PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit is wel erg goedkoop



TPostman
03/01/04, 18:41
http://www.transip.nl/products/virtual/

Iemand al reeds ervaring met dit bedrijf?

Ik geloof dat de hoster ook actief is op dit forum:
skydancer

Kurt
03/01/04, 20:32
Het is inderdaad erg goedkoop. Misschien plaats ik wel een servertje daar voor 30 euro per maand, lekker csen ofzo.

Anestheologist
04/01/04, 01:00
goedkoop duurkoop ?


;-)

TMourik
04/01/04, 01:05
Zeker die dedicated/colocation servers. Daar heb ik mijn twijfels over.

luser
04/01/04, 01:09
Mjah normaal speel je 75% van je verkeer kwijt op de ams-ix verder zie ik in hun netwerkinfo dat ze ook nog carrier1, telia en interoute hebben wat ook nogal goedkope carriers zijn (rap 75euro per mbit en minder).

ThePostman
04/01/04, 01:13
Ik verwacht eigenlijk nog een reactie van skydancer

twinhost
04/01/04, 19:17
vanaf woensdag heb ik als proef een servertje staan. ik zal mijn bevindingen melden pos als neg. Tot nu toe 1 negatief want ik zou eerst maandag plaatsen maar dat is nu dus woensdag geworden.

Phantium
04/01/04, 19:20
Origineel geplaatst door twinhost
vanaf woensdag heb ik als proef een servertje staan. ik zal mijn bevindingen melden pos als neg. Tot nu toe 1 negatief want ik zou eerst maandag plaatsen maar dat is nu dus woensdag geworden.

Misschien hebben ze zoveel klanten dat het niet meer op die dag kan ;)

Andrew
04/01/04, 19:22
Mwa staan ongeveer 20 racks in dr suite :)

BestHost
04/01/04, 19:26
netjes :) Ik hoop niet dat iedereen zo ver gaat zakken met prijzen. Dat zou zonde zijn.

Phantium
04/01/04, 19:29
Goedkoop wilt niet altijd iets zeggen, kwaliteit kan nogsteeds bagger zijn.

bjorn
04/01/04, 19:35
Origineel geplaatst door TPostman
http://www.transip.nl/products/virtual/

Iemand al reeds ervaring met dit bedrijf?

Ik geloof dat de hoster ook actief is op dit forum:
skydancer

Die prijzen zijn juist hoor als hij 5Mbit heeft dan kan hij mischien 1GB aankopen tegen €0,45 aankopen en dus kost hem 5GB €2,25
En dan zal hij waarschijnlijk €2 nemen voor zijn server kosten...

En dus zou hij zo een €0,75 per maand winst.
Of te wel kost het de klant per jaar €60 en heeft hij er een winst van €9 op...

bjorn
04/01/04, 19:37
Dit klopt veel minder hoor,
http://www.transip.nl/products/domain

ThePostman
04/01/04, 19:56
Origineel geplaatst door bjorn


Die prijzen zijn juist hoor als hij 5Mbit heeft dan kan hij mischien 1GB aankopen tegen €0,45 aankopen en dus kost hem 5GB €2,25
En dan zal hij waarschijnlijk €2 nemen voor zijn server kosten...

En dus zou hij zo een €0,75 per maand winst.
Of te wel kost het de klant per jaar €60 en heeft hij er een winst van €9 op...

Dat zeg ik ook niet;)

Phantium
04/01/04, 19:56
Daar zit een luchtje aan ;)

Cripton
04/01/04, 20:24
het kan ook wezen dat ze meerdere diensten hebben en daardoor veel geld verdienen. Bijvoorbeeld dat ze internet diensten doen en andere diensten dat niet met internet te maken hebben.

Dit lijkt mij namelijk wel een officieel bedrijf en de prijzen intresseren me ook wel eigenlijk. Met officieel bedoel ik mee dat ze een kvk en echte tel hebben enzovoort.

Deze prijzen zijn behoorlijk laag dus ik ga even contact met ze opnemen.

Andrew
04/01/04, 20:32
Origineel geplaatst door Cripton
het kan ook wezen dat ze meerdere diensten hebben en daardoor veel geld verdienen. Bijvoorbeeld dat ze internet diensten doen en andere diensten dat niet met internet te maken hebben.

Dit lijkt mij namelijk wel een officieel bedrijf en de prijzen intresseren me ook wel eigenlijk. Met officieel bedoel ik mee dat ze een kvk en echte tel hebben enzovoort.

Deze prijzen zijn behoorlijk laag dus ik ga even contact met ze opnemen.


Het is inderdaad een redelijk groot bedrijf met een eigen kantoor, vast telefoonnummer, meerdere werknemers en een eigen suite in Redbus Interhouse :)

ThePostman
04/01/04, 20:51
Origineel geplaatst door Andrew



Het is inderdaad een redelijk groot bedrijf met een eigen kantoor, vast telefoonnummer, meerdere werknemers en een eigen suite in Redbus Interhouse :)

Kijk dat klinkt me als muziek in de oren

Arash
05/01/04, 07:37
Zo goedkoop zijn ze niet!

Heb je wel eens op iracks.org gekijken!

99 euro per maand dedicated met maar 40GB traffic!

En ondertussen wel 20GB traffic met 50Mb space. Erg vreemde verhouding

Cripton
05/01/04, 08:18
ze adviseren mij... als je op deze manier een dedicated wilt hebben kan je net zo goed een colocated nemen aangezien dat dan nog goedkoper is. Of het zo is weet ik niet maar heb ook gehoord dat dit SPAMMERS zijn....

twinhost
05/01/04, 09:19
Had begrepen dat ze ooit in maart ofzo een keer gespammed hadden. En ze daar gelijk mee gestopt zijn nadat ze "wat" klachten hadden gehad. Zolang ze het geen 2e keer meer doen dan vind ik het best. Als je wilt weten hoeveel er in mijn briveenbus gespammed worden door andere isp van goh is jouw isp klote kom bij ons enzo. Die spam vind ik helemaal waardeloos.

iFast
05/01/04, 09:52
jep dat is inderdaadd waar TRansip is een isper die spammed! vooral via mail had ik gehoord. Maar ze hadden gezegt dat ze er erge spijt van hadden etc. etc. Maar het gezegde zegt: Ooit een spammer altijd een spammer he :D.

Oowh jah en hun domeinen zijn nu 10 euro geworden inplaats van 7.50 dus waar kan ik nu mijn domeinen voor die prijs registreren. Ze zijn niet meer de goedkoopste! 2.50 omhoog gegaan sinds 1 januari 2004!

Phobos
05/01/04, 09:55
Naar mijn weten host Transip een aantal creditcard maatschapijen.
Ook weet ik dat een aantal collega's van mij die ook in redbus staan zijn opgebeld door transip, of ze bij hun wilden komen staan.
Ik weet niet of ik mensen ongevraagd opbellen onder "spam" moet verstaan. Dit was overigens een klein maandje geleden.

Ze hebben inderdaad een suite in redbus, waar 20 racks staan. De racks zitten nou niet bepaald vol, maar ze staan er :D

Volgens mij wel leuk bedrijf om zaken mee te doen.

twinhost
05/01/04, 09:59
ach 10 euro is ook nog steeds goedkoop en ze moeten toch ergens van leven. Kijk aktie is altijd leuk maar verdienen doe je er niet direct mee want die klanten zijn al voorzien. En niet volle racks vind ik niet errug want dan weet je tenminste dat je groep niet overbelast is :)

Cripton
05/01/04, 14:54
We horen veel positieve verhalen over deze webhosting bedrijf maar ook veel negatieve dus er zit een twijfel. Het negatieve is vooral SPAM etc.

Andrew
05/01/04, 17:08
Origineel geplaatst door Phobos
Naar mijn weten host Transip een aantal creditcard maatschapijen.
Ook weet ik dat een aantal collega's van mij die ook in redbus staan zijn opgebeld door transip, of ze bij hun wilden komen staan.
Ik weet niet of ik mensen ongevraagd opbellen onder "spam" moet verstaan. Dit was overigens een klein maandje geleden.

Ze hebben inderdaad een suite in redbus, waar 20 racks staan. De racks zitten nou niet bepaald vol, maar ze staan er :D

Volgens mij wel leuk bedrijf om zaken mee te doen.

Niet bepaald vol? Sorry hoor maar dan kijk je denk ik niet goed...

Phobos
05/01/04, 18:00
Ik kom zeker 8 keer per week langs de suite van TransIP, naar mijn weten staan er like 6 tot 7 van de totaal 16 racks met 3 X 1/2 unit servers erin.
Ik wil er verder ook niet op ingaan, helemaal niet relevant voor dit topic lijkt mij.

twinhost
06/01/04, 10:34
Ik kijk morgen wel even moet er dan toch wezen :)

dataregiocentre
07/01/04, 15:17
Rik-edit: SPAM

twinhost
07/01/04, 23:32
Vandaag even bij transip servertje geplaatst. Ze zijn slim ze zorgen met die akties dat ze gewoon hun racks goed vol hebben.
De meeste racks zijn als rack verhuurt aan klanten. Dat verklaart die ene opmerking van ze hebben 20 racks maar ze lijken leeg.
Alle racks zijn voorzien van een cijferslot is ook wel handig.
Je krijgt als huurder de mogenlijkheid om jezelf aan te melden om er te gaan shcroeven.
Zag er ook nog een juniper M20 staan. Maar die was niet errug vol.
En sprak er een klant die er al een paar maanden zat en hadden nog geen problemen gemaakt.

Wat we grappig is de suite van hun is gigantisch en ergens achterin zwerfen hun kasten :)

In iedergeval gemotiveerd ploegje. handig 0800 nummer dus dat scheelt :)

Kwam ook wat ex klanten van harry tegen.

Voor de rest ziet het er goed uit.