PDA

Bekijk Volledige Versie : Op zoek naar iemand die een CP kan maken (Mac OS X)



xserve
06/01/04, 22:45
Beste mede-WHT'ers,

Een aantal uur geleden heeft Apple weer een mooie nieuwe Xserve uitgebracht. (http://www.apple.com/xserve)
Ik wil graag deze nieuwe Xserve kopen om Shared Hosting op aan te bieden. Nu ben ik alleen op zoek naar iemand die een simpel controle paneel kan maken.

Wat moet mogelijk zijn:

Voor de admin:
- Gebruikers aanmaken
:: gebruikersnaam, wachtwoord, schijfruimte, dataverkeer, mailboxes, domeinnaam, mysql databases
- Gebruikers wijzigen
:: zelfde als hierboven
- Gebruikers verwijderen
- DNS beheren

Voor de gebruikers:
- Email accounts aanmaken, verwijderen en wijzigen.
- Subdomeinnamen aanmaken, wijzigen en verwijderen.
- Stats bekijken (webalizer ofzo)
- Databases aanmaken, wijzigen verwijderen.
- phpMyAdmin
- webmail (horde)

Natuurlijk moet bij het toevoegen en wijzigen van een account ook een ftp account worden aangemaakt, een hoofd-email account en natuurlijk een dns entry.

Het geheel moet draaien op Mac OS X Server 10.3.

Wie kan mij hiervoor een prijsopgave geven, of even over de mogelijkheden praten. En wat zijn de extra kosten als een reseller-optie erbij zou komen.

Ook zou ik willen weten wat ongeveer de levertijd is.

superior-is
07/01/04, 00:15
Reken op aardig forse prijzen. Meen ook te herinneren dat de 'vorige' versie wel een soort van controlpanel inzich had. Zou zeker ook even de forums doornemen m.b.t. xserve:
http://discussions.info.apple.com/WebX?f50@@.3bb84b79

roland
07/01/04, 00:25
Als hier geen tot nauwlijks control panels voor zijn dan zullen de kosten erg hoog zijn omdat er geen concurentie is.

Verder ontwikkelen weinig bedrijven voor de Mac omdat deze simpel weg minder gebruikt worden en dan speciaal daarvoor een mac/macs moeten aanschaffen wat je zeker in de prijs terug zal zien.

Een control panel opzich kost niet zo heel erg veel, maar door de bovenstaande dingen loopt de prijs behoorlijk op.

muisje
07/01/04, 01:00
webmin draait ook onder osx maar verder ben ik nog geen control pannels tegen gekomen voor osx..

De buildin software van osx server zal niet echt genoeg zijn voor je denk ik.

Verder zijn het zeer mooie machines :) heb met de oude gewerkt en dan wil je eigenlijk niet meer terug naar die stomme intel bakkies :) (hoop alleen dat ze de raid problemen verholpen hebben, door een fout kon als je een hd er hotswap uithaalde je gehele raid setup crashen waardoor je je systeem opnieuw moest installeren)

xserve
07/01/04, 18:57
Inderdaad muisje. De standaard Apple software is mij te matig en het zijn inderdaad hele mooie machines.

Veel software is al standaard geïnstalleerd, dus zal volgens mij niet zo heel veel aan hoeven te veranderen. Maar ik zal wel even naar webmin kijken.