PDA

Bekijk Volledige Versie : Contact informatie op Whois Check



iFast
01/01/04, 19:36
Ik heb zelf nog geen zin om bij SIDN z'on deelname te gaan betalen want dat haal ik er toch niet uit. Maar ik wil wel graag dat Technische informatie op mijn naam kan staan of kan dat ook zonder deelname bij SIDN. Zoals ik bijvoorbeeld bij mijn domeinnaam iFast staat nu dat ik geregisteerd hebt bij Simpel Internet. Maar ik wil bijvoorbeeld iFast helemaal op mijn naam hebben staan dus ook dat ie geregistreerd is bij iFast.nl etc. etc. Is de enige mogelijkheid hiervoor deel te nemen bij SIDN of is dat OpenRegister progamma ook een mogelijkheid?

Toon
01/01/04, 19:42
Kort antwoord:

Technical Contact = mogelijk
Registrar = niet mogelijk

iFast
01/01/04, 19:45
ah dat is vervelend :( moet ik toch maar effe gaan sparen voor SIDN want ik vind het er niet uitzien als ik bijvoorbeeld voor klant een domein registreer en dan staat er bij Registar Simpel Internet bijvoorbeeld :S en dan gaat de klant kijken en daar is de domein voor €10 en hij heeft het domein voor €15 bij mij geregistreerd vind ik eigenlijk afzeterij.

Flydesign.nl
01/01/04, 20:42
Misschien is het een idee om met een groep kleine bedrijven zo'n abonnement bij SIDN te nemen. Zelf loop ik namelijk met het zelfde probleem. Pas bij een registratie van meer dan 35 domeinen tegen een prijs van E19,= heb je de kosten eruit. Ik zal dat in het begin nooit zo snel halen (zit pas op 10 ofzo) Maar als we onze krachten bundelen moet er misschien (tijdelijk) iets mogelijk zijn.

Enige punt is dan nog: registrar komt dan wel op 1 naam te staan, dus je kunt niet iFast of Flydesign.nl erop zetten. Dus of je er veel mee opschiet is te betwijfelen.

superior-is
01/01/04, 20:44
@iFast
Zou je leestekens willen gebruiken (en je berichten nalezen en je spelfouten eruit halen), want dat leest wat prettiger.

Trouwens 5 euro verschil hoeft niet gelijk afzetterij te zijn lijkt me. En anders zet jij ze af. ;)

superior-is
01/01/04, 20:46
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Misschien is het een idee om met een groep kleine bedrijven zo'n abonnement bij SIDN te nemen. Zelf loop ik namelijk met het zelfde probleem. Pas bij een registratie van meer dan 35 domeinen tegen een prijs van E19,= heb je de kosten eruit. Ik zal dat in het begin nooit zo snel halen (zit pas op 10 ofzo) Maar als we onze krachten bundelen moet er misschien (tijdelijk) iets mogelijk zijn.


Dat bestaat al en dat heet openregistrar.nl :) Deze is ook te vinden op het forum.

iFast
01/01/04, 20:54
Jah maar tis een forum he.... :D let ik niet op mijn spelling en tis niet mijn sterkste punt. Maar leestekens zal ik wel gebruiken ;).

Flydesign.nl
01/01/04, 20:57
Origineel geplaatst door superior-is


Dat bestaat al en dat heet openregistrar.nl :) Deze is ook te vinden op het forum.

Ziet er leuk uit jah, ga ik me zeker eens in verdiepen. :)

iFast
01/01/04, 20:59
Jah het is opzich wel een optie maar is het te vertrouwen. Want ze hebben niet eens een normale site :S. en wie heeft er ervaring mee of is daar al een topic over???

IVX Internet
01/01/04, 21:16
gewoon even mailen naar die jongens, lijkt me toch!
Vraag je alles wat je wilt weten en heb je gelijk al je antwoorden :)

TMourik
01/01/04, 23:12
zelf ervaring met openregistrar en zeer goede ervaringen.

thema
01/01/04, 23:21
Ik gebruik al enige tijd Openregistrar en heb hele goede ervaringen mee.

xserve
01/01/04, 23:25
Origineel geplaatst door iFast
Jah maar tis een forum he.... :D let ik niet op mijn spelling en tis niet mijn sterkste punt. Maar leestekens zal ik wel gebruiken ;).
Het mag dan een forum zijn, je wil toch wel een beetje je bedrijf vertegenwoordigen lijkt mij?

iFast
01/01/04, 23:35
Het mag dan een forum zijn, je wil toch wel een beetje je bedrijf vertegenwoordigen lijkt mij?

Ja, natuurlijk ik probeer echt zo goed mogelijk mijn spelling te doen maar ik ga niet eerst in word mijn reply schijven of topic en spelling check erover heen gooien, daar heb ik simpel weg geen tijd voor.

Maar weer ontopic he ;).

Ties
02/01/04, 13:44
Ik mag hopen dat je om een goed bericht te kunnen typen toch geen word spelling check nodig hebt ..

Flydesign.nl
02/01/04, 13:46
Voor de verandering even ontopic: op dit forum worden ook wel eens andere organisaties genoemd zoals openregistrar. Welke zijn dat? Zou ze wel eens met elkaar willen vergelijken om te kijken waar je beter terecht kan.

Cougar
06/01/04, 22:52
Ja dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik hoor er veel van maar ik zie er zo weinig van :D

Seiruu
11/01/04, 01:32
Een beetje op dezelfde topic (maar niet van de thread). Is er een manier om te voorkomen dat als je een eigen domain hebt en dat iemand het whois-ed, dat ze dan niet gelijk weten wat je naam, adres, telnum is?

Ik zie dat namelijk totaal niet zitten?

iFast
11/01/04, 01:34
Jah dit kan zeker maar zal niet weten hoe je dat moet doen...

RonZo
11/01/04, 01:40
Is afhankelijk van de tld en de eventuele leverancier daarvan.
Voor een .nl ff www.sidn.nl nalezen.
Voor .com etc. namen ff contact opnemen met de leverancier. Netsol.com rekent $ 5,00 per jaar voor een "hidden identity"....

Seiruu
11/01/04, 01:46
Origineel geplaatst door RonZo
Is afhankelijk van de tld en de eventuele leverancier daarvan.
Voor een .nl ff www.sidn.nl nalezen.
Voor .com etc. namen ff contact opnemen met de leverancier. Netsol.com rekent $ 5,00 per jaar voor een "hidden identity"....

Thanx, ik zal direct mijn toekomstige webhoster mailen. Ik wil NIET dat iedereen achter mijn persoonlijke informatie komt.

Sowieso vind ik het wel minder dat dat niet standaard gebeurt, zijn toch persoonlijke klantengegevens?

RonZo
11/01/04, 01:55
Origineel geplaatst door Seiruu


Thanx, ik zal direct mijn toekomstige webhoster mailen. Ik wil NIET dat iedereen achter mijn persoonlijke informatie komt.
.................
Niemand is anoniem op het internet....

Seiruu
11/01/04, 01:58
Origineel geplaatst door RonZo

Niemand is anoniem op het internet....

Nee oke, maar om via een domain WHOIS achter mijn naam, adres en tel te komen vind ik weer net wat te ver gaan.

Seiruu
11/01/04, 02:56
Nog een vraagje dan, het is dus wel legaal om een postbus op te geven als adres?

Dus bij een WHOIS krijgen de mensen je naam en telnr maar je adres verwijst dan naar een postbus.

Legale manier om "anonymous" te blijven?