PDA

Bekijk Volledige Versie : Sitecheck: Flydesign.nl



Flydesign.nl
04/01/04, 19:58
Hallo allemaal,

Ik ben bezig m'n eigen hosting bedrijf op te starten. Na enkele jaren ervaring opdoen en onder vrienden hosting aan bieden, wil ik nu professioneler en groter beginnen. Voor dit doel heb ik een nieuwe website ontworpen en ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

http://www.flydesign.nl/temp

Graag beetje kritisch zijn, maar wel commentaar waar ik iets mee kan ;) Sommige pagina's moeten nog gevult worden en de teksten die er op staan zitten soms nog spelfouten in. Dit weet ik al, dus gelieve hier niet teveel op te letten :D

Alvast bedankt,

Edwin Vlieg

rq
04/01/04, 20:38
Het achtergrond plaatje vind ik leuk, maar de vorm van het menu en de content zou best wat mooier/grafischer kunnen imo.

Ik zou ten eerste die fonts wat kleiner maken. Door die gigantisch letters oogt het naar mijn mening behoorlijk lomp. Ook is één font aanhouden misschien netter.

Flydesign.nl
04/01/04, 20:46
Origineel geplaatst door rq
Het achtergrond plaatje vind ik leuk, maar de vorm van het menu en de content zou best wat mooier/grafischer kunnen imo.

Ik zou ten eerste die fonts wat kleiner maken. Door die gigantisch letters oogt het naar mijn mening behoorlijk lomp. Ook is één font aanhouden misschien netter.

Ik ben zelf iemand die van strak houdt, daarom deze keuze. Op welke manier vind je een site mooier/grafischer?

Verder zat er een foutje in de stylesheet kwam ik net achter, nu zijn alle fonts gelijk. Het lettertype op de home page heb ik wat kleiner gemaakt, was misschien ietsje te groot. Vind je het zo beter dan?

The MAzTER
04/01/04, 20:50
design is veel te simpel als je zelf webdesign aanbied.

je mag wel iets meer creatief zijn.

Flydesign.nl
04/01/04, 20:56
Origineel geplaatst door The MAzTER
design is veel te simpel als je zelf webdesign aanbied.

je mag wel iets meer creatief zijn.

Site flydesign: door mij ontworpen/bedacht en probeersels met PhotoShop.

Webdesign diensten: combinatie van mijn html/css kennis en creativiteit en photoshop kennis van een goede vriend van mij.

Mijn webdesign diensten voor klanten zijn dus gebaseerd op meer dan alleen html en css en een beetje prutsen in photoshop. In mijn portfolio staan voorbeelden van sites die samen met die webdesigner gemaakt zijn.

Dus dat komt wel goed hoor ;)

The MAzTER
04/01/04, 21:09
dan moet je dat zeggen, want dat weet ik toch niet ;)

neem een ander domein, dan zou het design nog wel kunnen (maak wel de tekst in menu kleiner).

en haal aub die + weg.


en verder vind ik de site te persoonlijk.

Net of het je homepage is en wat hosting aanbied. Komt niet echt prof. over.

Phantium
04/01/04, 21:14
Ziet eruit als een speeltuin als ik eerlijk moet zijn, komt niet goed over, somber. Kleuren komen niet goed overeen etc etc.

Ik ga natuurlijk geen tips geven, je bent een webdesigner. ;)

ThePostman
04/01/04, 21:20
Ik & je

Lettertype

Kleuren

Dingen die me opvallen. Om klant gericht te werk te gaan lijkt het me verstandiger om mensen met u aan te spreken. Dat doe ik zelfs op een anime site.

De lettertype is erg verschillend van elkaar..probeer 1 lettertype aan te houden.

Kleuren vind ik niet echt bij elkaar passen.

EDIT Cool je komt uit apeldoorn. Me 2

Flydesign.nl
04/01/04, 21:24
Origineel geplaatst door The MAzTER
dan moet je dat zeggen, want dat weet ik toch niet ;)

neem een ander domein, dan zou het design nog wel kunnen (maak wel de tekst in menu kleiner).

en haal aub die + weg.


en verder vind ik de site te persoonlijk.

Net of het je homepage is en wat hosting aanbied. Komt niet echt prof. over.

Ander domein, dit is mijn bedrijfsnaam, al 3 jaar lang, dus zou niet weten waarom ik een ander domein moet nemen.

Welke tekst en welk menu moet kleiner?

Te persoonlijk: ben ik met je eens, maar moet nog even wennen :p Eerst was het m'n homepage en gaf ik daarbij wat hosting. Maar zoals ik zei: de teksten ben ik nog mee bezig en heb ik nog niet diep over nagedacht. Ook twijfel ik dus nog over je en u en of het ik of we wordt. Denk toch wel u en wij, al werk ik veel alleen ;)



Ziet eruit als een speeltuin als ik eerlijk moet zijn, komt niet goed over, somber. Kleuren komen niet goed overeen etc etc.

Ik ga natuurlijk geen tips geven, je bent een webdesigner.


Speeltuin? Haha, die had ik nog niet gehoord :D :D :D

Kleuren die niet overeen komen komt omdat ik er net een beetje mee zat te knoeien. Ik heb een donkere kleur blauw en een donkere kleur orange als basiskleuren en die passen prima bij elkaar zou je denken. Maar daar kan ik nog wel even naar kijken. Ik heb net de originele oranje uit het photoshop bestand geplukt, dan wordt die oranje wel heel zwaar vind ik. Nog tips om de kleuren aan te passen (lichter/donkerder?)

/Offtopic:
Apeldoorn, dat is lache. Waar woon je ongeveer, toevallig in de Maten?

ThePostman
04/01/04, 21:29
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
/Offtopic:
Apeldoorn, dat is lache. Waar woon je ongeveer, toevallig in de Maten? [/B]

/offtopic

Haha ja...de velden. Jij?

Flydesign.nl
04/01/04, 21:31
Origineel geplaatst door The Postman


/offtopic

Haha ja...de velden. Jij?

Jah, ook de velden: Poortersveld.

"The Postman": toevallig ook postbode? Dan zou het we helemaal leuk worden :D

Jan-Hein
04/01/04, 21:36
Als bedrijf nooit over jezelf praten dus Ik ik ik . gewoon wij ookal run je het alléén

Flydesign.nl
04/01/04, 21:39
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Als bedrijf nooit over jezelf praten dus Ik ik ik . gewoon wij ookal run je het alléén

Haha, jah dat heb ik vanavond wel geleerd jah ;)

/Offtopic: hoe staat het met de overname van Royalhosting? Ik kreeg een zeer onvriendelijke (en onduidelijk) brief deze week dat ze niet van plan zijn te gaan betalen. Denk dat ik gewoon geen zin meer heb om daar moeite voor te doen.

Jan-Hein
04/01/04, 21:42
ik zou het niet weten ze laten niks meer van zig horen heb al verschillende malen proberen te contacteren ,

ThePostman
04/01/04, 21:44
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Jah, ook de velden: Poortersveld.

"The Postman": toevallig ook postbode? Dan zou het we helemaal leuk worden :D

Nee geen postbode...maar wel schepenenveld :)

Flydesign.nl
04/01/04, 21:48
Origineel geplaatst door The Postman


Nee geen postbode...maar wel schepenenveld :)

Haha, lache... ik ben dus wel postbode, ken die wijken als m'n broekzak ;) Al heb ik de schepenenveld een jaar geleden voor het laatste gelopen ofzo...

Maar goed: back on-topic, tis wel gezellig, maar die site van mij is nog steeds even lelijk :(

Iemand tips om die kleuren beter te krijgen?

roland
04/01/04, 21:50
gewoon wij ookal run je het alléén

waarom ga je dan niet gelijk liegen en ga je even 10000 sites in je portfolio zetten die je niet hebt gemaakt?

Sorry maar dit gebeurd erg vaak. Zeggen ze "we", bel je en dan blijkt het 1 persoon te zijn. In dat geval mis je klanten, waarom zou de rest wat ze zeggen wel waar zijn?

Ipv van ik kan je prima je bedrijfsnaam gebruiken.

- Ik bied webdesign aan
- FlyDesign bied webdesign aan

Komt professioneler over

Flydesign.nl
04/01/04, 21:51
Origineel geplaatst door roland


waarom ga je dan niet gelijk liegen en ga je even 10000 sites in je portfolio zetten die je niet hebt gemaakt?

Sorry maar dit gebeurd erg vaak. Zeggen ze "we", bel je en dan blijkt het 1 persoon te zijn. In dat geval mis je klanten, waarom zou de rest wat ze zeggen wel waar zijn?

Ipv van ik kan je prima je bedrijfsnaam gebruiken.

- Ik bied webdesign aan
- FlyDesign bied webdesign aan

Komt professioneler over

Jah, slim idee, zal ik eens naar kijken!

ThePostman
04/01/04, 21:57
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Haha, lache... ik ben dus wel postbode, ken die wijken als m'n broekzak ;) Al heb ik de schepenenveld een jaar geleden voor het laatste gelopen ofzo...

Maar goed: back on-topic, tis wel gezellig, maar die site van mij is nog steeds even lelijk :(

Iemand tips om die kleuren beter te krijgen?

Laatste maal offtopic:
Heb je msn...?

Flydesign.nl
05/01/04, 13:10
Ik ben nog even bezig geweest vanochtend en heb het "speeltuin"-kleurtje eruit gegooid. Nu minder oranje dus... Wat vinden jullie er nu van?

Verder ben ik benieuwd wat jullie van de grote van het logo vinden. Zelf twijfel ik eraan of hij misschien niet een beetje kleiner moet. Wat is jullie mening?

DiedX
05/01/04, 13:18
Sorry, het is niet mijn vormgeving. Te strak.

De eerste vraag welke naar boven kwam:

Ons motto "Designing the future" geeft aan dat wij liever iets nieuws proberen, dan simpel de bekende weg te nemen.

Waar zie ik dit dan in?!

edit: Hier stond iets met toekomst.

Flydesign.nl
05/01/04, 13:34
Origineel geplaatst door DiedX
Sorry, het is niet mijn vormgeving. Te strak.

De eerste vraag welke naar boven kwam:

designing the future. Wij maken liever zelf onze toekomst.

Waar zie ik dit dan in?!

Zoals ik gezegd heb: ik hou van strak

Ik snap niet wat je bedoelt met die toekomst.... :huh:

DiedX
05/01/04, 13:40
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Zoals ik gezegd heb: ik hou van strak

Ik snap niet wat je bedoelt met die toekomst.... :huh:
Fixed in mijn post, maar de vraag blijft staan. Als jij er al niet uit komt qua VRAAGSTELLING, wat is het antwoord dan.

Flydesign.nl
05/01/04, 13:45
Origineel geplaatst door DiedX

Fixed in mijn post, maar de vraag blijft staan. Als jij er al niet uit komt qua VRAAGSTELLING, wat is het antwoord dan.

Met "Designing the future" wil ik zeggen dat ik liever voor iets nieuws ga, dan iets te nemen wat al bestaat.

Voorbeeld: jou site bestaat uit 3 kolommen, heeft zo'n standaard header en is verder redelijk saai. Ik ben dat soort sites behoorlijk zat en wil liever iets origineels/nieuws bedenken dan nog zo'n site online brengen.

Voorbeeld 2: ik weet niet of je bekend bent met Content Managment Systemen. Ik heb hier tijdje geleden onderzoek naar gedaan en vind de bestaande systemen behoorlijk onhandelbaar. Daarom ben ik nu bezig om zelf zo'n systeem te maken voor m'n klanten.

Dus met "designing the future" wil ik vooral zeggen: vernieuwend zijn, kritisch kijken naar de dingen die al bestaan en je afvragen of je dat ook anders kan (en dan hopelijk beter)

DiedX
05/01/04, 13:57
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Voorbeeld: jou site bestaat uit 3 kolommen, heeft zo'n standaard header en is verder redelijk saai. Ik ben dat soort sites behoorlijk zat en wil liever iets origineels/nieuws bedenken dan nog zo'n site online brengen.
Ok, for granted. MAAR IK HAAL DAT NIET UIT JOUW VERHAAL :)

Maak van je site ook je product.

"Wij doen het anders". HOE DAN?! :) Snap je waar ik naar toe wil?

Flydesign.nl
05/01/04, 14:00
Origineel geplaatst door DiedX

Ok, for granted. MAAR IK HAAL DAT NIET UIT JOUW VERHAAL :)

Maak van je site ook je product.

"Wij doen het anders". HOE DAN?! :) Snap je waar ik naar toe wil?

Jah, begin onderhand te begrijpen wat je bedoelt. Eerst had ik even iets van :huh: , maar je wilt dus gewoon zeggen: je hebt wel zo'n leuke slogan bedacht, maar zonder uitleg heeft niemand daar iets aan. Op zich is dat logisch, dus ik zal daar even naar kijken. Bedankt!

DiedX
05/01/04, 14:03
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Jah, begin onderhand te begrijpen wat je bedoelt. Eerst had ik even iets van :huh: , maar je wilt dus gewoon zeggen: je hebt wel zo'n leuke slogan bedacht, maar zonder uitleg heeft niemand daar iets aan. Op zich is dat logisch, dus ik zal daar even naar kijken. Bedankt!
;) Je hebt 'm!

Flydesign.nl
06/01/04, 22:02
Allereerst bedankt voor de goede tips tot nu toe!

Na al het goede kritiek van jullie, hier een nieuwere versie waarin ik jullie commentaar wat heb bijgewerkt. Ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

http://www.flydesign.nl/temp/

DiedX
06/01/04, 22:30
De inhoud is verbeterd :)

Wat ik me afvraag: heb je de vormgeving aangepast? Ik vind 'm namelijk minder "Hard". Maar ik zie niet wat je veranderd hebt :)

Great job!

Flydesign.nl
07/01/04, 10:19
Origineel geplaatst door DiedX
De inhoud is verbeterd :)

Wat ik me afvraag: heb je de vormgeving aangepast? Ik vind 'm namelijk minder "Hard". Maar ik zie niet wat je veranderd hebt :)

Great job!

Het menu was eerst strakker, ik heb nu die metalen balken toegevoegd zeg maar. Hierdoor wordt hij minder strak, maar blijft hij toch futuristisch.

DiedX
07/01/04, 13:48
Top!

Flydesign.nl
12/01/04, 16:00
Bedankt voor alle tips en hulp, de site is nu officieel online. Reacties zijn nog steeds welkom! Ik vind het heel leuk dat je hier zo goed geholpen kan worden om je site wat beter te maken.

Bedankt allemaal!!

Jasper_e
25/01/04, 18:04
Ik zou de text op de hoofdpagina iets beter uitlijnen, bijvoorbeeld met kaders ed. Verder moet ik zeggen dat er weinig ruimte is voor de tekst en veel voor het logo.

Misschien is het een idee om dat logo alleen op de hoofdpagina zo groot te laten zien en op de verdere pagina's een verkleinde versie ervan?

Dennis
25/01/04, 18:05
Zeer mooi voor een webdesign-website.

Let wel op dat het menu steeds refresht bij het doorkijken.

Flydesign.nl
25/01/04, 18:08
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zeer mooi voor een webdesign-website.

Let wel op dat het menu steeds refresht bij het doorkijken.

Hoe bedoel je? Dat menu heb ik geen problemen mee hoor....

Bedankt voor jullie reacties. Helaas moet ik zeggen dat ik niet super tevreden ben over de layout in de praktijk. Door het enigzins grote logo blijft er weinig ruimte over voor de ware bedoeling van een site: tekst. Vooral als je wilt gaan werken met maandelijkse aanbiedingen is het moeilijk om een site overzichtelijk te houden als je zo weinig ruimte hebt. Een beetje gepriegel dus.

Ik ben bezig met een nieuwe layout op dit moment, maar deze wil ik eerst helemaal uitwerken voordat ik die laat testen. De opmerkingen die hier gemaakt zijn neem ik natuurlijk mee!