PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene voorwaarden webdesign



Ties
07/01/04, 17:10
Hoi,

Ik bied tegenwoordig ook mijn 'design-kunsten' aan, tegen betaling uiteraard. Dit kan soms echter wat problemen met zich meebrengen. Daarom ben ik mijn algemene voorwaarden aan het aanpassen (uitbreiden) en maak ik ook gebruik van een 'overeenkomst'. (Bevestigen van de opdracht enz.)

Nu is mijn vraag, wat hebben jullie (degenen die ook webdesign aanbieden) voor 'voorwaarden'? Oftewel, zouden jullie die met mij willen delen? (Delen als in leer het mij en niet als in ik ga ze kopieren!)

Of beter nog misschien, wat moet ik er zeker in opnemen? Tips?

Alvast bedankt.

EDIT: Ook 'voorwaarden' mbt intellectueel eigendom e.d. Blijven de rechten in handen van de designer, mag de afnemer (klant) het ontwerp verder verspreiden enz enz.

UbErZ
07/01/04, 17:14
Hoi Ties,

Ik zou gewoon even rond kijken op de websites van andere webdesigners, en daar inspiratie opdoen. Er rusten (zo ver ik weet) geen auteursrechten op algemene voorwaarden.

mabit
07/01/04, 21:39
Zorg er altijd voor dat in een contract staat dat alle gemaakte werken eigendom van jou blijven waarop jij dus ook het copyright hebt, tenzij ze dat (voor een meerprijs) afkopen bij de opdracht. Overdracht moet natuurlijk schriftelijk gebeuren

Ties
07/01/04, 22:20
En met de overdracht bedoel je dus het 'verkopen van de rechten'?(Overdracht van de rechten dus :P)
Bedankt alvast.