PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer word je gebanned uit het forum



iFast
02/01/04, 20:37
Graag wil ik wat informatie over de warning punten die de moderators uitdelen op het forum... En welke maatregelen wanneer worden genomen.

WebBizz
02/01/04, 20:38
Bij 25 waarschuwingspunten wordt je banned.

The MAzTER
02/01/04, 21:04
wil je weg dan?

RobbertC
02/01/04, 21:05
Bij 25 punten wordt je automatisch geband, zoals Webbizz aangeeft.

Echter, handmatig bannen is ook mogelijk. Dit gebeurt bij accounts die een kloontje blijken te zijn, of als wachten op 25 punten geen nut heeft zo erg.

®on
02/01/04, 21:07
Dit soort topics, daar staat toch ook een ban op? (Of was het op dit soort nutteloze replies van me:) )

FSCJasper
02/01/04, 21:08
Robbert, goed dat je zegt..had bijna account Isphost aangemaakt ;)

xserve
02/01/04, 21:10
Het gaat om kloons van mensen die verbannen zijn bij mijn weten.

Ahead-IT
03/01/04, 00:55
Ik zit nu al enkele maanden met 11 strafpunten, geen enkel strafpunt is van de voorbije 3 maand dacht ik. Wanneer gaan die weg?? Deze discussie is overigens al eens gevoerd ;)

wdv
03/01/04, 01:02
Die gaan niet weg..

Rik
03/01/04, 01:41
Origineel geplaatst door xserve
Het gaat om kloons van mensen die verbannen zijn bij mijn weten.

Nee, het mag sowieso niet, met 2 namen posten...

TMourik
03/01/04, 01:49
en ik bezit gewoon 5 puntjes doordat ik iets te snel poste zonder goede informatie :( jammer dat ze niet weggaan

Sjoerd
03/01/04, 11:55
Jammer dat hierdoor de "oude" jongens hiervan het dupe zijn, terwijl zij een betere keus zijn dan een Newb die net lid is geworden en 0 punten heeft.

xserve
03/01/04, 11:56
Origineel geplaatst door Rik
Nee, het mag sowieso niet, met 2 namen posten...
Oke, sorry. Dat dacht ik.

Rik
03/01/04, 13:02
Origineel geplaatst door Onsforum
Jammer dat hierdoor de "oude" jongens hiervan het dupe zijn, terwijl zij een betere keus zijn dan een Newb die net lid is geworden en 0 punten heeft.

Als de "oude" jongens punten hebben ontvangen, zal dat niet voor niets zijn geweest denk ik ;)
Punten worden hier ook niet zo snel gegeven naar mijn idee, maar dat kan ik fout zien. Blijft overeind staan dat daardoor het forum wel "volwassener" is als de meeste andere fora ;)

HBCS
03/01/04, 13:18
punten worden soms te vlug gegeven
ik had ook even niet gekeken in welk topic ik stond en reageerde in een verkeerd forum en hupla herman ook maar een paar punten
waar ik dus de rest van mijn bestaan hier op het forum aan vast zit
dit drukt bij mij wel een stempel omdat ik voor buiten staanders nu iemand ben met strafpunten en of ik nu wil of niet iemand met strafpunten klinkt niet fijn

ik zal nu dus nooit meer als eerste reageren voor het zelfde geld sta ik weer in een verkeerd topic
maar verder wens ik een ieder aan het forum hier de beste wensen en een gezond 2004 toe

rq
03/01/04, 13:52
Zou het misschien een idee zijn de Waarschuwings Levels te verbergen voor anderen en dat je dus alleen je eigen strafpunten ziet.. Of is er juist voor gekozen dit publiek te maken?

TMourik
03/01/04, 14:04
er zal allicht voor gekozen zijn. Maar ik ben wel van mening dat men ook moet kijken of er eventueel weer punten af kunnen.

4EuroHosting
03/01/04, 14:06
T'is misschien een idee dat er elke maand 1 punt afgaat als je je goed gedraagt.

FSCJasper
03/01/04, 14:11
ja,bij goed gedrag misschien
Ik wil mijn 4 punten ook wel graag eraf :D

wdv
03/01/04, 14:13
Het is juist de hele bedoeling van het punten systeem dat je het kan zien: want je wil ze daarom niet hebben.

host3000
03/01/04, 14:16
Origineel geplaatst door wdv
Het is juist de hele bedoeling van het punten systeem dat je het kan zien: want je wil ze daarom niet hebben.
Begrijp ik goed dat je denkt dat iemand een host niet moet kiezen, omdat 'ie een keer in een verkeerd forum gepost heeft? Ik ben blij dat je je prioriteiten goed op orde hebt :D

FSCJasper
03/01/04, 14:19
Haha, zie het al voor me ;
'Hoe vind je host 1? '
'Kan je beter niet doen, heeft 10 waarschuwingspunten op wht.nl'
'Ow ja, inderdaad..dan maar niet'
:D

Ik heb mijn punten gekregen toen ik er pas bijzat..daarna nooit, dus give me a break ;)

4EuroHosting
03/01/04, 14:19
Indien je elke maand bij goed gedrag 1 punt kwijt raakt, staat host3000 na 12 maanden terug op nul.

Indien hij al die tijd zich aan de regels kan houden , mag hij van mij daar toch wel mee beloond worden.

host3000
03/01/04, 14:21
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Indien je elke maand bij goed gedrag 1 punt kwijt raakt, staat host3000 na 12 maanden terug op nul.

Indien hij al die tijd zich aan de regels kan houden , mag hij van mij daar toch wel mee beloond worden.
Ik zeur niet over die punten hoor. Er was een reden voor, maar ik beschouw mijzelf niet als forum-aso. Dus voor de rest glijdt het langs m'n rug naar beneden. Wat mij betreft mogen die punten er nog 100 jaar staan ;)

FSCJasper
03/01/04, 14:23
Wel vind ik het knap van diegene die al binnen 10 posts 25 punten hebben..hebben we ook een aantal van gehad he :D

Ahead-IT
03/01/04, 14:27
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik heb mijn punten gekregen toen ik er pas bijzat..daarna nooit, dus give me a break ;)

Same here, het is gewoonweg belachelijk dat ze blijven staan. Zeer slechte organisatie ...

roland
03/01/04, 15:13
ik vind dat er na een x periode bepaalde punten kwijtgescholden mogen worden. Maar dan moet hier wel wat tegenoverstaan, bij ernstigere dingen meer punten geven, zoals bij zwartmaken.

Rik
03/01/04, 15:26
Origineel geplaatst door wdv
Het is juist de hele bedoeling van het punten systeem dat je het kan zien: want je wil ze daarom niet hebben.

Dit zie je Zóóóóóó fout !

Rik
03/01/04, 15:34
Origineel geplaatst door PCDOC


Same here, het is gewoonweg belachelijk dat ze blijven staan. Zeer slechte organisatie ...

Slecht dat de regels niet opgevolgd worden !

Luister, die punten krijg je alleen als je iets echt NIET goed doet.
Een bezoeker die webhosting zoekt KIJKT niet eens naar die punten, want daar komt hij niet voor.

De punten die zijn gegeven blijven staan omdat je ze niet voor niets hebt gekregen...
Het is GEEN doen om zo'n 1000 actieve leden op de voet te volgen en punten in mindering te geven na goed gedrag.
Het is toch van de gekken dat de paar regels die er zijn niet normaal gelezen worden door sommige ?

Er zijn al diverse discussies geweest over het punten-systeem, ook over het in mindering brengen van punten.
Blijkbaar heeft "de directie" besloten dat het zo als nu moet werken.

Nog even @ PCDOC, hoe zou jij het "organiseren" dan als ik vragen mag ?

Ahead-IT
03/01/04, 16:10
Origineel geplaatst door Rik
Nog even @ PCDOC, hoe zou jij het "organiseren" dan als ik vragen mag ?

Om de zoveel posts ( bv 100 ) één strafpunt minder.

FSCJasper
03/01/04, 16:52
Zoals Rik al zegt is het onmogelijk 1000 leden te volgen of ze iets goed doen, heb je gelijk in. Ik heb misschien een idee; wanneer vaker voorkomt dat een persoon goed geholpen wordt bij zijn vragen, dan een punt eraf te halen. Dan moet niet komen van 'Ja,ik hielp hem dus waarom geen punt eraf?! ' maar dan hebben de mods het totaal te beslissen. Maar dat wordt ook lastig om bij te houden..laat het maar zo , en als het een goed lid is ( moet je wel kennen) doe je soms een puntje eraf..niet dat een trouw lid van een jaar erop , door kleine dingen 25 punten bijeen gespaart heeft en dus gebanned wordt..

Ahead-IT
03/01/04, 17:03
Zoals mij, ik heb de laatste 3 maanden geen strafpunten meer bijgekregen. Toch heb ik dubbel zo veel gepost in die periode.

host3000
03/01/04, 17:05
Origineel geplaatst door PCDOC
Zoals mij, ik heb de laatste 3 maanden geen strafpunten meer bijgekregen. Toch heb ik dubbel zo veel gepost in die periode.
PCDOC:

Waarom maak je je zo druk over die punten? Voel je je persoonlijk aangevallen?

De punten worden pas een probleem als je gebanned wordt. Als je de laatste tijd geen punten meer erbij gekregen hebt, loop je dat risico niet en is er dus geen probleem.

Ahead-IT
03/01/04, 17:08
Ik vind het gewoon een dom systeem, niet meer en niet minder.

Grumpy
03/01/04, 17:36
Origineel geplaatst door PCDOC
Om de zoveel posts ( bv 100 ) één strafpunt minder.
Ja dat is een goed idee....

voeren we deze regeling in.. zien we over 2 maanden dat er ineens 10 keer meer gepost wordt... WHT populairder? Nee, mensen willen van hun punten af. :rolleyes:

Grumpy
03/01/04, 17:39
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik vind het gewoon een dom systeem, niet meer en niet minder.
Hoe wil je het anders hebben.

Er zijn forums waar geen regels zijn en iedereen er een zooitje van maakt. Zou je dat willen?

Er zijn ook forums met een Ban at first violation regel. Zou je dat willen?

Of.... we maken gebruik van een punten systeem.. de mods kunnen zien wat voor overtredingen er gemaakt zijn.. gebruikers die het al te bont hebben gemaakt worden snel gebanned. Andere gebruikers? Die zijn gewaarschuwd. Ik zou niet weten wat wij anders kunnen doen dan waarschuwen.

PlugInInfo
03/01/04, 17:42
Ik ben het helemaal met PCDOC eens. De punten die nu onder mijn naam staan zijn van mijn eerste twee maanden op dit forum. Dat is al een jaar geleden (ongeveer). De regels waren destijds nog bij mij onbekend. In de tussentijd heb ik al heel wat antwoorden gegeven die niet alleen volgens de regels zijn, maar ook nog eens andere mensen hielpen.

Net zo als in het echte leven, dienen leden van WHT ook een kans te krijgen om naar een X aantal maanden goed gedrag met een schone lei weer opnieuw te kunnen beginnen. (ow die is diep zeg :D )

paas
03/01/04, 17:43
"Jongens", dit is gewoon een goed forum. Ik ben blij dat de Moderators er zo goed bovenop zitten. Ik heb in het begin ook wat strafpunten opgelopen; puur uit onwetendheid. Maar daar zit ik dus absoluut niet mee. En wil ik aan 25 punten komen, dan moet ik me toch al bewust vaak gaan 'vergissen'.

Ahead-IT
03/01/04, 17:44
Origineel geplaatst door Grumpy

Ja dat is een goed idee....

voeren we deze regeling in.. zien we over 2 maanden dat er ineens 10 keer meer gepost wordt... WHT populairder? Nee, mensen willen van hun punten af. :rolleyes:

Als gebruikers echt veel gaan posten om van hun punten af te geraken, dan zal dat gezien worden als SPAM. Daar krijgen ze dus ook strafpunten voor & bijgevolg zullen ze het snel afleren.

Ahead-IT
03/01/04, 17:45
En bij deze vraag ik om mijn strafpunten te verwijderen :)

Grumpy
03/01/04, 17:48
Maar het zijn geen strafpunten :).
Het zijn waarschuwingspunten. Waarschuwingen krijg je gewoon. Heeft verder niets met een schone lei te maken. :)

wdv
03/01/04, 18:04
Origineel geplaatst door Rik


Dit zie je Zóóóóóó fout !

Waarom laat je het dan zien, dat heeft dan toch geen enkel nut..?

Ahead-IT
03/01/04, 18:10
Origineel geplaatst door Grumpy
Maar het zijn geen strafpunten :).
Het zijn waarschuwingspunten. Waarschuwingen krijg je gewoon. Heeft verder niets met een schone lei te maken. :)

Een potentiële klant die nieuw is op het forum weet het verschil niet tussen de twee. Hoezeer er ook op gewezen wordt, nieuwe forumgebruikers lezen de regels niet.

Als het dan toch geen strafpunten zijn, mogen ze toch weg? ;)

FSCJasper
03/01/04, 18:21
Laat ze maar staan bij mij, maar als ik als lid over een jaar opeens 25 punten bijeen gespaard heb, zonder spam oid , door bijvoorbeeld netwerk te vergeten , of een verbinding zou ik dat wel erg jammer en beetje raar vinden. Laat puntentelling maar staan, blijf ook zo maar doorgaan met modden..want ik vind dat jullie als mods het heel goed doen, maar let op de leden die beetje op het randje staan van gebanned te worden ( mochten ze iets aan het forum bijdragen , zoals bijvoorbeeld PCDOC, wdv en misschien zelfs ik ) ..praat dan eens met hun ofzo en doe rustiger aan met punten geven of neem er een paar van af. Die spammers of diegene die niets toevoegen hoef je dat zekers niet bij te doen.

Rik
03/01/04, 18:33
Origineel geplaatst door PCDOC


Als gebruikers echt veel gaan posten om van hun punten af te geraken, dan zal dat gezien worden als SPAM. Daar krijgen ze dus ook strafpunten voor & bijgevolg zullen ze het snel afleren.

Zinloze posts zijn geen spam.
Men is tevreden zoals het nu gaat, met name de bezoekers, is dat jullie dan niets waard ?

Zoals een aantal personen (ja -> webhosters) al hebben aangegeven dat die paar punten die ze hebben hen niet storen, zo zou de rest het ook op moeten vatten, geen hond die naar die punten kijkt, alleen jullie zelf ;)

De bezoekers weten ook wel dat jullie die punten hebben gekregen door iets te fanatiek te adverteren, of eens wat te flamen, denk je dat ze daar wakker van liggen ?

Juist, niet dus.
Het gaat hen om de service en het aanbod.

Waar gaat het jullie om ?

Rik
03/01/04, 18:34
Origineel geplaatst door wdv


Waarom laat je het dan zien, dat heeft dan toch geen enkel nut..?

Ik laat niets zien, zeg alleen dat je het heel fout ziet.

//edit: zie bovenstaande post ;)

Ahead-IT
03/01/04, 18:40
Dus de bezoekers zijn tevreden, maar sommige leden niet :)

Ik wil er echt niet moeilijk over doen, maar toch wil ik van die punten vanaf.

Rik
03/01/04, 18:42
Origineel geplaatst door PCDOC
Dus de bezoekers zijn tevreden, maar sommige leden niet :)

Ik wil er echt niet moeilijk over doen, maar toch wil ik van die punten vanaf.

je hebt ze gekregen op gegronde wijze PCDOC...
Adverteren waar het niet mag (wat jij al heel lang heel goed weet), en voor flamen...

Waarom er moeilijk over doen buurman ?

Ahead-IT
03/01/04, 18:48
Ik ben nog steeds van mening dat die punten onterecht zijn, maar kom, tegen een moderater valt nu eenmaal niet veel te beginnen.

Het is hier blijkbaar een hopeloze zaak, onderhandelen blijkt onmogelijk, dus ik trek terug naar de rest van het forum waar we wat meer begrip krijgen...

FSCJasper
03/01/04, 19:50
Dit is een zinloze discussie, en ik vind ook niet dat er iets veranderd moet worden. Dit is het enige forum dat ik ken, waar ik elke dag met veel plezier naartoe ga. Verander aub niets eraan, alleen een manier waardoor de punten te verlagen zijn..maar laat dat niet ten kosten gaan van iets anders want dat is het niet waard.

wdv
03/01/04, 20:33
Origineel geplaatst door Rik


Ik laat niets zien, zeg alleen dat je het heel fout ziet.

//edit: zie bovenstaande post ;)

En jij vat mij weer even niet ;)
De vraag is waarom de WHT crew ervoor gekozen heeft om de puntentelling onder elke post te zetten, dat heeft dan toch geen enkel nut? Het enige nut dat ik zie is dat anderen zien dat je verkeerd bezig bent, maargoed, dat zag ik dus helemaal fout volgens jou, dus ben benieuwd :)

Dennis
03/01/04, 20:44
Nieuw jaar... nieuwe kansen?
Misschien kunnen we eens alle strafpunten verwijderen en dan streng beleid voeren met een systeem waarbij je strafpunten kunt krijgen en waarbij je pluspunten kunt krijgen. Beide staan los van het aantal posts.

xserve
03/01/04, 22:12
Of misschien niet met punten werken? Als iemand op het forum echt vervelend is dan merk je dat wel. Je kunt mensen gewoon persoonlijk een waarschuwing geven. Als iemand het te bond maakt kun je hem toch met de hand bannen? Lijkt mij niet zo moeilijk te handhaven en ik zie dit op meer forums, ook grotere, prima werken.

chester
03/01/04, 22:33
"Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond" -- Albert Einstein.

Zolang de mensheid nog niet hun ego onder controle hebben en denken dat men regels nodig heeft en waarschuwingen moet uitdelen aan anderen omdat zij niet doen wat er van hen verwacht wordt, zullen er waarschuwingssystemen blijven bestaan, mensen die ze uitdelen en mensen die ze nodig blijken te hebben.

'Het' probleem van de mensheid van dag één.

'Oordeel niet...' , 'vergeven is....'ach laat maar :) Inzicht komt met de jaren....

iFast
04/01/04, 14:36
wheheh ik kijk net effe hoe groot dit topic is gewordne :P waarom worden al mijn topics toch zo groot :D . En uhm ik heb nog lekkeer 0 waarschuwingspunten en dat wil ik graag zo houden ook :).

iFast
07/01/04, 13:01
Ik ga binnekort ook een topic starten het VERZIEKEN van topics! En ik vind dat mensen die flames veroorzaken per direct gebanned moeten worden want ik word echt ziek van dat soort mensen. En helemaal als je hoort dat iemand 2 flames op 1 dag heeft veroorzaakt ....

Als dit zo doorgaat hebben jullie alvast 1 bezoeker minder en er zullen wel meer volgen als er niet wat word gedaan aan dat soort mensen.

Rik
07/01/04, 13:49
Origineel geplaatst door iFast
Ik ga binnekort ook een topic starten het VERZIEKEN van topics! En ik vind dat mensen die flames veroorzaken per direct gebanned moeten worden want ik word echt ziek van dat soort mensen. En helemaal als je hoort dat iemand 2 flames op 1 dag heeft veroorzaakt ....

Als dit zo doorgaat hebben jullie alvast 1 bezoeker minder en er zullen wel meer volgen als er niet wat word gedaan aan dat soort mensen.

Soms doe je er zelf ook hard aan mee, dus niet TE veel op anderen afgeven ;)

We zullen vanaf nu NOG strenger optreden hiertegen, maar dan niet gaan klagen als jullie punten krijgen hey ;)

iFast
07/01/04, 14:03
Jah ik geef toe is dom van me dat ik er altijd op in ga! Maar vaak doe je dat automatisch.. Want ik word gewoon voor paal gezet en ze verpeste mijn topic. Daar word ik gewoon pissig van. Maar je hebt gelijk ik moet gewoon effe tot 10 tellen voordat ik wat zeg.

En graag heel streng optreden niet iets meer, want zal het niveau doen stijgen op dit forum. En ik ga er voortaan gewoon niet meer op in!!

Rik
07/01/04, 14:13
Origineel geplaatst door iFast
Jah ik geef toe is dom van me dat ik er altijd op in ga! Maar vaak doe je dat automatisch.. Want ik word gewoon voor paal gezet en ze verpeste mijn topic. Daar word ik gewoon pissig van. Maar je hebt gelijk ik moet gewoon effe tot 10 tellen voordat ik wat zeg.

En graag heel streng optreden niet iets meer, want zal het niveau doen stijgen op dit forum. En ik ga er voortaan gewoon niet meer op in!!

Ok dan, deal :D

Cripton
07/01/04, 14:25
Nu moet ik toegeven dat ik weinig (geen) mensen zie die boven de 20 punten uitsteken dus het gevaar om banned te zijn is ook behoorlijk laag bij de meeste.

Ik denk ook dat je behoorlijk veel moet uitvreten om aan de 25 punten te komen.

Sjoerd
07/01/04, 14:27
Meneertje van iFast... waarom reageer je zo raar en schop je eigen topic omhoog:

2 berichten achter mekaar (pagina 4):
04-01-2004 13:36
07-01-2004 12:01

1e keer roepen van:
"wheheh ik kijk net effe hoe groot dit topic is gewordne :P waarom worden al mijn topics toch zo groot . En uhm ik heb nog lekkeer 0 waarschuwingspunten en dat wil ik graag zo houden ook."

2e keer gaan lopen zieken:
"Ik ga binnekort ook een topic starten het VERZIEKEN van topics! En ik vind dat mensen die flames veroorzaken per direct gebanned moeten worden want ik word echt ziek van dat soort mensen. En helemaal als je hoort dat iemand 2 flames op 1 dag heeft veroorzaakt ....

Als dit zo doorgaat hebben jullie alvast 1 bezoeker minder en er zullen wel meer volgen als er niet wat word gedaan aan dat soort mensen"


=> Vind ik heel raar eerlijk gezegd.... ??

Rik
07/01/04, 14:28
Origineel geplaatst door Cripton
Nu moet ik toegeven dat ik weinig (geen) mensen zie die boven de 20 punten uitsteken dus het gevaar om banned te zijn is ook behoorlijk laag bij de meeste.

Ik denk ook dat je behoorlijk veel moet uitvreten om aan de 25 punten te komen.

En dat is het hele eieren eten...
Als je 25 punten hebt dan ben je wel zo vaak over de schreef gegaan dat een ban gewoon verdiend is.
Ook een nieuwe account aanmaken betekend meteen een ban zonder uitleg.

En als je een paar puntjes hebt staan, ach, what the h*ll ;)

iFast
07/01/04, 14:36
1e keer roepen van:
"wheheh ik kijk net effe hoe groot dit topic is gewordne :P waarom worden al mijn topics toch zo groot . En uhm ik heb nog lekkeer 0 waarschuwingspunten en dat wil ik graag zo houden ook."

2e keer gaan lopen zieken:
"Ik ga binnekort ook een topic starten het VERZIEKEN van topics! En ik vind dat mensen die flames veroorzaken per direct gebanned moeten worden want ik word echt ziek van dat soort mensen. En helemaal als je hoort dat iemand 2 flames op 1 dag heeft veroorzaakt ....

Als dit zo doorgaat hebben jullie alvast 1 bezoeker minder en er zullen wel meer volgen als er niet wat word gedaan aan dat soort mensen"


=> Vind ik heel raar eerlijk gezegd.... ?? Dat ene bericht was van paar dagen terug... dus voordat je weer conclusies gaat trekken... En misschien een goede tip eerst tot 10 tellen voor dat je wat post :)

Sjoerd
07/01/04, 15:08
lol volgens mij heb je wat puntjes :D

Rik
07/01/04, 15:12
Origineel geplaatst door Onsforum
lol volgens mij heb je wat puntjes :D

Jij ook dadelijk als je niet uitkijkt ;)
We zijn vrij duidelijk nu toch, iedereen die ook maar iets plaatst om een negatieve reactie uit te ontlokken van een ander ontvangt direct punten !

Cripton
07/01/04, 15:17
volgendsmij is dit een topic waarbij je gauw puntjes kan verdienen... eigenlijk moet je ene soort wedstrijdje maken... wie 25 punten heeft krijgt een schitterend cadeau............

Sjoerd
07/01/04, 15:32
Origineel geplaatst door Rik


Jij ook dadelijk als je niet uitkijkt ;)
We zijn vrij duidelijk nu toch, iedereen die ook maar iets plaatst om een negatieve reactie uit te ontlokken van een ander ontvangt direct punten !

ik begrijp het rik :) Ben al lang lid en weet de regels, en zoals je kunt nalezen nogsteeds clean ;)

Rik
07/01/04, 15:50
Origineel geplaatst door Onsforum


ik begrijp het rik :) Ben al lang lid en weet de regels, en zoals je kunt nalezen nogsteeds clean ;)

Jaja, dat weet ik ook wel, en ik ben zelf eigenlijk geen voorstander van "snel punten geven", maar het wordt nu echt een beetje te gek, ziet er niet uit man :D

Cripton
07/01/04, 15:53
zijn hier wel eens mensen geweest die helaas net 35 punten hadden en gebanned moesten worden? Volgendsmij is hier nogf niemand gebanned namelijk. Daarmee bedoel ik mensen die zeker meer dan 100 posts hebben verstuurd.

The MAzTER
07/01/04, 16:32
Ik vind het punten systeem een goed idee. MAAR de meeste gaan in de fout in het begin, dus als zij hier net zijn. Daarna kan je in de loop van de tijd nog een aantal puntjes verdienen door een aanbieding te posten op een verkeerde plaats, terwijl de topic starter eigenlijk fout zit, of omdat je er geen erg in had.

Ik vind het terecht dat je daar punten voor krijgt, maar aan de andere kant. als jij bijv. in 3 jaar tijd 10x verkeerd gepost hebt en 1x iets anders aan de hand was e.d. en dus 25 punten hebt dan heb je een ban aan je broek.

Ik zou het mooier vinden als er waarschuwings level geklikt kan worden en dat er dan een history gezien kan worden met een reden en aantal punten e.d.

Bedoel, dan kan je zelf kiezen of je met iemand in zee gaat die 15 punten heeft door te spammen of flamen. Of iemand die 20 punten heeft omdat hij een paar domme / kleine foutjes heeft gemaakt.

Zodat mensen ook zelf kunnen beslissen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dus zelf wel naar punten kijk. en niet zomaar met iemand zaken zal doen die 15 punten aan zijn broek heeft hangen. Voor random bezoekers die alleen iets nodig hebben en dan nooit meer op het forum komen maakt het niets uit, aangezien zij de regels niet lezen.

Vind het overigens ook niet reeel als iemand een ban krijgt als deze zich toch echt goed ingezet heeft voor het forum en omdat deze in het begin een aantal punten heeft opgebouwd doordat hij simpel niet de regels had gelezen / niet wist wat voor soort forum dit is (qua moderatie / verwachtingen) later afgestraft word.

Dus komt er op neer: ik ben voor punten, maar er moet toch een manier zijn om er weer van af te komen. 25 punten op bijv. 4000 posts waarvan 2500 nuttige.. tja..

En nog iets: de ene mod geeft zoveel punten, de andere dat aantal. De ene mod vind 'dat' niet erg, de andere geeft er gelijk punten voor.
Ik vind dat er in dat opzicht ook wel iets veranderd mag worden.

En misschien een lijstje wat zegt:
offtopic: 1 punt
verkeerd posten: 1 punt
iemand afzeiken: 3 punten
spammeh: 5 punten
flamen: 6 punten
etc

Nu heb ik soms het idee: Laat ik er maar niet op reageren anders kost het me weer punten. Terwijl ik dan vind dat een persoon fout bezig is. Maar als niemand er dan wat van zegt blijft deze lekker zijn gang gaan.

offtopic: ik kan niet echt goed formuleren wat ik nu precies kwijd wil, maar ik hoop dat iedereen het begrijpt wat ik probeer te zeggen ;) en niet zeuren over de typo's

Rik
07/01/04, 16:39
Origineel geplaatst door The MAzTER
Ik vind het punten systeem een goed idee. MAAR de meeste gaan in de fout in het begin, dus als zij hier net zijn. Daarna kan je in de loop van de tijd nog een aantal puntjes verdienen door een aanbieding te posten op een verkeerde plaats, terwijl de topic starter eigenlijk fout zit, of omdat je er geen erg in had.

Ik vind het terecht dat je daar punten voor krijgt, maar aan de andere kant. als jij bijv. in 3 jaar tijd 10x verkeerd gepost hebt en 1x iets anders aan de hand was e.d. en dus 25 punten hebt dan heb je een ban aan je broek.

Ik zou het mooier vinden als er waarschuwings level geklikt kan worden en dat er dan een history gezien kan worden met een reden en aantal punten e.d.

Bedoel, dan kan je zelf kiezen of je met iemand in zee gaat die 15 punten heeft door te spammen of flamen. Of iemand die 20 punten heeft omdat hij een paar domme / kleine foutjes heeft gemaakt.

Zodat mensen ook zelf kunnen beslissen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dus zelf wel naar punten kijk. en niet zomaar met iemand zaken zal doen die 15 punten aan zijn broek heeft hangen. Voor random bezoekers die alleen iets nodig hebben en dan nooit meer op het forum komen maakt het niets uit, aangezien zij de regels niet lezen.

Vind het overigens ook niet reeel als iemand een ban krijgt als deze zich toch echt goed ingezet heeft voor het forum en omdat deze in het begin een aantal punten heeft opgebouwd doordat hij simpel niet de regels had gelezen / niet wist wat voor soort forum dit is (qua moderatie / verwachtingen) later afgestraft word.

Dus komt er op neer: ik ben voor punten, maar er moet toch een manier zijn om er weer van af te komen. 25 punten op bijv. 4000 posts waarvan 2500 nuttige.. tja..

En nog iets: de ene mod geeft zoveel punten, de andere dat aantal. De ene mod vind 'dat' niet erg, de andere geeft er gelijk punten voor.
Ik vind dat er in dat opzicht ook wel iets veranderd mag worden.

En misschien een lijstje wat zegt:
offtopic: 1 punt
verkeerd posten: 1 punt
iemand afzeiken: 3 punten
spammeh: 5 punten
flamen: 6 punten
etc

Nu heb ik soms het idee: Laat ik er maar niet op reageren anders kost het me weer punten. Terwijl ik dan vind dat een persoon fout bezig is. Maar als niemand er dan wat van zegt blijft deze lekker zijn gang gaan.

offtopic: ik kan niet echt goed formuleren wat ik nu precies kwijd wil, maar ik hoop dat iedereen het begrijpt wat ik probeer te zeggen ;) en niet zeuren over de typo's


Er bestaat zo'n lijst voor ons, en wij kunnen per deelnemer de geschiedenis zien, ik geef ook nooit punten zonder ernaar te kijken (de anderen ook niet denk ik).
Als ik dan zie dat iemand al twee keer punten heeft gehad voor het zelfde soort overtreding, dan geef ik ze ook direct, is het pas de eerste keer, en valt het opzich wel mee (net nieuw op het forum bv) dan geef ik geen punten.

Alle Mods werken wat dat betreft het zelfde.

mdf
07/01/04, 16:49
Origineel geplaatst door Rik


Nee, het mag sowieso niet, met 2 namen posten...

Waar is het meldpunt voor mensen die met 4 namen posten? ;)

Sjoerd
07/01/04, 16:55
Origineel geplaatst door melchior


Waar is het meldpunt voor mensen die met 4 namen posten? ;)

Kliklijn? ;)

De tiplijn Meld Misdaad Anoniem wordt landelijk ingevoerd. Via het nummer 0800-7000 kunnen mensen criminaliteit, misdrijven of vermoedens van misdrijven anoniem melden.

mdf
07/01/04, 16:57
Maar allen misdrijven hier op het dorum dan toch wel?!

The MAzTER
07/01/04, 16:59
Origineel geplaatst door Rik



Er bestaat zo'n lijst voor ons, en wij kunnen per deelnemer de geschiedenis zien, ik geef ook nooit punten zonder ernaar te kijken (de anderen ook niet denk ik).
Als ik dan zie dat iemand al twee keer punten heeft gehad voor het zelfde soort overtreding, dan geef ik ze ook direct, is het pas de eerste keer, en valt het opzich wel mee (net nieuw op het forum bv) dan geef ik geen punten.

Alle Mods werken wat dat betreft het zelfde.

vind het quoten van een hele langen tekst ook minimaal 4 punten waard :P

Rik
07/01/04, 17:08
Origineel geplaatst door melchior


Waar is het meldpunt voor mensen die met 4 namen posten? ;)

Geef maar even door per PM ...

mdf
07/01/04, 17:45
Origineel geplaatst door Rik


Geef maar even door per PM ...

Ik hou er niet van om mensen op deze manier te 'verraden' maar ik nam aan dat het in dit geval wel enigsinds gerechtvaardigd is.

iFast
07/01/04, 17:47
verwijderd sorry rick dat ik WHT vervuil!

Rik
07/01/04, 18:33
Lees: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=201635#post201635

En: NEE, ze kunnen niet terug naar de 0....
Stop met het vervuilen van WHT, Grrrrrrrr

iFast
07/01/04, 18:36
jah, je hebt gelijk Rick mijn excuses en zie je pm...

tom
07/01/04, 18:38
Ik weet een manier om van je punten af te geraken ;)
Maar als ik dit vertel heb ik gelijk een ban :p

iFast
07/01/04, 18:43
ach ik heb me erbij neergelegt en ik hou me gedeist de komende paar dagen en weken... Want heb nu wel genoeg negatieve publiciteit voor 2 jaar of meer...

mdf
07/01/04, 18:44
Hehe, dat zal een rust geven; stel je eens voor; alleen nog maar zinnige posts hier..... :D

Rik
07/01/04, 18:46
Origineel geplaatst door iFast
jah, je hebt gelijk Rick mijn excuses en zie je pm...

;)

Montu heeft net een ban gehad. Dus laten we overnieuw beginnen,
houd het forum verschoond verder van dit soort "onzin".

iFast
07/01/04, 18:49
tja ik had nog wat leuks in mijn pm box gehad maar dat is niet meer nodig. Maar zal de tekst even laten zien:



Door Montu
Dat jij weg gaat, arrogante klootzak.
Ik gaf je de tijd, je had 10 minuten om met geld te komen, of negatieve publiciteit te krijgen.

Nou prima, wat jij wilt he...
gaat je droom baan....

bye bye zwaai zwaai

Dit lijkt mij afpersing en daarom werd ik ook zo kwaad op het forum op hem en gebruikte ik de termen bullshit en zo ... Misschien zien jullie nu mijn kant waarom ik zo kwaad werd en onbeschoft was om jullie forum te vervuilen.

Cripton
07/01/04, 18:51
Volgendsmij wordt dit echt een: HET SPIJT ME, VERGEEF ME topic.

Rik
07/01/04, 18:53
:D kus aan allemaal dan ;)

En nu braaf zijn he Boyz AND girls ;)

iFast
07/01/04, 18:55
nee hoor dit was het laatste wat ik kwijt wilde! :):D

Cybafish
07/01/04, 19:42
Origineel geplaatst door Rik
:D kus aan allemaal dan ;)

En nu braaf zijn he Boyz AND girls ;)

(L)

The MAzTER
07/01/04, 19:45
iFast waarom ga je dan gewoon met dat gezeik door in dit topic?

als jullie 2 ruzie hebben, zoek dat lekker met elkaar uit.

overigens is het montu en geen Montu.

dus ik vraag me af hoeveel er waar is van die pm. :r :r :r

Cybafish
07/01/04, 20:06
Erg scherp opgemerkt mazter..

®on
07/01/04, 20:15
Origineel geplaatst door The MAzTER

als jullie 2 ruzie hebben, zoek dat lekker met elkaar uit.
Eens.

RobbertC
07/01/04, 20:28
En dus heeft deze thread niet veel nut meer. Ik sluit 'm maar.