PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet snel vertrouwen hosting providers



navid
05/01/04, 23:12
hakjdkljaf

RonZo
05/01/04, 23:22
Origineel geplaatst door navid
Beste leden van deze forum,

Een tijdje geleden had ik een berichtje geplaatst over sponsoring van mijn website en wie daar allemaal geintereseerd waren er waren echter vele nieuwsgierige maar daar uit kwam een iemand die ook hier op de forum te vinden is mieschien bekend als zijn toekomstige website hostplanet.nl Maar het schijnt bedriegt deze jongen is liefst 16 jaar oud (niet dat de leeftijd er veel toe doet) maar toen hij ons de hosting wou bieden is hij compleet niet eerlijk geweest tegen ons en mij collega's.
hij is ook aangemeld onder andere namen en wilt zo slachtoffers zoeken

Toen wij hem uiteindelijk begonnen door te krijgen begon hij steeds agresiever te worden en begon hij te schelden en bedreigen om 'mij' bijvorbeeld te hacken.

ik zeg jullie dan ook dit ga geen hosting aannemen van hostplanet.nl want dit kan voor vervelende gevolgen zorgen.

mvg, navid
Nu graag nog even in behoorlijk Nederlands :huh:

navid
05/01/04, 23:31
Beste Ronzo,

Als het de bedoeling is hier om mij Nl te gaan leren doe vooral geen moeite.

oke voor jou nu in het Nederlands, ik zal stap voor stap aan je vertellen hoe het is gegaan anders ga je dalijk zeggen dat het in Arabisch is geschreven.

Een tijdje geleden had ik gevraagd om een sponser hieruit zijn een aantal geintereseerde hostingproviders naar voren gekomen, 1 daarvan was de hostingprovider www.hostplanet.nl die nu bekend staat onder de email olaf@hostplanet.nl. zijn bericht te lezen onder deze topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37683.

Nadat we alles hadden besproken en hadden geregeld had ik uiteindelijk mijn website overgezet naar zijn server, nog een aantal dingen en het was voor elkaar. Tot op het moment dat we hadden begrepen dat hij geen KVK nummer had en toen wij hem daarvoor vroegen gaf hij als antwoord het volgende: 'ik heb advies gekregen van belastingdienst dat ik geen KVK nummer nodig heb om diensten op internet te verkopen'.

toen wij dit hoorden van hem hebben we alles weer overgezet naar ons oude hosting provider, en nadat was er een flinke ruzie en heeft hij mij bedreigd.

zo ik hoop dat dit duidelijk genoeg voor je is anders vertaal ik het wel voor je in het Chinees.

RonZo
05/01/04, 23:36
Soms is het verstandiger niet te reageren... bij deze...

root
05/01/04, 23:38
16 jaar of niet, kvk of niet. Sponsering is nog altijd gratis. Er is dus niets verkocht aan je. Ik snap je probleem niet helemaal.

Mocht het zijn dat je mensen wilt waarschuwen voor 16 jarige zonder kvk en btw met 1 servertje, dan denk ik dat je veel waarschuwingen kunt plaatsen hier. Wat verwacht je van sponsering...

navid
05/01/04, 23:42
ga niet meer terug op de reactie van ons RONZO toch arrogant om antwoord te geven. maar ensimguru wij hadden besloten om sponsoring te krijgen tegen betaling natuurlijk lagere kosten voor een pakket.

en over dat KVK nummer volgens mij als je een dienst verkoopt op internet zou je een KVK nummer moeten hebben, en dat is niet eens alleen op Internet maar ook als je . je eigen bedrijfje wilt gaan runnen.

Jan-Hein
05/01/04, 23:48
Jongens , jongens , ik wordt het een beetje zat al dat gezeik over hosting bedrijven , en tevens je hebt amper te klachen want je krijgt voor niks hosting. kom op zeg,

root
05/01/04, 23:53
Origineel geplaatst door navid
ga niet meer terug op de reactie van ons RONZO toch arrogant om antwoord te geven. maar ensimguru wij hadden besloten om sponsoring te krijgen tegen betaling natuurlijk lagere kosten voor een pakket.

en over dat KVK nummer volgens mij als je een dienst verkoopt op internet zou je een KVK nummer moeten hebben, en dat is niet eens alleen op Internet maar ook als je . je eigen bedrijfje wilt gaan runnen.

Ik begreep gehele sponsering dus idd gratis. En laten we over het feit wel of geen KVK maar niet beginnen, er zijn hier tientallen topics over.

Tenzij Rik nog wil reageren ( grin )

Phantium
06/01/04, 00:27
Sponsoring = gratis = geen kvk voor nodig.

Simpel zat:

1. Jij maakt geen inkomsten.
2. De belastingsdienst kan geen geld van je claimen.

Wat is daar vreemd aan? :)

YSAE
06/01/04, 00:41
Origineel geplaatst door navid
ga niet meer terug op de reactie van ons RONZO toch arrogant om antwoord te geven. maar ensimguru wij hadden besloten om sponsoring te krijgen tegen betaling natuurlijk lagere kosten voor een pakket.

en over dat KVK nummer volgens mij als je een dienst verkoopt op internet zou je een KVK nummer moeten hebben, en dat is niet eens alleen op Internet maar ook als je . je eigen bedrijfje wilt gaan runnen.

Dus wat heb je geleerd ? Juist !
Gewoon een wat duurdere host uitzoeken en wat meer betalen voor je hosting :) En misschien is het ook slim om van te voren wat dingen te controleren voordat je met een partij in zee gaat ?

vaplu
06/01/04, 11:46
Origineel geplaatst door ensimguru
16 jaar of niet, kvk of niet. Sponsering is nog altijd gratis. Er is dus niets verkocht aan je. Ik snap je probleem niet helemaal.


Sponsoring mag dan wel gratis zijn, een overeenkomst is er wel, waardoor beide partijen verpichtingen tov elkaar hebben... Leg daarom van te voren belangrijke dingen in een sponsorcontract vast :) voorkomt altijd bepaalde problemen :)

navid
06/01/04, 13:36
eindelijk iemand die het begrijpt hier op deze forum,

vaplu wat mij ook opviel is dat hij geen contract wou maken zodat we die konden ondertekenen.

Phantium
06/01/04, 13:39
Zie ook mijn post: Aankopen doen. (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=200962#post200962)

Cripton
06/01/04, 13:51
Origineel geplaatst door vaplu


Sponsoring mag dan wel gratis zijn, een overeenkomst is er wel, waardoor beide partijen verpichtingen tov elkaar hebben... Leg daarom van te voren belangrijke dingen in een sponsorcontract vast :) voorkomt altijd bepaalde problemen :)

Hoeft niet altijd natuurlijk. Als het om grote sponsors zijn die geld hanteerd is het wat anders maar soms kan je ook gewoon sponsoren voor de lol. Deed ik vroeger zo vaak.

The MAzTER
06/01/04, 14:04
Origineel geplaatst door Cripton


Hoeft niet altijd natuurlijk. Als het om grote sponsors zijn die geld hanteerd is het wat anders maar soms kan je ook gewoon sponsoren voor de lol. Deed ik vroeger zo vaak.

zo iets heb ik ook.

bedoel, het gaat maar om een hosting accountje. En de persoon krijgt gewoon wat hij nodig heeft of wat afgesproken is.

1337
06/01/04, 23:33
Mjah, is vervelend dat dit is gebeurt. Als je een bedreiging per email hebt ontvangen dan zou je daarmee naar de politie kunnen gaan, of dit zin heeft is een 2de.

vaplu
07/01/04, 00:50
Origineel geplaatst door Cripton


Hoeft niet altijd natuurlijk. Als het om grote sponsors zijn die geld hanteerd is het wat anders maar soms kan je ook gewoon sponsoren voor de lol. Deed ik vroeger zo vaak.

Het kan ook prima, voor kennissen/vrienden doe ik dit soms ook. Maar voor een mij nog onbekende partij wil ik meestal een overeenkomst met een handtekening.

[edit]
Als aanvraager voor hosting die gesponsord gaat worden, lijkt het me inderdaad ook in je eigen belang dat je om een contract/getekende overeenkomst vraagt... (in dit geval wilde navid dit wel, maar de hosting verlenende partij blijkbaar niet.. rede genoeg in mijn ogen om er van af te zien)