerken naar bepaalde hosts laten uitvoeren (locaties us, eu, etc.), voor bijvoorbeeld, doorvoersnelheid, maximum round trip tijden, packet loss e.d. En daar gewoon een rapport van maken. Maar dan echt onafhankelijk zonder enig vriendjes politiek.

Als er natuurlijk genoeg animo voor is. En dat je bijvoorbeeld als wij dat doen zodat onze resellers dat niet hoeven te doen, of juist wel :) Dat is misschien nog wel eerlijker maar ik denk dat niemand op dit forum moedwillig zijn klanten zit te snijden omdat dat tegenwoordig echt niet meer de bedoeling is van internet. Tenminste ben ik van mening. :)

Phobos
12/01/04, 10:24
Ik ken TALLEN klanten die 1XX per mbit betalen bij leaseweb, ze voelen zich genaaid.. Maar zitten aan een jaar contract.

Als ik 175 per mbit betaal en een ander 40 in TOTAAL hetzelfde netwerk op DEZELFDE locatie. Zou ik me ook behoorlijk genaaid voelen.

Zelf ben ik het ook niet eens met de verkoops trucjes an Con Swinkels.
Ik ga hier niet meer op.

Ook gaan wij onze prijzen tamelijk omhoog gooien, Juniper router + cisco aparatuur. We hebben inmiddels wel ondervonden dat de leaseweb verkoop methode niet werkt en alleen maar tuig binnenhaald.

Wat dat betreft ben ik het helemaal met Dennis eens!

EDIT: Het is ze geraden dat ze meer dan 100mbit hebben liggen!
We huren een 100mbit vlan over de fiberring infrastructuur, zal eens wat tests uivoeren, hoop voor ze dat ik 100mbit haal ;)

wdv
12/01/04, 16:57
Origineel geplaatst door Phobos
Ik ken TALLEN klanten die 1XX per mbit betalen bij leaseweb, ze voelen zich genaaid.. Maar zitten aan een jaar contract.

Als ik 175 per mbit betaal en een ander 40 in TOTAAL hetzelfde netwerk op DEZELFDE locatie. Zou ik me ook behoorlijk genaaid voelen. ;)

Zo werkt het nou eenmaal in het leven, ik voel me ook behoorlijk "genaait" dat ik 55 euro p/m betaal voor mijn ADSL lijn terwijl nieuwe klanten veel minder betalen doordat BBNED niet opschiet met upgraden.

Daarnaast snap je zelf denk ik ook wel dat Volume dataverkeer andere garanties geniet dan Standard/Premium dataverkeer (dat duurder is).

electric
12/01/04, 17:35
@Leaseweb
Als jullie vinden dat jullie netwerk zo geweldig is.
Hoe verklaar je dan de nogal brakke toestand op de RedBus locatie?
Snelheden van 2.3 MB/sec is gewoon weg slecht.
Tevens pingpieken van 100+ ms lijkt me ook niet echt geweldig.

Rik
12/01/04, 21:56
@ Leaseweb...

We waren al een aantal dagen "op scherp"....
We zullen de komende tijd de boel strenger beoordelen...

Over WHT op een NL server, dat zit er aan te komen, nog even geduld :)

Host2go
12/01/04, 23:00
Beste Leaseweb,

Als eerste bedankt voor je antwoord.

Ik wil graag even puntsgewijs ingaan op de antwoorden:

1) Ik heb het over de levensvatbaarheid in zijn geheel, niet het product an-sich. Volume servers zijn vast en zeker voor een bepaald publiek interessant, en er is wellicht een (nog vrije ?) markt voor. Maar schaadt dit niet je bestaande klanten, waardoor je straks verplicht bent alleen maar prijzen te laten kelderen? Hierdoor moet de orderstroom wel enorm zijn. Dit kan ik natuurlijk niet beoordelen; iets wat ik van harte voor jullie hoop.
2) Dat zijn mooie cijfers. Iets wat je gegund wordt! Maar een dergelijke groei lijkt me dan ook echt wel een must!
3) Op punt kan ik niet meer dan gelijk geven. Dit is inderdaad het geval. Ik kan me alleen niet herinneren dat er ook echt 2 cisco's 12000 en 2 cisco's 6509 in gebruik zijn, en 2 * 2 die klaar staan voor gebruik. Maargoed, dat zal dan wel (je praat niet over een 'paar duizend' euro lijkt me met dit soort apparatuur). Ook hier tel ik er niet zoveel.... http://www.leaseweb.nl/frame.asp?diensten/webhosting/netwerk.htm
4) Voor wat betreft AMS-IX en transit aansluitingen valt niet te discussieren. Daar is niets mee aan de hand.

Goed, ik zou graag op het aanbod ingaan, maar ik heb geen servers draaien, en al helemaal geen "dsl-uplink". Waar die wijsheid vandaan komt weet ik niet, maargoed. Mijn vraag aan de moderators; Ik verzoek hierbij de mods wat scherper op te treden tegen ongegronde en ongenuanceerde uitspraken.
Het ontbreekt de critici volledig aan bewijs en onderbouwing. Ook ik heb het recht dit te vragen ;)

En ook ik zie WHT graag in nederland draaien. Iedereen goede zaken toegewenst!

Host2go
12/01/04, 23:05
En wat ik nog vergeet.....

Ik verwacht hier als topic-starter een degelijke en normale discussie. Niemand onderuit halen, gewoon direct je vragen stellen en antwoorden geven. Leaseweb is nu de sigaar, maar er zijn meerdere partijen die stunten.

Het wil dus niet zeggen dat ik gelijk heb, ik wil graag van ondernemers horen waarom er gekozen wordt voor een prijzenslag. Mij zou het echt niet lekker zitten om op die manier zaken te doen.

Daarnaast nogmaals: een netwerk als leaseweb; daar kunnen velen nog een puntje aan zuigen.

sander
14/01/04, 13:21
Ik denk dat sommige mensen behoorlijk jaloers zijn op leaseweb hoe zij het klaarspelen, tijd zal zien wie er gelijk heeft.

YSAE
14/01/04, 13:58
Origineel geplaatst door electric
@Leaseweb
Als jullie vinden dat jullie netwerk zo geweldig is.
Hoe verklaar je dan de nogal brakke toestand op de RedBus locatie?
Snelheden van 2.3 MB/sec is gewoon weg slecht.
Tevens pingpieken van 100+ ms lijkt me ook niet echt geweldig.

Heb je dit dagelijks? Wekelijks? Of is dit eenmalig een keer voorgevallen?