PDA

Bekijk Volledige Versie : Complete Web Server - Open Source project - Part 2



montu
06/01/04, 20:06
Zo topic 1 vond ik wel weer te groot worden.
En hier kunnen we direct ff een poll bij maken... ;)

montu
06/01/04, 20:10
Ik kreeg hem nog niet aan de praat,
foutmelding in Nero Burning Rom (nieuwste versie)

Hij wil ook niet installeren, op de server.
Missen allerlij bestanden en/of mappen.

Hij heeft ook niet gepatitioneerd, aangezien windows 2003
gewoon nog werkte na een reset.

montu
06/01/04, 20:12
Thanks to JWK:

[blijkt niet te werken]

JKW
06/01/04, 21:00
Montu het is JKW ;)

Tja Burnfree brand de iso inderdaad zonder problemen als ik het programma mag geloven. Echter de iso start niet op en de cd is leeg dus maar vorige bericht heeft geen nut.

Herbert
06/01/04, 22:19
Origineel geplaatst door montu
Zo topic 1 vond ik wel weer te groot worden.
En hier kunnen we direct ff een poll bij maken... ;)
Ik stelde dit voor in de andere topic over de Complete Web Server.
Maar goed je hebt een nieuwe topic en poll geopend dat is mij best.
Waar het mij omgaat is dat ik zeer veel intresse heb in dit pakket.
De problemen met .iso's branden vind ik niks met de install te maken hebben, ik heb hem met Roxio gebrand zonder problemen dus aan het iso bestand mankeerd niets.
Naar mijn menig is de install getest op een HDD waar de Partittion en de mappen al op stonden.
Zal morgen de install eens goed doorspitten zodat ik daarvoor een patch kan maken, dit scheeld een nieuwe download van een hele .iso

Norman
07/01/04, 03:16
Origineel geplaatst door Herbert

Zal morgen de install eens goed doorspitten zodat ik daarvoor een patch kan maken, dit scheeld een nieuwe download van een hele .iso

Ben heel erg benieuwd Herbert !!!
Zou fijn zijn als deze installatie zou werken ....

mdf
07/01/04, 03:20
Ik ben nu aan het downloaden en ben erg benieuwd naar de mogelijkheden hiervan.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Dentist
07/01/04, 15:12
De iso is wel goed en boot ook wel braaf nadat je hem op een cd'tje hebt gebrandt. Ik denk dat het daar niet om gaat. Ik test hem onder virtual PC waarin die keurig boot, partitioneert, kopieert, uitpakt, "backup terugzet". Vervolgens worden er wat vragen gesteld in de trend van naam/paswoord/ip/.... Werkt ook allemaal prachtig.. maar dan: de reboot.. Hierna is bij mij het grote feest voorbij en beginnen de problemen. Ik kan nog niet goed aangeven waar het mis gaat maar ik hou jullie op de hoogte!

montu
07/01/04, 15:18
heb je een paar screenshots misschien?

Norman
07/01/04, 15:33
tja die vragen stelt hij bij mij ook maar door die vragen heen geeft hij wel fouten en na de vragen allemaal errors ... uiteindelijk zegt hij dat hij goed geinstalleerd is en bij reboot zegt ie no know operating system...

Jammer dat Qweb niet opheldering kan geven :(

montu
07/01/04, 15:53
jah inderdaad

Herbert
07/01/04, 16:42
Origineel geplaatst door Herbert

Zal morgen de install eens goed doorspitten zodat ik daarvoor een patch kan maken, dit scheeld een nieuwe download van een hele .iso
Ik kom er nog niet uit.
Qweb zet een .iso klaar op een server en geeft geen support en reageerd hier ook (nog) niet.
Volgens mij heb ik er weer een onderzetter erbij :)
Maar we wachten af en hopelijk komt er iemand met een oplossing..

wdv
07/01/04, 17:26
Ik denk dat Qweb sowieso geen support hoeft te geven aangezien het gratis is ;)

Gewoon even rustig afwachten, hij heeft het vast druk.

reneovertoom
07/01/04, 19:37
Ehhh, als ik even mag inhaken :)
Probeer de iso eens te bakken met [b]4[/b[ speed !! IPV de vette 32 of 52 speed ;)
Ik heb ook al menig ISO (CD) verkloot hiermee ;)
Iemand een Download link voor me ?

Dentist
07/01/04, 19:37
Geinstalleerd onder virtual PC... Dit lijkt allemaal goed te gaan.
Reboot.. Mooi rood keuzeschermpje waar die na een seconde zelf verder gaat. Maar dan: hij kan de NIC niet meer detecteren waardoor hij veel zaken niet kan opstarten... (Tijdens de install detecteerd hij mijn 3com ook al foutief als een Intel pro 100) ik ga het nu maar even op mijn laptop testen want virtual PC gaat niet helemaal optimaal.

Norman
07/01/04, 20:20
hmm dentist bij jou installeerd ie dus wel ?
Ik probeer ehm hier onder VMWare en dat werkt niet :(
Ik laat de ISO in ... dus brand nix

Norman
07/01/04, 20:20
hmm dentist bij jou installeerd ie dus wel ?
Ik probeer ehm hier onder VMWare en dat werkt niet :(
Ik laat de ISO in ... dus brand nix

reneovertoom
07/01/04, 20:22
Oh sorry...dat wist iik niet

De CD was bootable toch ? Kon zonder OS geinstalleerd worden vanuit DOS ?

Roy
07/01/04, 21:14
vanuit DOS ???

uhh NEE, de cd is bootable hij installeerd hem dus vanaf cd, en is er dus ook geen DOS nodig, en doe je dat ook niet vanuit DOS.

Hij laad standaard al een stukje linux in zeg maar.
Je installeerd hem dus gewoon vanaf de cd doormiddel van Linux.

reneovertoom
07/01/04, 23:35
Mooi spul ! Ok dankje.

Dentist
08/01/04, 00:56
Onder Virtual PC mount je gewoon de image als CD station en dan boot tie er gewoon van. Ik heb hem nu gebrand om hem op mijn laptop te gaan installeren maar daar kom ik niet verder dan de puntjes die in het begin komen waarna hij vrolijk weer reboot. Ik denk dat hij ruzie maakt met mijn oude NTFS die er nog op staat. Ik gooi die er eerst even af en dan maar weer verder proberen. Tot nu toe dus nog het verst gekomen met Virtual PC.

Norman
08/01/04, 01:13
Ik zie al waar het fout gaat ... meteen na de vraag waar je yes in moet typen ...
Geeft ie een seconde een foutmelding met permission denied ofzoiets dat is het gedeelte waar hij de partities aan hoort te maken ....
Dus vanaf daar werkt dan ook de hele installatie niet meer ...
Misschien dat iemand daar wat aan heeft om een fix te maken ?

Dentist
08/01/04, 01:29
Daar gaat tie bij mij dus probleemloos overheen onder virtual PC. Op mijn laptop lukt niet. Hij blijft crashen op het eerder genoemde punt in vorige post.

Roy
08/01/04, 09:04
Geeft ie een seconde een foutmelding met permission denied ofzoiets

Omdat het zo kort is. geeft Virtual PC hem niet weer, omdat het te traag is om he kunnen display-en (Virtual Pc als programma, te traag dus)

tjsystems
08/01/04, 12:53
Origineel geplaatst door reneovertoom
Mooi spul ! Ok dankje.

@Rene,

Wil dit soms zeggen dat jij het werkend heb??? Vertel!

reneovertoom
08/01/04, 13:12
Origineel geplaatst door tjsystems


@Rene,

Wil dit soms zeggen dat jij het werkend heb??? Vertel!
Nee sorry :(
Ik reageerde @ the post van Roy.

tjsystems
08/01/04, 13:48
ooohhh, das jammer... want in d epoll zij er drie mensen die zeggen dat ze het werken hebben.

Qweb
08/01/04, 14:11
Even maar een reactie plaatsen.

Allereerst, ik heb het bijzonder druk, en had de iso liever niet willen vrijgeven. Echter, in het eerste topic heeft iedereen hard lopen schreeuwen waar het allemaal blijft, dus heb ik het maar geupload. En nou vraagt iedereen (nou ja, niet iedereen) waar de support blijft. Komt wel, maar laat de mensen die er verstand van hebben er eerst rustig naar kijken, want ik weet dat dat ding lang niet perfect is.

Ik ga niet inhoudelijk reageren op de vragen die hier gesteld worden, ook zal ik niet reageren op problemen met het branden van de iso. Hij is gewoon klaargemaakt met mkisofs, en ik kan hem gewoon branden met K3b en/of cdrecord. Als het je niet lukt om met Nero te branden heb ik een suggestie:
- download Gentoo Linux
- installeer basis-systeem
- installeer X
- installeer K3b
- start X op
- start K3b op
- en branden maar

(dit is een geintje, ga hier niet serieus op in, probeer gewoon een andere brand-programma, mijn ervaring met Alcohol 120% is zeer goed. Met Alcohol kan je hem ook "mounten", dus dan zie je meteen ook of je iso wel goed is, scheelt het branden).

Wat doet de CD precies?
- booten vanaf een custom kernel met ondersteuning voor een heleboel hardware in de kernel gebakken (verklaart waarom verschillende "modules" geladen wordt voor zoveel hardware, bij de meeste gaat het toch fout, dus het maakt niet zo veel uit)
- direct wordt de script /sbin/install (bash script) gestart
- het maakt niet uit wat er op je harddisc staat, als hij de correcte harddisc kan detecteren (wil wel eens fout gaan), gooit hij eerst heel snel de partitietabellen weg, en gooit er nieuwe tabellen in, waarna hij gaat formatteren

Als je wilt debuggen, druk nadat de installatie gestart is gewoon op CTRL-C, en je krijgt een shell.

Als de installatie klaar is staat er op het systeem een andere kernel dan waarmee de cd is geboot. Dit heeft meerdere redenen, ik kom daar wellicht later op terug. Het kan dus zijn dat na een reboot je harddisc, raid controller of je netwerkkaart, die bij de installatie wel werden herkend, opeens niet meer werken. Nou is een netwerkkaart die niet werkt echt geen probleem (modprobe/insmod), maar een harddisc of raid-controller die niet meer gevonden kan worden is een probleem. Hier moet dus een oplossing voor komen.

MVG

Yavuz

/typo + extra info over CTRL+C

reneovertoom
08/01/04, 14:19
Succes verder Yavuz!! Lijkt me leuk als ik hem dalijk hier thuis kan draaien :)

Qweb
08/01/04, 14:20
Misschien ook handig om te vermelden met welke hardware dit *niet* werkt:
- promise, hpt, intel en andere software-raid controllers, op het moederbord of als pci-kaart (het kan best zijn dat de installatie wel goed gaat, maar na reboot zal de schijf niet herkend worden)
- moederborden met sis chipset voor ide (wordt wel herkend bij installatie, niet na reboot; netwerkkaart geeft ook problemen)
- Adaptec i2o raid-controller (wordt wel herkend bij installatie, niet na reboot)
- Adaptec 97xx SCSI (wordt wel herkend bij installatie, niet na reboot) (de 9xxx werkt wel!)

Hij zal op een heleboel andere hardware ook niet draaien, dus ook maar een lijst waarmee wij hem wel werkend hebben gekregen:
- VIA chipset moederbord, zowel IDE als netwerkkaart geven geen problemen
- Adaptec 9xxx (niet 97xx) SCSI controller
- LSI RAID controller
- Intel chipset moederborden (pas op met S-ATA, zal wel niet goed gaan)

Netwerkkaarten die zonder meer werken:
- 3Com (meeste)
- Realtek (meeste)
- Intel (meeste)

MVG

Yavuz

tjsystems
08/01/04, 14:51
Qweb,

Bedankt voor je reactie. Ik (we) weten nu weer even wat meer. Ik zal het nog eens proberen. En zal ook kijken naar de hardware uit jou lijste.

Tim

Norman
08/01/04, 15:42
heb het probleem gevonden bij mij !!!!
Harddisk moet minimaal`10gigabyte groot zijn ...
inverband met de standaard partitie table die weggeschreven word

Roy
08/01/04, 15:59
Ik heb ene 80 gig schrijf, met windows 2003 erop.
Toch schrijft hij de partitie tabel niet weg en formateerd hij ook niet.

Herbert
08/01/04, 16:00
Origineel geplaatst door Norman
heb het probleem gevonden bij mij !!!!
Harddisk moet minimaal`10gigabyte groot zijn ...
inverband met de standaard partitie table die weggeschreven word
Norman bedankt..
De HDD in mijn test computer is maar 6,5 gig daarom deed het bij mij dan ook niet.
Qweb als je dit leest vermeld dit ook even in de systeem eisen voor de install, scheeld een hoop vragen en narigheid :)

Qweb
08/01/04, 16:07
ehhumm....ja, partitietabel ziet er als volgt uit:
/dev/sda1 /boot ext3 (25 MB)
/dev/sda5 / ext3 (200 MB)
/dev/sda6 /tmp ext3 (512 MB)
/dev/sda7 /usr ext3 (1024 MB)
/dev/sda8 /var ext3 (2048 MB)
/dev/sda9 none swap (2048 MB)
/dev/sda10 none swap (2048 MB)
/dev/sda11 /local ext3 (rest)

Dus je hebt minimaal nodig:
7905 MB
(theoretisch, de grootte kan enkele MB's afwijken)

/dev/sda te vervangen door jouw harddisc uiteraard.

[edit] op website maar vermeld wat de vereisten zijn. Wij zijn dit probleem nooit tegengekomen, vandaar geen rekening mee gehouden

Roy
08/01/04, 16:10
Maar waarom werkt ie dan niet op mijn 80 gig IDE schijfje?

Qweb
08/01/04, 16:14
Origineel geplaatst door Roy
Maar waarom werkt ie dan niet op mijn 80 gig IDE schijfje?

- Wat voor moederbord heb je? Welk chipset?
- Hoe is je harde schijf verbonden met het moederbord? Is dat via de IDE aansluiting op het moederbord? Of is dat via een PCI IDE/RAID controller? Is dat via S-ATA?

Wat meer info is gewenst.

Roy
08/01/04, 16:23
x86 Family 6 Model 8 Stepping 3
600 nogwat MB RAM

IDE op moederbord
VIA Bus Master IDE controler

1x Maxtor 80 GIG
Maxtor 6Y080LO

1x Realtek PCI Ethernet Card
1x Realtek PCI Fast Ethernet Card

Moederbord gegevens nu niet bij de hand...

Qweb
08/01/04, 16:33
En jouw moederbord heeft geen onboard RAID controller? Aan de hand van deze gegevens zou hij moeten werken.

Welk merk/type moederbord is het?

Roy
08/01/04, 16:39
Nee is een home test pc, geen echte server.
Maar debian moet daar ook op draaien

VIA moederbord, geen flauw idee, welk type of model.

Maar het gaat om het patitioneren en formateren....dat is het probleem!

Norman
08/01/04, 16:44
hij zou bij inpricipe moeten werken .. moet al1 nog ff met netwerkkaart werkend krijgen .... maar installatie is gedaan ....

Qweb
08/01/04, 16:48
Roy,

Je kunt een aantal dingen doen:

- wachten tot de ontwikkeling van het project begint, daar zijn we nog niet mee begonnen
- Knoppix installeren en kijken wat voor hardware en modules Knoppix vindt. lspci en lsmod zijn je vrienden.

Nogmaals, het is niet de bedoeling dat over WHT support wordt gegeven, zeer binnenkort zal er een forum komen voor het project zelf. Hopelijk morgen, maar ik beloof niets

Yavuz

Norman
08/01/04, 17:02
ownee dat is et niet ... ik heb de module wel gevonden en geladen ... maar hij reageert nog nie helemaal maar dat los ik zelf wel op ...

maar iig top projectje qweb !!
hulde :)
ook aardig cool gescript :)

Roy
08/01/04, 17:06
Ik vind dit wel opeens het bericht afkappen, ik vraag alleen hoe hij wel kan partitioneren en dan installeren....

En dan wordt er opeens afgekapt. (door Qweb)

Dentist
08/01/04, 17:39
Ik wil toch even mijn petje afnemen voor Qweb! Jammer dat de toon van sommige mensen iets te dwingend is richting Qweb. Ik vind het gewoon een geweldig initiatief waar nu helaas nog wat opstartproblemen in zitten. Qweb kan daar niets voor worden kwalijk genomen en hij is zeker niet genoodzaakt om op al onze probleempjes te reageren. Gewoon lekker mee spelen en afwachten. Respect voor mensen die met goede werkende oplossingen komen (opmerking over minimale hdd grootte bijvoorbeeld) en dus nuttig bijdragen aan de ontwikkeling hiervan.
Gewoon lekker blijven door-experimenteren met zijn allen!

Roy
08/01/04, 18:50
ik bedoel het niet om het af te kraken, maar ik vraag iets, en krijg antwoord, ik geef weer een antwoord, men komt er niet uit, en zegt dan: je mag hier geen vragen stellen...

Dat vind ik een beetje afpoeieren.

Maar goed, ik ben ook heeeel blij met Qweb's pakket hoor!!!
ik probeer hem niet af te kraken hoor, steun hem juist.

Vertaling van de "voorwaarden" heb ik inmiddels al een week af, en gestuurt...

Mikey
08/01/04, 21:55
:| mis ik een link ??

naja zie het dan vanzelf wel een keer.

Tomsworld
08/01/04, 22:55
Origineel geplaatst door Mikey
:| mis ik een link ??

naja zie het dan vanzelf wel een keer.

Staat in het 1e deel van dit topic http://www.completewebserver.nl is de website.

Qweb
09/01/04, 14:37
Roy,

Welke harddisk wordt gedetecteerd door CWS? En waar staat jouw harddisk (primary master/slave, secondary master/slave)?

Roy
09/01/04, 14:38
Gewoon de 80 gig (er is maar 1 schijf)
Primary Master

Qweb
09/01/04, 16:13
ja, maar wat geeft de installer aan?
/dev/hda of /dev/sda?

Roy
09/01/04, 16:20
hda

Qweb
09/01/04, 16:36
OK, probeer het volgende:
druk op Ctrl+c, en geef de volgende commando's op:


dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1
sfdisk -L -uM /dev/hda < /etc/harddisk.layout
mke2fs -j /dev/hda1
mke2fs -j /dev/hda5
mke2fs -j /dev/hda6
mke2fs -j /dev/hda7
mke2fs -j /dev/hda8
mke2fs -j /dev/hda11
mkswap /dev/hda9
mkswap /dev/hda10
mount /dev/hda5 /mnt/newroot
mkdir /mnt/newroot/boot
mkdir /mnt/newroot/tmp
mkdir /mnt/newroot/usr
mkdir /mnt/newroot/var
mkdir /mnt/newroot/local
mount /dev/hda1 /mnt/newroot/boot
mount /dev/hda6 /mnt/newroot/tmp
mount /dev/hda7 /mnt/newroot/usr
mount /dev/hda8 /mnt/newroot/var
mount /dev/hda11 /mnt/newroot/local
swapon /dev/hda9
swapon /dev/hda10
mkdir /mnt/newroot/local/backups
cp -Rf /mnt/cdrom/backups/* /mnt/newroot/local/backups
cd /mnt/newroot; local/backups/backup -rf local/backups/200*


En vertel mij wat er fout gaat. Iedere regel apart uitvoeren graag.

[edit] geef ook de output van:


df -H

nadat je klaar bent met bovengenoemde stappen.

Roy
09/01/04, 19:05
Bij regel 1 al: Permission Denied!

Qweb
09/01/04, 20:06
uhum....wat is de melding als je het volgende doet:

ls -la /dev
ls -la /dev/zero
ls -la /dev/hda
ls -la /bin/dd
Graag alle regels apart uitvoeren en de output hier plaatsen.

Darkie
09/01/04, 20:52
Ik had het volgende probleem dat wanneer ik met windows download hij zegt dat hij klaar is met downloaden na bijv 200 mb dit kan je oplossen door met linux te downloaden ik gebruik geen acclerator dus daar kan het ook niet aan liggen.

Norman
10/01/04, 15:31
hij werkt bij mij nu helemaal ....
Beetje irritant was dat de firewall al me verkeer blokte in en uit .. ook ping verkeer maar goed ...
Volgende vraag zijn de database wachtwoorden ?

Roy
10/01/04, 15:52
Ik heb Qwebs ding gedaan,
maar daar komen toch een boel regels in beeld.

Dat kan ik neit allemaal posten.
kwam neer op: Root permission denied!

Qweb
10/01/04, 23:47
Origineel geplaatst door Norman
hij werkt bij mij nu helemaal ....
Beetje irritant was dat de firewall al me verkeer blokte in en uit .. ook ping verkeer maar goed ...

Vaag? De firewall werkt bij mij feilloos? Heb jij geprobeerd dit op een LAN te installeren toevallig? Met een intern IP? Zo ja, dat is niet gechecked, ik installeer altijd met remote ip, en ga met mijn /etc/hosts bestand aan de gang :)



Volgende vraag zijn de database wachtwoorden ?

grep pass /local/webcp/config.php

Schrik niet, dit bestand is alleen leesbaar door de gebruiker root en de groep webcp, waar alleen de user webcp in zit. Webcp heeft deze wachtwoorden nodig, vandaar.


Origineel geplaatst door Roy
Ik heb Qwebs ding gedaan,
maar daar komen toch een boel regels in beeld.

Dat kan ik neit allemaal posten.
kwam neer op: Root permission denied!


Mijn fout. Je had het volgende moeten doen:


ls -la / | grep dev
ls -la /dev/zero
ls -la /dev/hda
ls -la /bin/dd

En dan ben ik uiteraard benieuwd waar je dan een foutmelding krijgt, je zou namelijk geen foutmelding moeten krijgen.

Dolphin
10/01/04, 23:59
ik krijg geen fouten inderdaad

copyfile
11/01/04, 18:19
Ik heb hem nu geinstalled en zover ik nu kan zien werkt alles ik ben ook ingelogd en kan nu iets gaan starten. Maar deze versie bevat toch ook "X" ? Zo ja hoe start je deze ookalweer op ?

Norman
12/01/04, 02:39
beetje vaag ... alles zou moeten werken ... hij heeft reseller aangemaakt .. domain aangemaakt ... user aangemaakt ...
Maar de user kan niet inloggen :S

Dolphin
12/01/04, 07:27
Bij mij werkt hij nog steeds niet,
hij wil maar niet formateren.
Zou het misschien helpen, als ik eerst een andere OS install.
Linux based (staat nu windows 2K3 op)

Dentist
12/01/04, 07:37
Bij mij was het al voldoende om even handmatig de oude NTFS partities te verwijderen.

Dolphin
12/01/04, 11:24
Dus hij pakt gewoon de NTFS partities niet, tijden de format??

Qweb
12/01/04, 11:39
Origineel geplaatst door copyfile
Ik heb hem nu geinstalled en zover ik nu kan zien werkt alles ik ben ook ingelogd en kan nu iets gaan starten. Maar deze versie bevat toch ook "X" ? Zo ja hoe start je deze ookalweer op ?

Geen X. Wil je dat wel op een server?


Origineel geplaatst door Norman
beetje vaag ... alles zou moeten werken ... hij heeft reseller aangemaakt .. domain aangemaakt ... user aangemaakt ...
Maar de user kan niet inloggen :S

Vreemd. Kun je via phpMyAdmin (staat erop, bereikbaar onder https://hostname/phpMyAdmin/ in de tabel van webcp kijken onder users? Zie je daar iets vreemds?


Origineel geplaatst door Dolphin
Dus hij pakt gewoon de NTFS partities niet, tijden de format??

Geen idee, wij hebben alleen met lege schijven getest, of met schijven waar eerder linux op stond.

Norman
12/01/04, 12:44
Origineel geplaatst door Qweb

Vreemd. Kun je via phpMyAdmin (staat erop, bereikbaar onder https://hostname/phpMyAdmin/ in de tabel van webcp kijken onder users? Zie je daar iets vreemds?



Daar heb ik idd gekeken en daar staat niks vreemd, user is gewoon aangemaakt .....

Qweb
12/01/04, 14:45
Oh ja nu weet ik het weer.

Laat me raden, je hebt de server een hostname gegeven, maar benadert hem nu via het ip-adres of een andere naam? Dat gaat niet werken, je moet hem echt bereiken onder:
https://hostname:81/

Alleen daar kan je inloggen. Wil je (tijdelijk) via een ip-adres of een andere naam inloggen, pas dan de webcp configuratie aan. Je kunt het vinden in /local/webcp/config.php, en je moet de directive$cfg['sysname'] aanpassen.

Dolphin
12/01/04, 14:48
Ik heb alle schijven verwijdert, en werkte nog niet.
Toen Linux geinstalled (redhat 9) , daarna dan CWS , nog niks....

Waar ligt het aan, want ik kom er nu echt niet meer uit....

Hij is wel ff bezig met formateren
(zegt ie teminste, geen HDD activiteit)

daarna, kan ik instellen (ip, etc) en dan komen er map foutmeldingen, dus heeft ie niet geformarteerd en geinstalleerd....

sander815
12/01/04, 15:31
bij mij format en installed ie alles prima, ip etc invullen, op 1 ding na: spurious 8259A: IRQ7
zodra ik dan reboot krijg ik een probleem met het vinden van de ethernet card. Bij install ziet ie de kaart wel, realtek etc., maar na inloggen root geen eth0 te zien

Nu zit mijn ethernetkaart wel ip IRQ11, niet op 7. Geen idee hoe ik dat kan veranderen

Qweb
12/01/04, 16:22
Dolphin, probeer de stappen handmatig uit te voeren zoals ik eerder heb uitgelegd aan Roy op pagina 4 van deze thread.

sander815, je realtek kaart moet je even inladen met:


modprobe 8139too


Om ervoor te zorgen dat het bij reboot ook geladen wordt kun je het volgende doen:


printf "8139too\n" >> /etc/modules


[edit] \n toegevoegd, is wel handig als je nog iets extra's wilt toevoegen aan /etc/modules

Norman
12/01/04, 16:37
hey Q et werkt top :)
maarreh ben even aan et klooien nu ... de mailinglist aanpassen werkt niet klopt dat ?
1 aanmaken werkt wel, maar vervolgens instellen ofzo niet ....
En nog een vraagje is er webmail ?
(kan niet vanuit cp ?)

Qweb
12/01/04, 17:35
webmail is er niet, en de mailinglist aanpassen kan vanuit de dadamail script:
https://hostname/mail.cgi?flavor=admin

Kan ook weer problemen opleveren als je de server onder de hostname niet kunt bereiken

copyfile
12/01/04, 18:07
Ik ben totaal nieuw met linux en draai deze iso via microsoft virtual machine en werkt goed. Maar hoe start ik nu een browser ofzo om in te loggen op die admin ?

Qweb
12/01/04, 19:37
Nadat de installatie is voltooid verschijnt er tekst, wat je natuurlijk hebt gelezen maar alweer bent vergeten:

You are now ready with the installation of your system
Visit https://hostname:81/ to setup your control-panel

De hostname heb je eerder opgegeven tijdens de installatie.

De control-panel kun je altijd bereiken onder:
https://hostname:81/
Of:
http://hostname/webcp

Norman
12/01/04, 19:37
Origineel geplaatst door Qweb
webmail is er niet, en de mailinglist aanpassen kan vanuit de dadamail script:
https://hostname/mail.cgi?flavor=admin

Kan ook weer problemen opleveren als je de server onder de hostname niet kunt bereiken

enig id waar je dat kan aanpassen ?
want dat zal idd het probleem zijn ....

copyfile
12/01/04, 19:41
Origineel geplaatst door Qweb
Nadat de installatie is voltooid verschijnt er tekst, wat je natuurlijk hebt gelezen maar alweer bent vergeten:

You are now ready with the installation of your system
Visit https://hostname:81/ to setup your control-panel

De hostname heb je eerder opgegeven tijdens de installatie.

De control-panel kun je altijd bereiken onder:
https://hostname:81/
Of:
http://hostname/webcp

Dit heb ik wel gelezen en dit wist ik ook maar als ik gewoon achter "localhost#" https://localhost:81 invul zegt hij dat dat geen geldig comando is dus hoe ik dit wel ?

Norman
12/01/04, 20:44
slimmerd als je et in een virtual machine draait is dat niet je localhost he ....
Je heb die distro een ip gegeven en daar kan je ehm op bereiken .....

Qweb
12/01/04, 21:08
Ik ben zelf niet bekend met virtual machines, dus zou ook niet weten hoe je die moet bereiken.

Norman, configuratie dada mail staat in:
/local/mailinglists/dadafiles/configs/.dada_config

Qweb
12/01/04, 21:20
forums opgezet @ http://forums.qweb.nl

Ik zal in dit topic geen support vragen meer beantwoorden.

i-serv
02/12/05, 18:43
toch 1 vraagje, over, dit systeem...
behoord 't tot de mogelijkheden om, hem uit te bereiden met groupware...
in dat geval lijkt het me een geldig pakket..
voor intern gebruik (intranet).

MMaI
03/12/05, 09:32
zie post boven jou of http://forums.qweb.nl