PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen GHW.be



WouS
08/01/04, 11:39
Ik heb sinds kort een domein en hosting bij Greyhound Webhosting (www.ghw.be / www.greyhoundwebhosting.com).

Nu wil ik binnenkort een domein registreren met hosting maar dat is voor mij een nogal belangrijk domein. En die moet het dus vrijwel altijd doen. En niet dat een bedrijf opeens falliet/weg is en ik met de gebakken peren zit ;)

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen storing heb meegemaakt bij GHW.be, service is uitstekend naar mijn mening en ze hebben goede producten voor extreem lage prijzen. En dus vraag ik me af of dit bedrijf het wel vol kan houden, wat denken jullie?

Ook staat er op de site niets van een K.v.K. inschrijving o.i.d.
(of ik moet blind zijn). Maar ik weet ook niet of dat in België wel vereist is.

Wat wel zeker een pluspunt is voor mensen/bedrijven woonachtig in Nederland is dat je geen BTW hoef te betalen (moest het wel even zelf bij hun aangeven).

Omdat niet inwonende in België bij de wet zijn vrijgesteld van BTW.

Dus voor € 13,22 per jaar heb je daar
een .net, .org of .com domein met 5 MB hosting...

Jozke
08/01/04, 12:00
Beste,

Zelf heb ik geen ervaring met ghw.be. Via google heb ik niet meteen negatieve reacties gevonden, dus neem ik aan dat ze een goede reputatie hebben.
Als het om een belangrijke website gaat, kan je wellicht even met hen contact opnemen welke maatregelen ze hebben getroffen om downtime/verlies van gegevens tegen te gaan. Zo kom je misschien wel wat nuttige informatie tegen.

Een Belgische onderneming heeft net zoals in elk land voor zover ik weet ook verschillende verplichtingen (zoals een Handelsregister inschrijving = KvK in Nederland, en een BTW nummer).
Enkel bedrijven die gevestigd zijn in de EU (en niet in België), hoeven geen BTW te betalen. Een Nederlandse particulier bijvoorbeeld, zal wel BTW worden aangerekend.

//EDIT: Nog een ervaring gevonden op WHT zelf: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=27671

Grumpy
08/01/04, 13:36
Als het belangrijk is, zou ik het bij een Nederlandse hoster doen met een goede reputatie die zijn servers in Nederland heeft.

Grumpy
08/01/04, 13:39
Bovendien lijkt het goedkoop. Maar als je weet hoeveel een server voor die gozer kost... weet je dat daar een gigantische winstmarge op zit.

WouS
08/01/04, 14:23
- Verwijderd op verzoek van IVX Internet -

WouS
08/01/04, 14:27
Origineel geplaatst door Jozke
Enkel bedrijven die gevestigd zijn in de EU (en niet in België), hoeven geen BTW te betalen. Een Nederlandse particulier bijvoorbeeld, zal wel BTW worden aangerekend.

Hmm, voor het account wat ik bij Greyhound Webhosting op dit moment heb heb ik ook geen BTW hoeven te betalen.

Ik heb wat domeinnamen bij Jouwnaam.be staan en daar heb ik er niet eens om hoeven vragen. Die zeiden uit hun zelf al dat ik geen BTW hoefde te betalen.

Volgens mij is het ook zo dat er in die wet een text staat als:

"Bedrijven en niet inzittende in België zijn wettelijk vrijgesteld van BTW"

Ik hoor dan als particulier toch bij de "inzittende"...:rolleyes:

Grumpy
08/01/04, 14:39
IVX Internet

Dit is een forum. Er wordt van je verwacht dat je in de topic je bericht plaats. Wat jij doet is gewoonweg spammen.

Dit wil ik niet nog eens zien.

IVX Internet
08/01/04, 14:58
weet het.. excuses!

(kun je de stukken over ons bedrijf niet ff weghalen by the way dan in dat stuk? )

electric
08/01/04, 15:05
@ IVX Internet

Smoesjes :r

faisj
08/01/04, 15:19
dat is meer dan een aanbieding...
dit hoort of in een ander forum of...
agh waarom zal ik erop in gaan...

root
08/01/04, 15:21
ja precies waarom er nog op in gaan :)

4EuroHosting
08/01/04, 15:27
Origineel geplaatst door WouS


Volgens mij is het ook zo dat er in die wet een text staat als:

"Bedrijven en niet inzittende in België zijn wettelijk vrijgesteld van BTW"

Een Belg (Privé of bedrijf) die iets koopt bij een Belgisch bedrijf MOET ALTIJD BTW betalen. (Bedrijven kunnen de BTW wel terugvorderen van de staat, maar die moet EERST betaald worden.)

Een Europees bedrijf met een GELDIG BTW-nummer moet GEEN BTW betalen aan een Belgisch bedrijf. Alle andere personen & instellingen moeten WEL BTW betalen.

Iemand van BUITEN de Europose Gemeenschap moet NOOIT BTW betalen.

DIT IS DE ENIGE JUISTE BELGISCHE WET BETREFFENDE HET BETALEN VAN BTW.

Jozke
08/01/04, 15:31
Origineel geplaatst door 4EuroHosting


Een Belg (Privé of bedrijf) die iets koopt bij een Belgisch bedrijf MOET ALTIJD BTW betalen. (Bedrijven kunnen de BTW wel terugvorderen van de staat, maar die moet EERST betaald worden.)

Een Europees bedrijf met een GELDIG BTW-nummer moet GEEN BTW betalen aan een Belgisch bedrijf. Alle andere personen & instellingen moeten WEL BTW betalen.

Iemand van BUITEN de Europose Gemeenschap moet NOOIT BTW betalen.

DIT IS DE ENIGE JUISTE BELGISCHE WET BETREFFENDE HET BETALEN VAN BTW.
Inderdaad, net even contact gehad met de boekhouder (toch even zeker zijn natuurlijk).
Daarbij, als GHW geen BTW nummer heeft, zijn ze illegaal bezig. De BTW die je zou betalen zouden ze toch niet afdragen en is gewoon extra winst voor hen.

WouS
08/01/04, 17:01
Oké, mijn excuses. Dan heb ik het totaal verkeerd begrepen.

In iedergeval snap ik dan waarom ik die "korting" wel gewoon kreeg bij GHW.be

Hij draagt er ook niets van af.

Ik denk dat ik wel gewoon op zoek ga naar een (iets duurdere) maar eerlijkere provider... :)

Indien iemand nog ervaringen, zowel positief als negatief heeft met Greyhound Webhosting hoor ik die ook nog graag...

Rik
08/01/04, 23:10
Origineel geplaatst door 4EuroHosting


Een Belg (Privé of bedrijf) die iets koopt bij een Belgisch bedrijf MOET ALTIJD BTW betalen. (Bedrijven kunnen de BTW wel terugvorderen van de staat, maar die moet EERST betaald worden.)

Een Europees bedrijf met een GELDIG BTW-nummer moet GEEN BTW betalen aan een Belgisch bedrijf. Alle andere personen & instellingen moeten WEL BTW betalen.

Iemand van BUITEN de Europose Gemeenschap moet NOOIT BTW betalen.

DIT IS DE ENIGE JUISTE BELGISCHE WET BETREFFENDE HET BETALEN VAN BTW.

CORRECTIE: Europeaanse wet :D

Anestheologist
08/01/04, 23:27
Persoonlijke ervaring heb ik er niet mee, ik vind het gewoon beetje jammer dat bedrijven zonder kvk, btw zouden verkopen, als de fiscus daarop komt, dan weet je wel hoe laat het is :D

die mannen rekenen simpel uit, hoeveel maand al online ? 6 ok wij rekenen aan 30 klanten per maand € x6 = € + boete enz ...

kan je ineens je bedrijfje opdoeken, wie is er weer de gedupeerde ----> idd de klant :)

[regnar]
09/01/04, 00:04
Ik heb ooit informatie gevraagd bij ghw, toen lieten ze mij weten dat ze niet officieel waren. Ok, dit is geen referentie want dit is ondertussen al 7 maanden geleden.
Het is wel mogelijk om te werken zonder BTW (in België). Wanneer een kleine onderneming in bijberoep geen hogere omzet haalt dan 5500€ per jaar, dan kunnen zij een vrijstelling krijgen op de BTW.

Anestheologist
09/01/04, 00:12
ja dat klopt maar !

dan moeten ze wel HR nummer hebben (kvk voor nl)

[regnar]
09/01/04, 00:17
Omdat een bedrijf geen btw moet aanrekenen wil dat niet zegen dat ze geen btw-nr moeten hebben. BTW-nr en HR-nr moeten er dus altijd zijn, of:
Vanaf nu moeten ondernemingen een ondernemingsnummer hebben. Dit vervangt het vroegere handelsregisternummer. Voor de BTW-nr wordt dezelfde nummer gebruikt.

Shaskana
19/01/04, 18:58
Origineel geplaatst door WouS

Indien iemand nog ervaringen, zowel positief als negatief heeft met Greyhound Webhosting hoor ik die ook nog graag...

Tot vandaag zijn mijn ervaringen sinds eind november goed, maar vandaag ligt alles eraf en dat is een heel vervelende ervaring. Ik mag dus hopen dat dit snel wordt verholpen...

Shas

WouS
19/01/04, 21:22
Niet alles ligt eruit, 1 server.
Heb dat al van meerdere mensen gehoord, mijn siteje bij GHW doet t nog gewoon...al de hele dag...:D