PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting Managers



yourforum
07/01/04, 12:08
een goede vraag aan vele mensen die hosting hebben.


- Welke hosting manager gebruiken jullie
- En wat zijn de voordelen/nadelen hiervan
- Welke dingen zijn ERG belangrijk hierin
- Wat zou je verbeterd willen zien

Waarom kies je juist voor DIE hosting manager.. waarom niet een ander? ik wil graag zoveel mogelijk motivatie en voorbeelden horen.

Bij voorbaat dank!

Phantium
07/01/04, 16:19
Op dit moment cPanel, ik heb er echt een enorme hekel aan gekregen.
Sinds ik het al ongeveer een jaar gebruik, er zitten vele bugs in etc, als je het met FreeBSD gebruikt iig.
Verbetering: geen bugs meer? :)

---

DirectAdmin - gebruik vanaf donderdag
Donderdag gaan wij op dit control panel over.
Het is fijn voor de klanten om makkelijk dingen in te kunnen stellen, wat bij DirectAdmin mogelijk is.
Verbetering: Nog geen idee. :)

yourforum
07/01/04, 16:22
Wat precies, en heb je hiervan misschien ook screenshots.

Welke dingen vind jij (en de rest:/) belangrijk in zo'n panel. voor een serveradmin, wat moet er in zitten, en wat moet de klant wel/niet kunnen (zien/doen).

twinhost
08/01/04, 01:02
Ik gebruik zelf Ensim (bij partner kopen want dat scheelt 30%)

Tot nu toe is hij mij wel goed bevallen. Wat aparte nukken in high security maar ze hebben een groot forum en bij rackshack weten ze er ook een hoop van.

Draait helaas verplicht op RH 7.3 maar er komt nieuwe versie uit deze maand en die zou wat nieuwtjes moeten hebben.

Voor mij is hij goed genoeg.

Verbetering : een echte spam filter er op voor de mail. Heb nu mailscanner draaien maar die vind nieuwe toegevoegde domeinen niet leuk.

Nadeel eenmaal een domein die een fout in de config heeft is het een probleem om dat domein goed/verwijderd te krijgen

Pantsy
08/01/04, 01:33
Origineel geplaatst door Phantium
Op dit moment cPanel, ik heb er echt een enorme hekel aan gekregen.
Sinds ik het al ongeveer een jaar gebruik, er zitten vele bugs in etc, als je het met FreeBSD gebruikt iig.
Verbetering: geen bugs meer? :)


Weinig last van hier!! :)

thema
08/01/04, 01:57
Ik gebruik 42go ISP manager
Uitermate tevreden
Gebruikersvriendelijk
Goedkoop!
Goede support
etc...
Demo kan je bekijken op www.projektfarm.de/en

Phantium
08/01/04, 02:45
Origineel geplaatst door TrancePitt


Weinig last van hier!! :)

Zolangs ik eerder al is heb gezegt.

Ik update elke keer als er een update is.

En die zijn meestal bugged.

yourforum
08/01/04, 14:49
ik vind CPanel zelf ook niet de beste manier, ik vind dat er teveel troep in zit voor de "noobs" zoals een phpBB, cms en zo. Veel instellingen zijn aanpasbaar, dat is weer een voordeel.

4EuroHosting
08/01/04, 16:21
Wij zijn zeer tevreden over cPanel.

Er zitten wel een pak dingen in die wij of onze klanten niet gebruiken. Maar de ene klant gebruikt het wel en de andere weer niet.

Op die manier is iedereen tevreden.

iFast
09/01/04, 11:30
- Welke hosting manager gebruiken jullie
Cpanel 8.x.x

- En wat zijn de voordelen/nadelen hiervan
Draai op een FreeBSD systeem dus sommige functies werken niet goed of soms helemaal niet.

- Welke dingen zijn ERG belangrijk hierin
Nou dat het overzichtelijk is er netjes uitziet en makkelijk de hosting pakketten en zo kunnen worden aangemaakt en gewijzigt kunnen worden.


- Wat zou je verbeterd willen zien
De prijs van de licentie want die is veel te duur vind ik zelf....


-Waarom kies je juist voor DIE hosting manager.. waarom niet een ander? ik wil graag zoveel mogelijk motivatie en voorbeelden horen.
Ik kies de hosting manager omdat klanten heel tevreden zijn over het controle paneel. Verder zit er ook niet veel meer achter dan wat ik hierboven heb genoemt allemaal heb ook met Plesk gewerkt en dat vind ik zeer zeker ook een goede webhosting manager. Dus ik heb eigenlijk geen voorkeur

yourforum
09/01/04, 14:49
Ik ben heel benieuwd hoe CPanel voor account administrators werkt, zou jij misschien screenshots kunnen laten zien van hoe de accounts worden aangemaakt en de daarbij getoonde opties? Ook zoveel mogelijk tekst en uitleg over de functies, wat houd het in en is het handig of niet.
Mailen mag, pb sturen, of posten hier.

Vriendelijk bedankt.


ook andere CP's zijn welkom natuurlijk ;)

faisj
09/01/04, 20:14
kan je zien op www.cpanel.net

Wij gebruiken ook CPanel + FreeBSD
(sommige klanten willen wat anders en uiteraard is dat mogelijk
maar voor onze webhosting accounts is het meestal Cpanel)

yourforum
10/01/04, 17:04
heel erg bedankt in ieder geval :)

Mikey
14/01/04, 00:13
wat mij opvalt is dat er maar weinig plesk mensen zijn hier. Ik vind plesk zeer prachtig, je kan via interface als ssh hoop doen. Aanpassingen is het niet vies van.

yourforum
14/01/04, 00:41
ik vind de layout knudde, en teveel klikken om te komen waar je wezen wil. Vooral om bijvoorbeeld bij de PHPMyAdmin te komen

jep
14/01/04, 00:41
Origineel geplaatst door Mikey
wat mij opvalt is dat er maar weinig plesk mensen zijn hier. Ik vind plesk zeer prachtig, je kan via interface als ssh hoop doen. Aanpassingen is het niet vies van.
Zeker wel. Veel dingen zijn klote en als je plesk mailt krijg je "Plesk is not designed this way". Ik had er echt genoeg van. Ook het websysteem van plesk is erg onhandig en niet effectief.

Ik heb gekozen voor directadmin. Ondanks dat het het goedkoopste systeem is, is het naar mijn mening ook met stip de beste. Het is enorm flexibel (ALLES kan), het websysteem is goed en snel, de configuratie is erg goed. Als je iets wilt weten krijg je per email en het forum direct een net professioneel antwoord, etc.

Ik heb het nu op diverse machines draaien (Ben reseller) en ERG tevreden. Ik ga dit op meer machines implementeren.

Cybafish
14/01/04, 00:48
Origineel geplaatst door Phantium


Zolangs ik eerder al is heb gezegt.

Ik update elke keer als er een update is.

En die zijn meestal bugged.

Ja, dat is dan jouw probleem. Bleeding EDGE moet je ook niet op productie servers draaien, dan ben je gewoon een admin van niets.