PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe pc kopen



TPostman
03/01/04, 17:15
Beste,

Ik ga binnekort een nieuwe pc kopen. (rond mei..)

En ik had het volgende in gedachte:

Zie blijlage

Ben ik iets vergeten of hebben jullie nog eventuele tips?

Mijn doel is:
Aantal programma's laten draaien zoals photoshop 7.0 en flashfxp en allemaal andere freeware progs zoals winamp. (Niet echt zware programmas dus). En ik wou graag games kunnen spelen...ik ben snel te vreden wat betreft games dus dacht spellen van zo'n mohaa en gta vice city. Heb ik voor mijn doel een goede pc samengesteld? Of ben ik nog iets vergeten?

The MAzTER
03/01/04, 17:21
mei is 5 maanden weg.

dus wacht tot eind april en ga dan kijken wat je nodig denkt te hebben

TPostman
03/01/04, 17:27
Nee...ik wil weten hoeveel ik moet sparen. Misschien als ik bepaalde dingen ook goedkoper kan koop ik volgende maand al een pc en anders over 1 jaar.

Aike
03/01/04, 18:21
Die harde schijf kan goedkoper lijkt me ? Anders voor die prijs meer ruimte mogelijk. Voor de rest wel ok.

TPostman
03/01/04, 18:31
Ben ik niks vergeten?

The MAzTER
03/01/04, 19:09
cpu cooler.

je moet dan +/- 600 euro gaan sparen. Je zou eventueel ook naar een dell kunnen kijken, die kosten ook niets meer.

en misschien een radeon 9600 (pro)

ik dacht dat deze ook niet zo gek veel meer kost

SaMMeY.WeB
04/01/04, 01:41
ik denk dat je in mei al wel veel snellere procesoren heb... ik denk dat het dan verstandig is om iets snellere te nemen als 2 ghz, ik weet niet waar je je pc voor gebruikt ?

roland
04/01/04, 07:45
Ik denk dat je tussen de 600 en 700 kwijt zal zijn voor een leuke pc. Mei is over 5 maanden, dan zijn de prijzen weer gedaald en kan je nog nieuwer spul halen. Ik zou wel goed spul halen zodat je er ook een tijdje mee doet.

Dennis
04/01/04, 10:32
Beste TS,

Misschien is het in mei te overwegen om een Athlon 64 3000+ te nemen. Die zullen dan ook flink in prijs gedaald zijn... *I think*
---
512 MB DDR (is genoeg... maar misschien sneller geheugen)

Harde schijf:
Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB) - 87,-

Grafische kaart:
Ziet er goed uit voor MOHAA en Vice-City. Is goed als je af-en-toe wilt gaan gamen.

Geluid:
Trust 4000P 5.1 Home Theatre System - 59,-
icm. een goede geluidskaart.
(Is te overwegen)

En persoonlijk vind ik het belangrijk om een goede muis/toetsenbord te hebben. (Optische muis is bij mij iig verplicht)

Grumpy
04/01/04, 13:32
Origineel geplaatst door DennisCitus
Misschien is het in mei te overwegen om een Athlon 64 3000+ te nemen. Die zullen dan ook flink in prijs gedaald zijn... *I think*

Grafische kaart:
Ziet er goed uit voor MOHAA en Vice-City. Is goed als je af-en-toe wilt gaan gamen.

Geluid:
Trust 4000P 5.1 Home Theatre System - 59,-
icm. een goede geluidskaart.
(Is te overwegen)

En persoonlijk vind ik het belangrijk om een goede muis/toetsenbord te hebben. (Optische muis is bij mij iig verplicht)

Grafishe kaart... om toch wat soepeler te kunnen spelen zou je beter voor een 9600XT kunnen kiezen (op dit moment zijn die te verkrijgen voor rond de 200, maar prijs daalt zeker wel naar de 150 in mei)

5.1 geluid op PC's is bullshit. Dat is gewoon echt geldverspilling.

Goede muis en keyboard zijn belangrijk. Je moet er de hele tijd mee werken ;). MX 500 (Of 700 als je draadloos wil) is een aanrader.


Processor... ik zou minimaal voor de Barton core kiezen. Die heeft een FSB van 333 mhz. Daarbij zou je PC2700 ram kunnen nemen. (PC3200 werkt ook... neem een goede merk en kijk welke van de 2 goedkoper is). 512 is voldoende.
Vorige maand heb ik een 2600+ gehaald voor 110.
Het is aangeraden een betere cooler voor je CPU aan te schaffen dan die cooler die standaard bij AMD wordt meegeleverd.

Overigens is het over een aantal maanden waarschijnlijk aantrekkelijker om die Athlon 64 te nemen. Die schijnt heel goed te zijn.


Ik weet niet wat die MSI moederboord allemaal kan. Zelf heb ik een Asus A7N8X. Die heeft alles erop en eraan.

Kast... kies 1 die je mooi vind.
Of kies een goedkoop en lelijke en verstop hem onder je bureau :)


Vergeet niet dat een monitor ook belangrijk is.
Heb je al een cd-rom speler/brander/dvd-speler?
Een netwerkkaart is ook wel handig als het niet onboard is en je ook nog geen apparte hebt.


Voor rond de 500-600 kan je een leuke PC hebben. Maar als je budget niet zo ruim is is een PC nog heel goed te doen.
Kom over een aantal maanden maar eens terug. :)

ThePostman
04/01/04, 13:53
DC Ik koop de pc om paar uur per dag te gamen...dus goede grafische kaart heb ik wel nodig.

Overigens al die extra bagger zoals een brander enz heb ik niet nodig. Hebben we al in andere pc. Het gaat me puur om het gamen.

Maja als 't zo door gaat heb ik wel een budget van 600 euro...

Dennis
04/01/04, 15:31
Volgens mji is FSB wel belangrijk voor games, dus als je een p4 neemt is een 800-fsb-processor te overwegen. Anders zou ik gewoon een Athlon-64 processor nemen.

ATi Radeon 9600 Pro 256MB is inderdaad te overwegen voor 143,-

Grumpy
04/01/04, 17:09
Origineel geplaatst door DennisCitus
Volgens mji is FSB wel belangrijk voor games, dus als je een p4 neemt is een 800-fsb-processor te overwegen. Anders zou ik gewoon een Athlon-64 processor nemen.

ATi Radeon 9600 Pro 256MB is inderdaad te overwegen voor 143,-
P4's zijn duurder dan de Athlon's. Het gaat hier duidelijk om iemand die niet al teveel geld heeft, de AMD's bieden hem een betere prijs-performance verhouding.

9600 pro's worden niet meer gemaakt. Die zul je over een aantal maanden ook niet echt meer in de winkels zien.
Bovendien is 256mb geheugen overkill.

roland
04/01/04, 20:56
5.1 geluid op PC's is bullshit. Dat is gewoon echt geldverspilling.


Dan mag jij een keertje hier gaan luisteren, heb een Altec Lansing 4.1 met daaraan een Marantz versterker + 2 B&W speakers. Met een SB Audigy 2 komt er een zeer lekker geluidje uit. Je kan natuurlijk ook een aparte stereo instalatie kopen, maar dat is toch vele malen duurder en de kwaliteit wordt dan echt niet 10x beter.