PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft server licentie informatie gevraagd.



StRuJeKeR
07/01/04, 14:57
Ik ben bezig aan een eindwerk in ASP.NET / SQL-server 2000 en als deel van men opdracht moet ik ook de benodigde licenties nagaan. Dus ik dacht laat ik dat maar eens op webhostingtalk vragen, daar zitten vast ook wel windows hosters.

Voor de webserver(s) zou ik Windows 2003 server web edition gebruiken, hier heb ik geen extra licenties voor nodig juist? Ook niet indien er 2 of 3 websites onder aparte logins opstaan?

De SQL server (standard versie) kan ik niet draaien onder web edition aangezien die enkel webserving toestanden toe laat, dus windows 2003 standard edition dan maar.
Welke licenties heb ik nodig voor die server buiten de installatie licentie van windows 2003 standard en sql-server standard? Wat bij meerdere websites met aparte databases of bvb 2 webservers met elk 2 aparte websites (4 in totaal dus) die allen een database hebben op die SQL server?

Ik heb de microsoft site al nageplozen maar versta er mij niet echt uit, heb ik voor sql-server genoeg aan een per-server licentie voor meerdere webservers of moet ik een external connector licentie hebben voor windows 2003 of beiden?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is een LAMP setup dan eenvoudig denk ik dan bij me zelf ;)

StRuJeKeR
08/01/04, 17:37
Is er hier dan niemand die iets meer weet over die licenties?

ddepuydt
08/01/04, 17:50
Ik heb hier iets van documentatie van liggen maar geen zin om het te lezen en het samen te vatten :p.

Bel eens naar Microsoft, ze zullen je met plezier de nodige documentatie opsturen.

Microsoft BVBA
Culliganlaan 1A
Madison Building
1831 Diegem
Telefoon: 02 704 30 00
Fax: 02 704 35 35

Dentist
16/02/04, 00:06
mag ik je op het volgende draadje wijzen:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33993&perpage=15&pagenumber=1

Ferrucio
17/02/04, 09:19
Alle Windows Server licenties gelden alleen voor de geregistreerde gebruiker, hosten van aplicaties/sites voor derden is NIET toegestaan op de normale licenties, uitsluitend op speciale SPLA licenties, meer info hierover zie het MS Windows Web Hoster Program http://www.microsoft.com/wwhp/