PDA

Bekijk Volledige Versie : Starterskapitaal



jeffrey
05/01/04, 13:09
Beste Mensen,

ik hoorde laatst wat vage geluiden dat een bedrijf een starterskapitaal kan krijgen.

heeft iemand hier ervaring mee?
wanneer komt een bedrijf daarvoor in aanmerking etc?

ik heb het niet echt nodig meer, want ben met eigen geld gestart, maar het is natuurlijk altijd makkelijk ;)

iFast
05/01/04, 13:28
Heeft mijn vader ooit tegen mij gezegt alleen het is lening met een rente percentage dat niet echt laag is :D had ik me horen vertellen .... Maar verder weet ik er niet veel van graag zou ik er ook wel wat van willen horen :).

TMourik
05/01/04, 13:51
ga naar de bank zou ik zeggen :)
je dient wel met een goed opgezet plan te komen etc

Cybafish
05/01/04, 13:58
Buiten dat is het gewoon ongunstig om dat op dit moment te doen.

Het klimaat in de hostingwereld is op dit moment absoluut niet zo dat ik mezelf er diep voor in de schulden zou willen werken. Bedenk wel dat je alles dubbel en dwars moet afbetalen, de ervaring leert dat je bij dit soort bankleningen uiteindelijk 2x zoveel hebt betaald dan wat je hebt ontvangen.

ThePostman
05/01/04, 14:18
Origineel geplaatst door jefje
Beste Mensen,

ik hoorde laatst wat vage geluiden dat een bedrijf een starterskapitaal kan krijgen.

heeft iemand hier ervaring mee?
wanneer komt een bedrijf daarvoor in aanmerking etc?

ik heb het niet echt nodig meer, want ben met eigen geld gestart, maar het is natuurlijk altijd makkelijk ;)

Tip: pas even je "www" aan in je profiel. Je hebt nu skyberate zonder .net

jeffrey
06/01/04, 20:24
Origineel geplaatst door Cybafish
Buiten dat is het gewoon ongunstig om dat op dit moment te doen.

Het klimaat in de hostingwereld is op dit moment absoluut niet zo dat ik mezelf er diep voor in de schulden zou willen werken. Bedenk wel dat je alles dubbel en dwars moet afbetalen, de ervaring leert dat je bij dit soort bankleningen uiteindelijk 2x zoveel hebt betaald dan wat je hebt ontvangen.
Dat was ook niet mijn bedoeling.
ik hoorde alleen van die geluiden hierover.
en ik was wel benieuwd hoe dat nou eigenlijk zat, of mensen daar ervaring mee hadden.

maarja ,rente zal je toch blijven betalen, en dat is zonde.

Arjan
09/01/04, 08:17
Met een goed idee/plan kun je ook geld krijgen van bedrijven zoals senter etc. alleen dan heben ze wel zeggenschap over je bedrijf. Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort investeerings bedrijven.

jeffrey
14/01/04, 10:53
ja dat wist ik.

maar ik hoorde van de vreemde geluiden erover, ik dacht, als er iets te halen valt moet je dat natuurlijk meepikken ;)

Rik
14/01/04, 10:57
Geluiden, geluiden ?
90% van alle ondernemingen wordt opgezet met het gebruik van een financiering.
Met een goed plan kun je naar ELKE bank, en ELKE Gemeente stappen voor een financiering !
De rente hoeft niet eens altijd zo slecht te zijn (belastingtechnisch gezien kan lenen zelfs in sommige gevallen HEEL voordelig zijn).

Je moet ten alle tijden proberen om zaken waar je LANG mee kunt werken te financieren met LANG-lopende leningen....

Iedereen kan een "startkapitaal" aanvragen...

Norman
14/01/04, 12:44
Rik misschien leuk topic voor je volgende HOW-TO ? :)

tvm
15/01/04, 23:15
In België krijg je een startkapitaal via unizo

Rik
16/01/04, 00:56
OK dan, even wat info:

Mogelijkheden voor een financiering...

Niet iedere starter heeft een geldschieter nodig.
Toch is in alle gevallen een goed onderbouwd financieel plan een must.
Voordat je start zul je een beeld moeten hebben van de beschikbare middelen, winstverwachtigingen en de lasten op korte en lange termijn.
Werk dit uit in een financieel plan, zodat je structuur in je ideeën aanbrengt.
Neem eventueel contact op met een financieel adviseur of een accountant of laat je plan door een bedrijf ontwikkelen.
Met een dergelijk goed onderbouwd Businessplan kunt je op verschillende manieren achter een extra financiering aan, bij verschillende instanties en personen, te weten;

> Banken;
> Gemeentelijke Kredietbanken;
> Gemeentes (subsidies, investeringsregelingen, regeling Bbz);
> Particuliere investeerders;
> Capital investment maatschappijen

Het MOET niet, maar is meestal wel verstandig ;)