PDA

Bekijk Volledige Versie : Registratie contract domeinnaam digitaal



MarcelC
01/01/04, 19:21
Bij sidn.nl staan diverse formulieren in zowel .pdf als .txt (Word) formaat, behalve het "Registratiecontract .nl-domeinnaam", deze is alleen in .pdf te vinden.

Ik zoek een manier om dit contract digitaal in te vullen en niet met de hand, weet iemand hoe dit te doen of heeft iemand misschien een andere versie waarop wel ingevuld kan worden.


Voor alle duidelijkheid, ik bedoel dit contract:
http://www.sidn.nl/sidn/flat/_shared_resources_Downloads/Registratiecontract_.nl-domeinnaam/contractdomeinnaam.pdf

Flydesign.nl
01/01/04, 19:23
Wat wil je er mee bereiken dat je dat contract met de hand invult? Je zult altijd een handtekening moeten zetten en dan moet je toch weer gaan printen en versturen via de post.

MarcelC
01/01/04, 19:33
Ik wil hiermee bereiken dat er typo's ontstaan, sommige mensen hebben nu eenmaal een onduidelijk handschrift en het is vervelend om achteraf te moeten corrigeren.

RonZo
01/01/04, 20:35
Origineel geplaatst door MarcelC
Ik wil hiermee bereiken dat er typo's ontstaan, sommige mensen hebben nu eenmaal een onduidelijk handschrift en het is vervelend om achteraf te moeten corrigeren.
Wij hebben 'm hier ook in .doc (word dus). Je kunt het document in Word invullen en dat is het dan. Daarna zul je het moeten printen om het te kunnen dateren en ondertekenen want het is een beveiligd document dus kun je niet een gescande handtekening er in plakken :p

In de grijze vakjes kun je de nodige gegevens typen :)

TMourik
01/01/04, 20:39
heb het document in een *.php (HTML dus) file ;) heeft me veeeeeeeel tijd gekost :) maar correct en exact hetzelfde. momenteel niet bij de hand (niet thuis) interesse, pm even

superior-is
01/01/04, 20:48
Niet dat ik je er echt verder mee kan helpen, maar ik meen dat onze techy het als volgt heeft gedaan:

Wanneer iemand een .nl wil vastleggen, dan worden zijn gegevens uit onze klantdatabase gehaald. Vervolgens wordt het registratiecontract ingeladen en d.m.v. coordinaten wordt de juiste tekst op de juiste plaats ingevoerd. Vervolgens opsturen naar de klant, of printen/faxen. Het is dus wel mogelijk om zoiets te automatiseren, maar nogmaals ik ben niet de programmeur van dat geheel. :)

Icheb
01/01/04, 22:40
Aangezien een ander bedrijfsonderdeel Adobe Acrobat heeft aan moeten schaffen ben ik in staat geweest om dit document te voorzien van tekstinvulboxen, werkt best goed, aangezien er heel wat minder typefouten gemaakt worden.

MarcelC
01/01/04, 23:12
Bedankt RonZo, was precies wat ik bedoelde.

TMourik, ik heb pm verstuurd, ben daar ook in geinteresseerd.

@superior-is, dat wordt me weer iets te ingewikkeld :)

@Icheb, kun je het misschien hier ook attachen, zijn vast gegadigden voor.

RonZo
01/01/04, 23:20
Origineel geplaatst door MarcelC
Bedankt RonZo, was precies wat ik bedoelde.


Graag gedaan.
Wie wat bewaard...... ;)

OeliBoelie
02/01/04, 18:53
@superior:

zeker met php en pdflib gedaan?

Icheb
02/01/04, 23:23
Origineel geplaatst door MarcelC
@Icheb, kun je het misschien hier ook attachen, zijn vast gegadigden voor.

Ik maak morgen ochtend/middag even een versie waar niets van mijn bedrijf op staat om te attachen...
(Ik kan op dit ogenblik niet bij de computer waar het geïnstalleerd op staat)

reneovertoom
04/01/04, 12:49
Icheb, Ik heb er ook wel interesse in. Kan de klant dan in datzelfde PFD bestand opslaan ?

Icheb
04/01/04, 13:56
Origineel geplaatst door reneovertoom
Icheb, Ik heb er ook wel interesse in. Kan de klant dan in datzelfde PFD bestand opslaan ?

Nee, opslaan niet, maar wel uitprinten in ieder geval...

Ik heb trouwens nog een attachment voor jullie, ik zal hem netjes aan dit bericht vast maken :)

Flydesign.nl
04/01/04, 13:58
Kijk, dat is nog eens handig! Bedankt!! :D

boomaugurk
04/01/04, 15:16
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Wat wil je er mee bereiken dat je dat contract met de hand invult? Je zult altijd een handtekening moeten zetten en dan moet je toch weer gaan printen en versturen via de post.

Voor dat soort dingen heb ik dan ook een tablet gekocht :)

superior-is
04/01/04, 15:25
Origineel geplaatst door OeliBoelie
@superior:

zeker met php en pdflib gedaan?

Hoogstwaarschijnlijk wel ja. :)

Deimos
04/01/04, 15:26
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Wat wil je er mee bereiken dat je dat contract met de hand invult? Je zult altijd een handtekening moeten zetten en dan moet je toch weer gaan printen en versturen via de post.
Hiervoor kan je gewoon een handtekening zetten op papier deze inscannen en onder al je documenten plakken ben je klaar. En vaak is het probleem niet zozeer de handtekening maar het ontcijferen van de gegevens op het registratie contract wat hiermee wordt voorkomen.

Flydesign.nl
04/01/04, 15:28
Origineel geplaatst door Deimos

Hiervoor kan je gewoon een handtekening zetten op papier deze inscannen en onder al je documenten plakken ben je klaar. En vaak is het probleem niet zozeer de handtekening maar het ontcijferen van de gegevens op het registratie contract wat hiermee wordt voorkomen.

Is slim jah, dat scheelt behoorlijk wat tijd. En om nu speciaal voor die formulieren een fax aan te schaffen, dat gaat mij iets te ver.

reneovertoom
04/01/04, 15:35
is een digitale handtekening eigenlijk al 100% rechtsgeldig? Nee toch ?

boomaugurk
04/01/04, 16:18
Prenames en WideXs accepteren hem in elk geval altijd...

Ik doe geen zaken meer met mensen die perse een fax nodig hebben. Die verouderde bullshit ook :) Ik ben net blij dat ik alleen nog ADSL heb. Als ik iets getekend moet faxen, dan scan ik het in, en daarna mail ik het. Een tijdje geleden werd dat nog niet altijd geaccepteerd, maar nu kan het bijna overal. "Als we het maar uit kunnen printen", zeggen ze dan...

Ik krijg trouwens ook best vaak digitale handtekeningen op brieven van instanties (zoals het CJIB :(), dan zie je echt duidelijk de kartels op de handtekening, ze zijn niet eens anti-aliased.

edit//
Je kan het verschil trouwens ook niet echt zien. Wanneer je je (ingescande) handtekening onderaan je document plakt (of digitaal neerkrabbelt), en dat document rechtstreeks uit je computer faxt of mailt naar iemand dan zien zij het niet eens...