PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameservers maken op nieuw domein. Waar aanmelden?



boomaugurk
31/12/03, 06:44
Ik wil 2 nieuwe nameservers gaan aanvragen op mijn eigen domein.

Mijn domein waar de ns1 en ns2 op moeten gaan draaien staat nu nog bij godaddy.com geparkeerd.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit geautoriseerde nameservers gaan worden? Waar/hoe moet ik dit gaan aanmelden?

host3000
31/12/03, 08:31
Bij .com/.net/.biz/.org etc kan je de nameservers bij de registrar (namecheap, enom en het lijkt mij, ook godaddy) opgeven. Loop het menuutje na de login bij godaddy maar eens na (heb godaddy nooit gebruikt).

Je moet natuurlijk op het opgegeven ip adres wel een zone file daarvoor aanmaken.

Dennis
31/12/03, 10:37
TUTORIAL: https://www.godaddy.com/gdshop/faq/faq.asp?isc=&se=%2B&from%5Fapp=&prog%5Fid=godaddy&faq_id=113&topic_id=17&topic=Domains

boomaugurk
31/12/03, 19:14
DennisCitus, die tutorial gaat meer over het invullen van al bestaande nameservers geloof ik... niet hoe je ze zelf van te voren moet opzetten.

Maar ik zie dus dat je het niet ergens hoeft aan te melden ofzo. Als ik het goed begrijp stel je op je server(s) de nameservers beide met een static ip zelf in, zodat alles goed staat, en vul je daarna in de inputboxen bij godaddy deze gewoon in en dan moet het dus gaan werken, of nie?

paulmatthijs
31/12/03, 21:22
wat je bij godaddy en alike kan doen is domain hosts koppelen aan ip's, wat je kan gebruiken om nameservers te koppelen aan ip's. meer niet.


en dan moet het dus gaan werken, of nie?

ja.

Gerrit
01/01/04, 16:22
Wat is het voordeel daarvan ? Als je nu domeintje.com hebt en die staat op de GoDaddy server, dan maakt het toch weinig uit of er in de WHOIS nu ns1.godaddy.com of ns1.domeintje.com staat ??

PS aan Boomaugurk : hoe betaal jij GoDaddy ? Want die aanvaarden enkel creditcard... Ik moet komend jaar m'n domein bij GoDaddy verlengen, maar heb geen creditcard. Daarom overweeg ik het door iemand anders te laten betalen en die persoon dan via de bank terug te betalen (een kleine omweg, maar wel perfect logisch lijkt me)

The MAzTER
01/01/04, 17:01
gewoon bij het je domein: domain.com de nameservers wijzigen naar ns1.domain.com ns2.domain.com

Krijg je vanzelf een andere pagina waar je waarschijnlijk wat andere zooi moet invullen e.d.

boomaugurk
02/01/04, 01:42
Okee thanks Matzer

Gerrit, ik heb het nodig om alles op mijn server zoals de mail in te stellen. Ja, met een creditcard. En alle domeinen staan op auto-renew dat ik dat niet elk jaar voor elk domein opnieuw hoef te doen... Vraag dan een creditcard aan bij de postbank, is ook handig als je wat bij amazon.com wilt betalen en op de tolweg in Frankrijk :)

boomaugurk
02/01/04, 03:27
Mazter, dan krijg ik een error... Toch maar even eerst alles instellen op mijn server dan voordat ik dat bij godaddy.com ga doen :)

The MAzTER
02/01/04, 14:31
Heb je je nameservers wel eerst aangemaakt?

ik ken godaddy voor de rest niet, maar wij hadden het op die manier gedaan met onze nameservers.

host3000
02/01/04, 14:40
Je moet de zonefiles voor de ns's aanmaken in bind (of andere ns) en vervolgens het ip adres en de hostname laten koppelen bij je registrar. Enom heeft dit:

This form is for managing names for NameServers (i.e. NS1.myname.com, NS2.myname.com...).

Note: Do not use this form to register or modify a domain name.
Once registered, the name of the NameServer will be able to be utilized on subsequent domain name registrations.
Only .com, .net or .org can be used for name servers. If you want different TLDs, please contact the eNom Support Center.


Register a NameServer Name

NameServer
IP Address

Note: The domain name must be in
the customer's account.
(Example: To register NS1.myname.com,
the domain name myname.com
must be registered to you at eNom.)
Each name must start with either "NS" or "DNS"
(i.e. DNS1 or NS1)

oeleboele
28/01/04, 06:38
Op dit moment ben ik dit ook aan het proberen bij godaddy.com.

Alles staat al netjes klaar en goed ingevuld op mijn eigen server. Maar als ik bij Godaddy de nieuwe nameservers van mijn mijndomein.com ga invullen, te weten ns1.mijndomein.com en ns2.mijndomein.com, krijg ik een error:

Field Validation Error
Please correct the following issue(s):
Unavailable error in field Host name1
Unavailable error in field Host name2


@host3000
en vervolgens het ip adres en de hostname laten koppelen bij je registrar

Bovenstaande zal dan nog wel ergens moeten gebeuren dan ja, maar waar? :)

Til
28/01/04, 08:28
Login bij Godaddy, ga naar de bewuste domeinnaam en kies rechts voor "Domain Host Summary"

Daar kan je ns1/ns2.domeinnaam.com aanmaken/bewerken en het juiste ip aankoppelen.

Het kan even duren voordat deze wijziging verwerkt is (krijg je vanzelf bericht van van Godaddy als het goed is) en vanaf dat moment kan je die dns-servers bij je domein(en) opgeven.

oeleboele
28/01/04, 18:33
Sjeesus, dat is het! Thanx!

Nog nooit gezien dat paneeltje :)

oeleboele
08/02/04, 18:04
Hmmz, vorige week volgens mij alles al goed ingesteld, maar het werkt nog steeds niet.

Als ik ping naar één van de nameservers ip-nummer krijg ik "destination host unreachable". Als ik ping naar ns1.domein.nl krijg ik dezelfde foutmelding.

Wanneer ik inlog bij godaddy zie ik staan bij het domein: "The domain hosts for this domain are currently set "Read-Only" because the domain is Locked." Zal het daarom niet werken?

host3000
08/02/04, 18:23
Origineel geplaatst door oeleboele
Als ik ping naar één van de nameservers ip-nummer krijg ik "destination host unreachable". Als ik ping naar ns1.domein.nl krijg ik dezelfde foutmelding.

Jij hebt bij Godaddy een ns1+ns2.domein.nl als nameserver geregistreerd?????? :rolleyes:

freddy
08/02/04, 19:56
GD kent deze (.nl) inderdaad niet, maar ook met een .com domain naam kom ik er niet verder mee...alleen fouten zodra je het domain opende

oeleboele
08/02/04, 20:06
nee, een .com, sorry voor de verwarring dat ik domein.nl intypte :)

maar het zal wel komen doordat het domein "locked" was en er geen wijzigingen in de nameservers konden plaatsvinden. Heb nu het domein unlocked staan en nog een keer de nameservers gesaved. Maar even afwachten wat er nu gaat gebeuren...

waar kan je je eigen .com nameservers checken?

oeleboele
09/02/04, 17:24
nslookup ... ut werkt :)