PDA

Bekijk Volledige Versie : GameServer CP



Phantium
01/01/04, 20:03
Op dit moment ben ik bezig met een control panel voor gameservers,

Nu wil ik nog graag van jullie horen wel games jullie willen dat het support.

Het wordt open-source.

Benodigheden:
Layout.
Games die supportive moeten zijn.
Functies.
Eventueele andere gewenstheden.

Welke games worden al support?
Mohaa
Counterstrike

DeWebhosters
01/01/04, 20:55
He,

Leuk dat er mensen zijn die een control panel maken voor gameservers die ook nog eens open-source is, wat betreft de layout.

Layout ziet er wel leuk uit maar denk niet dat dit geschikt is voor een game control panel.

Functies die ik graag zie in een game control panel zijn:

1( Start, Restart Server
2( Statistieken waarbij gekicked en gebanned kan
3( Config files veranderen
4( Gebruikers aanmaken/wijzigen/verwijderen
5( Maps Uploaden
6( Server naam/spelers wijzigen
7( Map Cycle
8( Change map
9( Mods installeren/wijzigen/verwijderen/activeren/deactiveren
10( Rcon paswoord veranderen

Deze instellingen kun je natuurlijk niet op elk spel toepassen maar dit is grotedeels gebasseerd op het meest online gespeelde multiplayer game Half-life Counter-strike.

Spellen die ondersteund zouden kunnen worden:

Quake III
Battlefield 1942
Counter-strike
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory
America's Army
StarWars
Halo
Unreal Tournament 2003
Soldier of fortune 2
Medal of Honor
Tribes 2
Call Of Duty

Bestaande control panels

www.exocontrol.com <-- Half-life
www.kronos-cp.com <---Veel Games

Veel gamecontrols die verkocht worden zijn er helaas niet.

Gratis:

PHPRcon <-- use google (half-life)

Ik hoop dat je hierdoor verder kan komen en een heel goed panel mag maken, zal hem zeker gaan gebruiken.

Ohja, nog een feature.
Misschien is het handig dat hij meerdere PC's (!) kan besturen en niet alleen de locale. Is maar een tip, dan zit je weer met de beveiliging maar daar kom je vast wel uit.

twinhost
02/01/04, 11:13
Als je het graag wilt ik heb nog wat liggen uit webmin om Allerlei Linux games te draaien. PM me maar als je interesse hebt

Grumpy
02/01/04, 14:20
Even een vraag tussendoor..
Waar vind je informatie over de protocollen om die gameservers te besturen/info op te vragen?

twinhost
02/01/04, 14:30
kijk eens bij kali.net op het forum die kunnen je er van alles over vertellen

royen99
02/01/04, 14:47
ook nog de volgende:

Rainbow six 3 - Ravenshield

twinhost
02/01/04, 14:53
Oh RVS op linux via wine ? of is er al ondertussen een echte linux versie uit ?

Is niet zo moeilijk is alleen veel uitproberen en weten wanneer een pakket zijn bestanden laad.

royen99
02/01/04, 15:15
RvS op Linux ... ooit hoop ik het.
Sinds de 1.5 patch is het zelfs via wine bijna onmogenlijk gemaakt.
Ik draai de SA dedicated server noodgedwongen dus op een win32 back.. (for the time being)..

DeWebhosters
02/01/04, 16:56
ff ontopic blijven graag..

Phantium
03/01/04, 04:08
Op dit moment druk bezig met overplaatsing van servers naar Rotjeknor, binnenkort zal ik met dit project verdergaan. Na volgende week dus. :)

markME
05/01/04, 10:35
Phantium, Ik heb wel interesse, laat maar een Pb achter.

Hoe snel denk je um af te hebben

MarkME

Phantium
05/01/04, 14:40
Origineel geplaatst door markME
Phantium, Ik heb wel interesse, laat maar een Pb achter.

Hoe snel denk je um af te hebben

MarkME

Helaas geen PB.
Ik ben er nog druk mee bezig, na deze week ga ik verder.

miki^
15/01/04, 10:54
Laat snel weten Wanneer dit af is :)
Kan dit zeker gebruiken :)

UKNSMN
16/01/04, 23:04
Nog 2 spellen: de oudere Unreal Tournament, Tactical-Ops

Cereal
17/01/04, 15:05
En evt. QIII mod's -> Urban Terror enz

En games als CoD en RTCW (&ET)
Bovenstaande zijn nagenoeg hetzelfde als Mohaa, dus ik denk niet dat het veel voeten in aarde zal hebben

WilcoOnline
17/01/04, 19:41
Is er mischien bekend wanneer dit af is? Ik ben namelijk al tijdje opzoek naar zo'n control panel. Ik wil er gewoon goed geld voor betalen dus mischien dat iemand anders ook zijn systeem wil verkopen?

Ramsy
18/01/04, 14:14
Origineel geplaatst door WilcoOnline
Is er mischien bekend wanneer dit af is? Ik ben namelijk al tijdje opzoek naar zo'n control panel. Ik wil er gewoon goed geld voor betalen dus mischien dat iemand anders ook zijn systeem wil verkopen?

Ik ben ook wel geïnteresseerd :)

Clearhosting
25/02/04, 01:54
iden hiero, is wel een markt cq. gebruikersgroep voor

empeetrois
25/02/04, 13:54
Momenteel ben ik samen met een collega ook bezig met een controle panel, dit wel voor individuele spelen, dus per spel moet er een apart controle panel komen.

Wij verwachten de eerste controle panels binnen een maand opgeleverd te hebben.

Eerste spel word Call of Duty.

Misschien dat we dit tegen een zeer bescheidde prijs te koop zetten.

Hoe zorgen jullie trouwens dat als iemand via rcon het aantal users changed, dat dat word teruggezet? Ik zit al te kijken of ik een scriptje hiervoor kan schrijven, ik heb alleen geen idee hoe. Heeft iemand hier ervaring mee?

Arjan
28/02/04, 11:17
Ik lees om de x tijd de server gegevens uit. Ik vergelijk dan het MAX aantal spelers met wat ze eigelijk contractueel mogen hebben. Is het MAX aantal spelers hoger dan krijg ik een melding.

Een handig programma hiervoor is qstat

twinhost
28/02/04, 12:07
Origineel geplaatst door Arjan
Ik lees om de x tijd de server gegevens uit. Ik vergelijk dan het MAX aantal spelers met wat ze eigelijk contractueel mogen hebben. Is het MAX aantal spelers hoger dan krijg ik een melding.

Een handig programma hiervoor is qstat

Wat ik zelf deed was niet alleen uitlezen maar via een script direct de server offline gooien voor een uur. Werkt perfect. Ze doen het eenmaal en nooit meer.

empeetrois
04/03/04, 22:22
Origineel geplaatst door twinhost


Wat ik zelf deed was niet alleen uitlezen maar via een script direct de server offline gooien voor een uur. Werkt perfect. Ze doen het eenmaal en nooit meer.

Ik ben een beetje aan het prutsen met mn eigen doos maar krijg het niet echt allemaal aan de praat zoals het zou moeten.

In welke scriptingtaal hebben jullie dat gemaakt?
En doen jullie dat zonder rcon ww, zoja, hoe dan, zo nee, kunnen je klanten het rcon ww veranderen?
Op welk OS draait dat bij jullie?

Reactie mag eventueel ook via een PB, ik snap best wel dat je zoiets niet in een forum wilt gooien.

Mikey
06/03/04, 14:51
Origineel geplaatst door empeetrois


Ik ben een beetje aan het prutsen met mn eigen doos maar krijg het niet echt allemaal aan de praat zoals het zou moeten.

In welke scriptingtaal hebben jullie dat gemaakt?
En doen jullie dat zonder rcon ww, zoja, hoe dan, zo nee, kunnen je klanten het rcon ww veranderen?
Op welk OS draait dat bij jullie?

Reactie mag eventueel ook via een PB, ik snap best wel dat je zoiets niet in een forum wilt gooien.

wat is het verschil :

wildvreemde in pb dat te vertellen of op het forum zetten ? Graag reacties gewoon in forum zodat andere mensen er ook wat aan kunnen hebben !

Markoz
01/12/04, 18:11
www.fud-clan.co.uk

dan naar Software downloads, daar kan je een (vind ik) goed controlepanel vinden om mensen te kicken/bannen/tijdelijke ban
Daarnaast kan je via dat programma ook bv rcon commando's versturen.

Ik weet alleen niet zeker of het ook voor andere spellen is maar sowieso voor Call of Duty

NeoPhixer
01/12/04, 21:21
Nu hebben jullie het hier allen over betaalde cp's, volgens mij wil de TS open-source cp maken.

Ik zou zeggen maak de eerste versie met CoD of CS ofzo, en dump hem hier op wht, als het open-source is zullen de GameServer Guru's er echt wel wat aan doen, en zo heb je meer hulp van alle kanten.

Qua layout weet ik niet, maar voor de admin moet het er meer bedrijfachtig uitzien en als er een client-based panel komt, moet die echt een game uitstraling hebben, dus ik zou zeggen dump er een template-editing deel bij!

Veel succes!

dopi84
01/12/04, 22:38
Wellicht
Hi, wellicht ook nog:

Moh spearhead
Call of duty + united offensive

Groeten,

DG-Hosting
02/12/04, 19:34
OK ook even reageren.

Wij zijn dus een "grote" gamehost en ik wil wel wat kwijt over wat een goede control panel moet bieden:

Wat ie zeker moet kunnen/hebben:
- Meer talig
- Vrijwel alle gangbare games + ook TeamSpeak
- Start/stop server
- Linux EN windows
- Gebruikers aanmaken en deze specifieke rechten kunnen geven
- Veranderen van rcon/game paswoord
- uploaden maps/mods
- status server zichtbaar als ingelogd
- controle of de maximum settings niet worden overschreden, dus max 10 spelers en server draait op 12 een aktie (offline) en meer van deze controles zoals naam, paswoord ja/nee etc
- support systeem
- informatie systeem voor de klanten
- Zeer belangrijk:
1 login plaats voor iedereen waarvan je de server controleerd, dus niet een login op elke machine maar bv op de website(meestal aparte server).
op de gameservers zelf is dus GEEN login, dit wordt dan geheel door het hoofd login gecontroleerd/gemanaged.

Dit is wat bv voor ons belangrijk zou zijn als we een nieuw panel zouden moeten maken.
We hebben momenteel al een CP wat dit doet maar niet alle functie's
Sommige functie's is bijna niet te maken als je een bestaand systeem moet geschikt maken.

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.

NeoPhixer
02/12/04, 20:42
'T is jammer dat deze topic op 1 januari is gestart en dat de TS geen PB's heeft aanstaan :p

dopi84
02/12/04, 20:51
hahahahaha,

Dat is grappig lol. Hoe komt deze dan weer geheel bovenaan ineens :)

Ciao

NeoPhixer
03/12/04, 16:42
replyen om meer te weten?

xtreme2490
11/12/04, 15:34
Is dit project eigenlijk voltooid of in progress ?