PDA

Bekijk Volledige Versie : FreeBSD guru gezocht voor het opzetten van Game server



Gigasystems
08/01/04, 22:14
Goede dag,

Wij zoeken iemand die ons kan helpen bij het opzetten van Game servers en andere benodigde software. We maken gebruik van FreeBSD. Over de prijs valt te overleggen.

Mvg,

Stephan

The MAzTER
08/01/04, 22:51
//offtopic
Hmm.. FreeBSD kan nog wel eens problemen geven met gameservers. Houd er dus rekening mee.

Eventueel zou ik je kunnen helpen. Heb nog wel wat vrije tijd over.

- om hoeveel servers gaat het?
- wat voor soort games?

Zie mijn profiel voor email e.d.

Gigasystems
08/01/04, 23:07
Hallo,,

Het gaat nu om een server waarop circa 8 games moeten komen. Het gaat nu om Counterstrike, Soldier of fortune 2, mohaa en call of duty. Maar er moeten ook dingen geinstaleerd worden zoals Team Speak, FTPs voor klanten etc. Mischien is een control pannel wel handig. Wat vragen jullie hiervoor terug?

BestHost
09/01/04, 00:25
Hmm, zijn ze allemaal wel FreeBSD compatible?

mdf
09/01/04, 01:34
Denk dat je beter voor een Windows bak kan gaan, maar dat heb ik je ook al geschreven via msn :)

Rik
09/01/04, 01:40
Ga je al die games op 1 server draaien ??

Grumpy
09/01/04, 02:09
Ik hoop het niet voor zijn klanten.

Phantium
09/01/04, 02:24
Origineel geplaatst door Grumpy
Ik hoop het niet voor zijn klanten.

Dat is inderdaad niet zo'n goed plan. :D

Gigasystems
09/01/04, 10:39
Nee is idd geen goed plan en is ook niet mijn plan:D.
Ik zet zoveel games op een server dat er geen lag ontstaat want kwaliteit heeft natuurlijk voorang. Ik ben idd van plan Windows server te gebruiken. Het is makkelijker en het schijnt ook nog sneller te zijn.

Blurp
09/01/04, 10:54
Dat is niet waar.
FreeBSD heeft een veel betere performance dan Win systemen, bovendien is het onderhoud stukken makkelijker en beter te doen.

Savvas
09/01/04, 11:16
Origineel geplaatst door Blurp
Dat is niet waar.
FreeBSD heeft een veel betere performance dan Win systemen, bovendien is het onderhoud stukken makkelijker en beter te doen.

Het schijnt dat bijvoorbeeld voor counterstrike de meest stabiele optie nog steeds windows is hoor :)

Wat betreft het onderhoud moet ik je nageven, is bij windows niet waar je op zit te wachten ;)

iFast
09/01/04, 11:25
Jah ik raad voor de games ook window server aan omdat het toch wel stabielst is voor de meeste games. Maar dan zou ik natuurlijk nooit zelf wijzingen gaan doen als je er geen verstand van heb en altijd gewoon eigenlijk de meeste dingen laat doen door iemand die er verstand van heeft.


Ga je al die games op 1 server draaien ??

Hoeveel servers & games kan je eigenlijk op 1 windows server draaien met 1gb ram en P4 Xeon 2.4ghz??

Michel2k
09/01/04, 12:35
Origineel geplaatst door NetRouting


Het schijnt dat bijvoorbeeld voor counterstrike de meest stabiele optie nog steeds windows is hoor :)


Of dit bij CS 1.6 zo is betwijfel ik, dit was bij CS 1.5 iig wel zo. Ik heb het advies van Ruud van gameservers.net opgevolgd, en ben 1.6 op linux gaan draaien, ik heb nog geen hinder ondervonden, alleen moet je de rates zeer goed instellen.

Gigasystems
10/01/04, 02:26
Aah, oke. Wie kan hier een bestel script maken voor mijn website. Het is de bedoeling dat wanneer er een server besteld wordt en gegevens van klant ingevuld worden deze direct op een factuur worden gezet en gemailt worden aan de klant die op dat moment besteld heeft. Wanneer ze deze dan terug mailen nemen we de bestelling als bevestigd. Kan iemand helpen met dit script?

Rik
10/01/04, 02:36
Wij kunnen dit eventueel wel voor je ontwikkelen, echter niet op "vrijwillige" basis...

Er gaat nogal wat werk in een goed script zitten....
zoek je echt een Freelancer of partner hiervoor, of iemand die je er mee wilt helpen ?

Gigasystems
10/01/04, 02:55
Voor dit onderdeel zoek ik iemand die dit script eenmalig wil ontwikkelen. Echter moet het wel een goed script zijn zonder fouten. Ik snap dat dit niet vrijwillig is. voeg mij toe aan msn: verkoop@gigasystems.nl Dan praten we er even over.

Deimos
10/01/04, 03:02
Origineel geplaatst door Rik
Wij kunnen dit eventueel wel voor je ontwikkelen, echter niet op "vrijwillige" basis...

Er gaat nogal wat werk in een goed script zitten....
zoek je echt een Freelancer of partner hiervoor, of iemand die je er mee wilt helpen ? Zoiets is mijn inziens redelijk simpel te ontwikkellen, wel is het één en ander afhankelijk van de eisen die worden gesteld aan eventuele verdere afhandeling en factuur eisen. (laatste is denk ik sowieso lastig want wat als een klant niet terugmailt? Heb je een nr overgeslagen bij je factuurnummering wat niet is toegestaan volgens de regels van de belastingdienst).

Gigasystems
10/01/04, 03:04
Slim gezien:). Daar zat ik net ook even aan te denken. Het factuur moet dan eerst aangemaakt worden naar mij zonder dat er een factuur nummer ontwikkelt wordt. Ik zet hierbij dan het faactuur nummer erop en stuur deze door naar het desbtrefde mail account.
Wel moeten klanten die zich aanmelden een mail ontvangen waarin staat dat we zo spoeding mogelijk contact zullen openemen.

Of heeft iemand nog een beter idee?

Deimos
10/01/04, 03:10
Zou zelf online alle gegevens laten invullen, dynamisch een mooi PDF formulier laten genereren. Deze dienen ze dan uit te printen te ondertekenen en vervolgens naar u retour te faxen / mailen / posten.

Gigasystems
10/01/04, 03:14
Kun jij zoiets maken voor me? Zo ja wat vraag je ervoor?

roland
10/01/04, 12:10
Een scriptje als dit is erg simpel, genoeg mogelijkheden om dit te doen.
Ik weet niet wat het probleem zou moeten zijn met de nummering, beetje logisch nadenken en je hebt de perfecte oplossing. Kan gewoon geautomatiseerd lopen.

P.s. zou geen pdf laten generen, kan je beter een webpagina doen omdat niet iedereen de reader heeft. Ik zou dus nooit wat bij jou kunnen bestellen omdat op de een of andere reden de reader vastloopt in mijn browser. (binnekort maar een formatje).

P.s. ik zou er geen factuur van maken, mensen zijn verplicht om die te betalen. Aangezien ze niet aan de bestelling vast zitten hoeven ze niet te bestellen. Maak er dan een bestellingsformulier van met het bedrag of desnoods een offerte.

Deimos
10/01/04, 13:28
Nadeel van een html pagina is dat men erin kan knoeien iets wat bij een PDF pagina een stuk lastiger is. Tevens is PDF eigenlijk de enige standaard die werkt op wat voor OS dan ook.

roland
10/01/04, 13:34
In html kan je knoeien, maar dat kan ook met PDF's. Aangezien het uitgeprint moet worden zou ik toch voor safe gaan zodat iedereen er gebruik van kan maken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

yourforum
11/01/04, 18:09
Ik heb misschien wel tijd en zin, contact opnemen mag altijd.

iFast
11/01/04, 19:21
Aah, oke. Wie kan hier een bestel script maken voor mijn website. Het is de bedoeling dat wanneer er een server besteld wordt en gegevens van klant ingevuld worden deze direct op een factuur worden gezet en gemailt worden aan de klant die op dat moment besteld heeft. Wanneer ze deze dan terug mailen nemen we de bestelling als bevestigd. Kan iemand helpen met dit script?

Jah dit kunnen wij ook voor jou ontwikkelen alleen net zoals rik al zei niet op vrijwillige basis. Als je interesse hebt stuur een mail of een pm.

Ramsy
18/01/04, 18:00
Je hebt toch gekozen voor een windows bak ipv FreeBSD ?
Anders neem contact met me op ik draai nl. sof2/cod/et op FreeBSD.

Openprovider
26/01/04, 23:47
Origineel geplaatst door Deimos
Nadeel van een html pagina is dat men erin kan knoeien iets wat bij een PDF pagina een stuk lastiger is. Tevens is PDF eigenlijk de enige standaard die werkt op wat voor OS dan ook.

Hou er rekening mee dat de fiscus voor digitale facturen inderdaad strenge eisen stelt wat betreft de manier waarop je ze verzend.

Wij doen het echter al jaren per email in pdf.

Voorzover ik weet zijn wij nog steeds de enige provider waar je online kunt bestellen en gelijk betalen (via Bibit). Altijd al nieuwsgierig geweest waarom niemand anders dit doet? Hoort een beetje bij dit onderwerp denk ik.

Pantsy
26/01/04, 23:59
Origineel geplaatst door netnation

Voorzover ik weet zijn wij nog steeds de enige provider waar je online kunt bestellen en gelijk betalen (via Bibit). Altijd al nieuwsgierig geweest waarom niemand anders dit doet?

Hmmmm..... ik ken wel een paar ISP's die dit aanbieden hoor. Wij gaan dat ook doen in de nabije toekomst.