PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell PowereEdge



Cripton
05/01/04, 09:48
Hallo,

Is een Dell PowerEdge 650 een goeie server voor Colocatie of raden jullie een andere aan. We zijn opzoek naar een server die gebruikt wordt als Colocatie.

Dell lijkt mij in eerste instatie een goeie optie aangezien veel bedrijven Dell hebben en dat de services uitermate goed zijn. Toch willen we graag uw advies.

Het nadeel is dat de Servers van Dell ook vrij duur zijn maar dat is natuurlijk even doorbijten en je kan een tijdje mee door.

Hebben jullie ervaren met Dell PowerEdge 650?

roland
05/01/04, 10:59
Ik heb geen ervaring met de PowerEdge pc's, maar wel ervaringen met Dell.

De service is ontzettend goed, mocht er iets met je pc zijn, dan staat er binnen no-time iemand voor je deur die het regelt. Zo had ik enkele jaren geleden een probleem met een harde schijf, ik wist niet wat het was. Dell liet mij een aantal dingen testen in dos maar niets lukte, volgende dag iemand voor de deur die even een nieuwe harde schijf erin stopte, windows opnieuw instaleerde en alles werkte weer super. Bleek de harde schijf doorgebrand te zijn.

Paar maanden geleden een pc besteld, waren er 2 speakers beschadigd (kleine krasjes). Dus ik belde op en binnen een enkele dagen kreeg ik een nieuwe set. Ik belde vorige week of ze het oude setje nog een keertje wilde ophalen omdat deze er al bijna 3 maanden staat. Werd er mij verteld dat dit nooit de bedoeling was en ik mocht er zelf wat leuks mee doen. Nou als dat geen service is!

Je betaald er wel iets meer voor bij Dell, maar je weet zeker dat alles perfect werkt en je zeer goede service krijgt. Er zijn uiteraard personen die geen goede ervaring hebben met Dell maar dat zullen er niet veel zijn.

Digiover
05/01/04, 11:20
Onze ervaringen met de DELL PowerEdge 1650 en 1750 zijn erg goed, helaas hebben we geen ervaring met de 650.

@roland, de Nederlandse support is heel erg goed ja, je moet 's avonds alleen geen Miep uit Ierland aan de telefoon krijgen...

DiedX
05/01/04, 13:36
Vergeleken met het "echte" werk is DELL nog vrij goedkoop. Qua support geen problemen gehad, hier en daar wel wat klachten gehoord inzake facturering, maar de server werkt perfect.

CQ: gaan. Zorg er wel voor dat je alles in RAID hebt staan :)