PDA

Bekijk Volledige Versie : Zakelijke bankrekening



Flydesign.nl
30/12/03, 18:58
Ik ben bezig om mijn eigen bedrijf op te starten en heb al meerdere keren contact gehad met KvK. Nu geven ze mij als advies om een zakelijke bank of girorekening te openen voor de transacties voor mijn bedrijf. Is dit nodig? Zo jah, welke ervaringen hebben jullie met de verschillende banken en aanbieders en waar moet ik op letten als ik iets kies?

RobbertC
30/12/03, 19:26
Een zakelijke rekening is aan te raden ja. Zo houdt je prive en zakelijke dingen gescheiden voor je zelf.

Ik ben zelf erg tevreden met de Rabobank. Vriendelijke mensen, altijd bereid om te helpen (maar dat zal ook per filiaal verschillend zijn) en het internet bankieren werkt zeer goed.

cridea
30/12/03, 19:45
Het staat ook netter als je zelf uitgaande betalingen verricht.

Flydesign.nl
30/12/03, 19:47
Origineel geplaatst door byh
Het staat ook netter als je zelf uitgaande betalingen verricht.

die opmerking snap ik niet helemaal....


Rabobank ziet er zeker keurig uit!

RobbertC
30/12/03, 19:52
Ik denk dat hij bedoelt dat je bedrijfsnaam bij een betaling komt te staan.

Als je geld overmaakt met je privé rekening komt er "Jan Jansen" te staan bij de tegenpartij, en bij een zakelijke rekening "Jansen Internet" :)

Flydesign.nl
30/12/03, 19:53
Dat is waar jah, dan staat je bedrijfsnaam professioneler!

RonZo
30/12/03, 19:58
Sterker nog.... De Rabo verplicht je zelfs een rekening courant te openen zo gauw ze in de gaten hebben dat je zakelijke transacties voert :p
Kunnen ze weer lekker alle soorten "kosten" met je verrekenen :(

Dennis
30/12/03, 20:06
Origineel geplaatst door RobbertC
Een zakelijke rekening is aan te raden ja. Zo houdt je prive en zakelijke dingen gescheiden voor je zelf.

Ik ben zelf erg tevreden met de Rabobank. Vriendelijke mensen, altijd bereid om te helpen (maar dat zal ook per filiaal verschillend zijn) en het internet bankieren werkt zeer goed. Zijn die zakelijke-rekening Rabobank-kosten niet gigantisch? X-% per transactie en $X per transactie toch?

Flydesign.nl
30/12/03, 20:07
Origineel geplaatst door RonZo
Sterker nog.... De Rabo verplicht je zelfs een rekening courant te openen zo gauw ze in de gaten hebben dat je zakelijke transacties voert :p
Kunnen ze weer lekker alle soorten "kosten" met je verrekenen :(


Wat bedoel je daarmee? Dat jij extra kosten moet maken, of dat ze je verplichten om een zakelijke rekening te openen als bedrijf?

RobbertC
30/12/03, 20:13
Tarieven zakelijk bankverkeer per 1-7-2003:

Girale bijschrijving:
Overboeking (bankgiro): €0,14

Girale afschrijving:
Automatisch machtiging: €0,19
Terugboeking machtiging: €0,45
Bankgiro: €0,70

Creditcard: €6,24 per kwartaal

Bijschrijving cheque: €12,50


Zomaar enkele tarieven overgetypt. Behoorlijk prijzig allemaal ja.

Flydesign.nl
30/12/03, 20:14
Erg leuk voor een beginner dus :-S

Even zoeken naar de prijzen van de postbank hoor...

Guust
30/12/03, 20:25
ABN-Amro zakelijke rekening is het eerste jaar volledig gratis, misschien dat iets voor je? :)

Flydesign.nl
30/12/03, 20:29
Het voordeel van Girotel Zakelijk voor uw financiële administratie is dat dit programma gekoppeld kan worden aan verschillende boekhoudprogramma's, zodat openstaande en binnenkomende betalingen automatisch verwerkt worden. Dat bespaart u veel tijd. Daarnaast heeft Girotel Zakelijk een belastingmodule, waarmee aangifte van loon- en omzetbelasting elektronisch via de Postbank-computer bij de Belastingdienst aangeleverd kan worden en te betalen bedragen aan het eind van de belastingtermijn worden overgeboekt.

Dat klinkt al leuk!


Gratis Zakelijke Girorekening
Tarief-Vrij Pakket op jaarbasis ter waarde van meer dan € 700 per jaar.
Een jaar lang gratis bankieren via de PC met Girotel Zakelijk


Je krijgt de eerste 1000 transacties gratis, daarna is het E0,068 per transactie. Die prijs geldt voor girotel zakelijke transacties.
Dat is het 1e jaar gratis, daarna kost het E3,- per maand.

Lijkt mij ook wel OK.

Flydesign.nl
30/12/03, 20:52
Bij de ABN betaal je voor 100 transacties E4,5, dus per transactie E0,045. Goedkoper ten opzichte van Postbank. Je hebt telebankieren voor E2 per maand, dus dat is ook weer goedkoper dan bij de postbank.

Verder heb je een berg aanbiedingen bij het aanmelden en het eerste jaar gratis.

Alleen dan komt dit:



Vanaf 1 juli zal het downloaden van bij- en afschrijvingen op uw rekening getarifeerd worden. Deze tarifering is voor OfficeNet al veel langer gebruikelijk. Het downloaden van rekeninginformatie kost EUR 0,25 per download verzoek en EUR 0,05 per mutatie.


Dan gaat het duur worden, dus dat is ook niet zo super!

RonZo
30/12/03, 20:52
Origineel geplaatst door RobbertC


Zomaar enkele tarieven overgetypt. Behoorlijk prijzig allemaal ja.
Probeer voor de grap eens 2 a 3 keer kasstortingen te doen aan de balie. Voor je het weet heb je een "stortings overeenkomst" met ze a $$$ :(
Maar ach..., door de jaren heen heb ik hun trucjes door en zeil ik er omheen :D

Zou je kunnen zeggen, neem een andere bank maarja dat geeft ook weer de nodige rompslomp hè...

Norman
30/12/03, 20:53
Ik was dit dus ook aan het uitzoeken maar wilde ook me verzekeringen eigenlijk bij de bank afsluiten bij welke is dat in combinatie dan het best/goedkoopst ?

(Dacht persoonlijk aan de ABNAmro maar de prijzen van binnenlands betalingsverkeer werd ik niet duidelijk van ... van die batches :S)

Flydesign.nl
30/12/03, 20:55
Origineel geplaatst door Norman
Ik was dit dus ook aan het uitzoeken maar wilde ook me verzekeringen eigenlijk bij de bank afsluiten bij welke is dat in combinatie dan het best/goedkoopst ?

(Dacht persoonlijk aan de ABNAmro maar de prijzen van binnenlands betalingsverkeer werd ik niet duidelijk van ... van die batches :S)

Jah, die batches staan behoorlijk onduidelijk op de site. Misschien kan iemand dat ons even uitleggen :huh:

http://www.abnamro.nl/download/zakelijk/tarievenlijstnl.pdf

Daar is de lijst te vinden...

paulmatthijs
30/12/03, 23:10
dat dit uberhaupt een issue is eigenlijk. die zakelijke rekeningen bestaan niet voor niets :)

postbank is voor starters zeker het makkelijkst en goedkoopst. ze stellen geen vragen, itt veel andere banken waar je eerst even op gesprek moet komen.

Norman
30/12/03, 23:25
mja maar postbank is ook zeer traag in verwerking ....

Welke van de 2 is beter/goedkoper in combinatie met verzekeringen en klantvriendelijk voor kleinbedrijf ?

Rabo of ABN ?

RonZo
30/12/03, 23:30
Origineel geplaatst door Norman
mja maar postbank is ook zeer traag in verwerking ....

Welke van de 2 is beter/goedkoper in combinatie met verzekeringen en klantvriendelijk voor kleinbedrijf ?

Rabo of ABN ?
Ondanks mijn ietwat negatieve posts hierboven over de Rabo zou ik zeggen, de Rabo.
Ze zijn iig verder met digitaal bankieren dan wie dan ook.

Norman
30/12/03, 23:57
qua digitaal bankieren vind ik de abn internet bankieren interface fijner eerlijk gezegd....

Maar ik was meer benieuwd naar hoe snel je word geholpen en hoe ... (service)

paulmatthijs
31/12/03, 00:17
rabo, absoluut.

RonZo
31/12/03, 00:35
Origineel geplaatst door Norman
qua digitaal bankieren vind ik de abn internet bankieren interface fijner eerlijk gezegd....

Maar ik was meer benieuwd naar hoe snel je word geholpen en hoe ... (service)
Kijk.., elke bank heeft zo zijn/haar makke. Veelal heeft dat te maken met je "accountmanager".
Begin '96 heb ik een mooi plan en leg dat voor aan de ABN. Accountmanager is ook dolenthousiast en zegt mee te gaan in het plan.
Voorjaar '96 sta ik midden in Zuid-Frankrijk met een creditcard die ineens niet meer doet wat het zou moeten doen :(
Waarom? Omdat die accountmanager van zijn chef te horen had gekregen dat ze geen zaken wilden doen met iemand die in Frankrijk zaken wilde gaan doen.
Op een holletje terug naar Nederland om te zien wat er aan de hand was.
Eenmaal terug was het faillissement al aangevraagd door de ABN (en de creditcardmaatschappij want je hebt er altijd 2 nodig om een faillissement aan te vragen) :(
En waarvoor?? Ik zou het creditcardje misbruikt hebben (ach ja je moet toch wat verzinnen hè) terwijl de bankrekening meer dan voldoende saldo vertoonde om het te dekken....

Achteraf bleek het alleen maar te maken te hebben met het feit dat ik zaken deed met naturistische campings in Frankrijk en daar wilde de ABN niet mee ge-associeerd worden :(
Enkele maanden later alles weer up and running en bij de Rabo en daar met open armen ontvangen (nadat ik natuurlijk een leuk bedragje had gestort :p )

Norman
31/12/03, 00:38
ik begin al meer naar de rabo te neigen zo :)

RonZo
31/12/03, 00:40
Origineel geplaatst door Norman
ik begin al meer naar de rabo te neigen zo :)
Ik ga provisie aan ze vragen :D

Norman
31/12/03, 00:42
lol :D

cridea
31/12/03, 12:06
Nu we het toch over creditcards hebben:

ABN-AMRO heeft de wekelijkse afschrijving van creditcard betalingen veranderd naar maandelijks. Zogenaamd als extra service ofzo.

Echter de limiet bleef gewoon hetzelfde, kwam ik halverwege de maand achter, toen ik opeens niets meer kon betalen. Die hadden ze dan wel even x 4 (weken) mogen doen...

Het schijnt dat dit vanuit interpay is gewijzigd, misschien iemand info hoe de rabo dat heeft gedaan?

Pantsy
31/12/03, 12:43
Ben zeer tevreden bij de rabobank :)

Flydesign.nl
31/12/03, 12:46
Wat ik mij afvraag: ben je over het algemeen veel geld kwijt aan transacties. Je kunt wel leuk allemaal prijzen en tarieven gaan opzoeken, maar misschien kan iemand een indicatie geven hoeveel hij kwijt is aan transacties per maand. Als je dan praat over 1 of 2 euro per maand meer, is het te overwegen om een duurdere bank te nemen die misschien betere service levert.

Dennis
31/12/03, 13:42
Dit zou ik ook weleens willen weten.


Zakelijke Rekening
Bank:
Vaste kosten per transactie:
Percentage per transactie:
Gemiddelde:Gemiddelde = Gemiddelde kosten per maand die naar bank gaan
Dat gemiddelde bedrag per maand vind ik het belangrijkste. Ik vind een bedrag van bijvoorbeeld 125,- per maand echt niet kunnen voor een bedrijf die 2000,- per maand binnen krijgt.

Pantsy
31/12/03, 14:20
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dit zou ik ook weleens willen weten.

Gemiddelde = Gemiddelde kosten per maand die naar bank gaan
Dat gemiddelde bedrag per maand vind ik het belangrijkste. Ik vind een bedrag van bijvoorbeeld 125,- per maand echt niet kunnen voor een bedrijf die 2000,- per maand binnen krijgt.

Gemiddelde kosten? Gaat overigens per kwartaal (bij mij dan).

Deze kosten zijn geen honderden euro's.... valt opzich allemaal wel mee. Ik zou zeggen, ga langs desbetreffende banken waar je intresse in hebt die rekenen het zo voor je uit, of pak zelf even je rekenmachine :)

cridea
31/12/03, 14:39
Volgens mij lopen onze totale kosten rond de 0,5% van de omzet per kwartaal bij de ABN-AMRO.

Rik
31/12/03, 15:19
SNS bank, de beste zakelijke internetbankier van 2003 ;)
Werkt SUPER

Flydesign.nl
31/12/03, 15:26
Origineel geplaatst door Rik
SNS bank, de beste zakelijke internetbankier van 2003 ;)
Werkt SUPER

Ziet er keurig uit jah, maar biedt niet meer dan de andere banken volgens mij hoor...

RobTD
31/12/03, 16:01
Bank of Scotland ziet er ook goed uit! Is wel UK, maar zeer geavanceerd met internet bankieren etc. Je kunt mensen (employees/mede-eigenaren) toegang geven tot (bepaalde) delen van de rekening, je krijgt creditcard etc...

paulmatthijs
31/12/03, 21:13
bank of scotland is in nederland ook wel bekend als de eigenaar van comfort card. niet echt een partij waar ik mijn centjes parkeer.

RobTD
03/01/04, 12:11
hmmm wat bedoel je precies?

paulmatthijs
03/01/04, 17:11
comfort card is een soort van kredietverstrekker (op afbetaling dingen kopen) waarvan je een pasje krijgt wat vervolgens ook een creditcard blijkt te zijn. dit melden ze niet echt duidelijke wat nogal eens resulteert in misbruik door derden.

verder niet belangrijk ofzo, maar ik kies toch liever voor een bank van eigen bodem.

ook leuk: mees pierson. moet je wel minimaal een miljoen hebben, maar dan heb je ook wat ;)

RobTD
03/01/04, 23:53
Ah ik snap het. Aangezien wij een UK company zijn is het voor ons wel handig :-) Toch bedankt voor de uitleg!

Hostfinity
04/01/04, 15:18
Even aan vraag voor diegene die afgelopen tijd een zakelijk rekening hebben geopend bij de ABN of rabo.

Ik ben van plan om daar morgen even langs te zijn..
omdat ik naast mijn Giro rekening ook graag een bankrekening wil hebben.

Wat hadden ze (de banken) nodig voor de opening van een rekening?

Ties
04/01/04, 15:35
Paspoort en kopietje van je inschrijving bij de Kvk. That's it geloof ik. (Bij de rabobank)

Hostfinity
04/01/04, 15:37
Origineel geplaatst door Ties
Paspoort en kopietje van je inschrijving bij de Kvk. That's it geloof ik. (Bij de rabobank)

oke.
en hoe snel is alles geregeld?
Neem aan dat je niet met een rekeningnummer de Rabo uitloopt?

RobbertC
04/01/04, 15:48
Nee, je krijgt na een aantal dagen een contract thuisgestuurd, wat je moet ondertekenen en terug moet sturen.

Pantsy
04/01/04, 16:02
Waarom ga je zelf niet even langs de rabobank? Die kunnen je het precies uitleggen :)

Hostfinity
04/01/04, 16:05
Origineel geplaatst door TrancePitt
Waarom ga je zelf niet even langs de rabobank? Die kunnen je het precies uitleggen :)

dat ga ik morgen dus ook doen..zoals al eerder vermeld.
alleen is wel handig om te weten wat ik mee moet nemen enzo.

en de rest..hoesnel alles geregeld kan zijn was gewoon een bijvraag..

YSAE
04/01/04, 17:26
Origineel geplaatst door P.Crielaard


dat ga ik morgen dus ook doen..zoals al eerder vermeld.
alleen is wel handig om te weten wat ik mee moet nemen enzo.

en de rest..hoesnel alles geregeld kan zijn was gewoon een bijvraag..

Bij de ABN krijg je direct een rekening nummer. Contract teken je daar ter plekke. Enige wat je dan nog toegestuurd krijgt zijn de passen. Slim is om direct de aanvraag voor internet bankieren te doen, zo kunnen ze direct dat ook inorde maken.

Eigenlijk nooit problemen gehad bij de ABN.

Hostfinity
04/01/04, 17:27
Origineel geplaatst door YSAE


Bij de ABN krijg je direct een rekening nummer. Contract teken je daar ter plekke. Enige wat je dan nog toegestuurd krijgt zijn de passen. Slim is om direct de aanvraag voor internet bankieren te doen, zo kunnen ze direct dat ook inorde maken.

Eigenlijk nooit problemen gehad bij de ABN.

zit te twijfelen tussen ABN en Rabo..

Erik
04/01/04, 22:44
Bij de postbank vul je online een formulier in, even tekenen en opsturen en klaar. kvk uittreksel vragen ze zelf op. Ik ben erg benieuwd of het me bevalt, maar de postbank kennende zal het allemaal wel goed zitten.

Hostfinity
04/01/04, 22:47
Origineel geplaatst door Erik
Bij de postbank vul je online een formulier in, even tekenen en opsturen en klaar. kvk uittreksel vragen ze zelf op. Ik ben erg benieuwd of het me bevalt, maar de postbank kennende zal het allemaal wel goed zitten.

Dat wist ik al aangezien ik zelf al een giro heb...

Keenondots
04/01/04, 23:24
SNS Bank is super:
- Perfect internet bankieren
- Overboeken in seconden
- Notificatie via e-mail/sms
- etc.

twinhost
05/01/04, 13:50
Heb ook SNS bank zakelijk. En het bevalt me goed tot nu toe. Je kunt er zo meerdere (internet(passen aanvragen. Waardoor je een andere persoon tot een bepaalde hoogte toegang kan geven tot jouw informatie.

Wel vaak onderhoud op zondag maar dan moetje toch uitslapen. :)

Hostfinity
05/01/04, 17:28
Net bij de Rabobank geweest...
En ze moeten overleggen of ik wel een rekening mag hebben bij hun?
Omdat ze momenteel een beperkte aanneem periode hebben :huh:

Maargoed..ik wacht het even af..zodra ze me site Hostfinity hebben gezien zit het vast goed met al die koeien :D

iFast
05/01/04, 18:54
Ik had dinsdag (vorige week) metteen alles geregelt kvk zakelijke bankrekening etc. En ik ben daarvoor bij de Rabobank en ik kan je dit zeker aanraden. Ik krijg zelfs ook al ben ik minderjarig over 3 maanden een credit card met 450 krediet !!! Dat noem ik pas service :D (Bij de snackbar: Kan ik hier met mijn credit card betalen :D).

En ik kreeg ook metteen de rekeningnr. Alleen moet nog wel wachten op mijn Europas. Wel vreemd is dat ik voor die Europas 3 verschillende pincodes kreeg via de pas is het gebruikelijk dat ik meerdere europas pasjes krijg?? Of wat heeft die 3 pincodes voor zin.

En het kost 11.30 per kwartaal bij de rabobank. En vactures en transfers kosten 0.15 euro met i-net bankieren. Dit is trouwen ook heel snel en veilig.

Hostfinity
06/01/04, 11:18
Origineel geplaatst door iFast
Ik had dinsdag (vorige week) metteen alles geregelt kvk zakelijke bankrekening etc. En ik ben daarvoor bij de Rabobank en ik kan je dit zeker aanraden. Ik krijg zelfs ook al ben ik minderjarig over 3 maanden een credit card met 450 krediet !!! Dat noem ik pas service :D (Bij de snackbar: Kan ik hier met mijn credit card betalen :D).

En ik kreeg ook metteen de rekeningnr. Alleen moet nog wel wachten op mijn Europas. Wel vreemd is dat ik voor die Europas 3 verschillende pincodes kreeg via de pas is het gebruikelijk dat ik meerdere europas pasjes krijg?? Of wat heeft die 3 pincodes voor zin.

En het kost 11.30 per kwartaal bij de rabobank. En vactures en transfers kosten 0.15 euro met i-net bankieren. Dit is trouwen ook heel snel en veilig.

Waar haal jij die 11.30 per kwartaal vandaan :huh:
Ik betaal €2.5,- voor de rekening en €5,- voor de rabobox
Per maand kom ik dus uit op €7.5,-

YSAE
06/01/04, 15:10
Origineel geplaatst door twinhost
Heb ook SNS bank zakelijk. En het bevalt me goed tot nu toe. Je kunt er zo meerdere (internet(passen aanvragen. Waardoor je een andere persoon tot een bepaalde hoogte toegang kan geven tot jouw informatie.

Wel vaak onderhoud op zondag maar dan moetje toch uitslapen. :)

En hoe zit het met overboekingen naar andere banken? Wat is ongeveer de verwerkings tijd ?

Hostfinity
07/01/04, 20:19
Mijn aanvraag voor een zakelijke rekening bij de Rabobank is vandaag afgewezen.
Zij wisten mij te melden dat zij niet meer losse rekeningen openenen, en willen alleen nog maar rekeningen openen als men ook gebruik maakt van de verzekerings pakketten.

Al met al een slechte vordering van de Rabobank.

superior-is
07/01/04, 20:53
Origineel geplaatst door P.Crielaard

[..]
Al met al een slechte vordering van de Rabobank.

De Rabobank is een coop bank, dus ze zijn niet allen gelijk, maar werken wel samen. Het kan goed zijn dat een Rabobank in een andere plaats wel aan jouw verzoek kan voldoen. Dat ze je enkel als klant nemen als je al hun zaken onderbrengt heb ik ook al eerder gehoord (en meegemaakt) -- kwalijke zaak en volgens mij is dat zelfs verboden.

Hostfinity
07/01/04, 21:02
Origineel geplaatst door superior-is


De Rabobank is een coop bank, dus ze zijn niet allen gelijk, maar werken wel samen. Het kan goed zijn dat een Rabobank in een andere plaats wel aan jouw verzoek kan voldoen. Dat ze je enkel als klant nemen als je al hun zaken onderbrengt heb ik ook al eerder gehoord (en meegemaakt) -- kwalijke zaak en volgens mij is dat zelfs verboden.

Ach..gelukkig ontving ABN mij (me bedrijf) wel met open armen.